WIFI versterken voor de Ipad?

mvds

WIFI versterken voor de Ipad?

Bericht door mvds » wo 4 jul 2012 20:15

Er zijn al verschillende topics over het versterken van de Wifi signalen voor de laptop. Deze maken veelal gebruik van USB. De Ipad heeft geen USB aansluiting.
Bestaat er ook een Wifi extender die alleen op stroom wordt aangesloten en met een antenne ontvangt en zend zodat je deze ook voor de Ipad kan gebruiken? Wie neemt de Ipad mee op vakantie en hoe doet hij/zij dat (behalve naar voren toe lopen)?

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38569
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: WIFI versterken voor de Ipad?

Bericht door Micky » wo 4 jul 2012 21:38

ik neem een ipad mee, maar gebruik hem op GSM, wat je kunt proberen is een airport mee te nemen, deze met een laptop op het bestaande netwerk aan te sluiten met een laptop en hem als extender gebruiken heel omslachtig, maar een andere oplossing weet ik helaas niet.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Peernij

Re: WIFI versterken voor de Ipad?

Bericht door Peernij » wo 4 jul 2012 21:42

Ik kan sinds kort mijn iphone als hotspot gebruiken. Dus ik kan via de ipad surfen via de iphone.
Dit is mogelijk ook via een zgn Mifi oftewel een mobile wifi. Een kastje waar je data / telefoonkaartje in gaat en die dan al Wifi netwerk dient voor 5 apparaten!
Zoek eens met Google op Mifi

Succes

JanPunne
Berichten: 2756
Lid geworden op: di 29 jan 2008 19:54
Locatie: Purmerend

Re: WIFI versterken voor de Ipad?

Bericht door JanPunne » wo 4 jul 2012 21:46

Op de camera connection kit voor de IPad zit aan de ene kant een usb ingang en de andere kant een aansluiting voor op de IPad. De kit bestaat uit 2 onderdelen, een voor de memorycard en de ander zoals beschreven. Misschien heeft u er iets aan.

mvds

Re: WIFI versterken voor de Ipad?

Bericht door mvds » wo 4 jul 2012 22:15

Het is juist de bedoeling om de laptop thuis te laten. Zo'n Ipad is toch een stuk handzamer dan de logge laptop.

De Mifi werkt met een simkaart. Internetten via de SIM is een dure hobby en valt per definitie dan al af.

De camera connection kit is niet geschikt voor het aansluiten van een usb stekkertje. Vaak zit er bij de usb devices een installatie cd bij om het werkend te krijgen en je raad het al...dat kan niet met de Ipad. De Ruckus komt vaak voorbij op verschillende fora maar dan mag je rond de 200-300 euro aftikken. Zoveel is het mij ook niet waard.

Waar ik benieuwd naar ben is of er mensen zijn die een wifi extender/repeater hebben met alleen antennes en worden gevoed via de stekker (en niet via een laptop)?
Weet niet of dat überhaupt mogelijk is. Anders houden we het lekker simpel en neem ik een laptop mee thumbup.gif

JanPunne
Berichten: 2756
Lid geworden op: di 29 jan 2008 19:54
Locatie: Purmerend

Re: WIFI versterken voor de Ipad?

Bericht door JanPunne » wo 4 jul 2012 22:22

Ik heb het even uitgeprobeerd en er past wel een usb stekker op de camerakit. De usb uit de computer getrokken en in de kit gestopt en deze vervolgens weer in de IPad als adaptor.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38569
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: WIFI versterken voor de Ipad?

Bericht door Micky » wo 4 jul 2012 22:28

RE.gif

Jan, de stekker past uiteraard wel maar je kunt er niet mee....
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
fs1986
Berichten: 852
Lid geworden op: vr 4 feb 2011 15:29

Re: WIFI versterken voor de Ipad?

Bericht door fs1986 » wo 4 jul 2012 22:29

Je ontkomt er volgens mij bijna niet aan om ook een laptop bij de hand te hebben, want een repeater moet van te voren even middels een LAN of USB kabel ingeprogrammeerd worden op het juiste netwerk.

Gebruikersavatar
TouranDriver455ts
Berichten: 966
Lid geworden op: za 17 okt 2009 13:30
Locatie: Koggenland, Westfriesland

Re: WIFI versterken voor de Ipad?

Bericht door TouranDriver455ts » wo 4 jul 2012 23:14

[quote="mvds"]Het is juist de bedoeling om de laptop thuis te laten. Zo'n Ipad is toch een stuk handzamer dan de logge laptop.

Hoe groot en log is die laptop dan ?

Mijn Dell Vostro 1000 vind ik zelf uiterst handzaam en zeker niet log. Hoewel ik ook een Samsung Tab2 wi-fi tablet meeneem prefereer ik toch mijn laptop tijdens de vakantie. Ook de HP/Compaq nc 6120 van mijn partner evenals de Dell voorzien van de Alfa Wifi versterker gaat mee op onze reizen.
De tablet is voor het snelle werk.

Als ik zie wat men tegenwoordig meesleept ter verhoging van het comfort zoals skottelbraai, magnetron, mini wasmachine, satellietontvanger, schotel, mover en accu, fietsen (al dan niet electrisch) en nog meer van die "luxemeuk" kan je met de beste wil van de wereld een laptop niet "log" noemen.
Als ik zie wat men soms na aankomst op een camping uitlaadt is een laptop een peuleschil.
VW Touran 2.0 TDI DSG 103 Kw/140 PK "beter is de vijand van goed"

mvds

Re: WIFI versterken voor de Ipad?

Bericht door mvds » wo 4 jul 2012 23:50

golfopaburstner455ts schreef:
mvds schreef:Het is juist de bedoeling om de laptop thuis te laten. Zo'n Ipad is toch een stuk handzamer dan de logge laptop.

Hoe groot en log is die laptop dan ?

Mijn Dell Vostro 1000 vind ik zelf uiterst handzaam en zeker niet log. Hoewel ik ook een Samsung Tab2 wi-fi tablet meeneem prefereer ik toch mijn laptop tijdens de vakantie. Ook de HP/Compaq nc 6120 van mijn partner evenals de Dell voorzien van de Alfa Wifi versterker gaat mee op onze reizen.
De tablet is voor het snelle werk.

Als ik zie wat men tegenwoordig meesleept ter verhoging van het comfort zoals skottelbraai, magnetron, mini wasmachine, satellietontvanger, schotel, mover en accu, fietsen (al dan niet electrisch) en nog meer van die "luxemeuk" kan je met de beste wil van de wereld een laptop niet "log" noemen.
Als ik zie wat men soms na aankomst op een camping uitlaadt is een laptop een peuleschil.
sorry.gif

mvds

Re: WIFI versterken voor de Ipad?

Bericht door mvds » wo 4 jul 2012 23:54

Denk dat ik dan lekker het oude laptopje meeneem als ik het zo lees. Begrijp niet dat Apple daar geen accessoire voor heeft en voor de macbook wel.

Ga nog wel verder speuren naar eventuele mogelijkheden. Kan me niet voorstellen dat ik de enige ben...toch?

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38569
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: WIFI versterken voor de Ipad?

Bericht door Micky » do 5 jul 2012 00:16

RE.gif

ik vind het jammer dat je het zo benadert, want als je iets koopt moet je natuurlijk wel weten wat je koopt en een beetje onderzoek doen whistle.gif
wat jij wil kan perfect met een ipad, maar dan neem je dus de ipad met 3G en betaal je een beetje voor de verbinding, ik betaal €14,95 per week voor onbeperkt internet in heel europa en is per week te kopen, voor 2 weken is dit super.
als je op een paar euro wilt kijken moet je gewoon geen Apple nemen, dat weet iedereen;-) het kost wat maar het werkt wel..
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

p_vingerhoets
Berichten: 1260
Lid geworden op: ma 25 jul 2011 20:19
Locatie: Best

Re: WIFI versterken voor de Ipad?

Bericht door p_vingerhoets » do 5 jul 2012 06:53

En als je nu een draadloze rangeextender neemt en die thuis inregeld zodat je met de ipad kunt inloggen dan zout je op de camping de laatste noodzakelijke instellingen aan kunnen passen. Ik langs thuis met de galaxy tab draadloos inloggen op mijn router dus lijkt me dat het met rangeextender ook mogelijk moet zijn.

En inderdaad op de usb module kun je alleen een camera hangen of usb stick maar dan alleen maar in 1 richting om foto's e.d. naar de ipad te halen niet terug.
Ford focus 2013 1.6 ecoboost Benzine hobby 440 de luxe exellent 2007

Gebruikersavatar
Davendre
Berichten: 2333
Lid geworden op: vr 14 jan 2011 22:33

Re: WIFI versterken voor de Ipad?

Bericht door Davendre » do 5 jul 2012 15:23

micky schreef:.. ik betaal €14,95 per week voor onbeperkt internet in heel europa en is per week te kopen, voor 2 weken is dit super.
Prepaid kaartje of aanvulling naast het standaard abonnement?

Heb zelf van UPC een gratis simmetje erin zitten met beperking van 50 mb p/mnd in NL en zoek ook nog iets voor het buitenland.
Hyundai Tucson N-Line PHEV
Hobby 455uf Excellent

mvds

Re: WIFI versterken voor de Ipad?

Bericht door mvds » do 5 jul 2012 18:17

micky schreef:RE.gif

ik vind het jammer dat je het zo benadert, want als je iets koopt moet je natuurlijk wel weten wat je koopt en een beetje onderzoek doen whistle.gif
Je doet een verkeerde aanname Micky. Maar toch een leuke poging om te gokken hoe iemand een aanschaf doet mrgreen.gif
De Ipad heb ik voor thuisgebruik al een tijd in bezit. Deze ligt netjes op de tafel en pak ik (en mijn vrouw of de kinderen) om de krant te lezen, wat op te zoeken of een spelletje te spelen. Een Ipad met 3G lijkt mij alleen interessant als je veel onderweg bent of met de trein reist bijvoorbeeld.
Wat is er mis om een investering te doen van een bepaald bedrag of éénmalig 4 weken internet aanschaffen voor €60,- De meeste campings hebben tegenwoordig gratis Wifi. Ik snap die stoerdoenerij niet zo over een paar euro scratch.gif

Mijn vraag of er mensen zijn op dit forum die een Ipad gebruiken i.c.m. een extender/repeater en hoe zij dit hebben gedaan is nog niet beantwoord.

@p_vingerhoets : Zal verder kijken naar hetgeen jij stelt of dat een werkbare oplossing is. Anders neem ik simpelweg een laptop mee en schaf een Alfa setje aan.
@Micky : Bij wie heb jij het abonnement à €14,95 aangeschaft. Want dat ben je vergeten te melden.

Gebruikersavatar
GSAndre
Berichten: 1018
Lid geworden op: ma 19 mar 2012 22:20
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: WIFI versterken voor de Ipad?

Bericht door GSAndre » do 5 jul 2012 18:53

Ik heb deze vraag hier ook laatst gesteld, en ook op andere fora.
Heb nml zelfde vraag en zelfde gebruik.

Maar zonder lap top of computer schijnt het NIET te kunnen.
Kamperen voegt geen jaren aan je leven toe, maar leven aan je jaren !

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38569
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: WIFI versterken voor de Ipad?

Bericht door Micky » do 5 jul 2012 20:30

mvds schreef:
micky schreef:RE.gif

ik vind het jammer dat je het zo benadert, want als je iets koopt moet je natuurlijk wel weten wat je koopt en een beetje onderzoek doen whistle.gif
Je doet een verkeerde aanname Micky. Maar toch een leuke poging om te gokken hoe iemand een aanschaf doet mrgreen.gif
De Ipad heb ik voor thuisgebruik al een tijd in bezit. Deze ligt netjes op de tafel en pak ik (en mijn vrouw of de kinderen) om de krant te lezen, wat op te zoeken of een spelletje te spelen. Een Ipad met 3G lijkt mij alleen interessant als je veel onderweg bent of met de trein reist bijvoorbeeld.
Wat is er mis om een investering te doen van een bepaald bedrag of éénmalig 4 weken internet aanschaffen voor €60,- De meeste campings hebben tegenwoordig gratis Wifi. Ik snap die stoerdoenerij niet zo over een paar euro scratch.gif

Mijn vraag of er mensen zijn op dit forum die een Ipad gebruiken i.c.m. een extender/repeater en hoe zij dit hebben gedaan is nog niet beantwoord.

@p_vingerhoets : Zal verder kijken naar hetgeen jij stelt of dat een werkbare oplossing is. Anders neem ik simpelweg een laptop mee en schaf een Alfa setje aan.
@Micky : Bij wie heb jij het abonnement à €14,95 aangeschaft. Want dat ben je vergeten te melden.

Dat ben ik niet vergeten, dat heb ik gewoon niet vermeld, omdat er genoeg aanbieders zijn die dit bieden knipoog.gif

ik snap eigenlijk niet waarom je het wilt weten omdat jij bewust geen 3G ipad gekocht had aangezien die alleen zijn voor veel onderweg en in de trein (in de trein heb je trouwens gratis wifi) mrgreen.gif

beetje flauw weet ik, maar toch knipoog.gif , ik heb een T-mobile iphone abonnement met een dualsim voor de ipad, als je over de grens komt krijg je een smsje met de website link, daar klik je op en vervolgens kies je op je telefoon de pas die je wilt hebben, in dit geval dus de langste en dat is een weekpas, onbeperkt data alleen gaat na 100 mb de snelheid wel wat naar beneden, maar dat is nog steeds meer dan voldoende om goed te kunnen surfen thumbup.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Irene

Re: WIFI versterken voor de Ipad?

Bericht door Irene » do 5 jul 2012 21:32

Ik heb laatst op een forum over de ipad een apparaatje gezien dat het wifi signaal moest versterken. Kon rechtstreeks op de ipad.
Is in amerika uitgekomen. Peperduur. Kan het artikel niet meer terugvinden

Gebruikersavatar
moyzo
Berichten: 1966
Lid geworden op: zo 17 okt 2010 11:40

Re: WIFI versterken voor de Ipad?

Bericht door moyzo » vr 6 jul 2012 08:18

mvds schreef:
micky schreef:RE.gif


Wat is er mis om een investering te doen van een bepaald bedrag of éénmalig 4 weken internet aanschaffen voor €60,- De meeste campings hebben tegenwoordig gratis Wifi. Ik snap die stoerdoenerij niet zo over een paar euro scratch.gif
.
Nou, kom maar op met die campingnamen dan! Je betaald je tegenwoordig scheel aan internet op de campings en dan moet je bij sommige ook nog in een wifi-area zitten of bij de receptie voor een goed bereik.
Ik doe het net zoals Micky: €14.95 p w via t-mobile en ook onderweg in de auto bereik, handig om wat op te zoeken, met google maps nog extra routes etc. bekijken terwijl we rijden etc etc. file info, verkeersinfo... Noem maar op whistle.gif
Ik werk met een duo-sim (iphone-ipad) zet wel 1vd 2 in vliegtuigmodus voor beter bereik.
Werkte perfect dit voorjaar.
Ik heb voor mijn netbook een wifi versterker gekocht maar die gebruik ik nooit eigenlijk maar binnenkort komen we op een wifi vrije camping en zal ik daar mee aan de slag gaan. Overigens de netbook gebruiken we eigenlijk alleen in de vakantie voor het opslaan en bewerken van foto's.

Kijk eens bij dealextreme, zij verkopen ook een hoop iphone/ ipad toeters en bellen, duurt alleen wel paar weken eer je het gratis toegezonden krijgt uit china maar altijd keurige levering.
Tabbert Puccini 550E & BMW X3 xDrive20i High Executive M-Sport

blefke
Berichten: 4603
Lid geworden op: zo 14 aug 2011 13:15

Re: WIFI versterken voor de Ipad?

Bericht door blefke » vr 6 jul 2012 08:54

@ Micky,
Je schrijft ergens in dit draadje dat je de iphone als hotspot gebruikt.
Heb je deze uit de itunes store of ergens "anders" vandaan gehaald --> waarschijnlijk snap je wat ik bedoel :wink:


Greetz,
blefke

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38569
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: WIFI versterken voor de Ipad?

Bericht door Micky » vr 6 jul 2012 10:19

@moyzo, wil je even naar je laatste quote kijken, zoals hij er nu staat, heb ik het geschreven en dat is niet correct.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38569
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: WIFI versterken voor de Ipad?

Bericht door Micky » vr 6 jul 2012 10:21

blefke schreef:@ Micky,
Je schrijft ergens in dit draadje dat je de iphone als hotspot gebruikt.
Heb je deze uit de itunes store of ergens "anders" vandaan gehaald --> waarschijnlijk snap je wat ik bedoel :wink:


Greetz,
blefke
Nee, ik gebruik mijn Iphone niet als hotspot, ik heb een simkaart met hetzelfde nummer als de iphone in de Ipad zitten en zet dus de telefoon uit als ik met de ipad op internet ga.
het kan overigens wel heel makkelijk, maar hangt af van je provider.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

blefke
Berichten: 4603
Lid geworden op: zo 14 aug 2011 13:15

Re: WIFI versterken voor de Ipad?

Bericht door blefke » vr 6 jul 2012 10:49

RE.gif
THX,
Ik heb nog het eerste type ipad destijds in NY gekocht.
Zonder 3G ondersteuning.
Kon je wel krijgen, maar zag er toen niet het nut van in daar mijn iphone als hotspot te gebruiken was.
Echter door een crash ben ik toen de jailbreak kwijt geraakt.

Nu weer gejailbreaked, maar moet de software opnieuw kopen scratch.gif

Het ergste is dat tmobile tethering tegen houdt boos.gif dan was het probleem vanzelf opgelost.

Greetz,
Blefke

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38569
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: WIFI versterken voor de Ipad?

Bericht door Micky » vr 6 jul 2012 11:47

RE.gif

juist dat was ook mijn probleem, eergisteren een nieuwe Iphone gekregen onde garantie, zat de knop mobiele hotspot in het menu, ik zet hem aan en floep weg knop, niet meer te vinden scratch.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
moyzo
Berichten: 1966
Lid geworden op: zo 17 okt 2010 11:40

Re: WIFI versterken voor de Ipad?

Bericht door moyzo » vr 6 jul 2012 11:50

micky schreef:@moyzo, wil je even naar je laatste quote kijken, zoals hij er nu staat, heb ik het geschreven en dat is niet correct.
Sorry Mickey, ik was alleen positief over jouw optie over een weekabo bij T-Mobile en verbaasde me over het feit dat er op veel campings wifi gratis zou zijn terwijl dat nu juist het melkkoetje is van veel campings waar ze enorm op verdienen.
Heb je die prijzen gezien?? schandalig gewoon. stom.gif stom.gif stom.gif maar ik probeer het opnieuw schrik.gif
mvds schreef:
Wat is er mis om een investering te doen van een bepaald bedrag of éénmalig 4 weken internet aanschaffen voor €60,- De meeste campings hebben tegenwoordig gratis Wifi. Ik snap die stoerdoenerij niet zo over een paar euro scratch.gif
Tabbert Puccini 550E & BMW X3 xDrive20i High Executive M-Sport

Plaats reactie

Terug naar “Radio, TV, Internet, Wi-Fi”