Wi-Fi versterken, hoe?

Irene

Re: Wi-Fi versterken, hoe?

Bericht door Irene » za 6 aug 2011 22:08

Voor gratis wifi zie ook
http://corp.fon.com/en/this-is-fon

Ook een goed alternatief voor de steeds duurder wordende data abonnementen.

Gebruikersavatar
Michel_V
Berichten: 658
Lid geworden op: ma 12 jun 2006 22:48
Locatie: Doetinchem

Re: Wi-Fi versterken, hoe?

Bericht door Michel_V » zo 7 aug 2011 12:43

RE.gif
Gratis klopt niet helemaal, om gebruik te mogen maken van FON wifipoints moet je zelf een FON router gekocht hebben.
Dan kom je in de FON community en mag je het gebruiken.
Overigens zijn er maar weinig FON routers te zien op de kaart die hun router ook open hebben staat voor WIFI.
In mijn woonplaats zijn er 8 routers, maar 1 heeft zijn netwerk open staan.
Ai d'r niet uut goat dan kom iej ok nerges

Jeep Patriot 2.4 4WD

Ghazwah

Re: Wi-Fi versterken, hoe?

Bericht door Ghazwah » wo 10 aug 2011 20:16

Heel interessant allemaal maar hoe moet ik dat signaal versterken op een IPad zonder USB? boos.gif

Gebruikersavatar
Michel_V
Berichten: 658
Lid geworden op: ma 12 jun 2006 22:48
Locatie: Doetinchem

Re: Wi-Fi versterken, hoe?

Bericht door Michel_V » wo 10 aug 2011 20:44

RE.gif Het is mogelijk door een router te plaatsen, dan maak je je eigen lokale wifi netwerkje.
Volgens mij is dat principe al eens eerder in een ander topic geplaatst.
Ai d'r niet uut goat dan kom iej ok nerges

Jeep Patriot 2.4 4WD

Gebruikersavatar
Robert
Berichten: 637
Lid geworden op: di 21 jun 2011 10:49
Locatie: Daar waar mijn bed staat

Re: Wi-Fi versterken, hoe?

Bericht door Robert » do 1 sep 2011 15:48

Dethleffs Camper 530 FSK 2020
BMW 520d touring lci bj 2013
Afbeelding

soldier
Berichten: 216
Lid geworden op: vr 1 jan 2010 21:43

Re: Wi-Fi versterken, hoe?

Bericht door soldier » zo 2 okt 2011 17:20

Zojuist veiling voor bovengenoemde antenne gewonnen. Heeft al iemand ervaring met de antenne? Ik zal binnenkort proberen mijn ervaringen te delen....
Mazda CX-5 2.0 "Sportive" AT 2021 met Fendt Bianco Selection 465 SFB 2015

Gebruikersavatar
TouranDriver455ts
Berichten: 966
Lid geworden op: za 17 okt 2009 13:30
Locatie: Koggenland, Westfriesland

Re: Wi-Fi versterken, hoe?

Bericht door TouranDriver455ts » do 13 okt 2011 00:46

De afgelopen vakantie had ik voor het eerst een versterkertje voor de Wi-Fi mee.
Via internet heb ik in Duitsland (Maxisaver.de) een Alfa Realtek RTL8137 Wireless LAN Utility gekocht. Kostte inclusief verzendkosten 38,40 euro. Zend- en ontvangvermogen 1000 mW. Gelukkig werd het 1 dag voor aanvang van de vakantie per post afgeleverd.
Er zitten 2 staafantennetjes bij van resp. 5 dBi en 9 dBi. Met de laatste is de ontvangst het best.
Afhankelijk van de plek waar we staan steek ik of de adapter uit het dakluik of klem hem aan de schotelmast op de dissel.
Met een USB verlengkabel van 5 mtr lukt dat prima.
De resultaten hebben mij verbaasd. Op veel campings, in ons geval in Franrijk, is goede en stabiele Wi-Fi vaak alleen in de buurt van de receptie of terras haalbaar.
Met behulp van de versterker kon ik gewoon in de caravan internetten en skypen. Soms op een zgn. open netwerk of soms d.m.v. een netwerksleutel. Een keer hebben wij op het parkeerterein van een McDonald gestaan om te internetten. Ook daar ging het prima met het apparaatje.
Op slechts 1 van de ca. 10 campings die wij bezochten moest er voor Wi-Fi betaald worden. 14 euro voor een week.
Op alle andere campings was het gratis.
De fanatieke internetters kan ik zonder meer het apparaat aanraden. Er schijnt overigens ook een 3000 mW uitvoering op de markt te zijn hoorde ik onderweg van een Nederlandse camperaar.
Maar ja, er moet altijd iets te wensen blijven.
VW Touran 2.0 TDI DSG 103 Kw/140 PK "beter is de vijand van goed"

Ab
Moderator
Berichten: 26728
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Wi-Fi versterken, hoe?

Bericht door Ab » do 13 okt 2011 18:53

Meer zendvermogen heeft vaak niet zoveel zin.
Belangrijker is een goede ontvangst.
Als je niks ontvangt, heeft het geen zin om met een groot vermogen te gaan zenden.
Dat heeft alleen nut, als aan de andere kant ook een sterke zender staat.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
JPGeetje
Berichten: 3686
Lid geworden op: di 23 dec 2003 06:20
Locatie: Heel
Contacteer:

Re: Wi-Fi versterken, hoe?

Bericht door JPGeetje » zo 16 okt 2011 18:48

RE.gif
Of jij zorgt voor een goede (ontvangst)antenne. thumbup.gif
Er zijn freaks die met zelfgebouwde antennes, het standaard wifi-signaaltje op kilometers afstand uit de lucht weten te plukken en kunnen gebruiken.

Groetjes,
Jan
Groetjes,
Jan
Kennis is niet belangrijk als je genoeg kennissen hebt!

Ab
Moderator
Berichten: 26728
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Wi-Fi versterken, hoe?

Bericht door Ab » zo 16 okt 2011 21:22

Dat kan met een richtantenne ook, en die zijn gewoon te koop.
Er is een verbinding tot stand gebracht van af de kust in Istrie met een hotspot op het strand in Italie. Met een standaard Yagi richtantenne.
Over water, geen enkel obstakel dus, maar wel een grote afstand.. :wink:
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
dms2992
Berichten: 45
Lid geworden op: zo 18 jul 2010 20:18
Locatie: Barendrecht

Re: Wi-Fi versterken, hoe?

Bericht door dms2992 » di 3 jan 2012 22:21

Is er ook een systeem dat de signalen van de campingversterkt maar ook verdeeld over meerdere toestellen.
Nu moest ik op de camping steeds mijn verbinding van de laptop verbreken als mijn vrouw ook even internet wilde.

Is een "D-Link DAP-1160 WLAN Open Source accesspoint/repeater" ook een oplossing?
Zie http://www1.conrad.nl/scripts/wgate/zco ... width=1366
Ik weet niet hoe de ontvangst is, en of een externe antenne geplaatst kan worden.

Of heeft iemand al iets dergelijks werkend?


GR
André
Passat variant, 2015, 125kW, HOBBY DE EXCELLENT 540UFE, UNICO BOLOGNA 320, TRUMA SE mover, TRUMA Comfort airco, tempo 100.

driver
Berichten: 568
Lid geworden op: wo 24 aug 2011 21:37
Locatie: Antwerpen

Re: Wi-Fi versterken, hoe?

Bericht door driver » di 3 jan 2012 23:01

Hallo André,
je link werkt niet, maar via een router moet inderdaad kunnen wat je wil. Dit opzet wordt ook in dit draadje besproken, en er wordt ook verwezen naar een eerder draadje waar dit in beschreven wordt. Echter niet zo eenvoudig om op te zetten, vereist enige kennis van netwerken.
Makkelijker en goedkoper kan echter via het gratis programma connectify, en een kleine usb wifi dongel, of beter nog, de alfa antenne waar men het hier zoveel over heeft (heb je in één klap ook een groter bereik). Het programma connectify is echt geweldig, en redelijk eenvoudig op te zetten. Connectify werd ook eerder in dit draadje besproken.
veel succes

Ab
Moderator
Berichten: 26728
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Wi-Fi versterken, hoe?

Bericht door Ab » di 3 jan 2012 23:08

Andre, de reden dat je de verbinding moest verbreken, is denk ik gelegen in het feit, dat jullie waarschijnlijk hetzelfde wachtwoord of inlogcode gebruikten.

Die repeaters hebben een andere functie, het verdelen van het signaal naar meerdere antennes op een camping of een groot gebouw.
Tenminste, dat denk ik, de link opent niet.
Verder zie vorige bericht.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
JPGeetje
Berichten: 3686
Lid geworden op: di 23 dec 2003 06:20
Locatie: Heel
Contacteer:

Re: Wi-Fi versterken, hoe?

Bericht door JPGeetje » wo 4 jan 2012 07:01

Een repeater is naar mijn mening niet meer dan een ontvanger die binnen het zendbereik van de originele zender wordt geplaatst. Hij versterkt en verzend het signaal weer zodat het ontvangstbereik uiteindelijk groter wordt. Niet geschikt voor op de camping dus. Dat ding heeft wel spanning nodig en moet dus ergens tussen de wifi-zendantenne van de camping en jouw plekkie in geplaatst worden.
Ze worden meer gebruikt om in grotere gebouwen een betere dekking te krijgen of voor thuis evt. in de tuin.

Groetjes,
Jan
Groetjes,
Jan
Kennis is niet belangrijk als je genoeg kennissen hebt!

Gerhard N

Re: Wi-Fi versterken, hoe?

Bericht door Gerhard N » wo 4 jan 2012 11:39

Pagina ,die je opgeeft werkt wel, maar de leden moeten even "verder zonder cookies"even aanklikken.

Gebruikersavatar
dms2992
Berichten: 45
Lid geworden op: zo 18 jul 2010 20:18
Locatie: Barendrecht

Re: Wi-Fi versterken, hoe?

Bericht door dms2992 » wo 4 jan 2012 12:40

Wat ik lees van de repeater, is dat het signaal wordt opgevangen en weer verder wordt verstuurd.
Het kan verstuurd worden naar meerdere gebruikers.
Dus zoals "AB" aangaf wil ik met meerdere gebruikers de mogelijkheid hebben om met één inlog code online te blijven.

Met de kerst in een hotel gezetten, waar we om en om de codes moesten gebruiken.
Natuurlijk had ik ook een extra login kunnen kopen, maar ja...

Wat betreft de "connectify", fungeerd een laptop als hub, als ik het goed begrijp.
Hierop/bij kunnen zich dan weer andere gebruikers aansluiten?
Is dit correct?

Ik ben niet te beroerd om ergens voor te betalen, maar het moet wel leuk blijven.
En het moet gewoon perfect werken.
Passat variant, 2015, 125kW, HOBBY DE EXCELLENT 540UFE, UNICO BOLOGNA 320, TRUMA SE mover, TRUMA Comfort airco, tempo 100.

Gebruikersavatar
PMT
Berichten: 2622
Lid geworden op: zo 17 mei 2009 09:37
Locatie: Cothen
Contacteer:

Re: Wi-Fi versterken, hoe?

Bericht door PMT » wo 4 jan 2012 15:42

Vaak worden inlogcodes + ww verstrekt die dan vervolgens maar werken op het eerste het beste toestel waarmee je hebt ingelogd. (=toewijzing IP adres) Dus bijvoorbeeld voor het eerst buiten de caravan inloggen op de laptop gaat prime en dan wil je 's avonds binnen ook de laptop gebruiken en hang je hem aan de alfa versterker, maar dat gaat dan niet meer. Remedie, die laatste via de eigenschappen hetzelfde IP adres toewijzen als waarmee de laptop toegang had verkregen. Gaat in ieder geval goed met 2 laptops. Ooit een oplossing van een forumlid hier.
Ik had overigens hetzelfde probleem, als wij met een laptop en een smartphone naast elkaar zaten en samen wilden internetten. De smartphone wilde in het totaal geen verbinding maken. Als de laptop uit was kon de smartphone zo weer het wifi signaal oppikken, alsof de laptop alle signalen opslokte. Ging de laptop weer aan, dan drukte ie de smartphone uit. Dit was overigens op een wifi vrije zone op de camping
mvrgr. Paul
Swift Challenger SE 480 (9/2013), Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna 160pk DCT automaat (4/2019)

Gebruikersavatar
dms2992
Berichten: 45
Lid geworden op: zo 18 jul 2010 20:18
Locatie: Barendrecht

Re: Wi-Fi versterken, hoe?

Bericht door dms2992 » wo 4 jan 2012 16:04

Dit is een hele set voor op de camping.
http://www.wifishop.nl/products/ontvang ... peater.htm

Kan dit dan werken met een aangekochte inlogcode, welke daarna verdeeld wordt over meerdere gebruikers?
Passat variant, 2015, 125kW, HOBBY DE EXCELLENT 540UFE, UNICO BOLOGNA 320, TRUMA SE mover, TRUMA Comfort airco, tempo 100.

Ab
Moderator
Berichten: 26728
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Wi-Fi versterken, hoe?

Bericht door Ab » wo 4 jan 2012 16:28

Het lijkt er wel op.
Je zou e's kunnen vragen bij de leverancier of het werkt.
Ook, of de snelheid niet naar beneden gaat als je met 2 computers tegelijk werkt.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

driver
Berichten: 568
Lid geworden op: wo 24 aug 2011 21:37
Locatie: Antwerpen

Re: Wi-Fi versterken, hoe?

Bericht door driver » wo 4 jan 2012 16:50

dms2992 schreef:Wat betreft de "connectify", fungeerd een laptop als hub, als ik het goed begrijp.
Hierop/bij kunnen zich dan weer andere gebruikers aansluiten?
Is dit correct?
Inderdaad correct. Op de website van connectify lees je: "Meet the app that lets you transform your laptop into a Wi-Fi hotspot at the click of a button", en dat is geen holle slogan. Enige voorwaarde is dat je laptop twee internetconnecties heeft (inkomend, wifi of ethernet en uitgaand wifi). Op de camping wil dat zeggen twee keer wifi, één keer ingebouwd in de laptop, een één keer externe antenne (dongeltje of alfa). In geval van alfa kies je die natuurlijk als inkomend om je range te vergroten.
Er is een gratis versie en een betalende van connectify, maar de gratis versie heeft voor jouw toepassingen meer dan genoeg mogelijkheden, volgens mij. Installatie van de software en opzetten van hotspot is heel gebruiksvriendelijk en snel. Ik gebruik het al vele maanden regelmatig en ben erg tevreden. Met windows xp of vista heb je wel beperkingen, lees ik op website. Daar heb ik geen ervaring mee, mijn ervaring is windows 7.

Gerhard N

Re: Wi-Fi versterken, hoe?

Bericht door Gerhard N » wo 4 jan 2012 17:01

dms2992 schreef:Dit is een hele set voor op de camping.
http://www.wifishop.nl/products/ontvang ... peater.htm

Kan dit dan werken met een aangekochte inlogcode, welke daarna verdeeld wordt over meerdere gebruikers?
Ja, dit zal werken, maar je blijft 2 inlogcode's nodig hebben.

Gebruikersavatar
PMT
Berichten: 2622
Lid geworden op: zo 17 mei 2009 09:37
Locatie: Cothen
Contacteer:

Re: Wi-Fi versterken, hoe?

Bericht door PMT » do 5 jan 2012 11:30

zitten jullie allemaal alleen op een camping met 2 toestellen, dat er spraken moet zijn van een repeater? ik begrijp hier niets meer van, volgens mij blijf je afhankelijk van het aanbod van wat de camping je biedt. De ene camping doet het alleen met een router en een andere camping heeft een heel geavanceerd wifi netwerk ter beschikking van zijn gasten. Soms zit je alleen op het netwerk en soms is de gehele camping aan het internetten en kom je er bijna niet meer op. So be it.
mvrgr. Paul
Swift Challenger SE 480 (9/2013), Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna 160pk DCT automaat (4/2019)

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16298
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: Wi-Fi versterken, hoe?

Bericht door Jan van Vijven » za 31 mar 2012 12:26

Al iemand ervaring met de powerwifi?
Ik vind het er goed uitzien, maar dat zegt niets.

Mvg,
Jan.
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Ab
Moderator
Berichten: 26728
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Wi-Fi versterken, hoe?

Bericht door Ab » za 31 mar 2012 12:40

Het zal best werken Jan.
Elke antenne is beter dan de ingebouwde antenne van een laptop.
Of alle lovende revieuws kloppen heb ik wel wat twijfels over. het komt bij mij over dat bijna alle recensies door 1 persoon zijn geschreven.. :wink:
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16298
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: Wi-Fi versterken, hoe?

Bericht door Jan van Vijven » za 31 mar 2012 15:03

Ab,
Inderdaad dat lijkt er verdacht veel op....

Begreep ik het goed, Heb jij die 2com camperset aanbieding?
En zit alles erbij? Antennekabels enz...

Jan.
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Plaats reactie

Terug naar “Radio, TV, Internet, Wi-Fi”