Coaxkabel twee keer flexibel

Reisben
Berichten: 525
Lid geworden op: za 16 feb 2019 10:06

Coaxkabel twee keer flexibel

Bericht door Reisben » do 2 jul 2020 09:55

Het was een beetje een zoektocht, een nieuwe coaxkabel te vinden die flexibel is én die twee situaties kan vangen. Twee keer flexibel dus.

Wat is de wens?
Ik wil een flexibele coaxkabel die hetzij de schotel met de caravan verbindt, hetzij de kabelTV van de camping met de caravan verbindt. Een flexibele coax geeft meer zekerheid van een duurzame elektrische verbinding omdat de kern niet gauw zal breken. De massieve koperen kern van de gewone coax wordt door buigen bros en kan dan verslechtering van het TV-signaal geven en op den duur zelfs geen signaal meer doorgeven. Het probleem?

Eerst dacht ik een niet-geconfectioneerde flexibele kabel te kopen. Een eind kabel zonder stekkers dus. Zet daar naar wens de bekende schroef (F) stekkers op en de kabel is geschikt voor de schotel. Vervang de F-stekkers door IEC-stekkers en hij past op de kabelTV. Ben wel een beetje handig en in het kader van de beperkingen in lading kan ik best even van stekkers wisselen als ik op een camping zit, er hoeven dan niet twee kabels mee.

Maar dan: er bestaan blijkbaar geen F-stekkers die je zelf op een flexibele coax kan zetten. Immers, bij een F-stekker mannetje dient de kerndraad van de coax als contactpin naar het vrouwtje. Als je de vele kerndraadjes van de flexibele coax zou twijnen, zal dat eindje meteen een suikerspin worden als je hem in het vrouwtje steekt. Het vrouwtje houdt van glad en stevig, niet van een slappe Q-tip, als het ware. Er moet dus een F-stekker bestaan die de kerndraadjes anders behandelt en een eigen “vaste male” heeft, lijkt mij. Tot nu toe ben ik ze niet tegengekomen.

Een IEC-stekker heeft al deze problemen niet.

Een tweede wens was een flexibele coax tussen de TV en de niet-flexibele coax die in de Knaus wordt geleverd. Vooral daar vraagt het dagelijks bewegen van de TV in de steun veel van de coax. Een gewone coax met zijn massief koperen kern zal daar vroeg of laat de geest geven, waarschijnlijk vroeg. Ook hier moet wisselen tussen de F-aansluiting en de IEC-aansluiting op de TV mogelijk zijn.

Na speurwerk op onder anderen de Conrad website zag ik mijn idee langzaam evolueren in een alternatief. Als ik een lange, met F-male stekkers geconfectioneerde coax koop en daar een verloop, een adapter, opzet van F female naar IEC-male kan ik weer eenvoudig wisselen van mijn schotel naar camping kabelTV.

Een flexibele kabel naar de TV laat zich dan dus ook zo bouwen. Een F-koppeling, een dubbel vrouwtje, van de vaste coax in de caravan naar een korte flexibele kabel met F-male om beide kabels te verbinden. En voor de TV, die immers zowel een F-ingang heeft als een IEC-ingang, komt weer zo’n verloop/adapter in beeld.
Nét niet wat ik wilde maar toch goed werkbaar, denk ik nu.

Misschien hebt u ook iets aan deze oplossingen, andersom, als u een slimmere oplossing ziet hoor ik dat graag.
Knaus Sport 450 FU Silver Selection met Hyundai Tucson

Gebruikersavatar
AadB
Berichten: 2820
Lid geworden op: za 19 sep 2015 11:16
Locatie: Westland

Re: Coaxkabel twee keer flexibel

Bericht door AadB » do 2 jul 2020 10:42

Je kunt een flexibele kabel met iec stekkers nemen en daarbij verloopjes naar f-connector.
VW Tiguan E-hybrid 2023
Knaus Sudwind 450 FU Silver Selection 2016

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Coaxkabel twee keer flexibel

Bericht door dieseltijger » do 2 jul 2020 10:51

Zeker interessant! Heb je linkjes? Ik heb (in de jacht op een flexibele coax kabel) mijn oog laten vallen op de Maxview kabel. En ook de GMC m8082 van Good connections (Chinees...hoezo?) was nog flexibeler dan onze premier. Helaas waren de specs duidelijk matig te noemen (veel demping, matige afscherming), en dat kan bij lange kabellengtes en een 5G gebruikende buurman nèt gedonder geven. Ik heb daarom mijn hoop op de combi "buigzaam maar toch goed" laten varen en een zeer stugge Duitser gekocht (Hirschmann Koka).

Maar toch...je snijdt een serieuze oplossing aan voor flexibele kabels, heb je linkjes?
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
AadB
Berichten: 2820
Lid geworden op: za 19 sep 2015 11:16
Locatie: Westland

Re: Coaxkabel twee keer flexibel

Bericht door AadB » do 2 jul 2020 11:17

VW Tiguan E-hybrid 2023
Knaus Sudwind 450 FU Silver Selection 2016

Gebruikersavatar
thmeyer
Berichten: 1644
Lid geworden op: vr 6 apr 2012 13:14
Locatie: Nat. park Utrechtse Heuvelrug

Coaxkabel twee keer flexibel

Bericht door thmeyer » do 2 jul 2020 13:37


Ik ben met “Dieseltijger” eens, dat de Hirschmann Koka coaxkabel een prima kabel is.
Toch heb ik de soepele Maxview kabel. 1 kabel uit 1 stuk van de satelliet-ontvanger naar de schotel.
Om de verliezen van de kabel en mijn Triax-schotel van 50 cm te compenseren gebruik ik de Inverto Black Ultra twin LNB. (1 van de betere)
Zelfs als ik de kabel met dezelfde Maxview kabel 10 meter verleng heb ik ruim voldoende signaal (>90%) zonder enige storing (nooit gehad).
Er gaat nog altijd een stugge van Hirschmann coaxkabel met geperste F-connectoren van 20 mtr extra meter mee, maar mijn voorkeur
gaat toch naar de soepele Maxview kabel.

Opmerking: Ook koppelingen geven veel demping, hoe minder hoe beter.

Theo
Groeten Theo (Seat Altea 1.8 TSI DSG-7 155 Kw 210 pk, Avento 445 TF, Truma Ultraheat en Hawker SBS60 Accu, incl. privat WiFi-netwerk (Alfa R36 Special+)

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Coaxkabel twee keer flexibel

Bericht door dieseltijger » do 2 jul 2020 16:21

Kwaliteit == voldoen aan de eisen en verwachtingen. Dus die Maxview is prima toch? De Hirschmann Koka is compromisloos qua demping en afscherming: Massieve kern, niks te gevlochten afscherming maar twee folie lagen. Dus stug. Dus op dat punt is het een k-kabel. En ook hier een inverto black ultra. Die dingen kosten tegenwoordig geen drol.

Ik sta lekker op de camping...ik ga eens lekker pielen met de schotel....
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
AadB
Berichten: 2820
Lid geworden op: za 19 sep 2015 11:16
Locatie: Westland

Re: Coaxkabel twee keer flexibel

Bericht door AadB » do 2 jul 2020 17:35

RE.gif
Veel plezier met pielen mrgreen.gif en uiteraard met kamperen knipoog.gif
VW Tiguan E-hybrid 2023
Knaus Sudwind 450 FU Silver Selection 2016

Gebruikersavatar
r.obbink
Berichten: 1130
Lid geworden op: wo 20 feb 2019 09:01
Locatie: dorp met het laagste punt van NL
Contacteer:

Re: Coaxkabel twee keer flexibel

Bericht door r.obbink » do 2 jul 2020 17:49

Ik heb het nu niet meer nodig (automatiche schotel op de hut) maar voorheen had ik inderdaad koppelstukjes van F connector naar de gewone kabel en andersom




werkte prima!
Ford C-Max 1.6 ecoboost Ford Kuga 1.5 Vignale, Burstner Ventana 510 TS inclusief Reich 1.8 mover, Dorema Contea XL300 voortent, Garda de luxe uitbouw, Dometic Freshjet 1700 dakairco. Xsarius Apollo 85 cm volautomaat Autoskew schotel

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Coaxkabel twee keer flexibel

Bericht door dieseltijger » do 2 jul 2020 17:50

Pielen, luieren, en het goede leven zijn onlosmakelijk verbonden aan kamperen, hihihi!
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

aukemuis
Berichten: 254
Lid geworden op: za 16 nov 2013 22:28

Re: Coaxkabel twee keer flexibel

Bericht door aukemuis » do 2 jul 2020 21:56

thmeyer schreef:
do 2 jul 2020 13:37

Ik ben met “Dieseltijger” eens, dat de Hirschmann Koka coaxkabel een prima kabel is.
Toch heb ik de soepele Maxview kabel. 1 kabel uit 1 stuk van de satelliet-ontvanger naar de schotel.
Om de verliezen van de kabel en mijn Triax-schotel van 50 cm te compenseren gebruik ik de Inverto Black Ultra twin LNB. (1 van de betere)
Zelfs als ik de kabel met dezelfde Maxview kabel 10 meter verleng heb ik ruim voldoende signaal (>90%) zonder enige storing (nooit gehad).
Er gaat nog altijd een stugge van Hirschmann coaxkabel met geperste F-connectoren van 20 mtr extra meter mee, maar mijn voorkeur
gaat toch naar de soepele Maxview kabel.

Opmerking: Ook koppelingen geven veel demping, hoe minder hoe beter.

Theo
Hier in Nederland is die 54 cm zelfs met 50 meter kabel goed te doen
Eriba Moving 540B of Adria Adora 563PK getrokken door een link en co 01

Gebruikersavatar
thmeyer
Berichten: 1644
Lid geworden op: vr 6 apr 2012 13:14
Locatie: Nat. park Utrechtse Heuvelrug

Coaxkabel twee keer flexibel

Bericht door thmeyer » do 2 jul 2020 22:39

RE.gif
In Nederland gebruik ik thuis de Triax 64 cm met een DUO LNB van Canal Digitaal met 15 meter stugge Hirschmann coax-kabel en heb prima ontvangst.
En 4 jaar geleden heb ik op het zuidelijks puntje van Sicilië de Triax schotel van 54 cm gebruikt met de Maxview kabel van 20 meter en de Inverto Black Ultra twin LNB had ik een signaalsterkte van 85 % en 100 % kwaliteit.

Theo
Groeten Theo (Seat Altea 1.8 TSI DSG-7 155 Kw 210 pk, Avento 445 TF, Truma Ultraheat en Hawker SBS60 Accu, incl. privat WiFi-netwerk (Alfa R36 Special+)

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Coaxkabel twee keer flexibel

Bericht door dieseltijger » do 2 jul 2020 22:47

De trend bij satellietaanbieders lijkt te zijn: lager transpondervermogen, steeds nauwere footprints, en het toepassen van modulatietechnieken die veel data kunnen overbrengen - maar wel een steeds betere signaal/ruisverhouding vereisen. Daar anticipeer ik op.

Edit: maar we dreigen wel het oorspronkelijke topic te kapen.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Reisben
Berichten: 525
Lid geworden op: za 16 feb 2019 10:06

Re: Coaxkabel twee keer flexibel

Bericht door Reisben » vr 3 jul 2020 14:44

AadB schreef:
do 2 jul 2020 10:42
Je kunt een flexibele kabel met iec stekkers nemen en daarbij verloopjes naar f-connector.
Dat is een optie AadB, maar dan krijg ik meer verloopjes dan nodig. Een verloop zie ik als een noodzakelijk kwaad: de signaalkwaliteit wordt nooit beter van een verloop. Dus als ik een kabel neem met twee F-stekkers kan die zonder verloop aan de caravan, daar zit een F-female ingang immers, en ook aan de schotel is geen verloop nodig, ook F-female. Pas op de camping met kabel-tv moet ik één verloop nemen van F-male aan de kabel naar IEC van de camping. Lijkt dezelfde oplossing van die van jouw maar dan omgekeerd. Punt is dat ik dan een geconfectioneerde coax van 20 meter moet kopen, want, zoals gezegd: een geschikte F-male om zelf te monteren heb ik nog niet gezien.
Dat is een optie AadB, maar dan krijg ik meer verloopjes dan nodig. Een verloop zie ik als een noodzakelijk kwaad: de signaalkwaliteit wordt nooit beter van een verloop. Dus als ik een kabel neem met twee F-stekkers kan die zonder verloop aan de caravan, daar zit een F-female ingang immers, en ook aan de schotel is geen verloop nodig, ook F-female. Pas op de camping met kabel-tv moet ik één verloop nemen van F-male aan de kabel naar IEC van de camping. Lijkt dezelfde oplossing van die van jouw maar dan omgekeerd. Punt is dat ik dan een geconfectioneerde coax van 20 meter moet kopen, want, zoals gezegd: een geschikte F-male om zelf te monteren heb ik nog niet gezien.

Mijn voorlopige keuze is gevallen op de producten van de heer O te Winterswijk.
Een Maxview flexibele coax kabel 20 meter met F-stekker, artikelno. 455132.
Voor het verloop van F naar IEC een Schwaiger F-stekker - coax male adapter. art. 318431
Het koppelen van de F-stekkers in de caravan van de vaste binnenkomende coax en een nieuwe flexibele coax kan met een Schwaiger dubbele F-stekker voor coax kabel, art. 318427.
De nieuwe flex coax wordt dan een Maxview flexibele coax kabel 1,5 meter met F-stekker, art. 455128.
Om te wisselen tussen de F-aansluiting en de IEC-aansluiting van de TV is dan weer een adapter art. 318431 nodig.

Mijn enige bezwaar is de blauwe kleur van de kabels. Kon dat nu niet zwart?

Jullie hebben het ook over beeldkwaliteit, demping en capaciteit enzo. Gaat mij een beetje boven de pet, moet ik bekennen. Toch hebben wij wat ervaring met schotels, in Spanje op de camping Marjal, 40 km west van Alicante, hadden we meer dan 20 meter coax van standaard kwaliteit aan de 60 cm schotel hangen, zelfs met een gespalkte soldering tussen twee lengtes, en wij vonden de beeldkwaliteit best OK.
Later, op de camping la Quinta Bella bij Aquilas, 80 km west van Cartagena, zijn we van schoteldiameter gewisseld, een kleine verschuiving van de Astra 3 maakte een 1,10 meter schotel nodig. Toen moest een zekere Sprietje, een goeroe op een schotelforum mij de exacte positie van de satelliet geven, ik vond hem niet meer. Maar ook weer een royale lengte standaard kwaliteit coax en in onze beleving best goed beeld. Ik ben kritischer op de kwaliteit van het geluid uit mijn HiFi dan op beeldkwaliteit. En mijn vrouw moppert niet op het beeld…
Knaus Sport 450 FU Silver Selection met Hyundai Tucson

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Coaxkabel twee keer flexibel

Bericht door dieseltijger » vr 3 jul 2020 16:45

Reisben schreef:
vr 3 jul 2020 14:44
<kanip> Jullie hebben het ook over beeldkwaliteit, demping en capaciteit enzo. Gaat mij een beetje boven de pet, moet ik bekennen. Toch hebben wij wat ervaring met schotels, in Spanje op de camping Marjal, 40 km west van Alicante, hadden we meer dan 20 meter coax van standaard kwaliteit aan de 60 cm schotel hangen, zelfs met een gespalkte soldering tussen twee lengtes, en wij vonden de beeldkwaliteit best OK.
Later, op de camping la Quinta Bella bij Aquilas, 80 km west van Cartagena, zijn we van schoteldiameter gewisseld, een kleine verschuiving van de Astra 3 maakte een 1,10 meter schotel nodig. Toen moest een zekere Sprietje, een goeroe op een schotelforum mij de exacte positie van de satelliet geven, ik vond hem niet meer. <knipperdeknip>
@Reisben: hoe groter de schoteldiameter, hoe nauwer de openingshoek (dus hoe moeilijker te vinden). En wat die coaxkabel betreft: Volgens mij valt het in de praktijk inderdaad reuze mee. De LNB versterkt het signaal enorm - volgens mij was (voor campingtoepassingen) de Hirschmann Koka inderdaad gewoon vette overkill. (Niet verder vertellen).
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
jeroen.25
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 2 mar 2009 10:46
Locatie: Betuwe

Re: Coaxkabel twee keer flexibel

Bericht door jeroen.25 » za 4 jul 2020 10:03

Ik heb heel goede ervaringen met kabels van Belden.
Als je een goede flexibele coax zoekt kun je dan de Belden 1694F nemen en daar IEC connectoren op schroeven.
Nog beter afgeschermd, maar ook duurder is de 4694F.
Skoda Octavia 1.5tsi DSG met Adria Adora 482PS

Gebruikersavatar
fjord390
Berichten: 256
Lid geworden op: di 1 jan 2013 11:37

Re: Coaxkabel twee keer flexibel

Bericht door fjord390 » za 4 jul 2020 12:21

Na speurwerk op onder anderen de Conrad website zag ik mijn idee langzaam evolueren in een alternatief. Als ik een lange, met F-male stekkers geconfectioneerde coax koop en daar een verloop, een adapter, opzet van F female naar IEC-male kan ik weer eenvoudig wisselen van mijn schotel naar camping kabelTV.

Een flexibele kabel naar de TV laat zich dan dus ook zo bouwen. Een F-koppeling, een dubbel vrouwtje, van de vaste coax in de caravan naar een korte flexibele kabel met F-male om beide kabels te verbinden. En voor de TV, die immers zowel een F-ingang heeft als een IEC-ingang, komt weer zo’n verloop/adapter in beeld.
Nét niet wat ik wilde maar toch goed werkbaar, denk ik nu.
Zo heb ik het ook gedaan in mijn Eifelland 1,5mtr maxview bij tv met koppelstuk , gebruik ik tv van camping connector van satelliet naar coax erop , coax achter kachel verlengt naar disselbak en daar via koppelstuk 10mtr maxview kabel eraan ,bij gebruik camping tv ook hier connector van satelliet naar coax erop .
Werkt prima .
Burstner Averso 460tl , Mercedes Benz c180 Estate Avantgarde

Reisben
Berichten: 525
Lid geworden op: za 16 feb 2019 10:06

Re: Coaxkabel twee keer flexibel

Bericht door Reisben » zo 5 jul 2020 21:03

Twee denkers, één gedachte...
Knaus Sport 450 FU Silver Selection met Hyundai Tucson

Gebruikersavatar
thmeyer
Berichten: 1644
Lid geworden op: vr 6 apr 2012 13:14
Locatie: Nat. park Utrechtse Heuvelrug

Coaxkabel twee keer flexibel

Bericht door thmeyer » zo 5 jul 2020 21:41

Nog een denker erbij, die hetzelfde dacht !!!

Want onderstaande verlopen gaan altijd mee voor een eventuele TV aansluiting op de camping.

Theo
Bijlagen
verloop F-connectoren naar coax mail en femail (IEC).JPG
Verlopen van F-connector naar coax (IEC)
verloop F-connectoren naar coax mail en femail (IEC).JPG (17.27 KiB) 1808 keer bekeken
Groeten Theo (Seat Altea 1.8 TSI DSG-7 155 Kw 210 pk, Avento 445 TF, Truma Ultraheat en Hawker SBS60 Accu, incl. privat WiFi-netwerk (Alfa R36 Special+)

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Coaxkabel twee keer flexibel

Bericht door dieseltijger » zo 5 jul 2020 21:53

Euh....in mijn caravan zit standaard een coax aansluiting verwerkt. Ik heb al zo'n 10 jaar de volgende oplossing: kabeleindje van 30 cm met een F-connector aan de ene- en een coax connector aan de andere zijde. Werkt prima (we hebben het maar niet over de demping en de reflecties, en al helemaal niet hoe dit zich verhoudt tot een dure coax kabel die ik gebruik).
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
thmeyer
Berichten: 1644
Lid geworden op: vr 6 apr 2012 13:14
Locatie: Nat. park Utrechtse Heuvelrug

Coaxkabel twee keer flexibel

Bericht door thmeyer » zo 5 jul 2020 22:57

RE.gif
Ik heb ook een standaard TV en Satelliet aansluiting op de caravan zitten.
De bovengenoemde verloop connectoren zijn om een bestaande coaxkabel met F-connectoren geschikt te maken voor een TV (kabel) aansluiting
van de camping.

Theo
Groeten Theo (Seat Altea 1.8 TSI DSG-7 155 Kw 210 pk, Avento 445 TF, Truma Ultraheat en Hawker SBS60 Accu, incl. privat WiFi-netwerk (Alfa R36 Special+)

Reisben
Berichten: 525
Lid geworden op: za 16 feb 2019 10:06

Re: Coaxkabel twee keer flexibel

Bericht door Reisben » ma 6 jul 2020 19:14

Het verbaast mij toch dat we blijkbaar allemaal de verloopjes kennen en hebben maar dat nog niemand met een F-stekker voor een flexibele kabel is komen aandragen. Wat is er toch met zo'n stekkertje????? Wie geeft het verlossende woord?????
Knaus Sport 450 FU Silver Selection met Hyundai Tucson

Gebruikersavatar
thmeyer
Berichten: 1644
Lid geworden op: vr 6 apr 2012 13:14
Locatie: Nat. park Utrechtse Heuvelrug

Coaxkabel twee keer flexibel

Bericht door thmeyer » ma 6 jul 2020 19:45

RE.gif
Wat is het probleem om 1 of 2 verlopen te gebruiken, zelfs in een laboratorium werken ze met flexibele kabels en verlopen.
Alleen je moet er niet te veel en van goede kwaliteit gebruiken !!

Opmerking: De losse F-connectoren worden alleen geleverd voor coax-kabels met een vaste kern, 1 voor een flexibele kabel heb ik nog nooit gezien.

De enige flexibele coax-kabel die ik ken is de RG 59-U (75 ohm) met een BNC of TNC connector.

Theo
Groeten Theo (Seat Altea 1.8 TSI DSG-7 155 Kw 210 pk, Avento 445 TF, Truma Ultraheat en Hawker SBS60 Accu, incl. privat WiFi-netwerk (Alfa R36 Special+)

Gebruikersavatar
jeroen.25
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 2 mar 2009 10:46
Locatie: Betuwe

Re: Coaxkabel twee keer flexibel

Bericht door jeroen.25 » di 7 jul 2020 18:46

Voor flexibele kabels zijn ze er wel degelijk.
Ook voor de door mij aangehaalde 1694f

https://www.telegaertner.com/en/info/ca ... duct=13530

Nadeel is wel dat je een speciale krimptang nodig hebt voor de bevestiging.
Skoda Octavia 1.5tsi DSG met Adria Adora 482PS

Gebruikersavatar
thmeyer
Berichten: 1644
Lid geworden op: vr 6 apr 2012 13:14
Locatie: Nat. park Utrechtse Heuvelrug

Coaxkabel twee keer flexibel

Bericht door thmeyer » di 7 jul 2020 21:05

RE.gif
Je heb helemaal gelijk, jouw genoemde kabel heeft een massieve kern en daar zijn niet alleen krimp- , maar ook schroef F-connectoren voor te koop.

Zo’n krimptang koop je voor een drol bij “Ali”.

Zelf heb ik jaren lang de soepele RG 59U (75 ohm) met schroefbare F- connector gebruikt, het nadeel van deze kabel was dat deze een “dunne” massieve koper kern had en snel oxideerde.
Daarom ben ik overgestapt op de veel soepele flexibele kabel van Maxview en voor dit “soort flexibele kabels” zijn geen losse F-connectoren te koop.

Theo
Groeten Theo (Seat Altea 1.8 TSI DSG-7 155 Kw 210 pk, Avento 445 TF, Truma Ultraheat en Hawker SBS60 Accu, incl. privat WiFi-netwerk (Alfa R36 Special+)

Reisben
Berichten: 525
Lid geworden op: za 16 feb 2019 10:06

Re: Coaxkabel twee keer flexibel

Bericht door Reisben » wo 8 jul 2020 13:14

jeroen.25 schreef:
di 7 jul 2020 18:46
Voor flexibele kabels zijn ze er wel degelijk.
Ook voor de door mij aangehaalde 1694f

https://www.telegaertner.com/en/info/ca ... duct=13530

Nadeel is wel dat je een speciale krimptang nodig hebt voor de bevestiging.
Ik wist het, ik wist het! Ze bestaan. Helaas had ik ze niet gevonden maar het is blijkbaar bijzonder spul die je niet om de hoek kunt halen.
Bedankt voor de informatie.
Maar, zoals je zegt, er is speciaal gereedschap nodig voor het bevestigen. Voor een eenmalige bouw van een coax is dat niet echt rendabel, dus ik blijf eerst bij de geconfectioneerde kabels van de heer O te W. Heb wel een pdf van het artikel opgeslagen, voor het geval, zeg maar...
Knaus Sport 450 FU Silver Selection met Hyundai Tucson

Plaats reactie

Terug naar “Radio, TV, Internet, Wi-Fi”