welke fietsen drager

Plaats reactie
Amber
Berichten: 818
Lid geworden op: di 28 aug 2007 14:23
Locatie: Regio Emmen

welke fietsen drager

Bericht door Amber » di 4 jun 2019 12:17

Wij rijden C4 (Hier voor reden we c5 diesel dus het was wennen toen we met Pasen weg reden ) en een Knaus 450 FU erachter. Twee volwassenen, dus weinig spullen mee, en geen voortent. Kogeldruk 75 nou dan moeten we de tas met boodschappen in de wc zetten en de haringbak voor de wc deur, en dan halen we met veel moeite dat gewicht. Ik zou graag de e bikes mee nemen met een fietsendrager op de dissel, maar deze hele discussie volgend dan denk ik laat maar en later denk je weer, jeetje mens zeur niet, gewoon aanschaffen en doen, kan je veel plezier aan beleven..... Koop je dan een vast dager voor op de dissel of laat je een extra trekhaak op je dissel lassen en zet daar de drager van de auto op, welk merk...zoveel vragen en ik twijfel en twijfel... Help!!!! stom.gif stom.gif
Vakantie, ik kan er geen genoeg van krijgen.

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: welke fietsen drager

Bericht door Daphne » di 4 jun 2019 12:21

Koop gewoon een fietsdrager voor op de dissel die geschikt is voor e-bikes en waarbij de disselbak toegankelijk blijft als de fietsen erop staan.

Wij moeten ook moeite doen om aan kogeldruk te komen, dus gaan de fietsen mee op de dissel. We nemen in de auto een losse opvouwbare fietsdrager mee zodat we ter plekke een fietsdrager hebben om ter plaatse onze fietsen mee te nemen.
Btw, wij hebben een Thule SuperB. Kijk ook eens bij Enduro, die heeft een nieuw schuifsysteem. Lijkt me ook erg makkelijk.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5736
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: welke fietsen drager

Bericht door Morgoth » do 6 jun 2019 15:56

Om de disseldruk enigszins binnen de perken te houden hebben wij 1 e-fiets voorop en een e-fiets achterop. Ja, dat kost je twee fietsenrekken maar je kunt wel normaal beladen.
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16221
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

welke fietsen drager

Bericht door Jan van Vijven » do 6 jun 2019 16:29

RE.gif
Ze schrijft juist dat ze moeite hebben om aan de kogeldruk te komen, zoals Daphne en wij ook ervaren hebben klopt dit bij die caravans.

Amber,
Fietsen op de dissel kan bij jullie best, doen dus, de bootschappen en de haringbak in de auto dan beschadigd er ook niets aan de caravan.
Gooi ook de fiets accu’s in de auto anders zou het wel eens te veel kunnen worden.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5736
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: welke fietsen drager

Bericht door Morgoth » vr 7 jun 2019 17:38

RE.gif
Oké. Zit daar de WC voorin? Ik ging uit van mijn eigen situatie. WC achterin
Hobby 420 De Luxe uit 1988

jannie38
Berichten: 1
Lid geworden op: di 10 apr 2018 09:20

Re: welke fietsen drager

Bericht door jannie38 » vr 2 aug 2019 20:29

wie kan mij vertellen of de kantelbaar fiamma xla pro fietsendrager op een avento caravan van 1991 past ?

Plaats reactie

Terug naar “Fietsendragers”