Info E-bike’s gevraagd
-
- Berichten: 1684
- Lid geworden op: wo 7 mar 2012 21:13
Info E-bike’s gevraagd
Wij overwegen om twee E - bikes te kopen. Ook moeten we dan een drager op de dissel aanschaffen.
Wij denken aan de enduro drager, die verschuifbaar is.
Kunnen jullie ons wat advies geven wbt de fietsen? Ze moeten niet te veel wegen ivm de disseldruk.
Wat zijn bv gewilde merken hier op het forum?
Wij denken aan de enduro drager, die verschuifbaar is.
Kunnen jullie ons wat advies geven wbt de fietsen? Ze moeten niet te veel wegen ivm de disseldruk.
Wat zijn bv gewilde merken hier op het forum?
Info E-bike’s gevraagd
Voor advies over e-bikes kun je beter naar een fietsspecialist gaan. Hier advies vragen is net zoiets als vragen welk matras het beste is. Dat is echt persoonlijk en met advies op maat ben je meer mee geholpen.
Ga vooral testen voor aanschaf en vertel de fietsspecialist dat je het liefst lichte fietsen wil hebben en wat het doel is.
Wij hebben beide e-bikes maar heel verschillend. Want wij zijn ook verschillend. Wij zijn dus geen ANWB setje De fietsen hebben wel allebei een middenmotor.
Over de gevraagde fietsendrager kan ik niets vertellen. Wij hebben een Thule Superb. Hele fijne kantelbare fietsdrager.
Ga vooral testen voor aanschaf en vertel de fietsspecialist dat je het liefst lichte fietsen wil hebben en wat het doel is.
Wij hebben beide e-bikes maar heel verschillend. Want wij zijn ook verschillend. Wij zijn dus geen ANWB setje De fietsen hebben wel allebei een middenmotor.
Over de gevraagde fietsendrager kan ik niets vertellen. Wij hebben een Thule Superb. Hele fijne kantelbare fietsdrager.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"
Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021
Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021
-
- Berichten: 1684
- Lid geworden op: wo 7 mar 2012 21:13
Re: Info E-bike’s gevraagd
RE.gif Daar zijn we ook al mee bezig, inderdaad heel persoonlijk. Maar ik hoopte dat er bepaalde types/merken zijn, die onder ons kampeerders veel gekocht worden.
Alle info is welkom, maar als deze topic niet thuis hoort op het forum, snap ik het hoor.
Alle info is welkom, maar als deze topic niet thuis hoort op het forum, snap ik het hoor.
Re: Info E-bike’s gevraagd
RE.gif
Het onderwerp past hier prima. ik zou er alleen niet van uitgaan dat je hier passend geholpen wordt.
Er zijn geen speciale kampeer ebikes, of je moet een vouwfiets willen. Dan blijft over wat mensen voor dagelijks gebruik kopen en ook op vakantie meenemen. Kijk voor de fun eens bij een camping in de fietsstalling. Je komt alle merken tegen. Dus wat dat betreft kun je alle kanten op.
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Het onderwerp past hier prima. ik zou er alleen niet van uitgaan dat je hier passend geholpen wordt.
Er zijn geen speciale kampeer ebikes, of je moet een vouwfiets willen. Dan blijft over wat mensen voor dagelijks gebruik kopen en ook op vakantie meenemen. Kijk voor de fun eens bij een camping in de fietsstalling. Je komt alle merken tegen. Dus wat dat betreft kun je alle kanten op.
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"
Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021
Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021
Re: Info E-bike’s gevraagd
Wat wij bij de keuze van een E-bike belangrijk vinden, is dat het ondersteuning met een krachtsensor is en niet met een rotatiesensor.
Ingeval van een krachtsensor moet je zelf ook nog inspanning leveren (onze voorkeur) terwijl je bij een rotatiesensor ook met minimale inspanning al uit de startblokken schiet. De laatste variant is vooral voor mensen die eigenlijk niet meer kunnen fietsen.
Onze gewone E-bikes hebben een krachtsensor, dus fijn, en onze opvouwbare E-bikes voor de caravan helaas een rotatiesensor. Dit laatste is wel erg makkelijk maar je doet zelf eigenlijk niets...
De reden dat wij naast onze fullsize E-bikes tevens opvouwbare E-bikes hebben gekocht, is dat we geen drager meer op de dissel willen.
Ingeval van een krachtsensor moet je zelf ook nog inspanning leveren (onze voorkeur) terwijl je bij een rotatiesensor ook met minimale inspanning al uit de startblokken schiet. De laatste variant is vooral voor mensen die eigenlijk niet meer kunnen fietsen.
Onze gewone E-bikes hebben een krachtsensor, dus fijn, en onze opvouwbare E-bikes voor de caravan helaas een rotatiesensor. Dit laatste is wel erg makkelijk maar je doet zelf eigenlijk niets...
De reden dat wij naast onze fullsize E-bikes tevens opvouwbare E-bikes hebben gekocht, is dat we geen drager meer op de dissel willen.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)
-
- Berichten: 803
- Lid geworden op: wo 20 sep 2017 18:55
- Locatie: Urk
Re: Info E-bike’s gevraagd
Ga alstublieft naar een goede fietswinkel.
Te veel mensen worden een te grote fiets aangesmeerd.
Je kan beter een maat kleiner nemen, het zadel en stuur is immers verstelbaar.
Ga passen en een proefrit maken.
En nooit, voor uw eigen veiligheid, een voorwielaandrijving nemen.
Levensgevaarlijk.
Wij hebben lichtgewicht e-bikes.
Makkelijk te hanteren om ze op dragers te zetten.
Succes met de zoektocht.
Te veel mensen worden een te grote fiets aangesmeerd.
Je kan beter een maat kleiner nemen, het zadel en stuur is immers verstelbaar.
Ga passen en een proefrit maken.
En nooit, voor uw eigen veiligheid, een voorwielaandrijving nemen.
Levensgevaarlijk.
Wij hebben lichtgewicht e-bikes.
Makkelijk te hanteren om ze op dragers te zetten.
Succes met de zoektocht.
-
- Berichten: 1128
- Lid geworden op: wo 22 mar 2017 19:22
Re: Info E-bike’s gevraagd
Zou overigens ook kiezen voor een middenmotor. Deze zijn stabieler in gebruik. En hebben een laag zwaartepunt. De locatie van de accu is ook bepalend voor het zwaartepunt. Zelf zou ik niet kiezen voor een accu onder de bagagedrager. Gaat ten koste vd stabiliteit.
Mocht je de e-bikes hebben gekocht en ga je vervolgens op ziek naar een geschikte drager.
Let dan ook op de benodigde afstand tussen de fietsen. De sturen kunnen breder zijn. En dat de bikes onderling elkaar niet weten te raken. Succes!
Mocht je de e-bikes hebben gekocht en ga je vervolgens op ziek naar een geschikte drager.
Let dan ook op de benodigde afstand tussen de fietsen. De sturen kunnen breder zijn. En dat de bikes onderling elkaar niet weten te raken. Succes!
Volvo XC60 D4 AWD GT8, Eriba Nova GL 485 (2017) Truma mover, Dometic airco, Thule Omnistore 6200, PowerXtreme 75Ah.
Re: Info E-bike’s gevraagd
Dat lage zwaartepunt van de middenmotor is eerder een verkoopstruk. Motoren in de wielassen zitten (bijna) even laag.
Welis een motor in het voorwiel soms vervelend bij heel kractig bergop rijden, bv uit een garage. Je trekt aan het stuur en licht hiermee wat gewicht van het voorwiel (naar achteren). Dat durft dan wel gemakkelijk doortrappen, maar dat is echt pas bij een stevige en heel stijle oprit.
Verder is het meeste gewicht dat de hoogte van het zwaartepunt bepaalt niet de motor, dat is iets van een 3 kg en zit dus steeds laag. Ook de batterij op de bagagedrager is iets van een 3 kg, niet veel in vergelijking met de massa van je romp en hoofd. Dat zorgt er pas echt voor dat het zwaartepunt hoog ligt. Een oplossing daar is de guillotine gebruiken, maar dat is wat drastisch...
Enkele jaren geleden heb ik een proefrit gemaakt met een middenmotorfiets en voelde toen vervelende trilling in de trapper. Vermoedelijk is de techniek verbeterd en is dat euvel opgelost.
Wat de fietsdrager betreft, ik gebruik er een voor een trekhaak en kan die zowel op de auto (los) als met de caravan gebruiken. Op de dissel van de caravan staat een steun met bovenop een trekhaak en dat vind ik heel praktisch.
Welis een motor in het voorwiel soms vervelend bij heel kractig bergop rijden, bv uit een garage. Je trekt aan het stuur en licht hiermee wat gewicht van het voorwiel (naar achteren). Dat durft dan wel gemakkelijk doortrappen, maar dat is echt pas bij een stevige en heel stijle oprit.
Verder is het meeste gewicht dat de hoogte van het zwaartepunt bepaalt niet de motor, dat is iets van een 3 kg en zit dus steeds laag. Ook de batterij op de bagagedrager is iets van een 3 kg, niet veel in vergelijking met de massa van je romp en hoofd. Dat zorgt er pas echt voor dat het zwaartepunt hoog ligt. Een oplossing daar is de guillotine gebruiken, maar dat is wat drastisch...
Enkele jaren geleden heb ik een proefrit gemaakt met een middenmotorfiets en voelde toen vervelende trilling in de trapper. Vermoedelijk is de techniek verbeterd en is dat euvel opgelost.
Wat de fietsdrager betreft, ik gebruik er een voor een trekhaak en kan die zowel op de auto (los) als met de caravan gebruiken. Op de dissel van de caravan staat een steun met bovenop een trekhaak en dat vind ik heel praktisch.
Willy L. (B) - 65+ en adept ROB- & POV-er
Merc.B200(2021)-Autom@_!!DethleffsCamper450DB(2010) met Twinny-load (=bol op dissel & trekhaakfietsenrek)
Merc.B200(2021)-Autom@_!!DethleffsCamper450DB(2010) met Twinny-load (=bol op dissel & trekhaakfietsenrek)
-
- Berichten: 1684
- Lid geworden op: wo 7 mar 2012 21:13
Re: Info E-bike’s gevraagd
Dank jullie wel, weer een hoop nuttige info.
Het aanbod is zo groot dat we gewoon niet weten waar we moeten beginnen. Wij hebben een Fendt 445tfb, ons bed zit aan de disselkant, zouden we geen problemen krijgen met de disseldruk? Er komt toch snel zo’z 70 kilo bij ( denk ik)
Onze trekauto is een Ford Kuga, die mag 100 kg hebben.
Zijn er nog favoriete merken bij jullie?
Het aanbod is zo groot dat we gewoon niet weten waar we moeten beginnen. Wij hebben een Fendt 445tfb, ons bed zit aan de disselkant, zouden we geen problemen krijgen met de disseldruk? Er komt toch snel zo’z 70 kilo bij ( denk ik)
Onze trekauto is een Ford Kuga, die mag 100 kg hebben.
Zijn er nog favoriete merken bij jullie?
Re: Info E-bike’s gevraagd
Zorg dat je een fiets koopt waar je de accu's vanaf kan halen. Deze kun je dan in de auto vervoeren wat weer kogeldruk scheelt.
Tegenwoordig worden er ook lichtgewicht electrische fietsen verkocht. Met enig zoekwerk kun je daar een keuze uit maken.
Een fiets met middenmotor is aanzienlijk zwaarder dan 1 met voorwielmotor. Ook daar kun je kritisch naar kijken, erg persoonlijk wat je fijn vind fietsen overigens.
De Stella, Amslod etc.. van de internetaanbieders zijn veel klachten over wanneer je problemen krijgt met je fiets. Kijk goed bij de recensies en ervaringen als je dit overweegt.
Succes!
Tegenwoordig worden er ook lichtgewicht electrische fietsen verkocht. Met enig zoekwerk kun je daar een keuze uit maken.
Een fiets met middenmotor is aanzienlijk zwaarder dan 1 met voorwielmotor. Ook daar kun je kritisch naar kijken, erg persoonlijk wat je fijn vind fietsen overigens.
De Stella, Amslod etc.. van de internetaanbieders zijn veel klachten over wanneer je problemen krijgt met je fiets. Kijk goed bij de recensies en ervaringen als je dit overweegt.
Succes!
- dieseltijger
- Berichten: 11202
- Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59
Re: Info E-bike’s gevraagd
Ander punt: wil je de fietsen gebruiken in een heuvelachtig of bergachtig gebied? Zo ja: dan is een uitvoering met middenmotor te overwegen. Een motor ingebouwd in het voor- of achterwiel kan te warm worden bij het klimmen. Een middenmotor profiteert van de versnellingen.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje
Re: Info E-bike’s gevraagd
Hoi
wij hebben koga's genomen omdat het betrouwbare fietsen zijn, ook wegen deze zonder batterij het minst van alle merken en dit is niet meer dan onze vorige fietsen.
Wij hebben ook gekozen voor de middenmotor.
Groetjes
Toon
wij hebben koga's genomen omdat het betrouwbare fietsen zijn, ook wegen deze zonder batterij het minst van alle merken en dit is niet meer dan onze vorige fietsen.
Wij hebben ook gekozen voor de middenmotor.
Groetjes
Toon
Toyota RAV 4 2200 D4D, erachter een Fendt Tendenza 515 sg van 2014, met mover Truma XT en Dorema voortent.
Re: Info E-bike’s gevraagd
wij hebben recent een opvouwbare trotter e-bike gekocht voor rond de camping en voor wat boodschappen. ( merk shinga )
deze past in de auto en mijn eigen 10kg fiets staat solo op de dissel.
is geen e-bike.
nog een opmerking.
als je voor een koga sparta of batavus gaat en je neemt een ion uitvoering ipv een met bosch motor dan heb je bij een probleem in het buitenland er een probleem bij, aangezien die fietsen in de computer van accell geprogrammeerd staan en er zijn zeker niet overal fietsen dealers van deze merken die iets kunnen resetten.
je kunt zelfs bij 2 identieke fietsen niet eens accu's uitwisselen ( ion uitvoering )
moet allemaal geprogrammeerd worden
onze vorige koga heeft nooit problemen gehad en de huidige koga ( beide ion fietsen ) heeft ook geen problemen , maar het kan natuurlijk altijd.
het kleine vouwfietsje wat we nu dus mee hebben ( de zware koga staat thuis ) heeft al 1500 km probleemloos gelopen.
is voor tochten tot 50 km al gebruikt en wel hebben we als extra een trapkrachtsensor ipv rotoatiesensor laten monteren.
Wat PD ook al schreef en wat we gewend waren van de koga
we hebben nu maar 1 fiets op de dissel en met de bedden voor bij onze fendt zit je zo tegen de 100kg
deze past in de auto en mijn eigen 10kg fiets staat solo op de dissel.
is geen e-bike.
nog een opmerking.
als je voor een koga sparta of batavus gaat en je neemt een ion uitvoering ipv een met bosch motor dan heb je bij een probleem in het buitenland er een probleem bij, aangezien die fietsen in de computer van accell geprogrammeerd staan en er zijn zeker niet overal fietsen dealers van deze merken die iets kunnen resetten.
je kunt zelfs bij 2 identieke fietsen niet eens accu's uitwisselen ( ion uitvoering )
moet allemaal geprogrammeerd worden
onze vorige koga heeft nooit problemen gehad en de huidige koga ( beide ion fietsen ) heeft ook geen problemen , maar het kan natuurlijk altijd.
het kleine vouwfietsje wat we nu dus mee hebben ( de zware koga staat thuis ) heeft al 1500 km probleemloos gelopen.
is voor tochten tot 50 km al gebruikt en wel hebben we als extra een trapkrachtsensor ipv rotoatiesensor laten monteren.
Wat PD ook al schreef en wat we gewend waren van de koga
we hebben nu maar 1 fiets op de dissel en met de bedden voor bij onze fendt zit je zo tegen de 100kg
cayenne 3.0 tdi v6 ( 2012 ) ..in black ..550nm.. met een fendt 540 TG ( 2013 ).
Re: Info E-bike’s gevraagd
Wij hebben twee Kalkhoff Middenmotor Fietsen, zeer tevreden vanwege de Middenmotor.
Zonder de accu's blijven deze fietsen gezamenlijk, onder de 50 kg.
Hoe wij de fietsen meenemen met de caravan, is hier over het algemeen wel bekend.
Zonder de accu's blijven deze fietsen gezamenlijk, onder de 50 kg.
Hoe wij de fietsen meenemen met de caravan, is hier over het algemeen wel bekend.
Caravan, Beyerland Sprinter 450 EB.
Toyota Corolla Verso 1.8.
Toyota Corolla Verso 1.8.
-
- Berichten: 109
- Lid geworden op: zo 16 jul 2017 16:46
Re: Info E-bike’s gevraagd
Wij hebben al 9 jaar 2 e-bikes van Koga. Met de motor in het achterwiel en een afneembare accu. Fietsen veel in de bergen, soms best pittig maar dat gaat prima met 21 versnellingen. De doorslag om deze fietsen aan te schaffen is geruisloos, prettige ondersteuning en zonder ondersteuning valt er nog goed te fietsen. Het warm worden van de motor, nooit iets van gemerkt. Alles uitproberen en kijken wat past bij je budget.
Wij vervoeren de e-bikes op een Thule short disseldrager.
Succes met je zoektocht.
Wij vervoeren de e-bikes op een Thule short disseldrager.
Succes met je zoektocht.
Knaus Vansation TI
Re: Info E-bike’s gevraagd
Onze gewone e-bike’s ( met middenmoter) zijn Canondale fietsen. Zonder batterij wegen zij 19,5 kg en met 21,5 kg,
Ook hebben wij 2 e-bike vouwfietsen. Die kunnen in de koffer van de auto. Onze Eriba Touring Triton is niet geschikt om die last te dragen op de dissel en willen we ook niet.
Philmar
Ook hebben wij 2 e-bike vouwfietsen. Die kunnen in de koffer van de auto. Onze Eriba Touring Triton is niet geschikt om die last te dragen op de dissel en willen we ook niet.
Philmar
Re: Info E-bike’s gevraagd
dit advies is net zo slecht als te groot.. het zadel kan immers ook naar beneden... een maatje groter of liever kleiner is heel erg afhankel van de persoon.Den Adriaan schreef: ↑vr 1 mar 2019 16:58Ga alstublieft naar een goede fietswinkel.
Te veel mensen worden een te grote fiets aangesmeerd.
Je kan beter een maat kleiner nemen, het zadel en stuur is immers verstelbaar.
Ga passen en een proefrit maken.
En nooit, voor uw eigen veiligheid, een voorwielaandrijving nemen.
Levensgevaarlijk.
Wij hebben lichtgewicht e-bikes.
Makkelijk te hanteren om ze op dragers te zetten.
Succes met de zoektocht.
de afstand tussen zadel en stuur blijft nagenoeg gelijk, of je veranderd de geometrie van je fiets. je stuur naar voren zetten zorgt voor wat men in f1 overstuur zou noemen met veel correcties tot gevolg. voor een flexibele jonge god geen groot probleem voor een dagje. maar voor de vaak wat oudere doelgroep kan bij veel km's dit zorgen voor blessures. ik heb het veel gezien bij wielrenners die een te kleine fiets gingen conpenseren. bleven sleutelen, krampen, blessures en uiteindelijk ook duidelijk kracht verlies, omdat de stand boven de cranks niet meer goed os
dus zoals je eerste advies was ga naar een goede specialist. laat je op meten en kies de juiste geometrie bij je lichaam.
licht gewicht wil je zeker. een beetje in de begin dagen van de ebike een sparta gehuurd op texel van een miljoen kilo. in de ochtend weggeweest op de race fiets, express tegen de wind de heuvels op. dit was lichter dan op de loodzware e-bike gewoon vlak.
De elektromotor moet de fietser ondersteunen en niet alleen zijn eigen gewicht compenseren.
verder denk ik dat er inmiddels voor elk budget waar voor je geld is te vinden.
Re: Info E-bike’s gevraagd
Let op, er zijn fietsen met een midden motor die een irritant bromgeluid veroorzaken, is geen defect, maar dat koop je er gewoon bij.
Mijn voorkeur gaat uit naar een midden motor zonder geluid, die zijn er ook of een motor in het achterwiel.
In het voorwiel heb je altijd "trek", zo noem ik het maar, aan je stuur.
Losse accu,s is ook handig, deze kunnen in de auto.
Bij opladen hoef je de fiets niet naar een stopcontact te slepen, met losse accu,s kan bij wijze van in de caravan.
Frans
Mijn voorkeur gaat uit naar een midden motor zonder geluid, die zijn er ook of een motor in het achterwiel.
In het voorwiel heb je altijd "trek", zo noem ik het maar, aan je stuur.
Losse accu,s is ook handig, deze kunnen in de auto.
Bij opladen hoef je de fiets niet naar een stopcontact te slepen, met losse accu,s kan bij wijze van in de caravan.
Frans
Re: Info E-bike’s gevraagd
Ik snap niet goed waarom motoren in de vooras levensgevaarlijk zijn. Ik leef nog na enkele jaren gebruik ervan en ben slechts een keer met de fiets gevallen maar dat was mijn eigen stomme schuld en had niets met de motorpositie te maken.
Willy L. (B) - 65+ en adept ROB- & POV-er
Merc.B200(2021)-Autom@_!!DethleffsCamper450DB(2010) met Twinny-load (=bol op dissel & trekhaakfietsenrek)
Merc.B200(2021)-Autom@_!!DethleffsCamper450DB(2010) met Twinny-load (=bol op dissel & trekhaakfietsenrek)
Re: Info E-bike’s gevraagd
Betreft ongevallen met motor in het voorwiel.
Met glad wegdek enof zand in bocht gebeuren daardoor de meeste ongevallen.
Met je voorwiel valt er dan weinig of niets te corrigeren.
Wil niet zeggen dat het met het achterwiel niet kan gebeuren, maar in veel mindere mate.
Je kunt dan nog enigzins corrigeren. Als de grip met je voorwiel weg is kun je niets meer.
Bij diverse ongevallen geweest en allemaal het zelfde verhaal: "Ik kon niets meer."
Frans
Re: Info E-bike’s gevraagd
Ok, nu wordt het me wat klaarder. Ik heb dus geluk gehad tot nu toe, of ben voorzichtig...
Willy L. (B) - 65+ en adept ROB- & POV-er
Merc.B200(2021)-Autom@_!!DethleffsCamper450DB(2010) met Twinny-load (=bol op dissel & trekhaakfietsenrek)
Merc.B200(2021)-Autom@_!!DethleffsCamper450DB(2010) met Twinny-load (=bol op dissel & trekhaakfietsenrek)
Re: Info E-bike’s gevraagd
De meeste disseldragers kunnen met wel de 2 e-bikes dragen.
Maar je kogeldruk neemt nogal toe. Een e-bike weegt zeker 25 .. 30 kg per stuk.
Accu's gewoon in de auto is de oplossing..... Dat scheelt per fiets 3 a 4 kg.
Ook op de camping, bij centrale stalling, zou ik de accu meenemen naar de caravan.
Je fiets is voor een evt diefstal minder interessant.
Plaatsen v/d fiets op het disselrack doe ik dmv handrem op het achterwiel; zet de fiets net iets voor de draagrichel, net iets meer dan een half wiel.
Knijp de achterrem in en til het voorwiel op en zet deze in de goot.
Daarna til je het achterwiel op en schuif je de fiets verder door.
Zo til je max 15 kilo, maw prima te doen.
Bij afnemen doe ik dit ook.
Mbt de keuze van de fiets dat is nogal persoonlijk...
Financieel gezien varieert het tussen 1600 voor een voorwielmotor tot zeker 3000 a 3500 euro voor en middenmotor.
Hoe jij de fiets vindt voelen is mi het belangrijkste bij de keuze icm je budget.
Probeer gewoon de diverse varianten en beproef daarbij diverse start-stop momenten en ook diverse bocht maneuvres !
Laatste tip... rij niet te hard en schakel terug in versnelling bij bochten en verminderen van snelheid... of vraag of je fiets de maximum ondersteuningssnelheid evt ook LAGER kan. Zeker als je reactievermogen wat minder is moet je te hard rijden vermijden, zeker als je de ondersteuning te hoog zet.
Met de e-bike haal je met gemak 25 KM ipv de15 KM die je op een normale fiets rijdt
Er is nu ook een middenmotor met automatsche versnelling. Ik heb met die variant nog geen ervaring
Veel vakantieplezier....
Maar je kogeldruk neemt nogal toe. Een e-bike weegt zeker 25 .. 30 kg per stuk.
Accu's gewoon in de auto is de oplossing..... Dat scheelt per fiets 3 a 4 kg.
Ook op de camping, bij centrale stalling, zou ik de accu meenemen naar de caravan.
Je fiets is voor een evt diefstal minder interessant.
Plaatsen v/d fiets op het disselrack doe ik dmv handrem op het achterwiel; zet de fiets net iets voor de draagrichel, net iets meer dan een half wiel.
Knijp de achterrem in en til het voorwiel op en zet deze in de goot.
Daarna til je het achterwiel op en schuif je de fiets verder door.
Zo til je max 15 kilo, maw prima te doen.
Bij afnemen doe ik dit ook.
Mbt de keuze van de fiets dat is nogal persoonlijk...
Financieel gezien varieert het tussen 1600 voor een voorwielmotor tot zeker 3000 a 3500 euro voor en middenmotor.
Hoe jij de fiets vindt voelen is mi het belangrijkste bij de keuze icm je budget.
Probeer gewoon de diverse varianten en beproef daarbij diverse start-stop momenten en ook diverse bocht maneuvres !
Laatste tip... rij niet te hard en schakel terug in versnelling bij bochten en verminderen van snelheid... of vraag of je fiets de maximum ondersteuningssnelheid evt ook LAGER kan. Zeker als je reactievermogen wat minder is moet je te hard rijden vermijden, zeker als je de ondersteuning te hoog zet.
Met de e-bike haal je met gemak 25 KM ipv de15 KM die je op een normale fiets rijdt
Er is nu ook een middenmotor met automatsche versnelling. Ik heb met die variant nog geen ervaring
Veel vakantieplezier....
Groeten Erik ( caravan: Avento Touristique Comfort 365 TCB )
-
- Berichten: 803
- Lid geworden op: wo 20 sep 2017 18:55
- Locatie: Urk
Re: Info E-bike’s gevraagd
Ach joh, gewoon fietsen!
25 is toch niet zo hard.
Nou, vooruit dan, als je 90 bent een tandje minder.
Het is en blijft gewoon een fiets, niets spannends aan.
Oh ja, onze fietsen wegen 19 kilo.
Zonder accu.
Het merk is door anderen al eerder genoemd.
25 is toch niet zo hard.
Nou, vooruit dan, als je 90 bent een tandje minder.
Het is en blijft gewoon een fiets, niets spannends aan.
Oh ja, onze fietsen wegen 19 kilo.
Zonder accu.
Het merk is door anderen al eerder genoemd.
Re: Info E-bike’s gevraagd
Wij rijden al een jaar of 8 met E-bikes met de motor in het voorwiel. Aanvankelijk in onze fullsize E-bikes en sinds 2 jaar aanvullend ook met onze opvouwbare E-bikes... geen enkel probleem, laat je vooral niet gek maken
Onze fullsize E-bikes zijn van Giant en de opvouwbare E-bikes van Qwic.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)
-
- Berichten: 1455
- Lid geworden op: do 19 sep 2013 09:47