kip 37 compact en fietsendrager op dissel

Plaats reactie
tje-erd
Berichten: 153
Lid geworden op: zo 19 jul 2015 18:06
Locatie: Rotterdam

kip 37 compact en fietsendrager op dissel

Bericht door tje-erd » za 23 feb 2019 11:43

Ik kan een kip 37 compact met hefdak overnemen en zie dat deze een korte dissel heeft met een plaatje erop. Die zit met een paar schroeven vast. Op mijn kip 32 ek heb ik dus een fietsendrager op de dissel. Bij navraag zegt een caravanhandelaar dat hier geen fietsendrager op kan en een monteur bij een caravanstalling zegt dat het wel kan.
Wat zijn jullie ervaringen? En als ik een fietsendrager achter ga monteren welk type kan ik dan het beste tweedehands gaan zoeken.

Kasper

Re: kip 37 compact en fietsendrager op dissel

Bericht door Kasper » za 23 feb 2019 13:22

Natuurlijk kan er een fietsendrager op, past prima! thumbup.gif
Bijlagen
vakantie 2011 deel 5 051 aangepast.jpg

tje-erd
Berichten: 153
Lid geworden op: zo 19 jul 2015 18:06
Locatie: Rotterdam

Re: kip 37 compact en fietsendrager op dissel

Bericht door tje-erd » za 23 feb 2019 16:50

Hij ziet er toch iets anders uit. Het is modeljaar 1998 met blauwe kleppen voor de disselbak. Zag vanmiddag dezelfde staan bij Henk Pen en heb er een mailtje aan gewaagd. Kreeg binnen een paar minuten een reactie terug.
Een fietsdrager kan wel.

Zet op de dissel een t-stuk(omgekeerd) met kogel en je kunt er een fietsdrager op plaatsen!


https://www.allesvoormijnvakantie.nl/ch ... tsendrager

Op mijn 32 zit dus de constructie die je hierboven hebt laten zien.

Kasper

Re: kip 37 compact en fietsendrager op dissel

Bericht door Kasper » za 23 feb 2019 17:36

Lijkt me prima, achterop zou ik niet doen. Het beste is de fietsen voor op de dissel. thumbup.gif
O, ja die van mij is van 1990. knipoog.gif

Kipke98
Berichten: 546
Lid geworden op: wo 16 aug 2017 22:59

Re: kip 37 compact en fietsendrager op dissel

Bericht door Kipke98 » za 23 feb 2019 23:04

De kip '98 van vrienden op de foto met dissel drager.
Bij de onze zit er een drager achterop en in combinatie met lichtgewicht fietsen en zelfs met een Volvo Amazon uit 1963 gaat dat goed met voldoende kogeldruk
Ik heb ook nog een twinny load met T-stuk voor op de dissel voor het geval dat de drager achterop toch problemen gaat geven bij hogere snelheden in Frankrijk.AfbeeldingAfbeelding

tje-erd
Berichten: 153
Lid geworden op: zo 19 jul 2015 18:06
Locatie: Rotterdam

Re: kip 37 compact en fietsendrager op dissel

Bericht door tje-erd » zo 24 feb 2019 08:39

Goede foto’s. Het biedt perspectief. Verkopen we zo meteen onze 32 EK met toebehoren en kan ik dezelfde disseldrager weer gaan zoeken😉

Kipke98
Berichten: 546
Lid geworden op: wo 16 aug 2017 22:59

Re: kip 37 compact en fietsendrager op dissel

Bericht door Kipke98 » zo 24 feb 2019 08:44

tje-erd schreef:Goede foto’s. Het biedt perspectief. Verkopen we zo meteen onze 32 EK met toebehoren en kan ik dezelfde disseldrager weer gaan zoekenAfbeelding
Succes met de verkoop en de zoektocht.
Als het de Rotterdamse 32 is gaat de verkoop vast lukken. ;-)

tje-erd
Berichten: 153
Lid geworden op: zo 19 jul 2015 18:06
Locatie: Rotterdam

Re: kip 37 compact en fietsendrager op dissel

Bericht door tje-erd » zo 24 feb 2019 09:01

We hebben goede hoop. Alleen die paar honderd kilo extra gewicht (incl. mover) en een extra buidel geld maakt de stap lastig. Maar mijn vrouw wil al lang een extra zitje en een vast bed.

Kipke98
Berichten: 546
Lid geworden op: wo 16 aug 2017 22:59

Re: kip 37 compact en fietsendrager op dissel

Bericht door Kipke98 » zo 24 feb 2019 09:43

Om in onze 37 met eind keuken een zitje te maken door een deel van het beddengoed terug te slaan staat de oplossing op de foto's nog op mijn wensenlijst.
Gezien in een nieuwe Kip Kompakt. Poot zit met een bajonetsluiting vast aan blad en vloer.AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding




tje-erd
Berichten: 153
Lid geworden op: zo 19 jul 2015 18:06
Locatie: Rotterdam

Re: kip 37 compact en fietsendrager op dissel

Bericht door tje-erd » zo 24 feb 2019 10:08

Handig die bajonetsluiting. Nog niet eerder tegen gekomen. Is de tafelpoot verstelbaar?

Gebruikersavatar
Luud
Berichten: 422
Lid geworden op: di 15 jul 2014 16:53
Locatie: Nabij Maastricht

Re: kip 37 compact en fietsendrager op dissel

Bericht door Luud » zo 24 feb 2019 10:11

Ook hier een fietsendrager op de dissel, gelijk die van Kipke 98. Is een beetje krap, maar goed te doen.
Saab 90 met Kip 37 kompact hefdak uit 2000 of Saab 96 v4 met Kip 390 uit 1977 of Saab 95 v4 met .....??

Kipke98
Berichten: 546
Lid geworden op: wo 16 aug 2017 22:59

Re: kip 37 compact en fietsendrager op dissel

Bericht door Kipke98 » zo 24 feb 2019 10:22

tje-erd schreef:Handig die bajonetsluiting. Nog niet eerder tegen gekomen. Is de tafelpoot verstelbaar?
Poot is op 1 hoogte en gaat er volledig onderuit. Het blad wordt dan weer onderdeel van het bed.

tje-erd
Berichten: 153
Lid geworden op: zo 19 jul 2015 18:06
Locatie: Rotterdam

Re: kip 37 compact en fietsendrager op dissel

Bericht door tje-erd » di 12 mar 2019 17:01

Naast de dissel wil ik een drager achterop. Ik heb gekeken op marktplaats en er zijn genoeg te koop. Maar weet iemand of het nog te gebruiken is als het bijvoorbeeld op een Fendt heeft gezeten. Zijn de buizen op maat te maken of moet je echt op zoek naar een pasklaar model voor een kip 37. Hoe lossen jullie het eigenlijk op voor wat betreft de kogeldruk als er twee fietsen achterop hangen?

Kipke98
Berichten: 546
Lid geworden op: wo 16 aug 2017 22:59

Re: kip 37 compact en fietsendrager op dissel

Bericht door Kipke98 » di 12 mar 2019 17:11

tje-erd schreef:Naast de dissel wil ik een drager achterop. Ik heb gekeken op marktplaats en er zijn genoeg te koop. Maar weet iemand of het nog te gebruiken is als het bijvoorbeeld op een Fendt heeft gezeten. Zijn de buizen op maat te maken of moet je echt op zoek naar een pasklaar model voor een kip 37. Hoe lossen jullie het eigenlijk op voor wat betreft de kogeldruk als er twee fietsen achterop hangen?
Ik heb het exemplaar op de foto vervangen door onderstaand exemplaar. De verticale pijpen zijn in te korten (schuiven) in elkaar.
De bevestiging boven heb ik hergebruikt, maar wel door en door gemonteerd.
Bij de Jong recreatie staat nog een afgeprijsd dissel exemplaar op de site. Daar heb ik vorig jaar de achterdrager ook voor een klein prijsje gekocht.

Voldoende kogeldruk: er staan twee gasflessen voorin en afhankelijk van wat de drukmeter aangeeft een redelijk volle of halfvolle watertank.
Let op: de fietsen wegen ongeveer 14 kg per stuk.
Afbeelding


tje-erd
Berichten: 153
Lid geworden op: zo 19 jul 2015 18:06
Locatie: Rotterdam

Re: kip 37 compact en fietsendrager op dissel

Bericht door tje-erd » di 12 mar 2019 19:52

Bedankt Kipke98. Zie in de stalling dat gebruik gemaakt wordt van de goot bovenin of dat er door de caravan heen wordt geboord. Zijn er voor- of nadelen of is het over het algemeen bij beide methodes stevig genoeg.

Kipke98
Berichten: 546
Lid geworden op: wo 16 aug 2017 22:59

Re: kip 37 compact en fietsendrager op dissel

Bericht door Kipke98 » di 12 mar 2019 20:02

Ik zou aan de sierlijst geen fietsenrek durven ophangen. Bij het nieuwe rek zaten lange bouten en plaatjes voor de binnenkant (ter versteviging) bij.

tje-erd
Berichten: 153
Lid geworden op: zo 19 jul 2015 18:06
Locatie: Rotterdam

Re: kip 37 compact en fietsendrager op dissel

Bericht door tje-erd » ma 1 apr 2019 19:41

De drager zit aan de achterkant. De monteur van onze stalling heeft het er op gezet. Twee uurtjes werk , 55 euro per uur. Op de dissel doe ik geen drager, vindt de draaicirkel te kort worden. We leggen 1 fiets op het bed op een stuk grondzeil. En dan kijken we wel naar de kogeldruk. Denk dat het wel aardig uitkomt, reservewiel zit in de disselbak en er staat een grote jerrykan die ik zo nodig kan vullen met water. Heb zonder het fietsverhaal de kogeldruk gemeten kwam op 95 kilo. Maar lees op het forum dat het rode staafje niet altijd te vertrouwen is. O ja max 75 kilo staat voor onze meriva. Dus zo nodig twee mountainbikes achterop. 17 kilo per stuk.
Zijn er nog tips voorhanden hoe je de fietsen goed vastzet? Spanbanden bijvoorbeeld?

tje-erd
Berichten: 153
Lid geworden op: zo 19 jul 2015 18:06
Locatie: Rotterdam

Re: kip 37 compact en fietsendrager op dissel

Bericht door tje-erd » zo 14 apr 2019 13:34

De achterkant is klaar voor 1 fiets. We gaan nu naar de voorkant. Kan een Fiamma carry bike xl a pro 200 van de week overnemen. Het is de versie tot 35 kilo met 2 aaneengesloten goten. Obelink had een afbeelding van deze drager maar bij doorklikken komt er een versie met 2 halve goten aan de voorzijde. Misschien is dit de opvolger. Hij is kantelbaar en volgens de tekening vraagt hij 37 cm aan de onderkant.
Zien jullie genoeg ruimte voor de slinger of op een ander vlak ruimtegebrek?

Niet die van ons maar eentje die er op lijkt.

Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Fietsendragers”