Ervaring Thule Elite

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5736
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Ervaring Thule Elite

Bericht door Morgoth » vr 25 jan 2019 18:24

Ik heb een fietsendrager voor achterop nodig. En voordat de discussies hierover weer losbarsten: ik moet wel. Twee elektrische fietsen van 28kg per stuk voorop, zorgen voor een veel te hoge disseldruk. In de caravan kan niet en wil ik niet ivm het beschadigen van het interieur.
De bedoeling is dus één fiets voorop en eentje achterop. Voorop heb ik al een rek. Achterop moet ik nog kopen.

Nou zijn er verschillende fietsenrekken. Vaak kunnen ze meer dan genoeg kilo's dragen maar het gewicht per rail is vaak (te) beperkt. Daarom heb ik mijn oog laten vallen op de Thule Elite. Deze kan 30kg per rail dragen. Meer dan genoeg dus voor één e-bike en ook het eigen gewicht van 10kg valt mee.

Heeft er iemand ervaring met dit rek? Is het wat? of kan ik beter iets anders kopen?
thule elite.jpg
thule elite.jpg (45.25 KiB) 1989 keer bekeken
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Gebruikersavatar
Aviva
Berichten: 2036
Lid geworden op: do 24 aug 2017 12:00

Re: Ervaring Thule Elite

Bericht door Aviva » vr 25 jan 2019 18:55

Heb deze niet maar de Thule Sport G2 Standard Version lijkt kwa constructie heel veel op deze.
Alleen de geultjes zijn anders.

Ben er meer dan tevreden over, de fiets staat er super stabiel op, de klem die op de fiets gaat is van goede kwaliteit. Het mooie van de Elitr os dat er een stop op de goot zit waar de bandjes van de wielen vastgezet mee worden, de fiets kan dan niet heen en weer rijden.
Adria Aviva 390 PS achter een Hyundai I30 Wagon 1.5 T-GDI 48V Premium 160 pk | Lach, leef en geniet!
Truma SX mover | Unico Genua 280 + dakluifel | Unico Torino

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5736
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: Ervaring Thule Elite

Bericht door Morgoth » vr 25 jan 2019 21:15

Dank. Een G2 mag 19kg per goot hebben. Voor mij valt deze dus af. Qua constructie lijkt hij er inderdaad sterk op. Wellicht is deze wat zwaarder uitgevoerd
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Pier
Berichten: 4
Lid geworden op: za 5 jan 2019 13:59

Re: Ervaring Thule Elite

Bericht door Pier » za 26 jan 2019 00:39

Ik heb zo'n rek achterop hangen en gebruik het voor twee e-fietsen. Het is een erg goed rek, lekker stijf en met eindelijk goede bevestigingsblokken voor de wielen. Op de langste fietsenklem heb ik een knop met een slot gedraaid.

Plaats reactie

Terug naar “Fietsendragers”