erg korte dissel en nu ?

Plaats reactie
vso1
Berichten: 297
Lid geworden op: vr 11 mei 2018 03:34
Locatie: zuid holland

erg korte dissel en nu ?

Bericht door vso1 » ma 13 aug 2018 01:56

ik heb een fietsendrager achterop laten monteren .. door hobby bob handelaar (achteraf gezien)
gevolg .. raam kapot

deze handelaar heeft namelijk de beugel boven het raam "vast geschroeft' met extra schroeven tegen het schuiven in de caravan rails ..
volgens mij had hij beter rails stoppers kunnen gebruiken .. (achteraf gezien) .. en bij het openen van het raam heeft iemand dus het raam gebroken.. (na demontage van de beugel ..


ik vind de fietsendrager achterop niet prettig rijden . dit kan ook mijn eerste ervaring met caravan rijden en gelijk fietsen achterop zijn maar goed .. op de dissel is ook geen optie want er is simpelweg geen ruimte .. dan kan ik geen bocht meer maken al zou ik een beugel laten monteren .. en omdat de klep omhoog klapt is er geen ruimte erboven .. <snik>

hebben jullie nog tips of idee-en ?
Camping: voor veel geld leven als een zwerver, en vluchten voor je verantwoordelijkheden

iemand
Berichten: 5225
Lid geworden op: za 2 mei 2015 12:23
Contacteer:

Re: erg korte dissel en nu ?

Bericht door iemand » ma 13 aug 2018 07:26

fietsen in de caravan of op de auto scratch.gif
voor alle opties zie
https://www.caravantrekker.nl/info/fietsen.php
Groeten Erik ( caravan: Avento Touristique Comfort 365 TCB )

RuudH
Berichten: 22
Lid geworden op: za 14 jul 2012 20:25

Re: erg korte dissel en nu ?

Bericht door RuudH » za 18 aug 2018 13:09

Beste Iemand,

Op elke Hobby kan je een kantelbare Thule Superb short kwijt en als je een disselbak hebt met een klep voorzien van een busscharnier kan je het nieuwe Enduro schuifbare rek kwijt. Uit mijn hoofde de BC 260 (Google maar even)

Succes er mee

Grs Ruud

Jaco1
Berichten: 111
Lid geworden op: wo 26 jul 2017 17:52

Re: erg korte dissel en nu ?

Bericht door Jaco1 » za 18 aug 2018 22:23

Ach joh, gewoon de fiets ervoor:
https://www.google.nl/url?sa=i&rct=j&q= ... 0121191959

Gewoon het stuur dwars en rechtop door de deur naar binnen. op het achterwiel de bocht draaien en daarna op bed leggen. een paar stoelkussen tegen de wanden voor krassen. Zo hebben we het "vroeger"jaren gedaan en nu moet alles ineens op een drager met alle sores die er bij komt kijken.

koning

Re: erg korte dissel en nu ?

Bericht door koning » zo 19 aug 2018 08:33

Caravan aanpassen aan de fiets dus 1 aanschaffen met een langere dissel. whistle.gif

Ab
Moderator
Berichten: 26559
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: erg korte dissel en nu ?

Bericht door Ab » zo 19 aug 2018 12:16

Hoeft toch niet?
Verreweg de beste manier om fietsen mee te nemen is op of in de auto.
Je weet toch wel...auto zo zwaar mogelijk, de caravan zo licht mogelijk, de kogeldruk zo hoog mogelijk.
De beste garantie voor een strak rijdende combinatie.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Cactus

Re: erg korte dissel en nu ?

Bericht door Cactus » di 11 sep 2018 21:43

Onze Eriba Pan heeft ook een korte dissel.
Op de auto is geen optie. Dan maar in de caravan. En dat gaat uitstekend. Gewoon op de banken leggen die wat naar elkaar toegeschoven zijn. Niks geen geschroef of geboor. Twee fietsen : een van 12 en een van 10 kg.

Plaats reactie

Terug naar “Fietsendragers”