Ervaring met de Pro User disseladapter

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Aviva
Berichten: 2053
Lid geworden op: do 24 aug 2017 12:00

Ervaring met de Pro User disseladapter

Bericht door Aviva » wo 8 aug 2018 10:08

Toen wij onze caravan kochten zat er een fietsendrager achter op de caravan. Opzich voldoet dit en rijd de combinatie stabiel.
Aangezien wij de fietsendrager voor op de auto vaak toch meenemen op vakantie om net wat verder in de buurt van de camping te kunnen fietsen dacht ik waarom dat rek niet gebruiken. Immers vroeger zag je op heel veel caravans de Twinny Load voorop de dissel.

Ik zag dat ProUser een disseladapter aanbied. Misschien zijn er ook wel meer aanbieders in de markt die het aanbieden. Ik ben benieuwd of er forumleden zijn die hem ook gebruiken en wat de ervaringen er mee zijn.
Zelf hebben wij een Spinder drager die erop zou kunnen. Ik zag dat de maximale belasting 50kg is. Dat betekend dat er samen met de drager één fiets op kan.
Adria Aviva 390 PS achter een Hyundai I30 Wagon 1.5 T-GDI 48V Premium 160 pk | Lach, leef en geniet!
Truma SX mover | Unico Genua 280 + dakluifel | Unico Torino

Gebruikersavatar
Aviva
Berichten: 2053
Lid geworden op: do 24 aug 2017 12:00

Re: Ervaring met de Pro User disseladapter

Bericht door Aviva » wo 8 aug 2018 13:44

Voor de verduidelijking nog even de foto erbij.
070-163-1.jpg
Adria Aviva 390 PS achter een Hyundai I30 Wagon 1.5 T-GDI 48V Premium 160 pk | Lach, leef en geniet!
Truma SX mover | Unico Genua 280 + dakluifel | Unico Torino

Gebruikersavatar
moyzo
Berichten: 1962
Lid geworden op: zo 17 okt 2010 11:40

Re: Ervaring met de Pro User disseladapter

Bericht door moyzo » do 9 aug 2018 06:19

viewtopic.php?f=64&t=35340
Ik heb pas de hele overweging gemaakt en we hebben diverse adapters bekeken/vergeleken. Wij hebben voor een thule vast op de voorkant gekozen en een losse opvouwbare om mee te nemen ( achter voorstoel) omdat we nu één en in de toekomst 2 e-bikes er op hebben.
De pro-user is echt te licht voor 2 fietsen qua belasting samen met de fietsendrager, als je een kantelbare hebt ben je al snel 10-14 kilo verder..
Ik zou hem in dat geval echt niet gebruiken, bij de Wit in schijndel waren we bij een monteur in de werkplaats en die vertelde dat er al met scheuren op de lasnaden terug waren gekomen.
Ik vind persoonlijk dat de hele combinatie dan ook erg hoog op de voorkant zit met die adapter. De andere combi die ik aan had gegeven in het topic daarbij zat de knobbel veel lager ( helaas niet meer te koop) waardoor het geheel ook lager en naar mijn idee veel stabieler zit.
Tabbert Puccini 550E & BMW X3 xDrive20i High Executive M-Sport

Plaats reactie

Terug naar “Fietsendragers”