aandrijfrollen vervangen Reich control

Over de verschillende merken, het inbouwen, problemen met movers
Plaats reactie
eurotrotter
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

aandrijfrollen vervangen Reich control

Bericht door eurotrotter » za 28 sep 2019 23:21

IK heb vandaag mijn mover,een Reich control II confort, onder de caravan uitgehaald om hem van de winter eens goed schoon te maken,ontroesten,verven en te controleren.
Ook wil ik de grit aandrijfrollen vervangen door aluminium.
Mijn vraag is wie dit ooit eerder gedaan heeft,heb ik hier speciaal soort gereedschap voor nodig? de rollen zitten met 3 bouten vast aan de vertandingskast,maar dan????

Uiteraard heb ik dit topic al doorgespit en de zoekfunctie geraadpleegd (zo als dat hoort mrgreen.gif ) maar geen bevredigend antwoord op mijn vraag kunnen vinden.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Gebruikersavatar
MartinO
Berichten: 34
Lid geworden op: zo 21 okt 2018 16:20

Re: aandrijfrollen vervangen Reich control

Bericht door MartinO » zo 29 sep 2019 14:15

Ik ben halverwege. Ik heb het geheel gedemonteerd en nieuwe rollen besteld bij de caravandealer.
Geen echt speciaal gereedschap nodig. De rollen komen van de as af door er flink aan te trekken. En dan bedoel ik flìnk trekken, ze zaten erg vast. Maar niet vastgezet met een moer/bout of iets dergelijks. Ja, dat verraste me.
Bijgaand een paar foto's ter impressie.

Er schijnt bij de nieuwe rollen nog een "halve maantje" te komen, die ook vervangen moet worden. Maar dat ga ik nog beleven.
IMG_20190907_165739.jpg
IMG_20190907_165739.jpg
IMG_20190907_165140.jpg
Bijlagen
IMG_20190907_165726.jpg

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: aandrijfrollen vervangen Reich control

Bericht door Chris » zo 29 sep 2019 14:53

Een kennis heeft dit ook gedaan bij een Reich.
Viel naar zijn zeggen erg mee, vieze handen, dat wel.
En, maar dat zal je zelf ook wel bedacht hebben, de dikte van de alu rollen is anders, even afstellen dus.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

eurotrotter
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: aandrijfrollen vervangen Reich control

Bericht door eurotrotter » zo 29 sep 2019 21:11

RE.gif

Bedankt,hier kan ik wat mee.
Denk je er ook over om de koolborstels te vervangen,nu je er toch goed bij kunt ?
Ik moet nog even uitzoeken hoe je die eruit krijgt.
Misschien is t heel niet nodig,zoveel draaiuren heeft een mover niet.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Gebruikersavatar
MartinO
Berichten: 34
Lid geworden op: zo 21 okt 2018 16:20

Re: aandrijfrollen vervangen Reich control

Bericht door MartinO » ma 7 okt 2019 09:26

Update van deze kant:

Gisteren onder de caravan gekropen (daar was het in ieder geval droog.... warm was iets anders) en de motoren met rollen er weer onder gezet. Helaas was er maar 1 aluminium rol beschikbaar (zie verderop). Dus nu 1 nieuwe en 1 oude erop. Maar het verschil is minimaal, dus de caravan rijdt er prima mee. Hij hoeft alleen aankomend weekend op de plek op de wintercamping gezet, en dan zien we van het voorjaar wel verder.

Het genoemde halve maantje dat bij de nieuwe rol kwam, dient ter vervanging van de geleiding van de rol, halverwege. (Omdat de doorsnee net iets kleiner is dan origineel). Er zat netjes ook een nieuw schroefje bij. Echter zit de oude vast met een popnagel.... Ik heb hem lekker laten zitten.

Mijn tweede nieuwe rol staat ook in bestelling bij Reich. Echter wacht Reich met het bestellen (en leveren) tot er een minimum aantal aluminium rollen in bestelling staat. En omdat dit niet het nieuwste model is, duurt dat even. Handig om te weten.

Ralf
Berichten: 1226
Lid geworden op: wo 15 dec 2004 10:37
Locatie: Marum

Re: aandrijfrollen vervangen Reich control

Bericht door Ralf » di 8 okt 2019 20:21

RE.gif ken nog iemand die ze gewoon heeft liggen whistle.gif
gr ralf
Toch maar een gebruiker geworden i.p.v Leverancier knipoog.gif

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: aandrijfrollen vervangen Reich control

Bericht door Chris » di 8 okt 2019 21:05

RE.gif
awhoea.gif awhoea.gif

Jij !! thumbup.gif thumbup.gif
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Plaats reactie

Terug naar “Movers”