Slecht reageren Reich move control comfort

Over de verschillende merken, het inbouwen, problemen met movers
graaf
Berichten: 1634
Lid geworden op: vr 17 apr 2009 22:31

Re: Slecht reageren Reich move control comfort

Bericht door graaf » do 8 aug 2019 02:08

Hallo Micky,
Onder mijn vorige Troll had ik exact dezelfde mover, die jij ook hebt. Even oud ook gebruikt er onder gezet.
En ik herken dat euvel van inhouden, en dan na een paar tellen weer een stukje rijden. Van alles geprobeerd

Ligt aan je accu!.... Een mover trekt een behoorlijk ampèrage in korte tijd, en je accu moet tot z'n maximale ontlaadcapaciteit gaan om die stroom te leveren. Na enkele jaren treedt dit teruglopen dus op.... had eerst een yellowtop van 55 amp. Toen op vakantie in Italië een nieuwe standaard accu moeten kopen van 105 amp. Die heb ik daarna met de caravan mee verkocht en nu heb ik in de nieuwe Troll een Yellowtop van 75 Amp. Al 3 jaar geen centje pijn.

Je hoeft die oude accu niet weg te gooien hoor, kan nog prima als boordaccu gebruikt worden mrgreen.gif
Eriba Touring Troll 550 FEY met Peugeot 3008 1.6 THP Executive

PopupPaul
Berichten: 108
Lid geworden op: ma 29 aug 2016 21:27

Re: Slecht reageren Reich move control comfort

Bericht door PopupPaul » do 8 aug 2019 07:39

RE.gif
De accu lijkt mij ook de meest logische oorzaak. Dat is het enige onderdeel wat in de loop der jaren is gewijzigd (door de veroudering). Hapert de mover vaker wanneer deze al eerder is gebruikt en niet is opgeladen?
Hoe oud is de accu?
Eriba Feeling 442 2022 (voorheen Touring Troll 550
Passie voor koken: Coleman 2-pits benzine brander en een Skotti Grill.

Gebruikersavatar
sjaak109
Berichten: 599
Lid geworden op: wo 15 jul 2015 13:03

Re: Slecht reageren Reich move control comfort

Bericht door sjaak109 » do 8 aug 2019 08:46

had ik met mijn vorige mover, daar was in de AB. een plastic afgebroken zodat de dip switch niet helemaal goed reageerde. ene keer wel andere keer niet.
gerepareerd met tyrewrap en lijm.
Laro 109 6cil nissan diesel 1973
Renault megane 1.5dc bose
avanto 385
Beyerland 495 t
kip de luxe 390
Elddis 370-2 (huidige)

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Slecht reageren Reich move control comfort

Bericht door Micky » do 8 aug 2019 09:08

die accu is inmiddels een jaar of 10 oud dus dat kan heel goed, maar hoe kan het dan dat het echt optreed afhankelijk van mijn positie tov de caravan? dus hij valt uit ik blijf de knop vasthouden en ik loop richting een raam, daarna begint hij vanzelf weer te rijden scratch.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
evr66
Berichten: 1263
Lid geworden op: do 8 jan 2009 10:12

Re: Slecht reageren Reich move control comfort

Bericht door evr66 » do 8 aug 2019 10:03

Dacht ik ook, maar ff controleren kan geen kwaad. Heb je een accutester? Anders even langs een garage, kunnen ze allemaal binnen een minuutje voor je
Polar 590LB (2012) - Simpark - Alde - iTBS - MB E320 S211

Gebruikersavatar
Super
Berichten: 536
Lid geworden op: do 30 mei 2019 19:05

Re: Slecht reageren Reich move control comfort

Bericht door Super » do 8 aug 2019 10:07

Testen met de multimeter op de accuklemmen en kijken of de spanning instort als je movert en dan kijken of het haperen samenvalt met de spanning terugval.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
VAM
Berichten: 171
Lid geworden op: do 28 jun 2018 09:29

Re: Slecht reageren Reich move control comfort

Bericht door VAM » do 8 aug 2019 10:23

Kan je van iemand een zelfde AB lenen? Dan zou je kunnen testen of het écht aan de AB ligt.

Misschien is er wel een forum lid dat hem even uit wil lenen.

Aart
Mazda CX5 met Kip Kompakt Travel 2019

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Slecht reageren Reich move control comfort

Bericht door Micky » do 8 aug 2019 11:14

Super schreef:Testen met de multimeter op de accuklemmen en kijken of de spanning instort als je movert en dan kijken of het haperen samenvalt met de spanning terugval.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dat kan ik zien in mijn E-Trailer app maar had ik niet aan gedacht, zal ik ook eens proberen.


Verzonden vanaf mijn iPhone X met Tapatalk
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Slecht reageren Reich move control comfort

Bericht door Micky » za 10 aug 2019 16:28

ik heb vandaag een snelle en kleine test gedaan, stroom van de caravan af, vervolgens alles wat 12v gebruikt aanzetten, de spanning van de accu zakte zo in naar 12 volt (stond op normaal niveau bij aanvang), dus het lijkt me wel duidelijk dat iig de accu aan het overlijden is.

Dus ik zal een draadje aanmaken want voor aanschaf van een gewone accu heb ik geen hulp nodig, maar wellicht wil ik iets anders aanschaffen, maar de vraag is wat kan werken samen met de CERS12.

Of het mover probleem dan ook is opgelost weet ik nog niet zeker, maar ik verwacht het wel.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Super
Berichten: 536
Lid geworden op: do 30 mei 2019 19:05

Re: Slecht reageren Reich move control comfort

Bericht door Super » za 10 aug 2019 16:34

Mooi Als je het cerssysteem, de nieuwe accu wil laten laden, denk ik dat je niet veel keus uit de modernere accu’s hebt. Klopt dat?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Slecht reageren Reich move control comfort

Bericht door Micky » za 10 aug 2019 16:35

RE.gif

dat is dus wat ik uit moet zoeken, maar ik ben er ook bang voor.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Super
Berichten: 536
Lid geworden op: do 30 mei 2019 19:05

Re: Slecht reageren Reich move control comfort

Bericht door Super » za 10 aug 2019 16:42

Ik zou voor een mooie LiPo accu met eigen lader erin gaan en deze los van je cerslader gebruiken. De accu kun je altijd weer meenemen naar je volgende caravan.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Slecht reageren Reich move control comfort

Bericht door Micky » za 10 aug 2019 16:44

RE.gif

Thanx voor je advies, zie mijn nieuwe draadje voor de wensen en vragen die ik erover heb. thumbup.gif


viewtopic.php?f=76&t=39200&p=704673#p704673
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

eurotrotter
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Slecht reageren Reich move control comfort

Bericht door eurotrotter » ma 30 sep 2019 13:20

dieseltijger schreef:
wo 7 aug 2019 11:54
@Mickey, wellicht ten overvloede uit de Reich handleiding:

"...Antennensignal aufgrund von Abschirmungen bzw. Magnetfeldern gestört. Antennenkabel auf 54 cm (Gesamtlänge) verlängern und nach Außen führen. Achten Sie darauf, dass das Kabel nicht mit Metallteilen in Berührung kommt. Eventuell vorhandene aluminiumbeschichtete Fensterrollos öffnen"

Mocht die lengte onvoldoende zijn dan zou ik de kabel in veelvouden van 12,5 cm verder verlengen, aannemende dat Reich de 2,4 GHz band gebruikt.
Excuses voor de late reactie,maar zie de discussie nu pas.
Ik had dezelfde klachten zoals Mickey beschrijft,en heb de antenne ook verlengt n.a.v. het advies van Reich,gewoon met een stukje installatiedraad
Naast de unit een gaatje geboord door de vloer en daar de antennedraad doorgevoerd,deze steekt nu een cm of 15 a 20 onder de vloer uit ,en het probleem is grotendeels opgelost.
(Mijn stuurkast en accu zitten rechts boven de as,en zodra ik me verplaatste naar de linkerkant of te ver voor de caravan stond begonnen de problemen)

( Waar het draadje uit de vloer komt wat butylkit gesmeerd.)
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Slecht reageren Reich move control comfort

Bericht door Micky » ma 30 sep 2019 13:51

RE.gif

dat ga ik dan ook doen als de nieuwe accu het probleem niet oplost thumbup.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Mstuniek
Berichten: 693
Lid geworden op: zo 14 jan 2007 20:42
Locatie: In het westen des lands

Re: Slecht reageren Reich move control comfort

Bericht door Mstuniek » ma 30 sep 2019 22:18

RE.gif
Niet dat het de oplossing is maar heb je bij de mover niet een losse kabel van een meter of 6?, is geleverd bij een Move Control II Comfort.
Hiermee zou je wellicht externe bronnen kunnen uitsluiten tijdens het moveren.
In de handleiding is ook een reset- en synchronisatieprocedure beschreven maar neem aan dat je de handleiding ook in bezit hebt.
Adria Altea 492 PU, mover EGO400 - Titanium, Enduro autosteady, Al-ko ATC Trailer Control + ATC-display
Ford Kuga Titanium X PHEV

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Slecht reageren Reich move control comfort

Bericht door Micky » ma 30 sep 2019 22:35

RE.gif ja die kabel heb ik wel


Verzonden vanaf mijn iPhone X met Tapatalk
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
WillyL
Berichten: 4190
Lid geworden op: vr 27 nov 2009 14:50
Locatie: Mechelen - België

Re: Slecht reageren Reich move control comfort

Bericht door WillyL » wo 2 okt 2019 17:01

Mijn dealer heeft die draad of achter gehouden, of 'vergeten' mee te leveren met de caravan. Jammer want dan kon ik dat reeds uitsluiten (slechte verbinding met AB). Het feit dat het terug beter gaat nadat ik me even verplaatst heb kan een het gevolg zijn van het even niet moveren zodat de accu kan recupereren, eerder dan de plaats waar ik me zet...

In ieder geval, de accu is van 2010 en begint ook snel minder spanning te leveren wanneer ze een nachtjes vrijwel onbelast staat (op enkele ledjes van een spanningsmeter na). Ik denk dat mijn eerder vermeld 'stotteren' van de mover dus ook aan een versleten accu te danken is.

De goede Sint is bijna in het land, dus misschien even aan hem suggereren om zulk een LiFo in mijn schoentje te zetten, anders de Kerstman aanspreken, en als dat niet lukt, vrouwtjelief en anders scratch.gif een zware Yellowtop...
Willy L. (B) - 65+ en adept ROB- & POV-er
Merc.B200(2021)-Autom@_!!DethleffsCamper450DB(2010) met Twinny-load (=bol op dissel & trekhaakfietsenrek)

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Slecht reageren Reich move control comfort

Bericht door PD » wo 2 okt 2019 17:05

RE.gif
Neem je toch de 38Ah variant, die is niet zo zwaar en heb je al voor € 136,-.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Slecht reageren Reich move control comfort

Bericht door Micky » wo 2 okt 2019 17:09

WillyL schreef:
wo 2 okt 2019 17:01
Mijn dealer heeft die draad of achter gehouden, of 'vergeten' mee te leveren met de caravan. Jammer want dan kon ik dat reeds uitsluiten (slechte verbinding met AB). Het feit dat het terug beter gaat nadat ik me even verplaatst heb kan een het gevolg zijn van het even niet moveren zodat de accu kan recupereren, eerder dan de plaats waar ik me zet...

In ieder geval, de accu is van 2010 en begint ook snel minder spanning te leveren wanneer ze een nachtjes vrijwel onbelast staat (op enkele ledjes van een spanningsmeter na). Ik denk dat mijn eerder vermeld 'stotteren' van de mover dus ook aan een versleten accu te danken is.

De goede Sint is bijna in het land, dus misschien even aan hem suggereren om zulk een LiFo in mijn schoentje te zetten, anders de Kerstman aanspreken, en als dat niet lukt, vrouwtjelief en anders scratch.gif een zware Yellowtop...
het is bij mij begonnen op bepaalde plaatsen, dus bij terugkomen op dezelfde camping in Metz, verder werkte het overal, maar het werd steeds slimmer in 3 jaar tijd. de kabel mag je van mij lenen als je hem op komt halen, ik heb het nog niet geprobeerd, ik vervang de accu sowieso of hij nog goed is of niet, 11 jaar is tijd voor pensieon mrgreen.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
DeHobbyist
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 19 okt 2016 21:28

Re: Slecht reageren Reich move control comfort

Bericht door DeHobbyist » za 14 nov 2020 12:03

Hallo allemaal.

Mag ik vragen hoe dit probleem is afgelopen?

Bedankt. thumbup.gif

eurotrotter
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Slecht reageren Reich move control comfort

Bericht door eurotrotter » za 14 nov 2020 12:36

RE.gif
Deze zomer is mijn 15 jaar oude loodzuur accu overleden mrgreen.gif
IK heb een nieuwe Optima YT 55 ah( + Ctek lader) gekocht en het probleem is nu helemaal over ,heb ik de indruk.
De combinatie van slechte ontvangst( ik heb de antennekabel verlengt) en een accu die niet meer de volle capaciteit kon leveren.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Slecht reageren Reich move control comfort

Bericht door Micky » za 14 nov 2020 13:06

Bij mij is het niet opgelost na het vervangen van de accu, de antenne heb ik verlengt en naar buiten gelegd, het is wel beter maar niet perfect


Verzonden vanaf mijn iPhone 11 met Tapatalk
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

eurotrotter
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Slecht reageren Reich move control comfort

Bericht door eurotrotter » za 14 nov 2020 16:49

RE.gif
Wij zijn dit jaar,vanwege corona ,niet weggeweest.
IK heb de hut naar huis gehaald om er de mover terug onder te bouwen ( nadat ik m gedemonteerd had om m te controleren te schilderen en de gritrollen voor alurollen vervangen heb)
Toen ook een nieuwe accu erin gezet en op de oprit wat op en neer gemoverd.
We zijn er "in het wild" mrgreen.gif dus nog niet mee weg geweest.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Albert Fien

Re: Slecht reageren Reich move control comfort

Bericht door Albert Fien » do 11 aug 2022 13:41

In 2014 plaatste een Reich dealer een Reich Move Control Compact onder mijn Biod 370 (Albino).
Na twee jaar, in de winter in Oostenrijk, liet éen kant het afweten.
De motor bleek volgens Reich "geploft", waarschijnlijk is bedoeld gesprongen door bevriezing. Reich heeft toen onder garantie gereviseerd.
Duurzaam was het niet; de motor liet het in de jaren daarna weer afweten en is twee keer terug naar Reich geweest, dat kostte me enkele honderden euro's.
Vorig jaar stopten beide motoren (het vier defect dus). In eerste instantie dacht ik dat de Accu op zijn eind was, maar ook met een nieuwe Opima Yellow Top 75 Ah gaf de mover geen sjoege. Ik heb mijn verlies genomen en een ander merk mover laten monteren.

Mijn analyse, voor wat het waard is (Reich reageert niet); bij montage achter de banden (dat kan bij mijn Biod niet anders) is het een prima mooi weer mover. Bij regen en sneeuw gaat de Move Control Compact eraan (in ieder geval mijn versie uit 2014), de onderzijde is namelijk open.

Plaats reactie

Terug naar “Movers”