Ervaringen Obelink Mover inclusief montage?

Over de verschillende merken, het inbouwen, problemen met movers
Plaats reactie
Luc en Chris
Berichten: 94
Lid geworden op: zo 15 apr 2018 16:05
Locatie: Kloosterzande

Ervaringen Obelink Mover inclusief montage?

Bericht door Luc en Chris » di 6 aug 2019 05:54

Het kriebelt teveel. Te lang op dezelfde plaats is niets voor ons...

Ondertussen hebben we een busje gekocht zodat we zelf ons huisje kunnen trekken en gaan we in 2020 geen volledig seizoen meer op dezelfde camping staan.

We gaan daarom op zoek naar een kleine camping in Nederland of België voor de zomervakantie en automatisch komen we dan bij het moververhaal. We hebben deze er toen niet bijgenomen omdat we wilden afwachten.
Dus nu verdiepen we ons in de wereld van de movers. Wat dan vooral opvalt zijn de aanzienlijke prijsverschillen. En dan kom je bijna automatisch uit in Winterswijk. Wat eigenlijk movers zouden zijn van een gerenomeerd merk?
Dus zoeken we ervaringen. Vermits we nog tot aanvang november op de camping staan zal het aanschaffen van de mover ook dan ergens gebeuren. Wie helpt ons op weg in deze jungle? Of wie kan ons de goede raad geven?
Ex-camperaars die in een stacaravan zijn beland... en nu terug in een tourcaravan….
ICD-Drager sinds 20 juni 2016.

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23389
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Ervaringen Obelink Mover inclusief montage?

Bericht door PD » di 6 aug 2019 06:15

RE.gif
Ik lees in je voorsteltopic dat jullie een Premium 560 UL uit 2013 hebben. Deze caravan heeft een mtm van 1.800 kg of met verzwaarde as zelfs 2.000 kg. Ik zou dan ook oppassen met een goedkope(re) mover omdat die waarschijnlijk niet sterk genoeg is voor dit gewicht.

Waarschijnlijk kom je alsnog uit bij de duurdere types zoals bijv. de Truma XT.

Voor een gedegen advies en montage zou ik eerder naar bijv. Willemsen Caravans gaan (zie bovenin dit forum de link), die zitten voor jullie bovendien een stuk dichterbij dan Obelink.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Luc en Chris
Berichten: 94
Lid geworden op: zo 15 apr 2018 16:05
Locatie: Kloosterzande

Re: Ervaringen Obelink Mover inclusief montage?

Bericht door Luc en Chris » di 6 aug 2019 06:25

Klopt, de caravan is zoals ook in mijn onderschrift staat een Premium 560 UL uit 2013.
Ex-camperaars die in een stacaravan zijn beland... en nu terug in een tourcaravan….
ICD-Drager sinds 20 juni 2016.

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23389
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Ervaringen Obelink Mover inclusief montage?

Bericht door PD » di 6 aug 2019 06:27

RE.gif
Type staat er niet bij in je onderschrift, alleen Hobby Premium uit 2013 knipoog.gif Het kon dus ook een 440 zijn, of veel groter tot 720... Er waren toen 12 types.

Wij hebben zelf ook een Premium enkelasser van 2.000 kg uit 2013 gehad. De eerste mover (Truma SE-R) hebben we moeten laten vervangen door een zwaardere.
Laatst gewijzigd door PD op di 6 aug 2019 06:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Luc en Chris
Berichten: 94
Lid geworden op: zo 15 apr 2018 16:05
Locatie: Kloosterzande

Re: Ervaringen Obelink Mover inclusief montage?

Bericht door Luc en Chris » di 6 aug 2019 06:38

Dank je, ik heb het inmiddels aangepast.
Ex-camperaars die in een stacaravan zijn beland... en nu terug in een tourcaravan….
ICD-Drager sinds 20 juni 2016.

Gebruikersavatar
r.obbink
Berichten: 1130
Lid geworden op: wo 20 feb 2019 09:01
Locatie: dorp met het laagste punt van NL
Contacteer:

Re: Ervaringen Obelink Mover inclusief montage?

Bericht door r.obbink » di 6 aug 2019 07:19

Ik heb zelf een Reich mover onder de onze zitten, pas 3 kwart jaar omdat we toen de caravan kochten

Omdat de caravan 1500 KG weegt en we vaak met zijn 2-en op pad zijn wilde ik geen gedonderd. Mijn vrouw is niet zo groot en samen krijgen we deze scht niet op zijn plek, heb ik op aanraden van de dealer deze mover gekocht

Tot op heden werkt hij prima en heb ik geen problemen ervaren.


Van de week kwam hier een stel met een Knaus van 4 en een halve meter en daar zat een Obelink mover onder. De man is een half uur bezig geweest om die aan de gang te krijgen en toen het ding het deed stopt hij er met 5 minuten mee. Met veel mensen erbij de caravan op zijn plek gekregen. Oorzaak van het niet werken weet ik niet en kan natuurlijk van alles zijn (slechte accu?) . Misschien zijn er andere leden die wel goede ervaringen hebben.

Ik ben over de Reich dus tevreden
Ford C-Max 1.6 ecoboost Ford Kuga 1.5 Vignale, Burstner Ventana 510 TS inclusief Reich 1.8 mover, Dorema Contea XL300 voortent, Garda de luxe uitbouw, Dometic Freshjet 1700 dakairco. Xsarius Apollo 85 cm volautomaat Autoskew schotel

Gebruikersavatar
evr66
Berichten: 1263
Lid geworden op: do 8 jan 2009 10:12

Re: Ervaringen Obelink Mover inclusief montage?

Bericht door evr66 » di 6 aug 2019 07:47

RE.gif als het na 5 min stopt, zal er wel iets met accu of lader zijn inderdaad.

Maar goed, met een cvan van 1800-2000 kg zou ik niet gaan kijken naar het goedkopere spul. Dan kom je toch echt in de gerenommeerde en duurdere merken. Bel Willemsen eens en vraag naar Ralf. Die kan je prima helpen hiermee.
Polar 590LB (2012) - Simpark - Alde - iTBS - MB E320 S211

Luc en Chris
Berichten: 94
Lid geworden op: zo 15 apr 2018 16:05
Locatie: Kloosterzande

Re: Ervaringen Obelink Mover inclusief montage?

Bericht door Luc en Chris » di 6 aug 2019 16:33

Dank jullie voor de reacties zover.
Ga mij er de komende dagen toch eens uitgebreid in moeten gaan verdiepen.
Ex-camperaars die in een stacaravan zijn beland... en nu terug in een tourcaravan….
ICD-Drager sinds 20 juni 2016.

Plaats reactie

Terug naar “Movers”