Caravan trolley CT1500 voor Kip Kompakt 37 EK? Of toch een mover?

Over de verschillende merken, het inbouwen, problemen met movers
Plaats reactie
Gebruikersavatar
EvSi
Berichten: 12
Lid geworden op: di 22 mei 2018 20:17

Caravan trolley CT1500 voor Kip Kompakt 37 EK? Of toch een mover?

Bericht door EvSi » zo 21 jul 2019 19:32

Beste mensen, omdat Engeland en Schotland op onze verlanglijst staan om te gaan verkennen met onze Kip Kompakt 37EK uit 1991 denken we na over een electronisch hulpje voor het duwen en trekken. Vooral omdat we langs de kust willen rijden en we toch te maken gaan krijgen met wat meer hoogteverschil op de campings. De Kip Kompakt 37EK ligt erg laag bij de grond. Daarom hebben we vraagtekens bij het plaatsen van een kleine mover zoals de Reich Easydriver Pro 1.8. Heeft iemand ervaring met het een trolley zoals de Caravan trolley CT 1500? Het ziet er allemaal eenvoudig uit op promofilm maar hoe werkt het op (nat) gras of andere ondergrond dan het mooie beton in de promofilm? Erg benieuwd naar jullie ervaringen dus hopelijk wil iemand die met ons delen. Alvast bedankt!

Knaus440
Berichten: 3710
Lid geworden op: di 29 apr 2008 21:15

Re: Caravan trolley CT1500 voor Kip Kompakt 37 EK? Of toch een mover?

Bericht door Knaus440 » zo 21 jul 2019 19:42

Ik kan het even niet zo snel vinden, werk op de smartfone ipv pc. Gebruik dus even de zoekfunctie. Daarin heb ik ervaringen beschreven met deze trolley en andere hulpjes. Geen echte mover dus.
Meer mensen hebben daarin hun ervaringen aangegeven.
Sorry ik kan het niet zoeken, is dus geen "zoek het zelf effe uit".
Achter de auto, Honda CRV 2.0 iVTEC, een knaus sudwind 440 uit 1996. Gehaakt met een Stabifix.

Kasper

Re: Caravan trolley CT1500 voor Kip Kompakt 37 EK? Of toch een mover?

Bericht door Kasper » zo 21 jul 2019 20:05

Onder een Kip past heel goed een mover. Deze Kip is van 1990. Veel gemak van gehad dit jaar.Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk


Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35854
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Caravan trolley CT1500 voor Kip Kompakt 37 EK? Of toch een mover?

Bericht door Chris » zo 21 jul 2019 21:42

Op Engelse fora is zo'n trolley vaker besproken.
En dat is lang niet altijd positief.
JE kan met zo'n trolley wel verplaatsen maar als het was glooiend wordt slipt het ding snel door.
De wieldruk is eigenlijk de kogeldruk en de trolley eigen gewicht... da's samen niet echt veel.
Nu heb jij wel een lichte caravan, maar toch... ga voor een mover is een veel betere oplossing denk ik.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Ralf
Berichten: 1226
Lid geworden op: wo 15 dec 2004 10:37
Locatie: Marum

Re: Caravan trolley CT1500 voor Kip Kompakt 37 EK? Of toch een mover?

Bericht door Ralf » ma 22 jul 2019 09:06

we zijn er allemaal niet zon fan van maar er is een test geweest en de uitkomst was dat het met een kleine caravan te doen is
dus met de kip zou je er wat aan hebben
bij de vrijbuiter in gouda liggen er nog een paar wellicht dat die met een flinke korting te koop zijn
zie test
gr ralf

https://www.caravanmovershop.nl/docs/mo ... K-rups.pdf
Toch maar een gebruiker geworden i.p.v Leverancier knipoog.gif

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Caravan trolley CT1500 voor Kip Kompakt 37 EK? Of toch een mover?

Bericht door Ab » ma 22 jul 2019 09:18

Op vlak terrein zal het best gaan..maar dan heb je ook niks nodig. Een beetje duwen en de caravan rolt wel.
Een mover heb je pas nodig, als duwen niet meer lukt.
Als de omstandigheden wat zwaarder worden, heb je aan zó n trolley ook niet veel.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Knaus440
Berichten: 3710
Lid geworden op: di 29 apr 2008 21:15

Re: Caravan trolley CT1500 voor Kip Kompakt 37 EK? Of toch een mover?

Bericht door Knaus440 » ma 22 jul 2019 09:34

Wat ik me herinner was dat onze trolley, iets ander model, snel slipte op nat gras, zachte ondergrond, en beetje glooien.
Op straat voor de deur, weinig bocht en glooien, ging het wel.
Deze trolley zou last hebben van aflopende rubsbanden in bochten. En je moet goefe kogeldruk hebben.
Achter de auto, Honda CRV 2.0 iVTEC, een knaus sudwind 440 uit 1996. Gehaakt met een Stabifix.

p_vingerhoets
Berichten: 1260
Lid geworden op: ma 25 jul 2011 20:19
Locatie: Best

Re: Caravan trolley CT1500 voor Kip Kompakt 37 EK? Of toch een mover?

Bericht door p_vingerhoets » ma 22 jul 2019 09:44

Ken het ding niet, ziet er wel grappig uit
Kogeldruk kun je eenvoudig verhogen door even zelf op de dissel te gaan staan, misschien dat dat dan helpt. Zou zelf geneigd zijn om er een kogel op te zetten zodat je 'm eenvoudig aankoppeld en ook nog het maximale gewicht krijgt op de aandrijving

Heb niet de moeite genomen om te lezen wat weegt dat ding moet ook weer mee in de auto of caravan
Ford focus 2013 1.6 ecoboost Benzine hobby 440 de luxe exellent 2007

Gebruikersavatar
EvSi
Berichten: 12
Lid geworden op: di 22 mei 2018 20:17

Re: Caravan trolley CT1500 voor Kip Kompakt 37 EK? Of toch een mover?

Bericht door EvSi » ma 22 jul 2019 11:33

Beste mensen, hartelijk dank voor alle reacties. Ze bevestigen wel een beetje mijn voorgevoel dat deze trolley het letterlijk niet meer trekt als de ondergrond wat nat, dras, zanderig etc. is. Super trouwens dat testverslag erbij! Bedankt Ralf.

Misschien toch maar beter doorsparen voor de mover. Dezelfde die op de foto staat die jullie hebben geplaatst. Die hadden we al op het oog maar schrokken nogal van de prijs: 2185 euro inclusief de accu en het monteren. Maar ja, ik heb nog nergens een enthousiast verhaal over de trolley gelezen of gezien. Dus genoeg stof om over na te denken. thumbup.gif thumbup.gif thumbup.gif
Laatst gewijzigd door EvSi op ma 22 jul 2019 11:42, 2 keer totaal gewijzigd.

Kasper

Re: Caravan trolley CT1500 voor Kip Kompakt 37 EK? Of toch een mover?

Bericht door Kasper » ma 22 jul 2019 11:35

RE.gif Het is een behoorlijke investering, maar ik weet zeker dat je er geen spijt van zult krijgen! knipoog.gif

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7777
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: Caravan trolley CT1500 voor Kip Kompakt 37 EK? Of toch een mover?

Bericht door Nimma » ma 22 jul 2019 11:45

Groot bijkomend voordeel van een mover op een kleine caravan is dat je de caravan ook makkelijk met de dissel in een hoekje kwijt kan. Veel plezier van gehad op campings waar het niet allemaal 'standaard' is, ook in Cornwall en Devon thumbup.gif
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

Knaus440
Berichten: 3710
Lid geworden op: di 29 apr 2008 21:15

Re: Caravan trolley CT1500 voor Kip Kompakt 37 EK? Of toch een mover?

Bericht door Knaus440 » ma 22 jul 2019 11:53

Wij kozen uiteindelijk ook voor echte mover.
En ben daar zeer tevreden mee.
Onze knaus weegt een 1200 kg max.
Je kunt ook kijken naar een gebruikte.
Mischien dat Ralf meer weet, of een adresje heeft?
Achter de auto, Honda CRV 2.0 iVTEC, een knaus sudwind 440 uit 1996. Gehaakt met een Stabifix.

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10950
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Caravan trolley CT1500 voor Kip Kompakt 37 EK? Of toch een mover?

Bericht door dieseltijger » ma 22 jul 2019 12:33

Een trolley heeft 2 nadelen: waar laat je het ding als je het niet gebruikt, en - vanwege de lage neerwaartse kracht - slip.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Ralf
Berichten: 1226
Lid geworden op: wo 15 dec 2004 10:37
Locatie: Marum

Re: Caravan trolley CT1500 voor Kip Kompakt 37 EK? Of toch een mover?

Bericht door Ralf » ma 22 jul 2019 13:45

RE.gif 2185 euro inclusief de accu en het monteren. RE.gif

als je voor een half automaat zou gaan in de easydriver serie dan kan je voor ca 14 a 1500 ook klaar zijn
die heeft de zelfde in of onderbouw specificaties maar is alleen half automatisch . het tegen de banden zetten doe je dan met een slinger of accuboor

gr ralf
Toch maar een gebruiker geworden i.p.v Leverancier knipoog.gif

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35854
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Caravan trolley CT1500 voor Kip Kompakt 37 EK? Of toch een mover?

Bericht door Chris » ma 22 jul 2019 14:03

EvSi schreef:
ma 22 jul 2019 11:33
Beste mensen, hartelijk dank voor alle reacties. Ze bevestigen wel een beetje mijn voorgevoel dat deze trolley het letterlijk niet meer trekt als de ondergrond wat nat, dras, zanderig etc. is. Super trouwens dat testverslag erbij! Bedankt Ralf.

Misschien toch maar beter doorsparen voor de mover. Dezelfde die op de foto staat die jullie hebben geplaatst. Die hadden we al op het oog maar schrokken nogal van de prijs: 2185 euro inclusief de accu en het monteren. Maar ja, ik heb nog nergens een enthousiast verhaal over de trolley gelezen of gezien. Dus genoeg stof om over na te denken. thumbup.gif thumbup.gif thumbup.gif
En dan even verder...

Die Ralf die het testverslag ook plaatste is de "Grote Mover Wiki" van dit forum.
Mag ik je het "dringende" advies geven om hem eens te benaderen m.b.t. movers.
Je kan hem vinden bij Willemsen Caravans, de reclame staat bovenaan deze pagina, net onder de gele balk, helemaal rechts.
Goed advies, montage en after sales... puik adres...
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Plaats reactie

Terug naar “Movers”