HELLUUUUUP! Accu vraag
HELLUUUUUP! Accu vraag
Hallo,
Ik heb een reich mover die aangesloten zit op een Wilco Royal 12v 105Ah CA31DC
Nu krijg ik de accu niet opgeladen.....als ik de lader aanzet dan geeft hij boven de 12v aan en als ik na 24 uur de lader uit zet en ik meet met mijn multimeter dan telt hij het voltage gewoon af. Er staat dan niets aan dat iets gebruikt en de 220v op de caravan is gewoon aangesloten op dat moment.
Het voltage loopt om de multimeter dus terug alsof er seconden aftellen.
Nu kwam ik erachter dat toen ik hem ophaalde bij de stalling, de schakelaar om de mover te activeren nog aanstond (stupid, i know).
Is de accu nu kapot of moet ik iets anders proberen.
We gaan over 7 dagen naar frankrijk
Ik heb een reich mover die aangesloten zit op een Wilco Royal 12v 105Ah CA31DC
Nu krijg ik de accu niet opgeladen.....als ik de lader aanzet dan geeft hij boven de 12v aan en als ik na 24 uur de lader uit zet en ik meet met mijn multimeter dan telt hij het voltage gewoon af. Er staat dan niets aan dat iets gebruikt en de 220v op de caravan is gewoon aangesloten op dat moment.
Het voltage loopt om de multimeter dus terug alsof er seconden aftellen.
Nu kwam ik erachter dat toen ik hem ophaalde bij de stalling, de schakelaar om de mover te activeren nog aanstond (stupid, i know).
Is de accu nu kapot of moet ik iets anders proberen.
We gaan over 7 dagen naar frankrijk
Re: HELLUUUUUP! Accu vraag
Nieuwe accu en die schakelaar de volgende keer niet meer vergeten!
Adria Adora 613HT 2017 + Alde , ATC, Megasat, AlkoMammut
Re: HELLUUUUUP! Accu vraag
Wat voor lader heb je? Een CTEC of andere intelligente lader? Die meten de laadtoestand van de batterij en passen hun schema eraan aan. Eventueel weigeren ze zelfs dienst indien te diep ontladen.
Indien je een (goedkoep) lader hebt die enkel spanning levert (meestal 14v) dan kan je die eeuwig aan een lege batterij hengen zonder dat er iets zinnigs gebeurt.
Allicht is je batterij te diep ontladen en klaar voor de eeuwige jachtvelden. En zoals de eerdere replyer schrijft, er staat niet voorniets die schakelaar op. De stuureenheid van Reich verbruikt enkele mA, genoeg om over enkele maanden de batterij volledig leeg te trekken.
Soms kan een desulfatie helpen maar sowieso is een diepontladen batterij toch veel van haar capaciteit kwijt moest ze het overleven.
Oplossing, je hebt nog een week om een nieuwe traktoebatterij te kopen. Of lion, dat is duurder maar lichter.
In geval van extreme nood kan een starthulpbatterij ook gebruikt worden om enekel meters te moveren. Verwacht dan wel ggen wonderen.
Indien je een (goedkoep) lader hebt die enkel spanning levert (meestal 14v) dan kan je die eeuwig aan een lege batterij hengen zonder dat er iets zinnigs gebeurt.
Allicht is je batterij te diep ontladen en klaar voor de eeuwige jachtvelden. En zoals de eerdere replyer schrijft, er staat niet voorniets die schakelaar op. De stuureenheid van Reich verbruikt enkele mA, genoeg om over enkele maanden de batterij volledig leeg te trekken.
Soms kan een desulfatie helpen maar sowieso is een diepontladen batterij toch veel van haar capaciteit kwijt moest ze het overleven.
Oplossing, je hebt nog een week om een nieuwe traktoebatterij te kopen. Of lion, dat is duurder maar lichter.
In geval van extreme nood kan een starthulpbatterij ook gebruikt worden om enekel meters te moveren. Verwacht dan wel ggen wonderen.
Willy L. (B) - 65+ en adept ROB- & POV-er
Merc.B200(2021)-Autom@_!!DethleffsCamper450DB(2010) met Twinny-load (=bol op dissel & trekhaakfietsenrek)
Merc.B200(2021)-Autom@_!!DethleffsCamper450DB(2010) met Twinny-load (=bol op dissel & trekhaakfietsenrek)
Re: HELLUUUUUP! Accu vraag
Een ctek lader zit erop inderdaad, maar op het moment dat ik die dus loskoppel zie je op de multimeter de voltages aflopen......11,98....11,97....11,96 percseconde ongeveer een 10e.
Terwijl 220v is aangesloten op de carava en er dus geen verbruikers zijn.......lader heeft er een week aangehangen
Terwijl 220v is aangesloten op de carava en er dus geen verbruikers zijn.......lader heeft er een week aangehangen
Re: HELLUUUUUP! Accu vraag
Dus......morgen naar de accuboer
Adria Adora 613HT 2017 + Alde , ATC, Megasat, AlkoMammut
- dieseltijger
- Berichten: 10951
- Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59
Re: HELLUUUUUP! Accu vraag
Geen bezoek, geen bloemen.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje
Re: HELLUUUUUP! Accu vraag
Ho effe..
Het is anders wel normaal dat een accu direkt na het loskoppelen wat terugloopt in spanning hoor.
Wacht gewoon eens een paar uur en mover eens een stukje.
Daarna nog eens meten.
Het is anders wel normaal dat een accu direkt na het loskoppelen wat terugloopt in spanning hoor.
Wacht gewoon eens een paar uur en mover eens een stukje.
Daarna nog eens meten.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Re: HELLUUUUUP! Accu vraag
Nou... Ab..
Een "vers" geladen accu zoals deze zal zo ongeveer 13 volt geven op een digitale meter.
Na het stabiliseren van het chemische process van het laden moet er een spanning ruim boven 12 volt overblijven.
Hier is de startspanning NA laden al minder dan 12 volt..
Da's echt te weinig.
Als TS in mijn buurt woont mag ie gerust even langskomen met de accu.
Ik heb een accutester... weet ie alles...
Een "vers" geladen accu zoals deze zal zo ongeveer 13 volt geven op een digitale meter.
Na het stabiliseren van het chemische process van het laden moet er een spanning ruim boven 12 volt overblijven.
Hier is de startspanning NA laden al minder dan 12 volt..
Da's echt te weinig.
Als TS in mijn buurt woont mag ie gerust even langskomen met de accu.
Ik heb een accutester... weet ie alles...
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Re: HELLUUUUUP! Accu vraag
met een 2e accu erbij zou je misschien weer leven in de accu kunnen krijgen, maar kzou dat aan een accuboer over laten om te proberen.
Maar een verse accu lijkt me zo net voor de vakantie een betere keuze.... Dual purpose en Semi Traxi zonder gasuitlaat zijn de termen waar je op moet letten
Maar dat had je ook.
En je type is gewoon leverbaar... Voor 120 euro overmogen bij je thuis.
En de oude accu kun je nog geld voor vangen... bij de oud ijzer handel.
Die vakantie kan dus gewoon op tijd door
Maar een verse accu lijkt me zo net voor de vakantie een betere keuze.... Dual purpose en Semi Traxi zonder gasuitlaat zijn de termen waar je op moet letten
Maar dat had je ook.
En je type is gewoon leverbaar... Voor 120 euro overmogen bij je thuis.
En de oude accu kun je nog geld voor vangen... bij de oud ijzer handel.
Die vakantie kan dus gewoon op tijd door
Groeten Erik ( caravan: Avento Touristique Comfort 365 TCB )
Re: HELLUUUUUP! Accu vraag
TS heeft een Ctek lader.
Hij kan dus ook voor AGM kiezen...
Als de Ctek geen AGM stand heeft dan heeft hij wel het sneeuwvlokje, da's ook 14,6 volt.
Hij kan dus ook voor AGM kiezen...
Als de Ctek geen AGM stand heeft dan heeft hij wel het sneeuwvlokje, da's ook 14,6 volt.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.