Kronings mover overleden?

Over de verschillende merken, het inbouwen, problemen met movers
atmosphere2
Berichten: 143
Lid geworden op: za 26 mar 2016 16:04

Re: Kronings mover overleden?

Bericht door atmosphere2 » do 4 jul 2019 16:54

dieseltijger schreef:
zo 23 jun 2019 10:43
Goed gevonden. Ik denk dat dit vaker voorkomt dan we denken.

Er dringt zich een andere vraag op: Is het begrip "dealer" bij een aantal merken of producten niet gedevalueerd. Zonder afbreuk te willen doen aan jouw prestatie vind ik dat een dealer dit soort oorzaken - en nog wel veel complexere - had moeten kunnen diagnosticeren en kunnen verhelpen. Ik krijg met regelmaat de indruk dat in toenemende mate de kennis en vaardigheden van "dealers" beperkt zijn. Dit resulteert in slecht onderbouwde adviezen, trial and error vervangingen over de rug (en dus de portemonnee) van de klant heen. Het "dealer" zijn is teruggebracht tot het kunnen installeren van een product, en het bestellen van onderdelen - maar zodra er problemen optreden of - als "de happy flow" niet van toepassing lijkt te zijn - dan lijk je als klant alleen te staan. Zie ook de vergelijkbare voorvallen bij de TRUMA movers, waar de klant op z'n minst maar het beste van mocht hopen bij onverklaarbare problemen.

Vergelijk het met de automobiel branche: dealers krijgen (verplichte) trainingen en materiaal zodat zij de klant kunnen helpen namens het merk. Dat was en is kostbaar, en dit heeft in de jaren negentig geresulteerd in een koude sanering, waarbij het dealerbestand is uitgedund: Het dealerschap was alleen voorbehouden aan bedrijven die een zekere omzet wisten te realiseren, omdat het bijhouden van de kennis en de skills anders qua kosten niet uit konden.

Zie ik dit nu goed? - Sorry voor het enigszins kapen van jouw topic, met alle liefde start ik een nieuw draadje als je dit wenst.
Ik heb gewerkt voor een caravan bedrijf dat uitsluitend Kronings movers monteerde. Als iemand terug kwam met een probleem waar we zelf nog niet uitkwamen , belde wij de vertegenwoordiger van kronings , die daarna al snel langs kwam met de spullen om het probleem te verhelpen. Dus als de wil er is bij een bedrijf is er zeker een weg.
Kennis en skills zitten grotendeels in de ervaring en de wil van monteurs problemen op te lossen en kennis te vergaren.

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11147
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Kronings mover overleden?

Bericht door dieseltijger » do 4 jul 2019 17:01

Nou ja, dat bedoel ik. Als dealer ben je het verlengstuk van een leverancier. Dat vereist kennis, vaardigheden, training, documentatie, gereedschap (zoals test apparatuur). Kostbare grap - voor zowel de dealer als de leverancier.

Maar mij bekruipt echt het gevoel dat het woord "dealer" te snel in de mond genomen wordt zowel door ons als door bedrijven. Ik wil niet veel zeggen, maar TS is gewoon met een kluitje het riet in gestuurd.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
Tramlijn16
Berichten: 228
Lid geworden op: di 14 mei 2013 19:39
Locatie: Almere

Re: Kronings mover overleden?

Bericht door Tramlijn16 » vr 5 jul 2019 00:40

dieseltijger schreef:
do 4 jul 2019 17:01
........... maar TS is gewoon met een kluitje het riet in gestuurd.
Ik ben het niet geheel met je eens op dit punt. De dealer heeft mijn 2x terug gebeld met een andere manier van synchroniseren/dan wel pairen van het geheel.

Tot het moment van het openen van de AB ging men/ik er vanuit dat het ergens in de electronica zat, want op de vraag zitten er nieuw batterijen heb ik met ja kunnen antwoorden, zij wisten niets van de lekkende batterijen in het verleden. Was toch meer schade dan je zo kon zien blijkt nu.

Verder heeft de dealer gisteren een mailtje gestuurd of de problemen waren opgelost, zo niet dan kon ik langs komen om het na te laten kijken, gezien de korte tijd van het verlopen van de garantie vond de importeur dat een coulanceregeling toegepast kon worden.

Volgens mij dus netjes geregeld
Renault scenic 2L met Chateau Chiara 400 + voortent (Brand Ostara)

Plaats reactie

Terug naar “Movers”