Goldcamp e-go mover

Over de verschillende merken, het inbouwen, problemen met movers
Plaats reactie
juulvr
Berichten: 4
Lid geworden op: di 3 okt 2017 08:23

Goldcamp e-go mover

Bericht door juulvr » vr 19 apr 2019 09:16

Heeft er iemand ervaring met de Goldcamp e-go mover?
Momenteel is deze namelijk wel erg interessant geprijsd bij een grote kampeerzaak in Winterswijk. Helaas staan er daar maar 3 reviews bij.
Hier op het forum lees ik wel over andere e-go movers maar over dit model helaas niet.
Hopelijk iemand hier die er meer over kan vertellen?

Afbeelding

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Goldcamp e-go mover

Bericht door Chris » vr 19 apr 2019 22:18

Ik denk dat wij hier op het forum allemaal erg gesteld zijn op onze Moverwiki.... Ralf..
Dat is DE mover goeroe bij uitstek en kan je perfect met alles tot op het bot vertellen.
En... ook erg redelijk geprijst.

Als ik deze mover bij O te W zie, en daar de advies prijs ook bij zie, begin ik gelijk te denken....
Je kan wel alles beweren, maar die adviesprijs wordt nergens berekend.... dus een beetje lekkermakertje ..
Ralf kan je hier vinden: https://www.caravanencamperparts.eu/ind ... er=product
Op de regel van onze forum sponsors de 4e... Willemsen..
Toevallig heeft mijn collega deze mover net laten monteren en hij is er dik tevreden mee.
Ook met de service van Ralf.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

juulvr
Berichten: 4
Lid geworden op: di 3 okt 2017 08:23

Re: Goldcamp e-go mover

Bericht door juulvr » vr 19 apr 2019 23:15

Dat klinkt een beetje als “Wij van wc eend...”.

Iemand daadwerkelijk ervaring met deze Goldcamp E-go Movers of er iets over kan vertellen?

Gebruikersavatar
Trisha
Berichten: 230
Lid geworden op: wo 27 mar 2019 19:55

Re: Goldcamp e-go mover

Bericht door Trisha » vr 19 apr 2019 23:32

Stel jezelf de vraag hoe vaak je er gebruik van moet gaan maken en onder welke omstandigheden. Als je slechts 2x per jaar zo'n ding gebruikt, de caravan niet te zwaar is en je alleen een beetje voor je deur en slechts een paar meter op de camping hoeft te manouvreren, dan zou ik hem voor dat geld zeker aanschaffen.
ca·ra·van (de; m; meervoud: caravans)
vakantiewoonwagen, gekoppeld aan een auto ㉦

Gebruikersavatar
RichTrip
Berichten: 1886
Lid geworden op: ma 12 mei 2014 13:56

Re: Goldcamp e-go mover

Bericht door RichTrip » za 20 apr 2019 10:19

juulvr schreef:Dat klinkt een beetje als “Wij van wc eend...”.

Iemand daadwerkelijk ervaring met deze Goldcamp E-go Movers of er iets over kan vertellen?
Chris heeft daar geen belangen hoor, ik ook niet. Maar ik heb ook een Camptek E-Go mover van Ralf...
Hij ziet er overigens redelijk hetzelfde uit, dus de ervaring zal dan ook redelijk gelijk zijn. Mij bevalt ie prima!
En het is zoals al aangegeven. Ik ben er (helaas...) geen 30x per jaar mee op pad, dus ik ga dan ook geen 2000 euro of meer uitgeven voor de "beste" mover.
Kip Grey Line Special 47 TRZ 2003 + (Kip) Walker Vario Easy Door voortent i.c.m. een Opel Astra Sports Tourer PHEV Business Edition 1.6 Turbo 180pk

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Goldcamp e-go mover

Bericht door Chris » za 20 apr 2019 16:53

juulvr schreef:
vr 19 apr 2019 23:15
Dat klinkt een beetje als “Wij van wc eend...”.

Iemand daadwerkelijk ervaring met deze Goldcamp E-go Movers of er iets over kan vertellen?
Nee hoor Juulvr. mrgreen.gif mrgreen.gif

Ik heb geen aandelen, ik heb geen belangen en geen afspraken met Ralf.... niks niets..
Maar als je informatie zoekt is hij wel zo ongeveer de allergrootste kennen en vraagbaak die er rondloopt.
Ik wil niet zeggen dat ze bij O te W geen kennis van zaken hebben, maar de jongens die daar de movers verkopen hebben er nog nooit eentje ondergebouwd denk ik.
Zelf heb ik ondertussen 3x een mover montage gedaan, maar Ralf heeft er al honderden zo niet nog meer gedaan.
En... simpel... dan weet je wel waar Abraham de mosterd haalt.

Dus geen WC eend verhaal, alleen vertrouwen in iemand die het echt weet.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

juulvr
Berichten: 4
Lid geworden op: di 3 okt 2017 08:23

Re: Goldcamp e-go mover

Bericht door juulvr » za 20 apr 2019 20:59

Bedankt voor de reacties. De mover gebruik ik waarschijnlijk ook maar relatief weinig, we doen wel een paar campings aan maar ik hoef niet iedere dag op ander plekje te moven.

Na wat onderzoek lijken er verschillende E-go modellen te zijn waarvan ook 1 die exact op het model lijkt hier in de balk rechtsboven.
Het model in Winterswijk heeft een wat andere behuizing en een andere tandwielkast welke weer exact lijkt op het E-go titanium model maar dan met een plastic kap erover.
e-go titanium
Afbeelding

Overigens neem ik de adviesprijs die ze in Winterswijk aangeven met een flinke grote korrel zout. Het blijft verder wel interessant:)

PeterVo53
Berichten: 56
Lid geworden op: zo 11 sep 2005 20:37
Locatie: Brunssum

Re: Goldcamp e-go mover

Bericht door PeterVo53 » zo 21 apr 2019 07:21

Ik gebruik al een jaar of 6 een Ego Mover op onze Hobby 400SF Tot volle tevredenheid. Nog geen problemen gehad.Het is geen snelheids duivel maar heeft nog nooit geweigerd.

bart997
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 17 mar 2019 19:15

Re: Goldcamp e-go mover

Bericht door bart997 » do 25 apr 2019 16:54

Vandaag heb ik de Goldcamp e-go mover ontvangen, wat gewoon een Ego Platinum is. De Ego Platinum is het topmodel van de Purple line Ego mover serie. Na een hoop research heb ik kunnen concluderen dat het in de basis dezelfde mover is als de Ego Titanium. De motoren en tandwielkasten zijn 100% identiek, alleen het plaatsingsmechanisme is anders. Bij de Titanium zet je de motoren met een handel op de wielen en bij de platinum gaat dit middels een draaimechanisme. Een nadeel hiervan zou kunnen zijn dat veel mensen de motoren veel te strak op de wielen draaien en daardoor schiet de mover eerder in beveiliging (gewoon iets om rekening mee te houden), het voordeel is dat je zelf de vrijheid hebt om de druk om de band te kunnen bepalen.

De afwerking van de motoren vind ik (persoonlijk) van de Platinum echter wat mooier door de kunststof behuizing en de gunstige prijs is natuurlijk by far de grootste verschilmaker.

De gegevens van de Obelink website kloppen overigens niet.
- Er word een hoofdschakelaar meegeleverd (voor tussen accu en controlbox).
- Het gewicht is geen 42kg maar 37kg, de 2 motoren wegen elk 12,1 kg.
- Er word gesproken over max. 2000kg, maar volgens de documentatie max. 2250kg

juulvr
Berichten: 4
Lid geworden op: di 3 okt 2017 08:23

Re: Goldcamp e-go mover

Bericht door juulvr » zo 19 mei 2019 11:21

Inmiddels heb ik de Goldcamp E-go ontvangen en onder mijn caravan gezet. Deze werkt echt uitstekend! Hellingen, stoepranden en oprijbokken/levellers allemaal geen enkel probleem. Hier ga ik veel plezier aan beleven, zeker voor de mooie prijs;)
Verder sluit ik me aan bij Bart997 zijn reactie van hierboven. De specs zijn inderdaad iets anders (beter!) dan de zaak in Winterswijk op zijn site heeft staan.

emilio
Berichten: 100
Lid geworden op: za 28 mar 2015 10:25

Re: Goldcamp e-go mover

Bericht door emilio » do 4 jul 2019 10:36

Ik heb zo'n soort ego mover nu een jaar of 7 uit wintersw. maar mijn linker motor of aandrijving begint nu stevig te kreunen en knarsen en zeker als die een lichte helling moet overbruggen, waardoor je moet meeduwen, de mover zou 1850 kg moeten kunnen hebben ,de mijne weegt 1500 kg en is al een probleem.
als ik al die jaren uitrekenen wat ik er mee gereden hebt zal ik de 250 meter niet halen,
binnenkort maar op zoek naar iets sterkers :(
scratch.gif

Plaats reactie

Terug naar “Movers”