keuze mover accu en lader

Over de verschillende merken, het inbouwen, problemen met movers
Gebruikersavatar
Gemineye
Berichten: 3924
Lid geworden op: wo 22 mei 2013 09:18

keuze mover accu en lader

Bericht door Gemineye » za 9 feb 2019 10:03

Ik ben mij al wat aan het orienteren op een mover die ik komend voorjaar onder de caravan wil plaatsen.

Keuze uit twee "budget" movers;
- Obelink prestige II
- Camptek V2

ik neig naar de 2e, ivm goede ervaringen hier op dit forum

Accu:
- CP12 AGM accu 40ah (relatief voordelige accu, niet te zwaar en niet te groot, maar; is deze sterk genoeg?)
- ?? (ik zie door de accu's het bos niet meer! Toch voor een optima YT gaan? Die heeft beste specs, maar deze is zo groot, zwaar en duur.. voelt een beetje als overkill)

Lader;
- Ctek MXS 5.0 druppellader (deze is in combi met de CP12 accu bij O te W te koop voor 169)
- ?? hangt nogal af van de keuze voor accu stel ik me voor...


Uiteindelijk wil ik een kabel vanaf de accu naar de dissel(bak?) laten gaan met een 13 polige jaeger contrastekker, zodat ik relatief eenvoudig in uitzonderlijke gevallen wat stroom kan gebruiken als dat op camping niet mogelijk zou blijken. Hier moet dan natuurlijk nog een zekering tussen, iemand een idee wat dat voor zekering zou moeten worden? Ik denk dat een twee aderige kabel met 2x 1,5mm2 genoeg zou moeten zijn, die sluit ik dan aan op pool 9 en 13 van de jaeger.

Oh voor de grote schakelaar dacht ik er eigenlijk aan om die aan de binnenkant van het serviceluik te maken. Dan hoef ik geen blijvende schade aan de caravan aan te richten, dan hou ik de optie open om de mover relatief eenvoudig over te zetten om een eventuele volgende caravan.

Iemand tips & suggesties? Ik ben in het woud van alle mogelijkheden die me allemaal niet zoveel zeggen een beetje verdwaald ondertussen :oops: Ik neig er al bijna naar om gewoon wat te bestellen, maar als ik alle ervaringen zo lees maakt de keuze wel degelijk nogal wat uit.
Skoda Superb IV en Avento Gran Turismo Superbe 500TF

Ab
Moderator
Berichten: 26559
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: keuze mover accu en lader

Bericht door Ab » za 9 feb 2019 10:39

Dat valt best mee toch ?
De movers die je gekozen hebt doen het prima.
Een accu maakt eigenlijk ook niet veel uit.
Je hebt echt geen dure nodig.
Als je het nuchter bekijkt..dan blijkt dat de meeste movers per keer maar een paar minuten gebruikt worden. En dat ook maar een keer of 5 per jaar. (Uitzonderingen daargelaten mrgreen.gif )
Het is zonde om voor die paar keer een dure accu te kopen.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18184
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: keuze mover accu en lader

Bericht door deusjevo » za 9 feb 2019 10:41

Neem eens contact op met onze mover-wiki ralf, hij zit het bos nog wel staat door al die bomen heen.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
Gemineye
Berichten: 3924
Lid geworden op: wo 22 mei 2013 09:18

Re: keuze mover accu en lader

Bericht door Gemineye » za 9 feb 2019 10:48

Ab schreef:
za 9 feb 2019 10:39
Een accu maakt eigenlijk ook niet veel uit.
Ik ben blij met je nuchtere kijk op dit verhaal. Dat haalt er weer wat druk af mrgreen.gif
deusjevo schreef:
za 9 feb 2019 10:41
Neem eens contact op met onze mover-wiki ralf, hij zit het bos nog wel staat door al die bomen heen.
Ik heb hem afgelopen week al even ge-pb't, maar nog geen reactie ontvangen. Vrouwlief wil graag knopen hakken binnen een maandje ofzo, want eind april staat het eerste uitje alweer gepland. Met alle dingen die tot die tijd nog gepland staan, is het natuurlijk weer zover voor je het weet. Maar we wachten zijn reactie natuurlijk af, was vooral benieuwd naar andere suggesties
Skoda Superb IV en Avento Gran Turismo Superbe 500TF

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: keuze mover accu en lader

Bericht door dieseltijger » za 9 feb 2019 10:50

Ik heb geen verstand van al die movers, ik heb zelf een enduro volautomaat. My two cents:
1) Ga je niet een beetje "over the top" qua lader? Kijk eens naar de CTEK MXS 3.8. Prima ding, doet precies wat je wil (en ook en vooral: druppelladen/onderhoudsladen) kan verschillende accu's aan en voor zo'n 59,-: klaar is Klara.
2) Ik zou de noodschakelaar gewoon buiten op een goed bereikbare plek inbouwen. Bereikbaar: daar is íe gewoon voor bedoeld. Hier moet je dus geen concessies op doen: bij op hol slaan, of andere gevaarlijke situaties moet je snel en resoluut kunnen ingrijpen. Bij verkoop van jouw caravan laat je de schakelaar gewoon in de wand zitten en koop je een nieuwe.

Kleine overweging met betrekking tot accu-land: Overweeg de aanschaf van een Li-ion accu. Ik heb die van enduro: 369,- 20 Ah inclusief lader. (Hé...tel jouw kosten eens op van jouw lood-accu en dure Ctek lader...). Je kan de accu in de winter gewoon in de caravan laten, want de zelfontlading is -in vergelijking met de beste lood- / gel- / agm accu verwaarloosbaar. Je hoeft dan niet iedere keer die 20 kilo ellende uit- en in te bouwen. En 20 Ah volstaat om meerdere keren op- en neer te rijden op het gras of over de stoeprand van en naar de trekhaak.

Bij mij zit de enduro Li-ion accu dus permanent ingebouwd, evenals de bijbehorende lader. Wat de levensduur ten goede schijnt te komen is dat je een Li-ion accu niet volledig geladen opslaat. Wel, als het ding naar de winterstalling gaat gebruik ik de mover en dan zal er (gok ik) nog zo'n 85% restlading in zitten. Linksom of rechtsom: Er zullen vast wel theoretische bezwaren zijn tegen mijn modus operandi (te warm, te koud, te vol, te leeg, verzin het maar). Maar het gaat al 5 jaar goed.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
Gemineye
Berichten: 3924
Lid geworden op: wo 22 mei 2013 09:18

Re: keuze mover accu en lader

Bericht door Gemineye » za 9 feb 2019 11:17

RE.gif

voor wat betreft de lader; tja geen idee eigenlijk. O te W had die aanbieding met die accu en lader bij elkaar. 169 voor accu en lader samen leek me niet heel gek. Overigens is die accu die ik noemde toch geen lood accu? Dat is een "AGM" accu. Zou eveneens onderhoudsvrij moeten zijn.

Ik had er eigenlijk nog nooit bij nagedacht dat die schakelaar als noodschakelaar bedoeld was? Ik had hem eigenlijk in gedachten als hoofdschakelaar om de accu helemaal van de gebruikers af te halen om te voorkomen dat hij leeg loopt.
Skoda Superb IV en Avento Gran Turismo Superbe 500TF

graaf
Berichten: 1634
Lid geworden op: vr 17 apr 2009 22:31

Re: keuze mover accu en lader

Bericht door graaf » za 9 feb 2019 11:34

De yellowtop accu’s zijn goed maar prijzig
MAAR ... via dit forum een adresje toegespeeld gekregen waar ik mijn yellowtop 75 Ah voor een uiterst voordelige prijs kon afhalen. Omdat ik er meer dan 50 km voor moest tijden, deed hij nog wat aan de toch al heel voordelige prijs.
Is een topic over
Eriba Touring Troll 550 FEY met Peugeot 3008 1.6 THP Executive

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: keuze mover accu en lader

Bericht door dieseltijger » za 9 feb 2019 11:36

O jee: verkeerd gelezen. Nou, dan is de lader en accu combi haar geld meer dan waard! Het enige wat je moet doen is dat de accu in de winter op lading wordt gehouden. Als je 'm in de stalling op een druppellader kan aansluiten dan hoef je niet de accu uit te bouwen, anders wordt in/uitbouwen een vast ritueel.

Linksom of rechtsom: een mover is een aanwinst, wat voor uitvoering je ook kiest: je kan de caravan op onbereikbare plekjes neerzetten en je bent niet afhankelijk van buren of omstanders bij drassige ondergrond of (zoals bij ons) opritten naast de woning.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
fjord390
Berichten: 256
Lid geworden op: di 1 jan 2013 11:37

Re: keuze mover accu en lader

Bericht door fjord390 » za 9 feb 2019 12:46

Wel even een aandachtspunt is dat de movers niet allemaal dezelfde snelheid hebben , maar dat is een keuze .
Burstner Averso 460tl , Mercedes Benz c180 Estate Avantgarde

Gebruikersavatar
Roland54
Berichten: 437
Lid geworden op: za 24 mar 2018 15:20
Locatie: Noord Holland

Re: keuze mover accu en lader

Bericht door Roland54 » za 9 feb 2019 13:10

Lijkt mij een prima keuze hoor. Slechte AGM accu's kom je zelde tegen.
Een AGM accu is ook een loodaccu, maar heeft als eigenschap dat deze een heel laag zelfontlading heeft t.o.v. (ouderwetse) loodaccu.
AGM accu's hoeft je daarom s'winters niet op een druppellader te zetten. Als je de accu niet uit je caravan wilt halen, moet je bij langdurig opslag wel de poolklemmen loshalen, zodat de accu niet leeg getrokken wordt. En bij in gebruik name, wel eerst met acculader op AGM stand (14,6v) volladen.
Kip Grey Line 44 TDB Special 2006
Kia Niro Dynamic Line (Hybride trekpaardje)
Moeizame wegen leiden vaak naar de mooiste bestemmingen

Gebruikersavatar
Gemineye
Berichten: 3924
Lid geworden op: wo 22 mei 2013 09:18

Re: keuze mover accu en lader

Bericht door Gemineye » za 9 feb 2019 13:40

fjord390 schreef:
za 9 feb 2019 12:46
Wel even een aandachtspunt is dat de movers niet allemaal dezelfde snelheid hebben , maar dat is een keuze .
Oke dank goed punt. Ik vind voor de obelink op de een of andere manier geen snelheid op internet, voor de camptek v2 wel; 11.45cm per sec. Volgens mij is dat redelijk aan de onderkant van het gemiddelde als ik wat andere movers langs ga. Lagere snelheid zou overigens een iets hogere trekkracht kunnen betekenen, dat zou dan weer wel mijn voorkeur hebben geloof ik.
Skoda Superb IV en Avento Gran Turismo Superbe 500TF

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: keuze mover accu en lader

Bericht door dieseltijger » za 9 feb 2019 13:44

Het is meer een smaak kwestie. Langzamer bewegen verdient vaak de voorkeur voor de wat schrikachtiger types.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18818
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: keuze mover accu en lader

Bericht door Hobby Linka » za 9 feb 2019 13:49

RE.gif

Ach. Als je de mover gebruikt ben je gemiddeld hooguit 3 tot 5 minuten bezig is mijn ervaring. Dan maakt het tocht niets uit wat de snelheid van de mover is?

Even off topic

Tenzij je de caravan heel snel op je plek wilt zetten.

https://www.youtube.com/watch?v=4UCZF_UnG10

Tevens het bewijs (bijna op het einde van het filmpje) dat fietsen achter op de caravan voor een negative kogeldruk zorgen. mrgreen.gif
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: keuze mover accu en lader

Bericht door Chris » za 9 feb 2019 14:00

Qua snelheid..
Wat maakt dat nou eigenlijk uit, of je nou met 11 of met 14 km per uur naar je plekkie kruipt, beide is goed.
Wel correct dat een langzamer model ook makkelijk wat meer power zou kunnen hebben, maar dat is geen wet.
De Camptek V2 is een bewezen goeie budget mover.
En zo'n combi van lader Ctek MXS 5.0 ( met een T trouwens, temperatuurbewaking) is prima.
Prijsverschil tussen de 3,8 en de 5 ampere is niet veel, kies dan voor de 5.0 gewoon.
AGM accu's hebben alleen maar voordelen t.o.v. gewone accu's.
Noem alleen maar het onderhoudsvrije, dus volledig gesloten.
Geen knalgas productie dus, en je kan hem "vrij" dus zonder accubak en gasafvoer neerzetten waar je wilt.
Gebruikstijd van het setje wat je beschrijft is erg moeilijk aan te geven, geen enkele situatie is gelijk, maar doorgaans zal het zeker voldoende zijn.
Tenzij je uren wil moveren... dan niet... gek he.. :lol:

Wat je verder schrijft over de Jaeger stekker naar de dissel, dat is super handig, ik heb dat ook gemaakt.
Mocht je eens op een plekkie ineens zonder "walstroom" zitten heb je toch licht en toiletpompjes etc. beschikbaar.
Ik heb daar een 10 Ampere zekering voor gebruikt.
2x1,5 mm2 is genoeg, maar toch liever 2x2,5 mm2.
En dat is slecht te vinden, zal 3x2,5 mm2 worden..... met als voordeel dat het een degelijkere kabel is die ook beter in de Contra Jaeger vast te zetten is.
Die Contra Jaegers zijn gewoon in kabeluitvoering ook te koop.... rol je e.e.a. op in de disselbak en als je ineens zonder spanning zit heb je het snel bij de hand.
Deze Jaegers..
.
Contra-stekker-13-polig-jaeger-(c)24070029.png
Contra-stekker-13-polig-jaeger-(c)24070029.png (235.86 KiB) 2530 keer bekeken
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: keuze mover accu en lader

Bericht door Chris » za 9 feb 2019 14:02

Hobby Linka schreef:
za 9 feb 2019 13:49
RE.gif

Ach. Als je de mover gebruikt ben je gemiddeld hooguit 3 tot 5 minuten bezig is mijn ervaring. Dan maakt het tocht niets uit wat de snelheid van de mover is?

Even off topic

Tenzij je de caravan heel snel op je plek wilt zetten.

https://www.youtube.com/watch?v=4UCZF_UnG10

Tevens het bewijs (bijna op het einde van het filmpje) dat fietsen achter op de caravan voor een negative kogeldruk zorgen. mrgreen.gif
En weer die fietsen achterop he... ze leren het toch ook nooit.
Maar je kan nu idd wel goed zien wat dat teweeg brengt... mrgreen.gif mrgreen.gif

ON TOPIC maar weer.....
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
WillyL
Berichten: 4190
Lid geworden op: vr 27 nov 2009 14:50
Locatie: Mechelen - België

Re: keuze mover accu en lader

Bericht door WillyL » za 9 feb 2019 14:55

Moverstuureenheid best met zo kort mogelijke draden verbinden met movermotoren en batterij.
Wil je er een hoofdschakelaar tussenplaatsen, doe dat dan ook zo kort mogelijk bij de batterij. Terloops, kabels naar de motoren even lang houden om scheefrijden te voorkomen.
Ik had die batterij vooraan in de caravan met de schakelaar er net naast in de buitenwand. Dat was zo gemonteerd door de dealer. Bij het verplaatsen van de batterij naar het midden boven de as gebruikte ik een dunne draad naar de schakelaar dat een zwaar relais aanstuurt. Dat relais is nu de eigenlijke hoofdschakelaar en staat vlak naast de batterij en stuureenheid.

Ik zie echter niet goed in dat een caravan met mover op hol kan slaan. Indien die het wel doet dan aan een slakkegangetje en dan heb je allicht nog de tijd om in de caravan de hoofdschakelaar af te gaan zetten, zelfs met een bewegende caravan.
De hoofdschakelaar zelf is wel een goed idee, die zet alle stroom van het bestruringssysteem zodat er ook geen lekstrommpjrs zijn die na enkele weken of maanden je bayterij leegzuigen.
Willy L. (B) - 65+ en adept ROB- & POV-er
Merc.B200(2021)-Autom@_!!DethleffsCamper450DB(2010) met Twinny-load (=bol op dissel & trekhaakfietsenrek)

Gebruikersavatar
Leentje
Berichten: 3237
Lid geworden op: wo 18 apr 2007 23:14
Locatie: In de Babantse Peel

Re: keuze mover accu en lader

Bericht door Leentje » za 9 feb 2019 15:43

Camptek V2 erg tevreden over. Kwam uit een doos van Enduro.
Mover als je hem zelf plaatst met even lange bedrading naar beide aandrijfpunten laten lopen, ook als 1 zijde korter kan. Ivm gelijk blijven lopen beide zijdes.
Verkeerd rijden is er niet bij. We zien wellicht iets extra's.....

Gebruikersavatar
fjord390
Berichten: 256
Lid geworden op: di 1 jan 2013 11:37

Re: keuze mover accu en lader

Bericht door fjord390 » za 9 feb 2019 18:07

Heb zelf de obelink mover gehad , het type hiervoor en deze had een snelheid van 6,5 cm per sec. dit ging toch wel redelijk langzaam , of ik ben te ongeduldig scratch.gif
Inmiddels een andere caravan en ga nu denk ik voor de PowrMover Evo , deze heeft een regelbare snelheid .
Iemand met deze mover ervaring ?
Burstner Averso 460tl , Mercedes Benz c180 Estate Avantgarde

Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 3508
Lid geworden op: za 2 aug 2014 21:09

Re: keuze mover accu en lader

Bericht door Paul » za 9 feb 2019 19:55

6.5cm per seconde is in vergelijking tot andere movers ook erg langzaam.
Meeste movers zitten ongeveer op het dubbele.
BMW 540i X-Drive M-Sport touring (2018) -> Fendt Diamant 560SF (2022)

Gebruikersavatar
fjord390
Berichten: 256
Lid geworden op: di 1 jan 2013 11:37

Re: keuze mover accu en lader

Bericht door fjord390 » za 9 feb 2019 20:57

Snelheid van de hypercamp is ongeveer 9 cm per seconde , iets sneller als het oude model .
Mover heeft overigens prima gewerkt nooit problemen mee gehad behalve toen ik mijn caravan inruilde was het volgens het bedrijf niet zo een beste knipoog.gif .
Burstner Averso 460tl , Mercedes Benz c180 Estate Avantgarde

Gebruikersavatar
Gemineye
Berichten: 3924
Lid geworden op: wo 22 mei 2013 09:18

Re: keuze mover accu en lader

Bericht door Gemineye » zo 10 feb 2019 10:00

Iedereen bedankt voor de reacties. Ik denk dat we er wel uit zijn en dat ik gewoon het spul ga bestellen wat ik al uitgezocht had; de camptek mover en de genoemde AGM accu met ctek lader.

Die zal ik er dan in het voorjaar eens onder gaan frommelen, nu al zin in!
Skoda Superb IV en Avento Gran Turismo Superbe 500TF

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: keuze mover accu en lader

Bericht door Chris » zo 10 feb 2019 16:17

RE.gif
Daar zal je best mee weg komen hoor.
En als de montagedatum daar is, is er ook zat hulp aan adviezen te vinden hoor.
Vraag maar raak.
Ik heb zelf mijn mover eerst onder de Hobby geknoopt en later overgebouwd naar de Knaus.
Natuurlijk heb ik toen direct diverse innovatie's toegepast, dus moverbouw versie 2.1
Je ka het dus net zo simpel of mooi maken als je zelf wilt.
Voordeel van zelf doen is dat je het net zo mooi kan maken als je zelf wilt, arbeidskosten is geen issue zeg maar.

succes.

fjord390 schreef:
za 9 feb 2019 18:07
Heb zelf de obelink mover gehad , het type hiervoor en deze had een snelheid van 6,5 cm per sec. dit ging toch wel redelijk langzaam , of ik ben te ongeduldig scratch.gif
Inmiddels een andere caravan en ga nu denk ik voor de PowrMover Evo , deze heeft een regelbare snelheid .
Iemand met deze mover ervaring ?
Ja, ik heb deze mover..
Zelf gemonteerd, eerst onder onze Hobby en later overgezet naar de Knaus.
Regelbare snelheid... klopt... maar de normale "speed" is de max van de instellingen.
Denk nou echt niet dat je er als een speer mee vandoor gaat.....da's echt niet zo.
Je kan alleen nog langzamer... als je op de cm. nauwkeurig wil parkeren.
De verschillen kan je ook lezen in de ANWB movertest : https://www.anwb.nl/binaries/content/as ... ertest.pdf
Waarbij geld dat de Powrmover Evo manual net zo snel/langzaam is als zijn automatische broer.... ( in tegenstelling tot de testresultaten)
Want de aandrijfmotor en gearbox zijn identiek.
.
IMGP0472.jpg
IMGP0494.jpg
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
fjord390
Berichten: 256
Lid geworden op: di 1 jan 2013 11:37

Re: keuze mover accu en lader

Bericht door fjord390 » zo 10 feb 2019 19:45

RE.gif

Bedankt Chris voor je reactie , hij hoeft er ook niet als een speer vandoor te gaan maar iets meer snelheid is wel lekker .
Meegenomen de regelbare snelheid is dit alleen een plus punt maar geen must .
Verder vind ik de afwerking er net iets beter uitzien . thumbup.gif
Burstner Averso 460tl , Mercedes Benz c180 Estate Avantgarde

Gebruikersavatar
Gemineye
Berichten: 3924
Lid geworden op: wo 22 mei 2013 09:18

Re: keuze mover accu en lader

Bericht door Gemineye » di 26 feb 2019 12:02

Het is uiteindelijk een camptek V2, ctek 5.0 en een optima Yellowtop 4.2 geworden.

Bedankt Ralf voor hulp en advies! :-)
Skoda Superb IV en Avento Gran Turismo Superbe 500TF

Gebruikersavatar
Gemineye
Berichten: 3924
Lid geworden op: wo 22 mei 2013 09:18

Re: keuze mover accu en lader

Bericht door Gemineye » zo 14 apr 2019 18:06

Nou vandaag maar eens aan de knutsel gegaan!

Afbeelding
Eerst los in elkaar gezet. Ik heb het “hondje” gebruikt om eenvoudig onder de caravan te rollen.

Afbeelding
Voor het omhoog houden gebruik ik een eenvoudig krikje.

Afbeelding
Eerst de bovenste beugels tegen elkaar houden met een klemmetje, daarna in elkaar schroeven zodat hij blijft hangen.

Afbeelding
Ik had gehoopt dat de accu onderin de kast achter de kachel paste, maar dat past niet. De lader en stuurunit komen daar wel.

Afbeelding
Meten waar de doorvoer moet komen

Afbeelding
Stuurunit eerst de kabels erin, daarna vastschroeven.

Nou ik heb hem getest en hij doet het!
:-)
Skoda Superb IV en Avento Gran Turismo Superbe 500TF

Plaats reactie

Terug naar “Movers”