Coroderen van min pool accu
Re: Coroderen van min pool accu
Hallo Chris de accu is ongeveer 5 a 6 jaar. Ik weet niet wat gangbaar is voor een accu qua jaren,als je dat wil doen voor mij graag.moet hem alleen even ophalen.volgens mij woon je niet ver van mij af.
Renault kadjar,intens 130 pk. Hobby 460 ufe de luxe.
Corroderen van - pool van de accu
Van de foto’s van opzij is weinig te zien, maar de foto’s van bovenaf lijkt wel wat ruimte te zitten tussen de accupool en de bovenkant van de accu. Zoals Chris al schreef ontstaat er tijdens het laden een kleine overdruk, hierdoor is het mogelijk dat er kleine hoeveelheid zwavelzuur-dampen via de doorvoer van de – pool naar buiten komt. Om dit uit te testen zou ik de accuklem iets hoger vastzetten en de accu opnieuw onder lading zetten en de ruimte hier tussen goed in de gaten houden. Mocht de accu op dit plaats gaan zweten, dan weten we waar de bloemkolen vandaan komen. Voor dat je de accu gaat opladen, de accu eerst een tijdje belasten om voor een langere tijd een hoge laadspanning te krijgen, anders werkt het bovenstaande niet !! De levensduur is van heel veel factoren afhankelijk. Te diep ontladen is funest voor een accu, maar overladen ook. Ik heb zelf 2 accu’s en die zijn minstens 15 jaar oud en die gebruik ik ieder jaar nog in mijn caravan. Dan worden ze met de acculader van de caravan met max. 14,4 volt opgeladen. Thuis worden ze verwend met een CTEK XS 7000 ook met 14,4 volt max.
Opmerking: Ook zou ik als ik jouw was op het aanbod van Chris ingaan of op een andere manier je accu testen.
Gr. Theo
Opmerking: Ook zou ik als ik jouw was op het aanbod van Chris ingaan of op een andere manier je accu testen.
Gr. Theo
Groeten Theo (Seat Altea 1.8 TSI DSG-7 155 Kw 210 pk, Avento 445 TF, Truma Ultraheat en Hawker SBS60 Accu†, incl. privat WiFi-netwerk (Alfa R36 Special+)
Re: Coroderen van min pool accu
Dank je Theo. van experimenteren hou ik niet als het gaat om een accu,ja ik ga graag in op het aanbod van Chris voor het testen van de accu. Fijn om te lezen dat er mensen zijn die meedenken voor de vele berichten die de revue passeren. Gr Jan
Renault kadjar,intens 130 pk. Hobby 460 ufe de luxe.
Re: Coroderen van min pool accu
Stuur me maar even een PB...
Spreken we wat af.
Spreken we wat af.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Corroderen van min pool accu
Beste Chris,
Volgens mij is door jouw getoonde accu “geen loodaccu”. Ik weet niet beter dat vliegtuig accu’s niet van de alle nieuwste types van Nikkel-Cadmium (NiCd) zijn, of vergis ik mij. Naar mijn menig is een loodaccu voor wat de afmetingen te zwaar in gewicht voor een vliegtuig. Vliegtuigen van de laatste generatie zoals de Airbus 380 heeft nog steeds de Nikkel-Cadmium accu’s en de 787 Dreamliners van Boeing hebben de nieuwe lithium-ionaccu’s.
Gr. Theo
Volgens mij is door jouw getoonde accu “geen loodaccu”. Ik weet niet beter dat vliegtuig accu’s niet van de alle nieuwste types van Nikkel-Cadmium (NiCd) zijn, of vergis ik mij. Naar mijn menig is een loodaccu voor wat de afmetingen te zwaar in gewicht voor een vliegtuig. Vliegtuigen van de laatste generatie zoals de Airbus 380 heeft nog steeds de Nikkel-Cadmium accu’s en de 787 Dreamliners van Boeing hebben de nieuwe lithium-ionaccu’s.
Gr. Theo
Groeten Theo (Seat Altea 1.8 TSI DSG-7 155 Kw 210 pk, Avento 445 TF, Truma Ultraheat en Hawker SBS60 Accu†, incl. privat WiFi-netwerk (Alfa R36 Special+)
Re: Coroderen van min pool accu
Hoi Theo.
Toevallig is dit een accu van een oudere 737... een 500 of 600 serie, die zien we best veel, hebben nog onderhoud nodig.
Dus geen Next Gen..
Hardstikke lood, lood en loodzwaar ook in een RVS behuizing.
20 cellen, die per stuk ~1,4 volt genereren, vliegtuigen hebben doorgaans 3 spanningen aan boord, 115 Volt 400Hz, 26 volt 400Hz en 28 VDC
Hiervan is vervangen van 1 cel mogelijk, trekken ze er event. met een takel uit.
Toevallig is dit een accu van een oudere 737... een 500 of 600 serie, die zien we best veel, hebben nog onderhoud nodig.
Dus geen Next Gen..
Hardstikke lood, lood en loodzwaar ook in een RVS behuizing.
20 cellen, die per stuk ~1,4 volt genereren, vliegtuigen hebben doorgaans 3 spanningen aan boord, 115 Volt 400Hz, 26 volt 400Hz en 28 VDC
Hiervan is vervangen van 1 cel mogelijk, trekken ze er event. met een takel uit.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Re: Coroderen van min pool accu
Hallo allemaal, vanmiddag met de accu naar Chris gegaan.hij heeft nog niet het loodje gelegd, maar het is binnen niet al te lange tijd toch einde verhaal.(rip).dus het Wordt langzamerhand tijd voor een nieuwe,nu oriënteren voor een nieuwe een lichtgewicht of zoals jullie allemaal weten (Chris zijn advies redelijke prijs en zeer goed) een yellow top. Heb nog de tijd voor het nieuwe seizoen, hierbij nogmaals mijn hartelijke dank aan iedereen die mij advies of raad heeft gegeven.daarbij nogmaals mijn hartelijke dank aan Chris .heeft toch zijn vrije tijd gekost. Vriendelijke groet Jan. Ps de naam jael is ontleend aan mijn naam en van mijn vrouw Elly.
Renault kadjar,intens 130 pk. Hobby 460 ufe de luxe.