E-go Titanium

Over de verschillende merken, het inbouwen, problemen met movers
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MrCain
Berichten: 148
Lid geworden op: za 15 sep 2018 15:26

E-go Titanium

Bericht door MrCain » za 22 sep 2018 20:26

Mezelf beetje aan het inlezen om een mover op mijn caravan te bouwen. Ben het aardig beu aan t raken om aan de hut te sleuren mrgreen.gif
Over het vlakke beton en asfalt is het goed te doen maar over het niet echt vlakke gras aan het meer is best zwaar....

Zoek een mover onder de €1000,- en die een caravan van 1300 kg over niet echt vlakke ondergrond kan verrijden. En, niet onbelangrijk, niet te zwaar is aangezien laadvermogen van de caravan niet meer zo veel is.

Oog is gevallen op de E-Go Titanium, dit omdat deze volgens de folder licht is en krachtig! Hier op het forum zitten zoeken maar niet echt veel over gevonden => ervaringen enz..

In/opbouwen gaat lukken en een accu heb ik al : een Optima S4.2 55Ah

Zijn hier ervaringsdeskundigen van de E-Go of ideeën voor een ander alternatief?

Alvast bedankt!

Michiel.
Liever spijt van iets wat ik heb gedaan dan spijt dat ik het niet heb gedaan

Bürstner 480 TK Ventana Avantgarde (2000) en niet meer getrokken door een Volvo 850 estate +300pk op LPG (1995)… maar nu door een Seat Alhambra 1.4 TSI

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23389
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: E-go Titanium

Bericht door PD » za 22 sep 2018 20:43

RE.gif
Kijk eens op de banner rechtsboven op deze website; daar wordt door Willemsen Caravans een mover aangeboden voor € 745,- thumbup.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: E-go Titanium

Bericht door Chris » za 22 sep 2018 22:14

Ferdi heeft een E-go titanium met YT 4.2 onder zijn Adria gemaakt en is volgens mij erg tevreden.
Zie hier een topic daarover: viewtopic.php?t=34921
en een weetje hierover...
Ralf is de moverwikki van het forum..
Stuur hem eens een PB... kom je vast heel veel wijzer vandaan. thumbup.gif
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
MrCain
Berichten: 148
Lid geworden op: za 15 sep 2018 15:26

Re: E-go Titanium

Bericht door MrCain » zo 23 sep 2018 16:37

PremiumDiscovery schreef:
za 22 sep 2018 20:43
RE.gif
Kijk eens op de banner rechtsboven op deze website; daar wordt door Willemsen Caravans een mover aangeboden voor € 745,- thumbup.gif
Door de enorme overvloed aan reclame in het dagelijks leven ben ik reclameblind geworden vrees ik.... had het nog niet gezien....
Dank U!


Chris schreef:
za 22 sep 2018 22:14
Ferdi heeft een E-go titanium met YT 4.2 onder zijn Adria gemaakt en is volgens mij erg tevreden.
Zie hier een topic daarover: viewtopic.php?t=34921
en een weetje hierover...
Ralf is de moverwikki van het forum..
Stuur hem eens een PB... kom je vast heel veel wijzer vandaan. thumbup.gif

Heb dat topic gelezen maar het einde was niet, zeg maar, bevredigend.
De naam Ralf inderdaad al eens vaker langs zien komen => zal tegen de tijd dat ik er aan uit ben eens contact opnemen!

Bedankt tot zover! Heb weer food for the mind
Liever spijt van iets wat ik heb gedaan dan spijt dat ik het niet heb gedaan

Bürstner 480 TK Ventana Avantgarde (2000) en niet meer getrokken door een Volvo 850 estate +300pk op LPG (1995)… maar nu door een Seat Alhambra 1.4 TSI

Gebruikersavatar
Jartoos
Berichten: 74
Lid geworden op: vr 2 sep 2016 14:49
Locatie: Wespelaar (België)

Re: E-go Titanium

Bericht door Jartoos » wo 26 sep 2018 13:33

Zoals vermeld in het andere topic :
Wij hebben deze er sinds juni vorig jaar onder zitten, ook met dezelfde batterij.
Tot nu toe gebruikt op 8 campings en ook telkens bij het ophalen uit en terug brengen naar de stalling.
Zeer tevreden over de mover, kan wel geen vergelijk maken, want dit is de eerste.
Maar hij heeft ons tot nu toe nog niet in de steek gelaten.
1 keer, bij het oprijden van een iets hogere boordsteen, slipte de rol door op de band. Dan hebben we gewoon een houten balkje voor de boordsteen gelegd zodat er een extra trapje was en ging het weer zonder probleem.
Omwille van dit laatste hebben we de dealer er even laten naar kijken. Hij heeft de rol aan de kant die doorslipte terug op de correcte afstand van de band geplaatst en daarmee was dit "probleem" opgelost.
Dus hier echt wel een tevreden gebruiker !

Gebruikersavatar
RichTrip
Berichten: 1886
Lid geworden op: ma 12 mei 2014 13:56

Re: E-go Titanium

Bericht door RichTrip » wo 26 sep 2018 15:42

Ik heb dit jaar de EGo/Camptek V2 mover laten plaatsen. Ben tot nu toe zeer tevreden over de mover. Wel zijn er een antal overwegingen en die hebben vooral met het gewicht te maken.
Ik heb een afweging gemaakt tussen prijs en gewicht, gewichts reductie stond bij mij wel hoog op het lijstje, maar mijn portemonnee moest het er wel mee eens zijn.

Het prijsverschil tussen de (EGo) Camptek V2 en de EGo Titanium is 200 euro. Hiervoor krijg je 5 kilo gewichtsreductie.
De standaard AGM 24Ah accu welke wordt geleverd kost 150 euro (pakket plus lader). De accu weegt dat rond de 6 kilo. Ik heb gekozen voor de (lithium) PowerXtreme X10. Die weegt 2.1 kilo. Ik heb dus gekozen om de gewichtsreductie te halen uit de accu. De meerprijs voor die ongeveer 4 kilo was 169 euro. Maar daarbij heb ik ook het gebruiksgemak van de Lithium accu er bij gekregen. Ik heb de accu een maand terug volledig opgeladen en hij staat nu totdat ik de caravan weer ophaal in het voorjaar in de doos in de schuur. Ik heb er dus geen omkijken meer naar. En het ding weegt niets + ik kan via Bluetooth de staat van de accu controleren.

Dus als gewicht geen rol speelt, dan zou ik de gewone Camptek V2 adviseren. Naar gelang het belang van het gewicht en de portemonee, kun je tot 9 kilo gewicht besparen (t.o.v. de Camptek V2 met standaard AGM 24Ah accu pakket) voor het bedrag van 369 euro (200 euro voor de mover en 169 euro meerprijs voor de X10 accu). Dan heb je de EGo Titanium en de PowerXtreme X10. Als je echter de veelgeprezen Yellowtop accu hebt of wil hebben, bedenk dan wel dat die een veelvoud weegt t.o.v. de AGM accu (en nog veel meer t.o.v. de PowerXtreme X10).

Mijn Camptek V2 mover en de PowerXtreme accu wegen (in theorie) samen ongeveer 38 kilo.

Hoop dat ik het je zo duidelijk heb uitgelegd.
Kip Grey Line Special 47 TRZ 2003 + (Kip) Walker Vario Easy Door voortent i.c.m. een Opel Astra Sports Tourer PHEV Business Edition 1.6 Turbo 180pk

Gebruikersavatar
MrCain
Berichten: 148
Lid geworden op: za 15 sep 2018 15:26

Re: E-go Titanium

Bericht door MrCain » vr 28 sep 2018 07:48

Jartoos schreef:
wo 26 sep 2018 13:33
Zoals vermeld in het andere topic :
Wij hebben deze er sinds juni vorig jaar onder zitten, ook met dezelfde batterij.
Tot nu toe gebruikt op 8 campings en ook telkens bij het ophalen uit en terug brengen naar de stalling.
Zeer tevreden over de mover, kan wel geen vergelijk maken, want dit is de eerste.
Maar hij heeft ons tot nu toe nog niet in de steek gelaten.
1 keer, bij het oprijden van een iets hogere boordsteen, slipte de rol door op de band. Dan hebben we gewoon een houten balkje voor de boordsteen gelegd zodat er een extra trapje was en ging het weer zonder probleem.
Omwille van dit laatste hebben we de dealer er even laten naar kijken. Hij heeft de rol aan de kant die doorslipte terug op de correcte afstand van de band geplaatst en daarmee was dit "probleem" opgelost.
Dus hier echt wel een tevreden gebruiker !
Als hij doorslipt in plaats van stopt zit er dus aardig wat kracht in de mover => dat is ook wat ik zoek! (nee geen slippende mover natuurlijk :lol: ) Dit ging over de Titanium versie?


RichTrip schreef:
wo 26 sep 2018 15:42
Ik heb dit jaar de EGo/Camptek V2 mover laten plaatsen. Ben tot nu toe zeer tevreden over de mover. Wel zijn er een antal overwegingen en die hebben vooral met het gewicht te maken.
Ik heb een afweging gemaakt tussen prijs en gewicht, gewichts reductie stond bij mij wel hoog op het lijstje, maar mijn portemonnee moest het er wel mee eens zijn.

Het prijsverschil tussen de (EGo) Camptek V2 en de EGo Titanium is 200 euro. Hiervoor krijg je 5 kilo gewichtsreductie.
De standaard AGM 24Ah accu welke wordt geleverd kost 150 euro (pakket plus lader). De accu weegt dat rond de 6 kilo. Ik heb gekozen voor de (lithium) PowerXtreme X10. Die weegt 2.1 kilo. Ik heb dus gekozen om de gewichtsreductie te halen uit de accu. De meerprijs voor die ongeveer 4 kilo was 169 euro. Maar daarbij heb ik ook het gebruiksgemak van de Lithium accu er bij gekregen. Ik heb de accu een maand terug volledig opgeladen en hij staat nu totdat ik de caravan weer ophaal in het voorjaar in de doos in de schuur. Ik heb er dus geen omkijken meer naar. En het ding weegt niets + ik kan via Bluetooth de staat van de accu controleren.

Dus als gewicht geen rol speelt, dan zou ik de gewone Camptek V2 adviseren. Naar gelang het belang van het gewicht en de portemonee, kun je tot 9 kilo gewicht besparen (t.o.v. de Camptek V2 met standaard AGM 24Ah accu pakket) voor het bedrag van 369 euro (200 euro voor de mover en 169 euro meerprijs voor de X10 accu). Dan heb je de EGo Titanium en de PowerXtreme X10. Als je echter de veelgeprezen Yellowtop accu hebt of wil hebben, bedenk dan wel dat die een veelvoud weegt t.o.v. de AGM accu (en nog veel meer t.o.v. de PowerXtreme X10).

Mijn Camptek V2 mover en de PowerXtreme accu wegen (in theorie) samen ongeveer 38 kilo.

Hoop dat ik het je zo duidelijk heb uitgelegd.
Duidelijk, heel duidelijk!
Zit inderdaad met het zelfde dilemma kwa gewicht. Heb al een Optima Yellowtop S4.2 als boordaccu en wil deze nu dus ook voor de mover gaan gebruiken. Heb ook gekeken naar een lichter alternatief voor de Optima maar vond dat net weer wat te duur worden...

Het leven zit vol met lastige beslissingen mrgreen.gif

Gaat er eens een ei over leggen, misschien de caravan nu (leeg) wegen en kijken wat het netto laadvermogen nu precies is.

Maar begrijp uit het verhaal dat de v2 net zo sterk is als de Titanium?
Liever spijt van iets wat ik heb gedaan dan spijt dat ik het niet heb gedaan

Bürstner 480 TK Ventana Avantgarde (2000) en niet meer getrokken door een Volvo 850 estate +300pk op LPG (1995)… maar nu door een Seat Alhambra 1.4 TSI

Gebruikersavatar
Jartoos
Berichten: 74
Lid geworden op: vr 2 sep 2016 14:49
Locatie: Wespelaar (België)

Re: E-go Titanium

Bericht door Jartoos » zo 30 sep 2018 08:33

RE.gif
Wij hebben idd de Titanium.

Gebruikersavatar
MrCain
Berichten: 148
Lid geworden op: za 15 sep 2018 15:26

Re: E-go Titanium

Bericht door MrCain » di 16 apr 2019 18:34

Zo, heb een mover! Ja, ja een Camptek V2 ego! blij.gif

Beetje drama met DHL gehad maar enorm netjes opgelost door de verkopende partij (Ralf dus)

Alle credits richting hem hoor !! thumbup.gif haphop.gif

Zal nog een verslagje met foto’s maken van de montage als daar nog liefhebbers voor zijn.
Moet ik wel ff kieken waar ik het moet gaan plaatsten scratch.gif
Liever spijt van iets wat ik heb gedaan dan spijt dat ik het niet heb gedaan

Bürstner 480 TK Ventana Avantgarde (2000) en niet meer getrokken door een Volvo 850 estate +300pk op LPG (1995)… maar nu door een Seat Alhambra 1.4 TSI

Gebruikersavatar
RichTrip
Berichten: 1886
Lid geworden op: ma 12 mei 2014 13:56

Re: E-go Titanium

Bericht door RichTrip » di 16 apr 2019 18:56

RE.gif
Gefeliciteerd met deze mover. Mij bevalt ie prima, hij is afgelopen weekend weer uit zijn winterslaap gehaald thumbup.gif

Ook de PowerXtreme X10 uit de schuur gehaald en bij de stalling er in gezet. Heel de winter niet naar omgekeken, maar hij moverde mij Kippie zo de drempel + oprit weer op. Had nog 75% capaciteit toen ik hem uit de schuur haalde mrgreen.gif
Kip Grey Line Special 47 TRZ 2003 + (Kip) Walker Vario Easy Door voortent i.c.m. een Opel Astra Sports Tourer PHEV Business Edition 1.6 Turbo 180pk

Gebruikersavatar
MrCain
Berichten: 148
Lid geworden op: za 15 sep 2018 15:26

Re: E-go Titanium

Bericht door MrCain » di 16 apr 2019 20:38

RE.gif

Maar paar ritjes met de movert gedaan maar is best wel fijn ding => duwen gaat sneller maar word nu niet meer moe :lol:

Zonder gekkigheid: over de drempels, hobbels en ophogingen geen enkel probleem! Hij kreunde ff maar gaf voor de rest geen krimp! Slipte niet en ging gewoon door thumbup.gif

Wij gebruiken hem icm een yellowtop 4.2 55Ah.
Liever spijt van iets wat ik heb gedaan dan spijt dat ik het niet heb gedaan

Bürstner 480 TK Ventana Avantgarde (2000) en niet meer getrokken door een Volvo 850 estate +300pk op LPG (1995)… maar nu door een Seat Alhambra 1.4 TSI

Gebruikersavatar
MrCain
Berichten: 148
Lid geworden op: za 15 sep 2018 15:26

Re: E-go Titanium

Bericht door MrCain » wo 17 apr 2019 12:21

Zo, na wat vijven en zessen de pakketjes mogen ontvangen:
Afbeelding

Alles uitgepakt, gebruiksaanwijzing er bij en beginnen maar mrgreen.gif

Hier moet ie komen:
Afbeelding

Chassis opgemeten en past allemaal mooi voor de as.

toen de motoren uitgepakt en de bekabeling op lengte naast elkaar gelegd: heb 2 kleurtjes gebruikt voor links en rechts en evenredig stukjes tape geplakt en genummerd zodat als de kabels binnen zijn gevoerd je kan zien wat links en rechts is en met de nummertjes kan zien waar ik ze kan afknippen zodat ze kabels gelijk van lengte blijven:
Afbeelding

Toen het mechanische gedeelte gemonteerd onder de caravan met behulp van 2 schaarkrikjes:
Afbeelding

Afbeelding

Die puntige bouten boor de borging vastdraaien was wel een dingetje hoor: zo ga je wel door je mooi gegalvaniseerde laag heen...alles nog ingespoten met tectyl spray. Motoren paste echt net naast de schokbrekers...net aan een mm of 5 speling...

Bekabeling naar het midden gebundeld en gat in caravanvloer geboord met een 20mm speedboor:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De volgende dag lekker op het gemakje het elektrische gedeelte aangesloten, had nog geen vaste accu in dus kon from scratch beginnen...
Plaats accu en computer bepaald (accu zo dicht mogelijk in het midden tegen de as) en hier en daar verstevigingen aangebracht in de vorm van hardhout triplex:
Afbeelding

Toen alles elektrisch aan gesloten => hoofdschakelaar naast de water tank zodat ik die kan bedienen vanaf buiten door het luikje! Bijgeleverde kabel was net te kort en had alleen nog 25mm2 liggen. Op zich niet erg aangezien de lengte best lang is naar de accu. Alle kabeltjes netjes weggewerkt, kabelschoenen aangeknepen en aangesloten:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En toen het moment van de waarheid… batterijen in de afstandsbediening en hoofdschakelaar om…
Paar piepjes en it’s alive! Gelijk de vuurdoop om de caravan uit van het (veel te krappe…) oprijlaantje maneuvreren en achter de Volvo gereden om hem weer in de stalling te zetten. Nog een paar drempels, putten en kuilen genomen en de mover doet precies wat hij moet doen: de caravan daar naar toe rijden zonder te duwen thumbup.gif
Liever spijt van iets wat ik heb gedaan dan spijt dat ik het niet heb gedaan

Bürstner 480 TK Ventana Avantgarde (2000) en niet meer getrokken door een Volvo 850 estate +300pk op LPG (1995)… maar nu door een Seat Alhambra 1.4 TSI

DanielW
Berichten: 1049
Lid geworden op: do 14 sep 2017 06:43

Re: E-go Titanium

Bericht door DanielW » ma 6 mei 2019 12:37

Top hoor, naar aanleiding van dit topic en andere ook een afspraak gemaakt bij Willemsen voor plaatsen van een E-Go mover.
2002 Knaus 450TU Sudwind met daarvoor 2011 Ford Focus 1.6EcoBoost

"het komt zoals het komt en het gaat zoals het gaat"

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38409
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: E-go Titanium

Bericht door Micky » ma 6 mei 2019 13:42

Zie het nu pas, mooi verslag hoor thumbup.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Kasper

Re: E-go Titanium

Bericht door Kasper » ma 6 mei 2019 14:05

Helemaal zelf gedaan? Knap stukje werk! thumbup.gif

Gebruikersavatar
MrCain
Berichten: 148
Lid geworden op: za 15 sep 2018 15:26

Re: E-go Titanium

Bericht door MrCain » ma 13 mei 2019 07:56

Was echt een leuke klus, had de accu al als “huishoud” accu maar stond nog los in en naast de caravan mrgreen.gif nu gelijk deze een vaste plaatst in de caravan gegeven thumbup.gif
Jammer dat ik hem niet iets wat dichter bij de as kon plaatsen... nu nog de rest netjes aansluiten dat ik schakelbaar 12 volt heb in de caravan als ik niet aan de 230vac sta.


@ DanielW: goede keuze, niet alleen de mover maar ook het bedrijf. De ervaring die ik er nu mee heb is zeer positief te noemen! Nadat DHL er een zooitje van had gemaakt (1 van de 2 dozen niet geleverd en of ik deze maar bij hun kon gaan ophalen 100km verder op....en nog eea waar ik jullie maar niet mee ga lastig vallen....) heeft Ralf nog een doos welke nog ontbrak op eigen kosten met een zaterdag spoed levering nagestuurd!!
Vind ik toch echt een topservice thumbup.gif thumbup.gif
Mag gezegd worden!

Mover werkt top! Niet de snelste maar wel secuur te bedienen en sterk, dat was mijn eis dat ie sterk genoeg was om mn caravan over de drempels, kuilen en graspollen te kunnen verrijden.
Liever spijt van iets wat ik heb gedaan dan spijt dat ik het niet heb gedaan

Bürstner 480 TK Ventana Avantgarde (2000) en niet meer getrokken door een Volvo 850 estate +300pk op LPG (1995)… maar nu door een Seat Alhambra 1.4 TSI

DanielW
Berichten: 1049
Lid geworden op: do 14 sep 2017 06:43

Re: E-go Titanium

Bericht door DanielW » ma 13 mei 2019 09:03

Denk het ook mrcain, heb Ralf al gesproken geloof ik aan de telefoon, naast wat we hier lezen kwam hij ook deskundig over. Helaas weinig/geen mover workshops meer, vond het wel interessant om het hele proces begeleid zelf te doen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

2002 Knaus 450TU Sudwind met daarvoor 2011 Ford Focus 1.6EcoBoost

"het komt zoals het komt en het gaat zoals het gaat"

Gebruikersavatar
RichTrip
Berichten: 1886
Lid geworden op: ma 12 mei 2014 13:56

Re: E-go Titanium

Bericht door RichTrip » ma 13 mei 2019 11:11

Ik heb de mover er onder laten zetten, maar de montage binnen in de caravan zelf gedaan. Het gat naar binnen zat er al (had al eerder een mover in gezeten), de kabels kwamen dus letterlijk onafgewerkt naar binnen. Vanaf daar alles volgens mijn eigen strenge eisen gemonteerd. Was ook best een leuke klus om zelf te doen mrgreen.gif
Door de halfmontage was de 5 jaar garantie ook mogelijk op de mover.
Kip Grey Line Special 47 TRZ 2003 + (Kip) Walker Vario Easy Door voortent i.c.m. een Opel Astra Sports Tourer PHEV Business Edition 1.6 Turbo 180pk

DanielW
Berichten: 1049
Lid geworden op: do 14 sep 2017 06:43

Re: E-go Titanium

Bericht door DanielW » ma 13 mei 2019 12:11

Was ook het aanbod van Ralf wbt halfmontage, maar daarin ben ik echt een leek, dus dat word veel vragen na montage en afleveren

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

2002 Knaus 450TU Sudwind met daarvoor 2011 Ford Focus 1.6EcoBoost

"het komt zoals het komt en het gaat zoals het gaat"

Plaats reactie

Terug naar “Movers”