Defecte Truma SR mover

Over de verschillende merken, het inbouwen, problemen met movers
Plaats reactie
Jos134
Berichten: 114
Lid geworden op: za 13 aug 2016 12:02

Defecte Truma SR mover

Bericht door Jos134 » zo 1 jul 2018 11:43

"Tot gisteren deed ie het prima".....

Gisteren bij afkoppelen en moveren (10 jaar oud, nooit enig probleem) naar de plek voor het huis hield ie er ineens mee op. De LED knipperde ipv constant branden. Met behulp van een paar aardige buren de caravan op z'n plek gezet. De caravan aan de stroom gelegd en de druppellader 'aan'.

Nu, een nacht later: De druppellader blijft rood knipperen (maw aan het opladen), de AB werkt als ik m aanzet en ik hoor na n paar seconden ook de schakelkast aangaan ECHTER; normaal gaat het LED knipperen dan over in constant branden en dat doet ie niet. Ik denk dus dat de AB wel contact maakt maar de mover vervolgens niet werkt.

Wie heeft er een idee?
Saab 9-3 cabrio en Kip+Mover

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Defecte Truma SR mover

Bericht door PD » zo 1 jul 2018 11:52

Na een hele nacht nog steeds een rood knipperende acculader lijkt me te wijzen op een overleden accu.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
thmeyer
Berichten: 1644
Lid geworden op: vr 6 apr 2012 13:14
Locatie: Nat. park Utrechtse Heuvelrug

Defecte Truma SR mover

Bericht door thmeyer » zo 1 jul 2018 11:54

Controleer eerst de accu (want de ledjes van de lader knipperen) Lukt dat niet: probeer eens een andere accu (bijvoorbeeld van iemand anders)
Groeten Theo (Seat Altea 1.8 TSI DSG-7 155 Kw 210 pk, Avento 445 TF, Truma Ultraheat en Hawker SBS60 Accu, incl. privat WiFi-netwerk (Alfa R36 Special+)

iemand
Berichten: 5225
Lid geworden op: za 2 mei 2015 12:23
Contacteer:

Re: Defecte Truma SR mover

Bericht door iemand » zo 1 jul 2018 12:26

'Was' een goede accu, dat die het bijna 10 jaar heeft volgehouden.
Maar aan alles komt een eind.

Indicatie van de acculader zal wel kloppen (accu defect), maar wat voor accu en acculader heb je ?

En ... zitten de klemmen wel goed strak op de accu-polen ?
Groeten Erik ( caravan: Avento Touristique Comfort 365 TCB )

workel

Re: Defecte Truma SR mover

Bericht door workel » zo 1 jul 2018 12:47

Ik vermoed de accu, ff de accu uit de auto halen in de caravan zetten en dan weet je gelijk of dat de oorzaak is.

Gebruikersavatar
thmeyer
Berichten: 1644
Lid geworden op: vr 6 apr 2012 13:14
Locatie: Nat. park Utrechtse Heuvelrug

Defecte Truma SR mover

Bericht door thmeyer » zo 1 jul 2018 13:08

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik zou ook even mijn eigen autoaccu daarvoor lenen !!!
En ga niet als het werkt de hele straat met de caravan op en neer, dat is minder goed voor je autoaccu.
Een klein stukje uitproberen kan echt geen kwaad !!!
Groeten Theo (Seat Altea 1.8 TSI DSG-7 155 Kw 210 pk, Avento 445 TF, Truma Ultraheat en Hawker SBS60 Accu, incl. privat WiFi-netwerk (Alfa R36 Special+)

Jos134
Berichten: 114
Lid geworden op: za 13 aug 2016 12:02

Re: Defecte Truma SR mover

Bericht door Jos134 » zo 1 jul 2018 13:24

Als ik dat zou kunnen, zou ik het doen, ik ben helaas fysiek zeer beperkt dus 'ff' de accu's wisselen is voor mij helaas een brug te ver en voor mijn vrouw ook.

Ik overweeg nu om een nieuwe accu te kopen (het lijkt er immers sterk op dat deze defect is).
De huidige accu is een Beaut AGM 120aH (erg zwaar ding) ... Welke adviseren jullie en waar kan ik deze voordelig kopen? Caravan (Kip) weegt max 1100 kg. Zie bij Obelink een aanbieding voor 59 euro voor een Beaut met minder capaciteit?

(Een vriend vragen de accu helpen omwisselen vind ik niet zo'n probleem).
Saab 9-3 cabrio en Kip+Mover

Gebruikersavatar
thmeyer
Berichten: 1644
Lid geworden op: vr 6 apr 2012 13:14
Locatie: Nat. park Utrechtse Heuvelrug

Defecte Truma SR mover

Bericht door thmeyer » zo 1 jul 2018 14:36

Het blijft met accu’s een persoonlijke keus: De prijs, het gewicht en eventueel de capaciteit(ivm langdurig geen stroompaal). Zelf heb ik die kleine Beaut accu (24 Ah) van Obelink tijdens mijn laatste vakantie naar Corsica goed uit kunnen testen. IK had voor alle zekerheid mijn eigen oude Hawker SBS60 accu mee, voor het geval dat. In die 6 weken durende vakantie ben ik ± 22 keer verkast en de caravan op de meest beroerde plek gekregen en de Hawker-accu niet nodig gehad. Dit jaar ben ik nog niet weggeweest, maar het kleine accuutje van 24 Ah zeker gaat weer mee om te kijken hoe hij zich houdt.

Opmerking:

Mijn caravan weegt officieel beladen 1360 kg met Truma SER Mover (autom.)
De Hawker SBS60 accu is minstens 14 jaar oud en werkt nog steeds (Het is ook een kwestie van goed opladen)
Groeten Theo (Seat Altea 1.8 TSI DSG-7 155 Kw 210 pk, Avento 445 TF, Truma Ultraheat en Hawker SBS60 Accu, incl. privat WiFi-netwerk (Alfa R36 Special+)

Plaats reactie

Terug naar “Movers”