Geen bluetoothcontact meer met PowerXtreme- accu

Over de verschillende merken, het inbouwen, problemen met movers
Plaats reactie
Useless
Berichten: 436
Lid geworden op: zo 3 sep 2006 17:54

Geen bluetoothcontact meer met PowerXtreme- accu

Bericht door Useless » di 15 mei 2018 12:22

Vandaag wilde ik even checken in hoeverre de accu (een PowerXtreme-10) nog was opgeladen maar op de één of andere manier krijg ik geen bluetoothcontact meer.
Heb vervolgens de app van Emergoplus van mijn telefoon gehaald en opnieuw geïnstalleerd, maar ook daarna kon de app de accu niet detecteren. Als ik mijn telefoon via bluetooth laat zoeken wordt de accu wel gevonden dus er wordt een signaal verzonden en ligt het blijkbaar niet aan de bluetoothverbinding tussen de accu en mijn telefoon.
Betekent dit dat de app gewoon niet meer werkt?
Dacia Duster TCE125 + Delta 3900 TZV met Reichmover, E&P levelsysteem, Karsten voortent en Unico Torino luifel

aukemuis
Berichten: 254
Lid geworden op: za 16 nov 2013 22:28

Re: Geen bluetoothcontact meer met PowerXtreme- accu

Bericht door aukemuis » di 15 mei 2018 14:02

Is de telefoon wel zichtbaar? had het laatst in de auto dat de telefoon via bluetooth op onzichtbaar stond. Bluetooth staat damn wel aan en je kan andere apparaten zien maar communiceren gaat dan wel eens fout
Eriba Moving 540B of Adria Adora 563PK getrokken door een link en co 01

Useless
Berichten: 436
Lid geworden op: zo 3 sep 2006 17:54

Re: Geen bluetoothcontact meer met PowerXtreme- accu

Bericht door Useless » di 15 mei 2018 14:27

Volgens mij staat mijn telefoon zo ingesteld dat ie zichtbaar is. Het gekke is dat ik het appje net op de telefoon van mijn echtgenote heb gezet en het nog eens heb geprobeerd. En jawel, zonder enig probleem pakt ie de accu op en geeft de gegevens door. Het moet dus toch op de één of andere manier in mijn telefooninstelling zitten.
Dacia Duster TCE125 + Delta 3900 TZV met Reichmover, E&P levelsysteem, Karsten voortent en Unico Torino luifel

Gebruikersavatar
Conradi
Berichten: 5090
Lid geworden op: zo 15 feb 2015 11:22

Re: Geen bluetoothcontact meer met PowerXtreme- accu

Bericht door Conradi » di 15 mei 2018 17:03

Bluetooth wordt door je phone geregeld en niet door de app er boven.
Kortom probeer in de instellingen van je phone de BT-verbinding met de accu te verwijderen en opnieuw te pairen.
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine

Useless
Berichten: 436
Lid geworden op: zo 3 sep 2006 17:54

Re: Geen bluetoothcontact meer met PowerXtreme- accu

Bericht door Useless » wo 16 mei 2018 21:55

Heb ik geprobeerd maar zonder resultaat. Begin het idee te krijgen dat het misschien iets met de software op mijn telefoon te maken heeft, hoewel ik dat wel vreemd vind. 2 Maanden geleden werkte het allemaal nog prima. :(
Dacia Duster TCE125 + Delta 3900 TZV met Reichmover, E&P levelsysteem, Karsten voortent en Unico Torino luifel

vso1
Berichten: 297
Lid geworden op: vr 11 mei 2018 03:34
Locatie: zuid holland

Re: Geen bluetoothcontact meer met PowerXtreme- accu

Bericht door vso1 » wo 16 mei 2018 22:58

heb je een appel of android telefoon ? (merk en type maakt het makkelijker)

1) telefoon is tijdens het zoeken altijd "zichtbaar"
2) pairen is nodig voordat je data uitwisseld.
3) vergeet niet even uit de telefoon case te halen .. mocht er iets van metaal/pinpassen ofzo in zitten)

Software van de telefoon is mogelijk, maar dan moet je op google zoeken op je merk + type telefoon en dan bluetooth (recente berichten uiterraard)
vaak heeft de leverancier van de accu ook nog wel een oplossing als je de service belt ..

probeer niet te moeilijk te denken ga ook extra vreemde instellingen doen .. houd het zo simpel mogelijk met oplossen
Camping: voor veel geld leven als een zwerver, en vluchten voor je verantwoordelijkheden

Useless
Berichten: 436
Lid geworden op: zo 3 sep 2006 17:54

Re: Geen bluetoothcontact meer met PowerXtreme- accu

Bericht door Useless » za 19 mei 2018 10:41

Dank jullie wel voor het meedenken. Helaas heb ik geen oplossing gevonden dus leer ik er maar mee leven mrgreen.gif
Het betreft overigens een Android telefoon, een Samsung S6 Plus Edge. Heb, bij mijn weten inmiddels alles wel geprobeerd. Opnieuw installeren, telefoon is zichtbaar enz, maar er gebeurt helemaal niets. Terwijl de telefoon met andere apparaten prima functioneert. Jammer, maar helaas.
Dacia Duster TCE125 + Delta 3900 TZV met Reichmover, E&P levelsysteem, Karsten voortent en Unico Torino luifel

Gebruikersavatar
RogerB
Berichten: 572
Lid geworden op: zo 13 jun 2010 20:32

Re: Geen bluetoothcontact meer met PowerXtreme- accu

Bericht door RogerB » zo 12 jul 2020 15:11

RE.gif
Heb je intussen een oplossing gevonden? Ik heb namelijk hetzelfde probleem (ook met een Samsung). De telefoon ziet de accu wel, maar kan niet verbinden
Laatst gewijzigd door RogerB op zo 12 jul 2020 15:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Useless
Berichten: 436
Lid geworden op: zo 3 sep 2006 17:54

Re: Geen bluetoothcontact meer met PowerXtreme- accu

Bericht door Useless » zo 12 jul 2020 15:25

RE.gif Nee helaas. Soms doet ie het en soms niet. Is war mij betreft geen peil op te trekken.
Dacia Duster TCE125 + Delta 3900 TZV met Reichmover, E&P levelsysteem, Karsten voortent en Unico Torino luifel

Gebruikersavatar
RogerB
Berichten: 572
Lid geworden op: zo 13 jun 2010 20:32

Re: Geen bluetoothcontact meer met PowerXtreme- accu

Bericht door RogerB » zo 12 jul 2020 16:24

Oké, met verschillende telefoons lukt het niet. Daar ligt het dus waarschijnlijk niet aan

Useless
Berichten: 436
Lid geworden op: zo 3 sep 2006 17:54

Re: Geen bluetoothcontact meer met PowerXtreme- accu

Bericht door Useless » zo 12 jul 2020 16:58

Het vreemde is dat het wel werkt met de samsung van mijn vrouw. Die van mij doet het te pas en te onpas.
Dacia Duster TCE125 + Delta 3900 TZV met Reichmover, E&P levelsysteem, Karsten voortent en Unico Torino luifel

Toeren

Re: Geen bluetoothcontact meer met PowerXtreme- accu

Bericht door Toeren » za 1 aug 2020 19:05

Goeden avond

Zie net dat je problemen heb met de app voor powerxtreme

Ik zelf had dat ook vandaag met I-Phone
bleek in de app bij instellingen deze uit te staan (bluetooth van de telefoon stond wel aan)
na activering (geef powerxtreme toegang tot bluetooth)werkte deze weer.

misschien heb je hier iets aan als het inmiddels al niet opgelost is

Plaats reactie

Terug naar “Movers”