Accusleutel plaatsen, welke ?

Over de verschillende merken, het inbouwen, problemen met movers
Stef
Berichten: 1139
Lid geworden op: di 17 feb 2015 22:13
Contacteer:

Re: Accusleutel plaatsen, welke ?

Bericht door Stef » di 15 aug 2017 23:02

Wellicht bekend,
Maar bij Simpark Easymatic gaan de rollen automatisch van de band af thumbup.gif wanneer de stekker in devauto wordt gestopt.

Mvg
Stef
Eens een " Scandinavier" , altijd een " Scandinavier"

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Accusleutel plaatsen, welke ?

Bericht door Micky » di 15 aug 2017 23:18

RE.gif

Ja Stef, dat weet ik, maar ik schreef dat als je de stekker vergeet, wat net zo makkelijk kan als de mover vergeten te lossen, de rollen er dus op blijven staan, in beide gevallen vergeet je gewoon iets knipoog.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Ralf
Berichten: 1226
Lid geworden op: wo 15 dec 2004 10:37
Locatie: Marum

Re: Accusleutel plaatsen, welke ?

Bericht door Ralf » wo 16 aug 2017 08:29

toch heb ik het idee dat het altijd gebeurt bij een ander .Mij gebeurt echt nooit wat .
De stekker bij truma is id niet om de rollen er af te halen maar om ze er tijdens het rijden niet op te laten gaan .door een menselijk falen wat alleen bij de ander gebeurt .
Ik ben een voorstander van fröbelen en dingen veranderen waar duurbetaalde ingenieurs over hebben nagedacht
,Wij moeten tenslotte ook eten mrgreen.gif
gr ralf
Toch maar een gebruiker geworden i.p.v Leverancier knipoog.gif

evelienenrik
Berichten: 38
Lid geworden op: ma 17 jul 2017 15:13

Re: Accusleutel plaatsen, welke ?

Bericht door evelienenrik » wo 18 sep 2019 01:00

Vraag me af als men op de accupolen toegankelijke zware clips heeft ,wat voor zin heeft dan een schakelaar, (tenzij een bypass nodig is zoals in de vraag)

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Accusleutel plaatsen, welke ?

Bericht door Micky » wo 18 sep 2019 13:19

RE.gif

Je wilt hem altijd direct voor gebruik aan en direct na gebruik uit kunnen schakelen, met die klemmen is dan veel te omslachtig.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

eurotrotter
Berichten: 6186
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Accusleutel plaatsen, welke ?

Bericht door eurotrotter » wo 18 sep 2019 13:50

evelienenrik schreef:
wo 18 sep 2019 01:00
Vraag me af als men op de accupolen toegankelijke zware clips heeft ,wat voor zin heeft dan een schakelaar, (tenzij een bypass nodig is zoals in de vraag)
Bij mijn ( en bij sommige anderen)caravan zit er niet alleen de voedingsdraden van de mover op de accupool,maar ook de gezekerde "noodstroomvoorziening " en word ook de Oyster van stroom voorzien.

Bovendien kun je een hoofdschakelaar bouwen waar hij t beste bereikbaar is,een accuklem kun je slechts loshalen direct op de accu,en die staat meestal op een plaats waar hij t minst in de weg staat,of waar hij voorde gewichtsverhouding t beste tot zijn recht komt.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Gebruikersavatar
HenkR
Berichten: 758
Lid geworden op: do 17 jul 2008 23:23
Locatie: Amersfoort (Vathorst) ps foto vorige woning

Re: Accusleutel plaatsen, welke ?

Bericht door HenkR » do 19 sep 2019 13:01

Terug naar de eerste opmerking:
En volgens de gebruiksaanwijzing loopt e.e.a. in de stekkerdoos (Jaeger) via de bedrading van de remlichten.
Is er een remlicht kapot, doet de mover het ook niet.
Deze schakeling is alleen als beide remlichten (3e tegenwoordig altijd led telt niet mee) nog gewone lampjes zijn. De mover werkt niet als beide lampjes defect zijn (1 lampje defect maakt niet uit).
Als je het een stapje minder wilt sluit je de veiligheidsstekker aan alsof je remlichten allemaal led zijn.
Nu ik het schema zo bekijk snap ik niet waarom er verschil zit in aarde (-) via de remlichten of rechtstreeks aarde (-) ter controle of de stekker in de veiligheidscontactdoos zit?
Mazda CX5 2.0 en Knaus 500 FVU 2014 en zelf geïnstalleerd: ATC, EVO plus + Optima Yellow 55 + LBC 512, Satenne R3, truma ultraheat, V/A/W meter, waternivo meter, ventilator achter kk en veel extra contactdozen en nog wat gadgets.

Plaats reactie

Terug naar “Movers”