mover enduro 305 en welke accu

Over de verschillende merken, het inbouwen, problemen met movers
kip-citroen

Re: mover enduro 305 en welke accu

Bericht door kip-citroen » do 5 jan 2017 15:19

karelV schreef:Zit net te lezen op de officiële site van Enduromovers dat zelfs de allernieuwste 405 NIET een opstap van 2 cm. kan maken zonder daarvoor een keg/opritje te plaatsen. Is dit een juiste conclusie ook al schrijven ze dit zelf. scratch.gif
Flauwe opmerking om dit zo uit te leggen en een product op deze manier af te schilderen. Je interpreteert het alsof hij dit nooit zou kunnen.
Daarbij dekken zij zichzelf ook in tegen verkeerd gebruik van gebruikers die de grenzen van de maximaal toelaatbare waarden gaan opzoeken en dan gaan lopen klagen bij de fabrikant.
Dit is wat er werkelijk staat.
"Afhankelijk van het gewicht van de caravan zal het rangeersysteem obstakels hoger dan 2cm hoogte zonder assistentie niet kunnen bedwingen (gebruik een level blok of oprij plaat)."

Gebruikersavatar
karelV
Berichten: 7116
Lid geworden op: ma 31 aug 2015 15:32
Locatie: in Nederland

Re: mover enduro 305 en welke accu

Bericht door karelV » do 5 jan 2017 15:41

RE.gif

Staat toch ook dat de mover geschikt is voor caravans tot 2000kg. Als er dan op hun site staat dat een opstakel van 2 cm. zonder hulpmiddel niet te overbruggen is en ik ben op zoek naar een mover voor mijn caravan die max. 1750kg. mag wegen ga ik hem zeker niet aanschaffen. Was echt van mening om een Enduro te kopen maar dat is nu dus van de baan met de gegevens die ze zelf vermelden en dat heeft niets te maken dat ik dit merk afkraak, maar het zijn puur feite die ik op hun site lees en hier op het forum overbreng om desnoods iemand er op te attenderen.
En volgens mij komt iedereen wel eens een boomwortel of iets dergelijks tegen wat al snel 2 cm. of meer is qua opstap nou dan heb je volgens hun eigen gegevens een probleem. [aschrik.gif]
Caravan die getrokken wordt door een auto mrgreen.gif

Ab
Moderator
Berichten: 26762
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: mover enduro 305 en welke accu

Bericht door Ab » do 5 jan 2017 15:58

Dat is juist. Als je deze mover onder een caravan van 2000 kg zet, zal hij niet over een steigerplank kunnen rijden misschien.
Zet je dezelfde mover onder eentje van 1000 kg, dan zal hij waarschijlijk wel over een stoeprand kunnen klimmen. Zo moet je dat lezen vlgs mij.
Het gewicht van de caravan bepaald de keuze van je mover.
Wil je voor zeker gaan, kies dan de sterkste mover die het chassis van je caravan aankan.
Mijn vorige mover zat onder een caravan van 1500 kg.
Het ging meestal best.
Toch trok de mover het niet, toen ik in Oostenrijk in een laag sneeuw de caravan op de plek wilde zetten.
Dat was ook meteen de reden dat ik de caravan met mover en al ingeruild heb. Als ik de caravan had gehouden, had ik alleen de mover vervangen.
De huidige caravan is 1800 kg, dat was helemaal niet goed gekomen.
Wat ik van een mover verlang, is dat ie me nooit in de steek laat. Ook niet als het eens heel lastig wordt met dikke sneeuw of drassig grasland waar je 5 cm diepe sporen trekt.
Dat zijn juist de situaties dat je dat ding het hardst nodig hebt.
Duwen is dan geen optie meer. Ook met 4 of 5 man niet.
Met de auto kan het vaak ook niet.
Ik kan best goed rijden met aanhangers. Dat leer je wel een keertje als je dat bijna dagelijks tientallen jaren moet doen.
Maar als het perceeltje 9 mtr breed is, en je combinatie 14,5 mtr lang, dan krijg je de caravan daar niet overdwars in, dat is gewoon onmogelijk.
Wat dat betreft is een mover een prachtige uitvinding die ik absoluut niet meer zou willen missen.
Mijn vorige mover was overigens een Enduro. Het type weet ik niet meer.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

kip-citroen

Re: mover enduro 305 en welke accu

Bericht door kip-citroen » do 5 jan 2017 16:12

karelV schreef:RE.gif

Als er dan op hun site staat dat een opstakel van 2 cm. zonder hulpmiddel niet te overbruggen is
Dat staat er dus niet...

Maar ik begrijp je wel en ik zou in jouw geval ook niet voor de Enduro kiezen omdat de reserve te klein is.
Wij hebben meer dan 650 kg over op de maximum toegestane belasting en de 1350 kilo halen we momenteel niet eens.
250 kg vind ik ook aan de krappe kant.

Wheels
Berichten: 94
Lid geworden op: di 18 okt 2016 11:41
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: mover enduro 305 en welke accu

Bericht door Wheels » do 5 jan 2017 19:26

@ Dat staat er dus niet... daar ben ik het helemaal mee eens.
Het is wel een tekst die snel verkeerd geinterpreteerd kan worden. Niet slim van Enduro om het zo te verwoorden.
zeg wat je bedoelt dan is dat duidelijk knipoog.gif
Hobby 440SF 2007 + Enduro mover

Wheels
Berichten: 94
Lid geworden op: di 18 okt 2016 11:41
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: mover enduro 305 en welke accu

Bericht door Wheels » do 5 jan 2017 21:51

Haha, zo gaat het dikwijls op alle fora. We laten ons te snel verleiden tot een antwoord.16 reacties op een type 405 terwijl de vraag gaat over welke accu bij een type 305 en ik heb er zelf ook aan meegewerkt. stom.gif
zeg wat je bedoelt dan is dat duidelijk knipoog.gif
Hobby 440SF 2007 + Enduro mover

Gebruikersavatar
bertgolf116
Berichten: 145
Lid geworden op: do 26 mar 2015 14:45

Re: mover enduro 305 en welke accu

Bericht door bertgolf116 » zo 15 jan 2017 16:34

Ter info; wij hebben een Enduro 305 mover en de Enduro Autosteady uitdraaisteunen met een conventionele 103 kw lood Accu. Werkt perfect, geen problemen. Mover al 5 jaar in gebruik.
Groet thumbup.gif thumbup.gif blij.gif
Mazda CX5 2.5l aut. 4wheel met Knaus Südwind 450 FU 60 years edition 2021

Plaats reactie

Terug naar “Movers”