bij verkoop..hoort lader accu er ook bij.

Over de verschillende merken, het inbouwen, problemen met movers
Plaats reactie
karinjanette

bij verkoop..hoort lader accu er ook bij.

Bericht door karinjanette » wo 18 mei 2016 22:50

Dag allemaal. Na het overlijden van mijn man ben ik begonnen met het verkopen van verschillende zaken. O.a. bootje en binnenkort ook de caravan. Het gaat me erg aan het hart,maar het moet. Nu vond ik in de schuur de accu van boot en mover aan een lader ( heb wel eens gehoord druppellader). Hoort die lader ook bij de verkoop? Of is dat een los ding,dat apart verkocht wordt of iedereen wel heeft. Geen idee. En de inboedel, ik zou niet zitten te wachten op de kopjes en bestek van een ander. Breng het denk ik naar de kringloop. Of wel erbij? Graag jullie adviezen weer.

Gebruikersavatar
Taan
Berichten: 724
Lid geworden op: do 19 jun 2014 16:36

Re: bij verkoop..hoort lader accu er ook bij.

Bericht door Taan » wo 18 mei 2016 22:59

Druppellader hoort er niet bij, maar weg is weg en voor jou een zorg minder toch? Tenzij je elk 10tje opbrengst belangrijk vindt.
Zelfde geldt voor de inboedel. Een beginnend kampeerder kan er blij mee zijn.
Volvo V60 D3 '13 + Dethleffs 510tk '03.

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: bij verkoop..hoort lader accu er ook bij.

Bericht door PD » wo 18 mei 2016 23:00

Poeh hé, wat zit jij in een moeilijke fase zeg, heel veel sterkte thumbup.gif

De lader en accu horen niet bij elkaar, die kun je dus los van elkaar verkopen, al is de combi door de koper wellicht wel gewenst.

De inventaris van de caravan is zeker gewenst wanneer de koper een startende caravanner is. Bij onze eerste caravan zat ook een complete inventaris al hebben we die al snel vervangen. Hangt dus af van de koper.

Nogmaals heel veel sterkte thumbup.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
MarcoC
Berichten: 4722
Lid geworden op: do 27 jun 2013 15:35
Locatie: Deventer

Re: bij verkoop..hoort lader accu er ook bij.

Bericht door MarcoC » wo 18 mei 2016 23:53

Ik ga helemaal mee in het antwoord van PD, als je een beginnende caravanner treft zal die weldegelijk de complete inventaris erbij willen hebben.
Accu en lader zou bij de caravan wel gewenst zijn, ik weet niet of dat bij een boot ook gebruikelijk is.... maar accu en lader zijn inderdaad apart te verkopen.
Je kan altijd aangeven dat je het compleet wil verkopen maar dat losse verkoop ook een optie is. thumbup.gif

Succes en heel veel sterkte aflower.gif
Dethleffs 720 SK Camper Lyfestyle - Audi Q7 3.0 TDI Quattro

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18181
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: bij verkoop..hoort lader accu er ook bij.

Bericht door deusjevo » wo 18 mei 2016 23:58

Wij mochten onze eerste caravan (Lander 401) 14 jaar geleden van een opaatje van 80 jaar.
Man was pas weduwe geworden, was eerste eigenaar en werkelijk alles zat erbij, van drinkbekers tot pannen tot windschermen, potkrik.
Je kan het zo gek niet noemen of het zat erbij.
Sommige dingen hebben we nu nog en gebruiken we met veel plezier. thumbup.gif
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

arnovariante

Re: bij verkoop..hoort lader accu er ook bij.

Bericht door arnovariante » do 19 mei 2016 06:08

Ik denk dat in deze van belang is of die lader ook IN de caravan gebruikt wordt of dat die lader alleen in gebruik is om de accu op conditie te houden buiten de caravan.
De lader die IN de caravan gebruikt wordt hoort bij de accu IN de caravan vind ik.
De lader die buiten de caravan gebruikt wordt niet.
Die zou ikzelf of apart verkopen of er iemand een plezier mee doen.

JaapB

Re: bij verkoop..hoort lader accu er ook bij.

Bericht door JaapB » do 19 mei 2016 08:03

Ik heb een keer de vorige caravan helemaal kompleet verkocht.
Echt met alles erop en eraan, potten, pannen, TV, schotel, enz.
We zouden stoppen met kamperen. (Niet gelukt trouwens, dat stoppen).
Maar door hem tot aan het laatste pannetje kompleet te verkopen had ik ik weet niet hoeveel kopers.
En een hele beste prijs ontvangen.
Ik wou dat ik 10 caravans had.

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16221
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: bij verkoop..hoort lader accu er ook bij.

Bericht door Jan van Vijven » do 19 mei 2016 09:33

Gewoon de hele zooi meegeven, een tientje minder winst, maar qua minder werk en miserie brengt het 100€ op!
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Gebruikersavatar
Niko
Berichten: 228
Lid geworden op: wo 11 aug 2004 21:38
Locatie: Muntendam

Re: bij verkoop..hoort lader accu er ook bij.

Bericht door Niko » do 19 mei 2016 14:31

Ten eerste heel veel sterkte!

12 jaar geleden is mijn vader overleden en zat onze moeder ook met een complete caravan.
Aangezien wij zelf onze eigen caravan al helemaal compleet hadden hebben we die van moeder compleet met inventaris op marktplaats gezet.
De mensen die hem uiteindelijk gekocht hebben waren echte beginners uit het midden van het land en hebben hun eerste proef weekend in het mooie Groningen doorgebracht.
Zodat ik hun alles kon uitleggen en meehelpen de voortent op te zetten.
Dat zelfs de hamer om de haringen mee in de grond te slaan er nog bij zat verwonderde de nieuwe kopers.
Alleen toen de nieuwe eigenaar de dubbele boden in de bankkast open maakte schrok hij toch wel, ben je zoveel gereedschap en onderdelen nodig om te kamperen?
Heb ik de beste man maar even uitgelegd dat pa (net als ikzelf) er niet tegen kon dat als er op vakantie een waterpompje stuk ging en dat je dan geen pompje of niet het juiste gereedschap bij je hebt!
Hebben nog regelmatig een berichtje van de nieuwe eigenaars gehad!
Waar de zon schijnt draai ik de pootjes uit!
Mazda 3 Sedan 2.2 Skyactiv-D met aan de haak een Burstner Averso 430 TS

karinjanette

Re: bij verkoop..hoort lader accu er ook bij.

Bericht door karinjanette » do 19 mei 2016 15:09

Goh ja, wij hebben ook een partij gereedschap in de caravan. En de boormachine om de pootjes uit te draaien. En de schotel inderdaad. Tv kan ik thuis wel gebruiken. Een paar van die klapstoelen zijn thuis ook wel handig. Is een waterpompje universeel? Dan kan extra reservepompje naar caravan dochter. Ik krijg de neiging om nog een jaartje stalling te betalen en de verkoop tot volgend voirjaar uit te stellen. Zal bij een caravan van 2002 in prijs ook niet zoveel uitmaken. Ben ik nu weer even van het verkoopprobleem af. Bootje was al zo moeilijk en emotioneel en de caravan was echt mijn ding. Nieuw gekocht, eindeloos de kleur van de kussens en gordijntjes uitgezocht. Ik hoop stiekem nog een beetje dat een van mijn kinderen hem wil. Maar ga niet pushen.

Gebruikersavatar
Niko
Berichten: 228
Lid geworden op: wo 11 aug 2004 21:38
Locatie: Muntendam

Re: bij verkoop..hoort lader accu er ook bij.

Bericht door Niko » do 19 mei 2016 15:21

Doe kalm aan en alles in je eigen tempo!
Een winter extra stalling kost geen vermogen maar levert op dit moment wel even de rust van het niet direct te hoeven beslissen.
Waar de zon schijnt draai ik de pootjes uit!
Mazda 3 Sedan 2.2 Skyactiv-D met aan de haak een Burstner Averso 430 TS

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: bij verkoop..hoort lader accu er ook bij.

Bericht door Daphne » do 19 mei 2016 16:15

Wellicht wil jouw caravandealer bemiddelen en de caravan in de verkoop nemen? Ben je van alles af en hoef je alleen maar de papieren te brengen bij verkoop. Het brengt misschien minder op maar het scheelt je een hoop rompslomp en je hoeft de kopers niet onder ogen te komen. Uitstellen maakt de verkoop niet makkelijker en er zijn nu vast mensen op zoek die nog voor de vakantie met een complete caravan op stap willen. Maar natuurlijk is de beslissing aan jou en als jij vindt dat je het nog niet moet doen, zal iedereen daar begrip voor hebben.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Vliedje

Re: bij verkoop..hoort lader accu er ook bij.

Bericht door Vliedje » do 19 mei 2016 18:23

Karin, wat zal dit moeilijk voor je zijn. Doe wat je hart je ingeeft. Een jaartje langer in de stalling zal je de kop niet kosten en je hebt even tijd om wat tot rust te komen. De vraag wat je dan wel of niet met de caravan wilt verkopen, hoef je dan ook niet meteen te beantwoorden. Neem de tijd en nogmaals veel sterkte!

Plaats reactie

Terug naar “Movers”