Enduro EM305 defect

Over de verschillende merken, het inbouwen, problemen met movers
Dontax
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 5 jan 2015 15:28

Re: Enduro EM305 defect

Bericht door Dontax » di 21 jun 2016 09:16

En? werkt het opzetsysteem weer......
Zo ja, welke oplossing heb je gebruikt.

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19801
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Enduro EM305 defect

Bericht door Daphne » di 21 jun 2016 09:33

RE.gif

TS is 18 april geregistreerd en 19 april voor het laatst online geweest. De kans dat hij reageert is niet zo groot. Hopelijk heeft hij notificaties ingesteld en krijgt hij een email dat er in dit draadje is gereageerd.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

ChristiaanW
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 4 aug 2023 14:30

Re: Enduro EM305 defect

Bericht door ChristiaanW » vr 4 aug 2023 14:42

Hallo

Ik heb momenteel ook wat problemen met mijn EM305 Enduro mover, namelijk dat de beide motoren niet tegelijk optrekken zodat de caravan iets schuin gaat en gecorrigeerd moet worden.
Ik vermoed dat het mogelijk iets met de tandwielen te maken heeft, dus heb een poging gewaagd om de deksel los te schroeven en er af te halen.
Het los schroeven lukt gemakkelijk maar de deksel eraf halen is me nog niet gelukt en ik wil de boel niet forceren en zo het mechaniek in de tandwielkast te beschadigen.
Hoe heb jij die deksel eraf gekregen?

Ik hoop dat je nog op het forum zit en me een kan helpen.

Alvast dank, Chris

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11203
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Enduro EM305 defect

Bericht door dieseltijger » vr 4 aug 2023 14:49

TS is vermoedelijk op vakantie, offline maar voor jou: Ik herken dat alleen bij hoge belasting. Oorzaak: kracht waarmee de rollen op de band zitten zijn links en rechts ongelijk - waardoor de ene wat meer slipt. Remedie: afstand rol - band gelijk maken en conform opgave leverancier. Bij ongelijke snelheid links/rechts is the usual suspect een ongelijke electrische weerstand bij de linker- en rechter movercircuits. Oorzaak: ongelijke kabellengten, overgangsweerstand in connectoren.

Dus m.i geen mechanische oorzaak in de transmissie.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Plaats reactie

Terug naar “Movers”