reich mobility power pack

Over de verschillende merken, het inbouwen, problemen met movers
Plaats reactie
eribanova1
Berichten: 32
Lid geworden op: do 2 jan 2014 17:11

reich mobility power pack

Bericht door eribanova1 » di 11 aug 2015 21:39

Ik heb de keuze voor mijn caravan van geladen 1700kg om een mpp pac accu van reich met easy driver 2.3,of met een optima 55ah.het gewicht tussen de accu's is groot maar voor mij minder belangrijk, ik wil weten of ik met de mpp net zo lang (15min) op een vlakkere ondergrond zonder probleem kan moveren met deze accu bij 1700kg

scooterandre
Berichten: 309
Lid geworden op: wo 20 mei 2015 22:05
Locatie: Rheine (D)

Re: reich mobility power pack

Bericht door scooterandre » di 11 aug 2015 22:35

Beste Eribanova,

Louter de technische gegevens en omschrijving kan met een caravan van 1200 kg tot wel 15 minuten gemoverd worden.
Bij jouw caravan van 1700 kg zal dit misschien maar 10 minuten zijn.
Bij hellingen en/of kou zal de accu uiteraard eerder uitschakelen, maar loodaccu's hebben daar ook last van, al schakelen ze niet zomaar uit.
Als huishoudaccu is de mpp eigenlijk niet bedoeld en qua capaciteit heeft deze natuurlijk veel minder dan de Optima.
Als gewicht je niets uitmaakt zou ik voor de Optima gaan.

De groeten,
André
Buien vallen niet.

Gebruikersavatar
JPGeetje
Berichten: 3686
Lid geworden op: di 23 dec 2003 06:20
Locatie: Heel
Contacteer:

Re: reich mobility power pack

Bericht door JPGeetje » wo 12 aug 2015 10:30

Wij hebben een PPP van Reich in onze caravan staan.
Toen hij 2 jaar geleden nieuw was, had hij totaal geen moeite om de 1450kg een stuk door een weiland te verplaatsen waar de ondergrond niet al te hard werd. Er werden dus duidelijk sporen in de grond gereden, er moest dus gewerkt worden. Na 10 min. moveren moest de caravan aan een kant op de keg worden gereden. Ook daar had de accu nog genoeg power voor. thumbup.gif
Nu, 2 jaar later heb ik een heel ander beeld. De accu heeft nu in volle toestand (net losgekoppeld van de paal), soms al moeite om de keg op te rijden. De mover schakelt in voorkomende gevallen dan regelmatig uit door een te lage spanning. boos.gif
Dit duidt over het algemeen op een slechte accuconditie.
Enfin, ik heb een afspraak met de dealer dat de accu na dit seizoen terug gaat en er wordt gekeken hoe e.e.a. wordt opgelost, er zit immers nog garantie op.
Hoewel mijn ervaring exemplarisch kan zijn, zou ik me toch nog eens bedenken mocht ik weer voor de keuze staan. €500.- voor een accu die na 2 jaar al ouderdomsverschijnselen vertoont vind ik niet kunnen.
Daar komt nog bij dat je de PPP in principe niet kunt gebruiken als huishoudaccu omdat hij na 15 min. uitschakelt als er geen stroom wordt afgenomen. scratch.gif
Een groot voordeel van de PPP is wel dat hij tijdens het rijden ook goed oplaadt. Zijn ingebouwde lader weet kennelijk goed gebruik te maken van een lagere aanlegspanning. thumbup.gif
O ja, wij hebben de caravan thuis staan en altijd aan "de paal". De accu wordt dus 365 dagen per jaar minus de tijd die we onderweg zijn, opgeladen.
Groetjes,
Jan
Kennis is niet belangrijk als je genoeg kennissen hebt!

Gebruikersavatar
RichTrip
Berichten: 1886
Lid geworden op: ma 12 mei 2014 13:56

Re: reich mobility power pack

Bericht door RichTrip » di 26 jun 2018 09:10

Hoe is het uiteindelijk afgelopen met deze Reich accu? Ben ook aan het overwegen om een soortgelijke accu, een PowerXtreme X10, te overwegen. Wordt alleen gebruikt voor het moveren.
Kip Grey Line Special 47 TRZ 2003 + (Kip) Walker Vario Easy Door voortent i.c.m. een Opel Astra Sports Tourer PHEV Business Edition 1.6 Turbo 180pk

Gebruikersavatar
JPGeetje
Berichten: 3686
Lid geworden op: di 23 dec 2003 06:20
Locatie: Heel
Contacteer:

Re: reich mobility power pack

Bericht door JPGeetje » di 26 jun 2018 13:25

De accu is terug geweest naar de producent alwaar hij opnieuw is afgeregeld scratch.gif
Daarna deed hij het wel wat beter maar tevreden over zijn prestaties ben ik niet meer geworden.
Inmiddels is de caravan en de accu ingeruild en heb ik in de nieuwe caravan voor zeker gekozen en een Optima 55Ah. gemonteerd. Die heeft me nog geen enkele keer teleurgesteld. thumbup.gif
Overigens denk ik dat je mijn ervaringen met een kleine lithiumaccu niet zondermeer kunt spiegelen met andere en nieuwere accu's van hetzelfde soort. weenie.gif
Groetjes,
Jan
Kennis is niet belangrijk als je genoeg kennissen hebt!

Marco B
Berichten: 52
Lid geworden op: wo 30 mar 2016 03:16

Re: reich mobility power pack

Bericht door Marco B » vr 18 jan 2019 09:20

Wij staan voor dezelfde keuze. Voor onze max te beladen 1700 kg caravan hebben wij de reich 1.8 op het oog met daarbij de power pack van Reich.
Wat ons is verteld is dat de accu niet de caravan uit hoeft tijdens het stallen (het kan zelfs niet want deze wordt aan de bodem gefixeerd). Daarbij hoeft er aan de buitenzijde van de caravan geen extra klepje worden gemaakt om de ontgrendelingssleutel in te steken : er komt een knopje achter een loze schakelaar in de caravan zelf. Echter, begin ik toch te twijfelen gezien de verhalen hierboven. En voor diegene die voor een andere accu (zoals de optima) hebben gekozen :
1 : komt er dan wel een klepje aan de zijkant van de caravan waarbij de stroomvoorziening ontgrendeld moet worden
2 : wordt de accu dan ook tijdens het rijden opgeladen
3 : moet de accu dan worden verwijdert tijdens de stalling

Gebruikersavatar
jackt
Berichten: 921
Lid geworden op: di 27 jul 2010 16:38
Locatie: Ommen, in het mooie Vechtdal

Re: reich mobility power pack

Bericht door jackt » vr 18 jan 2019 09:47

Wij hebben zelf de PowerXtreme 30. Bevalt goed. Licht in gewicht en antwoord op je 3 vragen is 3 keer nee.... knipoog.gif
Deze accu heeft een eigen ingebouwde 230v lader.
Renault Koleos 2.5 Privilege 4wd '09 (MTM 2150kg, MTTM 4150kg en TEC Travelking 470TE Energy 2010 (MTM1500kg) met Alko Mammut mover op M-chassis en PowerXtreme X30 accu. Als voortent een Unico Bologna 280 met petluifel.

Gebruikersavatar
JPGeetje
Berichten: 3686
Lid geworden op: di 23 dec 2003 06:20
Locatie: Heel
Contacteer:

Re: reich mobility power pack

Bericht door JPGeetje » vr 18 jan 2019 10:06

Zoals ik al eerder heb aangegeven, zit er bij ons nu een Optima 55Ah. in.
Onze caravan mag max. 1800 kg. wegen maar weegt door de bank genomen tegen de 1500kg.
In die toestand heeft de Optima zoveel over dat de noodzaak om onderweg te laden (wat mij betreft) ontbreekt.
Je kunt dus makkelijk twee moversessies uitvoeren zonder de accu te laden (mits het geen sessies van een half uur zijn knipoog.gif )
Het klepje voor de hoofdschakelaar is bij ons het serviceluik. Geen separaat klepje dus maar gewoon meteen achter de serviceluikklep is er om het hoekje een plaatje bevestigd waarin die hoofdschakelaar zit. Dat werkt uitstekend. Voorwaarde is wel dat de accu ook in die buurt staat omdat je anders met lange aansluitkabels te maken krijgt die ontegenzeggelijk een capaciteitsverlies veroorzaken.
Bij mij staat de caravan thuis onder een afdak en staat de Optima het gehele jaar door aangesloten in de caravan. De caravan staat wel continue "aan de paal" zodat de accu steeds geladen blijft.
Uit reacties hier op dit forum blijkt over het algemeen dat je de goed geladen Optima makkelijk de gehele winterperiode in de caravan kunt laten staan en dat hij dan in het voorjaar weer makkelijk zonder te laden een moversessie kunt uitvoeren.
Voorwaarde is wel dat je een klem van de accu los maakt zodat evt. lekstromen niet de gelegenheid krijgen om in deze lange periode je accu vakkundig helemaal leeg te trekken.
Overigens zitten op dit forum meerdere Optima-adepten die je ongetwijfeld het fijne kunnen vertellen over het overbruggen van de winter door een Optima thumbup.gif
Groetjes,
Jan
Kennis is niet belangrijk als je genoeg kennissen hebt!

Plaats reactie

Terug naar “Movers”