hobby 2005/12 volt installatie

Alles wat te maken heeft met stroomvoorziening, gas en water.
Stekkers, kabels, accu's, verwarming, airco, kooktoestel, gasflessen, toilet/natte ruimte, keuken enz.
Plaats reactie
Borrac

hobby 2005/12 volt installatie

Bericht door Borrac » di 24 mei 2005 21:44

Wij hebben een hobby 460Ufe 2005, en sinds dit jaar is alles in de caravan 12 volt. Behalve de stopcontanten en boiler natuurlijk. Sind kort hebben we regelmatig storing in het 12 volt circuit. Verlichting en waterpomp doen het telkens niet. Dan even wachten, soms een paar seconden soms een minuut, en dan werkt alles weer. Hierover hebben we dus de dealer gebelt, en nou blijkt dan de firma hobby sinds dit jaar een andere omvormer gebruikt. Eentje die alle circuit's in groepen verdeelt. En deze groepen dan ook apart zekerd. Net als thuis eigenlijk. Nou blijk het 12 volt circuit te zijn aangesloten op groep 3 in de omvormer en deze groep schijnt dat niet aan te kunnen. Geadviseerd werdt mij om de draden in de omvormer even om te zetten naar groep 4. Een kwestie van 1 schroefje van het dekseltje los draaien en de draden in dezelfde volgorde een plaatsje opschuiven. Niet moeilijk lijkt me. Ik ga het komend weekend proberen maar als ik denk: "dat zie ik niet zitten", dan doet de dealer het voor me.
Ik dacht misschien zijn er meer mensen met een nieuwe hobby ( ik dacht Patje?) dus hopenlijk dat deze informatie van dienst kan zijn.

gr rob

Patje

Bericht door Patje » wo 25 mei 2005 08:55

Dat klopt, waarde borrac, wij hebben er ook zo eentje. Alleen, die is nog niet geleverd en dus kan ik er nog geen ervaringen over kwijt. Maar ik hou je advies in m'n achterhoofd. Hartelijk dank. :wink:

Borrac

Bericht door Borrac » wo 25 mei 2005 09:04

ik dacht dat je hem in mei zou krijgen. Nou ja, de maand is nog niet om hé. Spannend hé dat wachten? Geloof maar als je hem voor de deur hebt staan dat je dan ongelofelijk trots bent.
Tenminste,.... zo werkt het bij mij.

gr rob

Patje

Bericht door Patje » wo 25 mei 2005 09:13

...wordt misschien een verjaardagscadeau? 8)

Borrac

Bericht door Borrac » wo 25 mei 2005 16:43

zou je willen dat je elke dag jarig bent :roll: :roll: :lol: :lol: :lol:

Plaats reactie

Terug naar “Elektra, gas, water”