shell cube

Alles wat te maken heeft met stroomvoorziening, gas en water.
Stekkers, kabels, accu's, verwarming, airco, kooktoestel, gasflessen, toilet/natte ruimte, keuken enz.
Plaats reactie
Asterix
Berichten: 283
Lid geworden op: zo 16 jan 2005 15:15
Locatie: Vlaams Brabant

shell cube

Bericht door Asterix » do 14 apr 2005 21:38

een shell cube kan zowel propaan als butaan bevatten,
ik bezit nu een lege propaan, als ik die omruil, kan je dan kiezen, of ben je gebonden aan propaan?

Patje

Bericht door Patje » vr 15 apr 2005 08:53

Volgens mij niet. Ik heb weliswaar geen ervaring met de Shell cube, maar wel met de gewone huis-tuin-en-keukenflessen.

Wij verwarmen thuis het water van onze douche nog met flessengas. Onze leverancier ruilt onze lege (propaan-)flessen probleemloos om voor volle (propaan-)flessen van andere merken, zelfs van andere inhoud. Hangt een beetje af van het merk en model dat ie op dat moment in stock heeft. Ik heb al propaan gehad van Gandagaz, Shell en Total, allemaal door mekaar. Ook gaf ik ooit een 18 kg fles binnen en moest me tevreden stellen met een 13 kg volle fles, omdat hij geen 18 kg meerin voorraad had. De keer daarna ruilde ik mijn 13 kg fles terug in voor een 18 kg. De waarborg blijkt voor al die flessen dezelfde te zijn, zowel voor andere volumes als voor andere merken.

Gebruikersavatar
Nachtuil
Berichten: 557
Lid geworden op: za 29 nov 2003 23:26
Locatie: Sint-Niklaas

Re: shell cube

Bericht door Nachtuil » vr 15 apr 2005 11:47

asterix schreef:een shell cube kan zowel propaan als butaan bevatten,
ik bezit nu een lege propaan, als ik die omruil, kan je dan kiezen, of ben je gebonden aan propaan?
Dat kan je kiezen, ik ben tot vorig jaar shell verdeler geweest. Om de waarborg terug te krijgen heb je een kaartje nodig.
De cube is nogal duur maar in Nederland weten ze daar wel een oplossing voor.

Patje

Re: shell cube

Bericht door Patje » vr 15 apr 2005 14:06

nachtuil schreef:De cube is nogal duur maar in Nederland weten ze daar wel een oplossing voor.
:shock: huh? :shock: Verklaar je nader, Nachtuil. Als we interessante dingen van onze Noorderburen kunnen leren ben ik er alvast graag bij b35.gif

Gebruikersavatar
Nachtuil
Berichten: 557
Lid geworden op: za 29 nov 2003 23:26
Locatie: Sint-Niklaas

Bericht door Nachtuil » vr 15 apr 2005 17:27

Die grijs-groene flessen mag je in nederland laten opvullen. De merkflessen mogen alleen door dat merk zelf gevuld worden. Er zijn blijkbaar veel Nederlanders die dat laatste niet weten (alsook Belgische grensbewoners).

Plaats reactie

Terug naar “Elektra, gas, water”