Dompelpompje reich

Alles wat te maken heeft met stroomvoorziening, gas en water.
Stekkers, kabels, accu's, verwarming, airco, kooktoestel, gasflessen, toilet/natte ruimte, keuken enz.
Plaats reactie
Bert58
Berichten: 24
Lid geworden op: za 16 jun 2012 20:13
Locatie: Losser

Dompelpompje reich

Bericht door Bert58 » za 27 jun 2020 09:57

We staan momenteel op de camping in Frankrijk, vannacht hevig onweer en het dompel pompje begint spontaan te draaien, beide kraantje in onze Adria open en dicht gedraaid maar het pompje bleef draaien. Er zat niets anders op dan in de stromende regen het voedingskabeltje door geknipt, en rust. Ik heb een nieuw pompje bij me, deze aangesloten maar werkt niet. Waar zou de fout kunnen zitten? Ik dacht eerst aan vocht maar alles is kurkdroog in de caravan.
Gr Bert
VW Golf Sportsvan en Adria Altea 432 PX

Gebruikersavatar
Erwin1987
Berichten: 2174
Lid geworden op: vr 18 aug 2017 09:07
Locatie: Westervoort

Re: Dompelpompje reich

Bericht door Erwin1987 » za 27 jun 2020 10:03

Heb je doorgeknipt met de stroom erop? Dan zou het kunnen dat er een zekering geknapt is.
Er van uitgaand dat je de doorgeknipte draad wel weer gemonteerd hebt na het monteren van de nieuwe pomp.


Erwin

Verzonden vanaf mijn iPhone XS met Tapatalk
Home-car racer 48

Gebruikersavatar
WillyL
Berichten: 4193
Lid geworden op: vr 27 nov 2009 14:50
Locatie: Mechelen - België

Re: Dompelpompje reich

Bericht door WillyL » za 27 jun 2020 11:16

Indien het pompje bleef draaien denk ik eerder aan een contact in een van de schakelaartjes aan de kranen dat blijft plakken.
Je moet dan uitvlooien welke het is en dat dan met een papiertjes of iets dergelijks tussen de contactpunten oppoetsen. Dit helpt tijdelijk.
Beter en definitieve oplossing is een blusdiode plaatsen over het pompje. Andere topics tonen een voorbeeld en tekening.
De blusdiode maakt dat de hoge spanningsstoot bij onderbreken van de spanning kan wegvloeien en er dus geen vonkjes ontstan in die fragiele schakelcontactjes.
Willy L. (B) - 65+ en adept ROB- & POV-er
Merc.B200(2021)-Autom@_!!DethleffsCamper450DB(2010) met Twinny-load (=bol op dissel & trekhaakfietsenrek)

Gebruikersavatar
thmeyer
Berichten: 1644
Lid geworden op: vr 6 apr 2012 13:14
Locatie: Nat. park Utrechtse Heuvelrug

Dompelpompje reich

Bericht door thmeyer » za 27 jun 2020 11:49


Oplossing:

Is al eerder op dit forum behandeld: Keukenkraan defect

Theo
Groeten Theo (Seat Altea 1.8 TSI DSG-7 155 Kw 210 pk, Avento 445 TF, Truma Ultraheat en Hawker SBS60 Accu, incl. privat WiFi-netwerk (Alfa R36 Special+)

Plaats reactie

Terug naar “Elektra, gas, water”