Buitendouche?

Alles wat te maken heeft met stroomvoorziening, gas en water.
Stekkers, kabels, accu's, verwarming, airco, kooktoestel, gasflessen, toilet/natte ruimte, keuken enz.
Plaats reactie
Cara-Fan
Berichten: 1320
Lid geworden op: wo 13 jan 2016 13:42
Locatie: Nederland

Buitendouche?

Bericht door Cara-Fan » za 4 jan 2020 13:32

Iemand ervaring met een losse buitendouche?

https://www.obelink.nl/pro-plus-mobiele-douche-set.html

Gebruikersavatar
Gemineye
Berichten: 3985
Lid geworden op: wo 22 mei 2013 09:18

Re: Buitendouche?

Bericht door Gemineye » za 4 jan 2020 14:30

Tja, het zal best werken, maar ja heb je wéér zo’n extra ding in de hut liggen. Is aan mij niet besteed geloof ik. Ik denk dat dat pompje niet veel opbrengst zal hebben.

Ik gebruik zelf altijd de jerrycan met kraantje die ik ook altijd gebruik om de vaste watertank mee te vullen. Dat ding is multifunctioneel. Hang ik met spanbandje in de boom, en dan kun Je even heerlijk afkoelen.

Afbeelding
Skoda Superb IV en Avento Gran Turismo Superbe 500TF

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36087
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Buitendouche?

Bericht door Chris » za 4 jan 2020 15:45

@ Cara-fan.

Ik heb dat bij O te W wel eens in mijn handen gehad en snel weer terug gelegd.
A omdat het er wat knullig uitzag.
B omdat het leeg zal zijn voor je er onder staat bijna.
C omdat het koud water is tenzij je telkens een zak warm water gaat halen.
D omdat ik niet altijd die 12 volt aansluiting bij de hand heb... zou ik het al direct om moeten gaan bouwen naar mijn 12 volt punt.
E omdat ik geen blubberzooi bij de hut hoop te hebben
F omdat er een heel fraai toiletgebouw vlak bij is meestal.
Dus.. niet.. awhoea.gif

Maar..
Een bekende, die in Zuid Italie woont heeft wel zo'n soort systeem douche.
Daar ligt een grote platte zwarte watertank op het dak die de aanvoer is van zijn douche... zonne en zwaartekracht.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

workel

Re: Buitendouche?

Bericht door workel » za 4 jan 2020 17:25

RE.gif
Sluit mij aan bij wat Chris schrijft ik heb gekozen voor een douchezak, waarom afgelopen F1 in Oostenrijk als extra meegenomen ivm drukte wat ik verwachte. Op een camping gestaan en 1 keer gebruikt. alle douches waren vol en junior wilde niet wachten en heeft de douchezak getest, dikke prima thumbup.gif

Komend jaar wederom richting F1 Oostenrijk en zak ligt in de caravan, zal hem vullen je weet maar nooit.
Bijlagen
Pro-Plus-Solar-douche-20-liter.jpg
Pro-Plus-Solar-douche-20-liter.jpg (3.59 KiB) 2700 keer bekeken

graaf
Berichten: 1634
Lid geworden op: vr 17 apr 2009 22:31

Re: Buitendouche?

Bericht door graaf » ma 6 jan 2020 01:47

Zo'n waterzak met een douche er aan is natuurlijk heel basic.

In het toilet van mijn Troll heb ik de kraan op het fonteintje vervangen door een met een uittrekbare
slang van ca. 1,5 meter. Je zou immers kunnen douchen binnen, omdat het vloertje van het toilet monoliet
van kunststof is met een opstaande rand; en een afvoertje op het laagste punt. Water bij-mixen met het warme water uit het boilertje zou ik 2 minuut 40 seconden water van 38 graden kunnen hebben (heb ik ooit geklokt). Niet dat dit ooit gebeuren gaat; maar het zóu kunnen.

Terug on topic....ik heb een los strookje met een pees er aan waar ik een sproeier-houder aan bevestigd heb. Die kan je vervolgens in de peesrail schuiven tot bij het toiletraam(niet aan voortentzijde) en de slang met sproeier door het raam halen een opsteken in de houder. Zie hier : "de buitendouche" blij.gif

Ik heb het nog nooit gebruikt, maar dat doet er ook niet toe.....het kán mrgreen.gif
Eriba Touring Troll 550 FEY met Peugeot 3008 1.6 THP Executive

Gebruikersavatar
Hans met Troll
Berichten: 232
Lid geworden op: di 8 mei 2018 18:48
Locatie: Midden limburg

Re: Buitendouche?

Bericht door Hans met Troll » ma 6 jan 2020 09:22

nou,ik heb voor dit systeem gekozen en ben dik tevreden,geen stroom nodig,allen maar warm water
Blauwe Trekker,witte Caravan whistle.gif

Gebruikersavatar
CoralOne77
Berichten: 207
Lid geworden op: ma 2 sep 2019 13:26
Locatie: BE

Re: Buitendouche?

Bericht door CoralOne77 » ma 6 jan 2020 10:05

Middagje in de zon, of een ketel warm water erbij, net voor gebruik op druk pompen, klaar.

douche1.jpg
douche 2.jpg
douche3.jpg
douche3.jpg (8.65 KiB) 2586 keer bekeken
Constructam Coral I (1977) scandi-boho strandhut + Custom boogluifel Reda Lucca I met front- en zijwanden
Nissan Navara 4x4 + BFG KO2 + Garmin 780DT + Gaia GPS + Victron MPPT + Overland build
Weber WGA & JJP + Petromax + Foker & wadjan

Gebruikersavatar
Hans met Troll
Berichten: 232
Lid geworden op: di 8 mei 2018 18:48
Locatie: Midden limburg

Re: Buitendouche?

Bericht door Hans met Troll » ma 6 jan 2020 10:57

CoralOne77 schreef:
ma 6 jan 2020 10:05
Middagje in de zon, of een ketel warm water erbij, net voor gebruik op druk pompen, klaar.


douche1.jpg
douche 2.jpg
douche3.jpg
Deze combinatie heb ik,en bevalt prima,behalve die houten rost ,daar heb ik een Rubbermat
Blauwe Trekker,witte Caravan whistle.gif

Gebruikersavatar
CoralOne77
Berichten: 207
Lid geworden op: ma 2 sep 2019 13:26
Locatie: BE

Re: Buitendouche?

Bericht door CoralOne77 » ma 6 jan 2020 12:47

RE.gif

Die rubbermat bergt zeker makkelijker op en droogt vooral sneller. thumbup.gif

Zo'n houten vlonder is ietwat meer bulky in de bagage (nouja, 1 tegel...), maar oogt lekker naturel, is antislip als je een goeie kiest, kost een habbekrats bij de bouwmarkt, en geeft het douchen een toefje meer glamping beleving. (Niet onbelangrijk gebleken bij het (nouja, niet zo) subtiele spel van verleiden / overtuigen van mevrouw Coral, dat kamperen met de caravan - zéker weten - haar favoriete dingetje zou gaan worden! ;p)

En, het water vloeit er makkelijk van af en je staat misschien wat netter tijdens het afdrogen. Leuk wanneer je bvb van het strand komt en het zand er snel even van af wilt (kleine kids) vooraleer je gaat lunchen. Maar, blijft uiteindelijk maar een gadget hé... Ik hou er wel van.

Het kan nog gekker... haphop.gif

gsi.jpg
gsi.jpg (51.01 KiB) 2547 keer bekeken
Constructam Coral I (1977) scandi-boho strandhut + Custom boogluifel Reda Lucca I met front- en zijwanden
Nissan Navara 4x4 + BFG KO2 + Garmin 780DT + Gaia GPS + Victron MPPT + Overland build
Weber WGA & JJP + Petromax + Foker & wadjan

Cara-Fan
Berichten: 1320
Lid geworden op: wo 13 jan 2016 13:42
Locatie: Nederland

Re: Buitendouche?

Bericht door Cara-Fan » ma 6 jan 2020 20:49

Het lijkt ons met name ook handig om de kinderen inderdaad af te spoelen met een vlotte douche. Of als backup met smerig sanitair voor onderweg. thumbup.gif

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3686
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: Buitendouche?

Bericht door Niels83 » di 7 jan 2020 00:55

mij lijkt het eigenlijk vooral handig voor na het duiken. koud of warm water boeit dan niet zoveel. kouder wordt het toch niet meer. ik haat zout aan mijn lijf. Als ik het duiken weer oppak komt er zoiets in de auto. even de fijne instrumenten afspoelen en het zout van het lijf.

p_vingerhoets
Berichten: 1260
Lid geworden op: ma 25 jul 2011 20:19
Locatie: Best

Re: Buitendouche?

Bericht door p_vingerhoets » di 7 jan 2020 06:36

Als duiker een hekel aan zout, 't moet niet gekker worden, maat even je spullen beetje af kunnen spoelen is wel een goede.
Ford focus 2013 1.6 ecoboost Benzine hobby 440 de luxe exellent 2007

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3686
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: Buitendouche?

Bericht door Niels83 » di 7 jan 2020 17:43

RE.gif

Zout is de pest voor je spullen. roestvrij staal bestaat niet. zeker niet als het in zout gaat. een mes maken van het meest roest vrije staal resulteert in een bot mes bijvoorbeeld.

ik haat het om na het zwemmen in de zee zo'n plakkerig haarvte hebben en dergelijk. ik zou niet weten wat dat te maken heeft met een duik hobby

Gebruikersavatar
CoralOne77
Berichten: 207
Lid geworden op: ma 2 sep 2019 13:26
Locatie: BE

Re: Buitendouche?

Bericht door CoralOne77 » di 7 jan 2020 19:55

RE.gif

+1 Zout op je spullen / lijf is geen pretje als je nog een paar uurtjes terug naar de bewoonde wereld moet pendelen voor een douche, zelfs na mijn (snorkel)duik in sommige zoetwaterpartijen kan ik ook behoorlijk lopen krabben / stinken zonder afspoelen met een voorraadje leidingwater mrgreen.gif
Constructam Coral I (1977) scandi-boho strandhut + Custom boogluifel Reda Lucca I met front- en zijwanden
Nissan Navara 4x4 + BFG KO2 + Garmin 780DT + Gaia GPS + Victron MPPT + Overland build
Weber WGA & JJP + Petromax + Foker & wadjan

Plaats reactie

Terug naar “Elektra, gas, water”