Verschil Gree Shark 2500 en Kronings a2000 dakairco's

Alles wat te maken heeft met stroomvoorziening, gas en water.
Stekkers, kabels, accu's, verwarming, airco, kooktoestel, gasflessen, toilet/natte ruimte, keuken enz.
Hans-Peter

Re: Verschil Gree Shark 2500 en Kronings a2000 dakairco's

Bericht door Hans-Peter » ma 17 feb 2020 15:38

Ik heb vorig jaar een Kronings Dak Airco laten plaatsen op mijn nieuwe caravan. Deze airco heb gekozen vanwege de prijs en dat deze airco niet gedemonteerd hoefde te worden als er gas bijgevuld moest worden. De Korinings airco is vrij licht. De airco heeft zeggen en schrijven 3 dagen gefunctioneerd. Er werd een foutmelding aangegeven dat de airco te weinig koelmiddel had. Daar zaten wij in de zon 45 graden. Ik ben teruggegaan naar mijn dealer. Kronings was niet bereid de airco terug te nemen maar wilde de airco weer met gas vullen reparatie was schijnbaar niet nodig. Kronings was niet eens bereid te controleren wat de oorzaak was van de lekkage.
Het heeft 5 maanden geduurd eerdat Kronings een keer reageerde. Ik wil niet zeggen dat Kronings een slechte airco is maar de service en garantie laat te wensen over. Mijn dealer was bereid de airco terug te nemen daar ik geen vertrouwen meer had in deze airco. Wij hebben uiteindelijk gekozen voor een Dometic Freshjet. Capaciteit is groter en deze ontvochtigd ook (dat deed de Kronings niet) de Dometic maakt ook minder geluid. Hij is 2 kilo zwaarder als de Kronings. De Gree Shark is gelijk als de Tosot airco (komt uit China). Deze airco's zijn prima maar het service netwerk is beperkt. Ook is zijn deze aircos vrij zwaar (45kg).
Het inbouwen van een airco stelt niet veel voor. De prijsverschillen zijn wel groot tussen de dealers. Bij Dometic komt een metalen plaat op de plek waar het dakluik heeft gezeten. Voorzover ik weet wordt bij iedere airco een plaat of passtuk gebruikt op het dak. Mijn dak is van fabriek al voorzien voor een dakairco (ik denk dat dit alleen een kalbel gootje is tussen dak en plafont). Voor mij is een goed service netwerk belangrijk.

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7895
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Verschil Gree Shark 2500 en Kronings a2000 dakairco's

Bericht door VIP » ma 17 feb 2020 20:30

RE.gif

Bij Dometic heb ik nog nooit een metalen plaat of passtuk gezien.... scratch.gif
Porsche + Tabbert

myalexx
Berichten: 1190
Lid geworden op: di 19 mar 2019 21:45
Locatie: 020

Re: Verschil Gree Shark 2500 en Kronings a2000 dakairco's

Bericht door myalexx » ma 17 feb 2020 20:44

Volvo V60 2.0 D4 '15 + Hobby 455UF Excellent '09

Ab
Moderator
Berichten: 26559
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Verschil Gree Shark 2500 en Kronings a2000 dakairco's

Bericht door Ab » ma 17 feb 2020 20:51

Een Dometic past in een dakluik van 40 x 40.
Sommige luiken zijn groter.
Caravans met een losliggende dakplaat hebben ook een grote plaat op het dak nodig in veel gevallen.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7895
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Verschil Gree Shark 2500 en Kronings a2000 dakairco's

Bericht door VIP » di 18 feb 2020 14:51

RE.gif

Klopt, maar om voor leken geen verwarring te veroorzaken was mijn reactie.

Met de post van “Hans-Peter” lijkt het alsof dit altijd het geval is, wat dus niet zo is, vandaar.
Porsche + Tabbert

Plaats reactie

Terug naar “Elektra, gas, water”