Heatek verwarmingsmat voor de treinzit

Alles wat te maken heeft met stroomvoorziening, gas en water.
Stekkers, kabels, accu's, verwarming, airco, kooktoestel, gasflessen, toilet/natte ruimte, keuken enz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11141
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Heatek verwarmingsmat voor de treinzit

Bericht door dieseltijger » ma 18 nov 2019 14:13

Sukkel die ik ben!

Net de caravan weggebracht, zegt mijn zeergewaardeerde wederhelft: "Gut, helemaal niet gek jouw idee om bij de treinzit een verwarmde mat te plaatsen". Ja, alles mooi en prachtig - maar mooi dat ik de vloerruimte onder de tafel van de treinzit niet op heb kunnen meten. Ik denk aan een heatek mat (recht voor z'n raap, aan/uit en geen dimmer of driestanden schakelaar).

60 centimeter breed - dat zeker. Maar wat is in godesnaam de tafellengte? Ik heb een timmermansoog van een blinde ezel.
Moet ik een matlengte van 70 of 110 cm nemen? Ik gok 70 cm - kleiner dan de tafellengte - want bij 110 cm steekt de mat onder de tafel uit - krijg je dat weer....
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
Sofie64
Berichten: 960
Lid geworden op: do 8 mar 2018 18:04

Re: Heatek verwarmingsmat voor de treinzit

Bericht door Sofie64 » ma 18 nov 2019 14:46

Misschien een dealer bellen en vragen of hij de binnenmaten weet van jou type caravan.
Of even in je papieren kijken...Misschien zitten daar "bouwtekeningen" bij met de afmetingen .
Of liggen die ook in de caravan C forum7.gif
Succes [sintduim.gif]
Ford Mondeo 1,6 Ecoboost - Wilk S4 490 UE aflower.gif

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11141
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Heatek verwarmingsmat voor de treinzit

Bericht door dieseltijger » ma 18 nov 2019 15:03

Hihihi...die liggen ook in de caravan. Maar: soms kunnen stommiteiten leuk uitpakken. Ik heb (wat ik vaker zo noem) een lekker hapje gezien - en besteld. Kijk hier eens: Een Arnold Rak 60x90 mat. 90 cm kon wel eens passen, en is niet zo schraperig kort als de 70 cm van heatek. Kijk, die 110 cm variant van heatek is zowiezo te groot (gok ik), en er mag vast geen tafelpoot op staan denk ik.

Tegen de buitenwand van de Kip Shuttle loopt een koof ter hoogte van de vloer. Mocht die 90 cm van de Arnold RAK mat net-iets-te-lang zijn, dan schuif ik de mat er iets onder. Velcro klittenband op de bedieningsunit, en de 220V kabel werk ik weg onder de koof naar het 220V stopcontact van de lader van de mover die onder de bank zit.

Voor iets minder dan 70 Euro hebben we een warm landingsgestel in de winter. Goedkoper en gezonder dan Jack Daniëls of Johny Walker, en lichter dan een Polar caravan die mijn grijze-muizen-Avensis toch niet kan trekken.
Knipsel1.PNG
Knipsel2.PNG
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
Hans met Troll
Berichten: 232
Lid geworden op: di 8 mei 2018 18:48
Locatie: Midden limburg

Re: Heatek verwarmingsmat voor de treinzit

Bericht door Hans met Troll » ma 18 nov 2019 16:11

ik heb deze,ik heb geen grote voeten RE.gif
https://www.obelink.nl/heatek-vloerverw ... r=heatteak&
Blauwe Trekker,witte Caravan whistle.gif

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11141
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Heatek verwarmingsmat voor de treinzit

Bericht door dieseltijger » ma 18 nov 2019 16:18

Bevalt zo'n matje? Onze overweging was dat we in de avond voor langere tijd gebruik maken van de treinzit, en dat daar vloerverwarming wel gerieflijk zou zijn. Voor de rest van de caravan is een verwarmde vloer minder van belang.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
thmeyer
Berichten: 1670
Lid geworden op: vr 6 apr 2012 13:14
Locatie: Nat. park Utrechtse Heuvelrug

Heatek verwarmingsmat voor de treinzit

Bericht door thmeyer » ma 18 nov 2019 18:15

RE.gif
Beste Dieseltijger,

Ik zou m’n geen zorgen maken over de tafelpoot als deze op de verwarmingsmat komt te staan. Zelf heb ik in het verleden een Kip Greyline 44TTR gehad waarvan de tafelpoot van metaal was. De oppervlakte contact hiervan is zo klein, dat verwarmingsmat makkelijk zijn warmte kwijt kan, zonder dat het problemen geeft aan de verwarmingsmat. Daarom zou ik wel voor de 1.10 meter gaan.

Opmerking:
Een kennis van ons heeft een Home-Car met een treinzit, waarvan ze zeker al 3 of 4 jaar geleden een verwarmingsmat onder de tafel hebben liggen, waarvan de tafelpoot gewoon op de verwarmingsmat staat.

Zelf heb ik toentertijd meerdere WCD-dozen in die Home-Car gemonteerd en waarvan 2 aan beide kanten in zitbanken. 1 voor de verwarmingsmat en 1 voor een laptop of tablet of dergelijke!!

Gr. Theo
Laatst gewijzigd door thmeyer op ma 18 nov 2019 19:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten Theo (Seat Altea 1.8 TSI DSG-7 155 Kw 210 pk, Avento 445 TF, Truma Ultraheat en Hawker SBS60 Accu, incl. privat WiFi-netwerk (Alfa R36 Special+)

sailor wim
Berichten: 2677
Lid geworden op: di 11 okt 2016 16:41
Locatie: Den Haag

Re: Heatek verwarmingsmat voor de treinzit

Bericht door sailor wim » ma 18 nov 2019 18:27

Wij gaan in April een maand op de camping staan.
Ik stelde aan de vrouw een verwarmingmat voor onder de tafel.
Ze antwoorde met deze foto.
Waarom kijk is hoe je altijd zit [sintfluit.gif] .Afbeelding
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?

Gebruikersavatar
thmeyer
Berichten: 1670
Lid geworden op: vr 6 apr 2012 13:14
Locatie: Nat. park Utrechtse Heuvelrug

Heatek verwarmingsmat voor de treinzit

Bericht door thmeyer » ma 18 nov 2019 19:11

RE.gif

Zo zit ik ook te lezen of TV te kijken, maar tijdens het eten lukt mijn dat niet.

En dan heb je met vloerverwarming of een verwarmingsmat mooi geen koude voeten.

Theo [sintblij.gif]
Laatst gewijzigd door thmeyer op ma 18 nov 2019 19:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten Theo (Seat Altea 1.8 TSI DSG-7 155 Kw 210 pk, Avento 445 TF, Truma Ultraheat en Hawker SBS60 Accu, incl. privat WiFi-netwerk (Alfa R36 Special+)

sailor wim
Berichten: 2677
Lid geworden op: di 11 okt 2016 16:41
Locatie: Den Haag

Re: Heatek verwarmingsmat voor de treinzit

Bericht door sailor wim » ma 18 nov 2019 19:19

RE.gif
Dan heb je het beter gedaan als ik.
Geen matje nog een tv in de hut.
Nee dat valt wel mee hoor.
Vandaag is er een tvtje bezorgd.
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36118
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Heatek verwarmingsmat voor de treinzit

Bericht door Chris » ma 18 nov 2019 20:58

Een warme vloer is zalig hoor Diesel..
Wij hebben dan wel een ingebouwde, maar daar staat een tafel met kolompoot op.
Zo groot rond ding op de vloer dus.
Als nou de VV al een tijdje aanstaat wil je zelfs heel graag met je pootjes op die grote ronde voet van de tafel zitten.... da's zo lekker he..
Dus..
Ik denk iedereen blij straks...
enne, o ja... Theo heeft het ook al gezegd...
JE tafelpoot op zo'n mat, niks aan de hand hoor...
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11141
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Heatek verwarmingsmat voor de treinzit

Bericht door dieseltijger » ma 18 nov 2019 21:22

Ik denk dat we er veel plezier aan zullen beleven. De "zorg" (ik maak me niet zo snel zorgen) met betrekking tot de tafelpoot was niet zozeer de gebrekkige warmte afvoer, maar de mechanische belasting: zou ik de weerstandsdraden beschadigen. In het andere geval heb ik een verukkelijk warme tafelpoot toch?

Achteraf zie ik dat we ongemerktin de loop van de tijd onze caravans best wel veel aanpassen. In ons geval (gemeten over een termijn van 17 jaar):
- Airco toegevoegd
- Mover laten plaatsen
- Krypton lampjes vervangen door LED lampen
- Lithium accu aangeschaft
- Schotelantenne geplaatst
- Verwarmingsmatje aangeschaft

Mja....daar ga je...
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Tafkah
Berichten: 155
Lid geworden op: do 16 mar 2017 21:36

Re: Heatek verwarmingsmat voor de treinzit

Bericht door Tafkah » ma 18 nov 2019 23:12

Maar @diesel.. zit er geen standaard vloerverwarming in jouw Shuttle dan???

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11141
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Heatek verwarmingsmat voor de treinzit

Bericht door dieseltijger » ma 18 nov 2019 23:32

Nee. Ik had toen ik dat ding aanschafte nog niet voorzien dat ik ook in de winter zou kamperen (twee keer gedaan - ging prima). Dus het ding is lekker koel in de zomer, lekker warm tijdens de vorst, maar de vloer kon wel wat warmer als je langdurig zonder schoenen gebruik maakt van de treinzit (ik zit - heel beschaafd met de voeten op de vloer).

Dus vandaar operatie verwarmingsmat.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

iemand
Berichten: 5243
Lid geworden op: za 2 mei 2015 12:23
Contacteer:

Re: Heatek verwarmingsmat voor de treinzit

Bericht door iemand » di 19 nov 2019 10:19

is dan NOG fijner met de schoenen uit [sintduim.gif]
Groeten Erik ( caravan: Avento Touristique Comfort 365 TCB )

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11141
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Heatek verwarmingsmat voor de treinzit

Bericht door dieseltijger » wo 20 nov 2019 09:20

Nou, de mat was binnen 24 uur geleverd(arme bezorger).

Als een klein kind meteen de boel uitgeprobeerd: Yep, het wordt lekker warm aan de pootjes. Ik zat als een spinnende, vette kater te ontdooien - afgekoeld dat ik was na het wisselen van de wielen van de auto van mijn wederhelft voor exemplaren met winterbanden.

Triest, toen ik 12 was verheugde ik mij op de toekomstige aanschaf van snelle motoren en grote versterkers met dito boxen. Die ambities zijn vervangen door verwarmingsmatjes klaarblijkelijk.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Den Adriaan
Berichten: 803
Lid geworden op: wo 20 sep 2017 18:55
Locatie: Urk

Re: Heatek verwarmingsmat voor de treinzit

Bericht door Den Adriaan » wo 20 nov 2019 10:39

Ach, troost je.
Na het verwarmingsmatje komt het lepelrekje.

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11141
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Heatek verwarmingsmat voor de treinzit

Bericht door dieseltijger » wo 20 nov 2019 11:23

Ja, ik denk dat dat een correcte inschatting is. Zou een perfecte opmaat moeten zijn voor een mid-life crisis, die overigens ongemerk aan mij voorbij gegaan lijkt te zijn.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Tafkah
Berichten: 155
Lid geworden op: do 16 mar 2017 21:36

Re: Heatek verwarmingsmat voor de treinzit

Bericht door Tafkah » wo 20 nov 2019 17:01

Met een goede mid-life crisis komt wel de Harley...



En een vriendin, scheiding, nieuwe vriendin, tweede leg.. (en dus gaat de Harley de deur weer uit..)

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11141
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Heatek verwarmingsmat voor de treinzit

Bericht door dieseltijger » wo 20 nov 2019 18:47

Nee, geen Harley. Ik houd niet van poetsen. Bovendien wil ik niet geassocieerd worden met criminelen, kappers, tandartsen en andere midlife crisis patiënten, hihihi!
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Tafkah
Berichten: 155
Lid geworden op: do 16 mar 2017 21:36

Re: Heatek verwarmingsmat voor de treinzit

Bericht door Tafkah » wo 20 nov 2019 19:01

Helemaal eens mbt poetsen en de leren vestjes..

daarom heb ik een BMW ...

Plaats reactie

Terug naar “Elektra, gas, water”