stopcontact(en) voor(tent) oplossing gezocht

Alles wat te maken heeft met stroomvoorziening, gas en water.
Stekkers, kabels, accu's, verwarming, airco, kooktoestel, gasflessen, toilet/natte ruimte, keuken enz.
Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: stopcontact(en) voor(tent) oplossing gezocht

Bericht door Micky » wo 14 aug 2019 20:50

RE.gif

en RE.gif RE.gif mrgreen.gif

Idd, rustig, maar ik begrijp je heel goed, ergens iets gehoord, die persoon waarvan ze het gehoord hebben heeft uit frustratie zwaar overdreven en ineens is het gemeengoed :(

Zoiets van: "wat een waardeloze garage, vorige week voor de vakantie de APK daar laten doen en nu gaat gewoon mijn turbo kapot op de heenweg van de vakantie"
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

vso1
Berichten: 297
Lid geworden op: vr 11 mei 2018 03:34
Locatie: zuid holland

Re: stopcontact(en) voor(tent) oplossing gezocht

Bericht door vso1 » do 15 aug 2019 03:22

het "merk" maakt mij geen moer uit, ik heb liever een inbouw dan opbouw laten we het daar maar op houden ..
afgezien daarvan de opbouw dozen vind ik niet erg "dik" plastic.
En we kunnen twisten / discussieren over het aantal dozen en locaties .. maar bv "onder" de caravan vind ik ook niet optimaal

je mag je mening hierover vormen, maar dat helpt me niet aan een oplossing die ik zoek
Camping: voor veel geld leven als een zwerver, en vluchten voor je verantwoordelijkheden

Michielwoerden
Berichten: 87
Lid geworden op: wo 9 aug 2017 20:19

Re: stopcontact(en) voor(tent) oplossing gezocht

Bericht door Michielwoerden » do 15 aug 2019 05:51

Je kan overwegen om het standaard inbouw schakelmateriaal van thuis te nemen icm de daarbij behorende klapdeksel en afdichtflens. Je krijgt dan ook de ip44 afscherming net als bij de hier genoemde opbouw wcd,s. Deze kan je dan samen met een maximaal 5v afdekraam in de caravan wand maken.

Bijvoorbeeld https://m.jung.de/nl/online-catalogus/2 ... 249380130/

Let even niet op de kleur aub

Verstuurd vanaf mijn HTC Desire 12 met Tapatalk


Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18184
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: stopcontact(en) voor(tent) oplossing gezocht

Bericht door deusjevo » do 15 aug 2019 07:41

VIP Premium schreef:
wo 14 aug 2019 19:48
vso1 schreef:
wo 14 aug 2019 18:36
VIP Premium schreef:
wo 14 aug 2019 18:06
Wij hebben onder de caravan spatwaterdichte opbouwdozen zitten. (Dus gewoon tegen de bodem gemonteerd, het snoer gaat in de hoek van de vloer door het ventilatiebuisje naar binnen)

Kosten nog geen 6,- en zeer makkelijk in gebruik en geen onnodige gaten in de wand.
vrienden hadden dit ook, 1ste beste rit steenslag en ding is beschadigd. . (plastic kwaliteit is ook ernaar) na de 3de keer hebben ze hem eraf gehaald. ..

Er zijn er hier meerdere op het forum die verwijzen naar vrienden als iets bij die vrienden niet deugelijk is.

Net als recentie’s over campings die als je ze leest nooit zou bezoeken maar als je er eenmaal bent heel anders zijn dan de negatieve recentie‘s.

Die spatwaterdichte wcd‘s werken perfect, en gaan niet stuk door steenslag o.i.d. anders zou de onderkant/bodemplaat van de caravan ook beschadigd zijn.
Ik heb nu ongeveer een jaar of 9 zo'n doos onder de caravan zitten ter hoogte van de deur.
Achter de chassisbalk en niet in het spatwater.
Doos ziet er nog uit als nieuw, van binnen ook.
Wel zorgen dat het dekseltje dicht is na gebruik/voor het rijden.

Ben er zeer tevreden mee, gaat een geaarde stekkerdoos in die ik van de grond af in mijn wielkast bovenop het wiel kan wurmen.
De geaarde stekkerdoos wordt weer gebruikt voor een extra ventilator, de Nespresso en een waterkoker.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7895
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: stopcontact(en) voor(tent) oplossing gezocht

Bericht door VIP » do 15 aug 2019 07:52

vso1 schreef:
do 15 aug 2019 03:22
het "merk" maakt mij geen moer uit, ik heb liever een inbouw dan opbouw laten we het daar maar op houden ..
afgezien daarvan de opbouw dozen vind ik niet erg "dik" plastic.
En we kunnen twisten / discussieren over het aantal dozen en locaties .. maar bv "onder" de caravan vind ik ook niet optimaal

je mag je mening hierover vormen, maar dat helpt me niet aan een oplossing die ik zoek
Het maakt mij niet uit wat je kest dat zal mij worst wezen, mij gaat het om het “vrienden dit, vrienden dat ervaringen verhaal” en in het algemeen hier op het forum.

Meningen opdringen hier op het forum laat ik aan anderen over.
Porsche + Tabbert

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5738
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: stopcontact(en) voor(tent) oplossing gezocht

Bericht door Morgoth » vr 16 aug 2019 11:56

Ik heb een dubbel waterdicht stopcontact in de disselbak gemaakt Eigenlijk bedoelt voor het opladen van de fietsen (geen uitneembare accu) maar ook prima geschikt gebleken voor de koelbox en het opladen van de boormachine (voor de pootjes). de kabel voor het aansluiten door de wand geboord en in de caravan onder het vaste bed aangesloten. Wanneer er stekkers in de wcd zitten staat de disselbakklep op een kiertje.
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Gebruikersavatar
Peerke
Berichten: 246
Lid geworden op: za 28 dec 2013 23:55

Re: stopcontact(en) voor(tent) oplossing gezocht

Bericht door Peerke » vr 16 aug 2019 13:25

Tuinpaaltje met 2x2 stopcontacten is weliswaar iets duurder, maar werkt flexibel, zie ook: viewtopic.php?f=60&t=25000

Grtz, Peerke
Hobby Prestige 650 UMFe caravan en Volvo V60 auto
Afbeelding

vso1
Berichten: 297
Lid geworden op: vr 11 mei 2018 03:34
Locatie: zuid holland

Re: stopcontact(en) voor(tent) oplossing gezocht

Bericht door vso1 » za 24 aug 2019 01:14

Peerke schreef:
vr 16 aug 2019 13:25
Tuinpaaltje met 2x2 stopcontacten is weliswaar iets duurder, maar werkt flexibel, zie ook: viewtopic.php?f=60&t=25000

Grtz, Peerke
stom.gif dat is inderdaad wel een beetje meer wat ik zocht .. thx
Camping: voor veel geld leven als een zwerver, en vluchten voor je verantwoordelijkheden

Jaap van Duijn
Berichten: 1317
Lid geworden op: za 12 mei 2012 14:24
Locatie: Katwijk ZH

Re: stopcontact(en) voor(tent) oplossing gezocht

Bericht door Jaap van Duijn » za 24 aug 2019 07:15

Ga ik helemaal mee met Chris,

Geen angst maar veiligheid.
Ben 2 collega's in de begin 70-er jaren verloren door toen nog 220 Volt.
Was nog een broekje maar is nooit van mijn netvlies verdwenen.

Een kabel die los over het dek - van een schip - liep en de mensen er op trapten, in de regen bleek een stukje staal in hun schoenzool door de kabel geprikt en de mannen zijn er niet meer.
Nadien bij mij en andere collega's en later als Chef GEEN kabels over dekken maar "omhoog".
Toen onze kinderen meegingen dus ook geen 230 Volt in voortent en later eigen tentjes ook niet, gewoon batterijen. (er waren toen nog niet zoveel apparaten ook).
Geen angst aanpraten, maar over veiligheid nadenken, ook op ons werk worden we steeds meer er op aangewezen en word het onder aandacht gebracht.
Kamperen gaat ook U veilig af met kleine voorzorgen die grote gevolgen kunnen voorkomen.

mvgr Jaap van Duijn.

Gebruikersavatar
Patman
Berichten: 1141
Lid geworden op: di 10 aug 2010 22:20

Re: stopcontact(en) voor(tent) oplossing gezocht

Bericht door Patman » za 24 aug 2019 10:35

Bij ons gaat al jaren een haspel in de aansluiting van de paal op de caravan. Deze ligt uitgerold op de koelkast in de hoek van de luifel of voortent en zo dat er geen water van bovenaf in kan. Hierop gaan nespresso, led tafellamp en andere electr apparaten. Echter gaan de stekkers er weer uit als het apparaat klaar met gebruiken is.

vso1
Berichten: 297
Lid geworden op: vr 11 mei 2018 03:34
Locatie: zuid holland

Re: stopcontact(en) voor(tent) oplossing gezocht

Bericht door vso1 » za 24 aug 2019 22:10

ik zag bij bouwmarkt volgens mij deze liggen .. niet de oplossing die ik zocht maar wel een oplossing waarmee ik kan werken..
Afbeelding

Jaap van Duijn schreef:
za 24 aug 2019 07:15
Ga ik helemaal mee met Chris,

Geen angst maar veiligheid.
Ben 2 collega's in de begin 70-er jaren verloren door toen nog 220 Volt.

mvgr Jaap van Duijn.
Gelukkig zelf nooit iets zeer ernstigs direct / indirect meegemaakt ..

Je kan ook doorslaan, je kind in een bubbel laten leven. .. tijdje bij Shell gewerkt .. op kantoor .. je kan (hier in NL) op het matje geroepen worden omdat jij zonder een hand vast te houden aan de (trap) leuning doe dat 2x of rijd 2km te hard in de parkeer garage (10km/h en je erhm .. kan vertrekken ofzo ..

Voordat ik/we een discussie starten, ik ben het met jaap eens veiligheid is belangrijk.


maar als je dit soort acties doet .. tja .. dan vraag je er gewoon om. (niet lleen ding op slippers maar ook dat rode ding op de "kant" )
Afbeelding
Camping: voor veel geld leven als een zwerver, en vluchten voor je verantwoordelijkheden

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7777
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: stopcontact(en) voor(tent) oplossing gezocht

Bericht door Nimma » za 24 aug 2019 22:45

Zo'n scène zou ik iig niet geloven mrgreen.gif
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

Gebruikersavatar
mrbullmastiff
Berichten: 1941
Lid geworden op: zo 18 aug 2019 23:33
Locatie: Sluiskil

Re: stopcontact(en) voor(tent) oplossing gezocht

Bericht door mrbullmastiff » do 13 feb 2020 22:06

VIP Premium schreef:
wo 14 aug 2019 18:06
Wij hebben onder de caravan spatwaterdichte opbouwdozen zitten. (Dus gewoon tegen de bodem gemonteerd, het snoer gaat in de hoek van de vloer door het ventilatiebuisje naar binnen)

Kosten nog geen 6,- en zeer makkelijk in gebruik en geen onnodige gaten in de wand.
Ik heb dat bij mijn caravans ook altijd op deze manier gemaakt. Mijn vorige heb ik 11 jaar gehad en ook het verende scharnier deksel functioneerde nog prima.
Knaus Sudwind Silver Selection 500EU achter een BMW GT 320D BMW 528i

Plaats reactie

Terug naar “Elektra, gas, water”