Montage EisEx op Truma DuoControl CS

Alles wat te maken heeft met stroomvoorziening, gas en water.
Stekkers, kabels, accu's, verwarming, airco, kooktoestel, gasflessen, toilet/natte ruimte, keuken enz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bart Bouwmeester
Berichten: 59
Lid geworden op: di 12 mei 2009 15:01

Montage EisEx op Truma DuoControl CS

Bericht door Bart Bouwmeester » zo 11 aug 2019 19:06

Goedenavond Forumleden,

Graag jullie advies over het volgende:

Mijn Truma Secumotion met Duocomfort was na 10 jaar defect en moest vervangen worden. Door mijn dealer is nu een TRUMA DuoControl CS gemonteerd.

Het betreft nog het oude model, dus niet de zwarte 2019 uitvoering. Omdat op dit model nog de reeds aanwezige TRUMA Afstandsbediening met EisEx kon worden aangesloten is afgesproken dat deze terug gemonteerd zou worden op de TRUMA DuoComfort CS. Omdat de oude Secumotion en Duocomfort iedere een aparte Eisex hadden is er nu 1 EisEx over.

Bij thuiskomst tijdens het inruimen van de disselbak viel me op dat er een beschadigd draad naar de gemonteerde EisEx loopt. Eerst dacht ik dat deze draad van de 2e EisEx was die nu niet meer nodig is, maar op bijgevoegde foto is te zien dat dit is wel degelijk de draad is die de gemonteerde 1e EisEx van stroom zou moeten voorzien. Bij bij 1 van de 2 draden is een stukje tussenuit geknipt.

Toen ik de caravan op kwam halen vroeg ik nog aan de monteur wat er met de 2e EisEx was gebeurd. Hij zei hij dat de draad doorgeknipt was en de uiteinden wat uit elkaar gebogen waren, maar op bijgevoegde foto te zien dat de draad van de 2e EisEx is doorgeknipt en niet geïsoleerd wat is teruggeduwd in de doorvoertule.

Al met al ben ik hier niet blij mee. Ik heb maar liefst 1,5 uur arbeidsloon betaald voor de montage met dit als resultaat. Mijn disselbak wordt bij regen vochtig. Ik heb geen tijd meer om voor mijn vakantie de caravan naar de dealer te brengen dus zal ik alles zo goed mogelijk isoleren

Vragen:

Is de beschadigde draad van de 1e EiEx en de afgeknipte draad van de 2e EiEx wel veilig genoeg in een disselbak met gasflessen?

Kan het zo zijn dat dit toch een werkwijze is? Ik denk dan aan alleen een + draad naar de EisEx en dat de massa dan via de geaarde gasleiding loopt waar de TRUMA Duo Control CS op gemonteerd zit? Komt op mij raar over omdat de aanwezige oude afstandsbediening volgens TRUMA prima past op het oude model DuoControl CS en het lijkt mij niet logisch dat er dan 1 cm draad er tussenuit moet worden geknipt

Ik heb via de mail bij de dealer om opheldering gevraagd, maar tot op heden nog geen reactie,

Ook al een mail gestuurd naar het TRUMA Servicecentrum, maar ook nog geen reactie

Groet Bart
Bijlagen
TRUMA DuoControl CS.jpg
BMW X3 en Eriba Nova 480 GL met Omnistor luifel en Truma SER mover

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36182
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Montage EisEx op Truma DuoControl CS

Bericht door Chris » zo 11 aug 2019 19:42

Hoi Bart...
Het enige wat ik kan zeggen: Slordig werk..
Krimptubeje had nooit deze vraag opgeleverd....buiten het feit of het wel of niet goed is..
Dat weet ik niet nl....sorry.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Plaats reactie

Terug naar “Elektra, gas, water”