Al iemand ervaring met de E-Load van E-Trailer?

Alles wat te maken heeft met stroomvoorziening, gas en water.
Stekkers, kabels, accu's, verwarming, airco, kooktoestel, gasflessen, toilet/natte ruimte, keuken enz.
Plaats reactie
Willem69
Berichten: 491
Lid geworden op: wo 30 dec 2015 12:56

Al iemand ervaring met de E-Load van E-Trailer?

Bericht door Willem69 » ma 17 jun 2019 14:43

Heeft er al iemand ervaring met de e-load van E-Trailer?

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Al iemand ervaring met de E-Load van E-Trailer?

Bericht door Micky » ma 17 jun 2019 14:52

RE.gif

Witjesm heeft hem en is er zeer te spreken over tot nu toe, hier kun je eea erover lezen, let wel de levertijden zijn enorm (in 2de helft 2020) op dit moment:

viewtopic.php?f=60&t=34766&p=686910&hil ... ad#p686910
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
witjesm
Berichten: 1716
Lid geworden op: ma 2 sep 2013 14:50
Locatie: Zwitserland

Re: Al iemand ervaring met de E-Load van E-Trailer?

Bericht door witjesm » wo 19 jun 2019 10:37

Ja erg leuk ding en zeer naukeurig. Wel een keer een probleem gehad met 0 stellen maar dat heeft zichzelf later opgelost.
BMW M440xi Cabrio of VW California 4x4 met Eriba Nova S485

Gebruikersavatar
witjesm
Berichten: 1716
Lid geworden op: ma 2 sep 2013 14:50
Locatie: Zwitserland

Re: Al iemand ervaring met de E-Load van E-Trailer?

Bericht door witjesm » wo 14 aug 2019 17:11

Wat een pruts bedrijf is dit! Bijna schandalig. Inmiddels werken E-level, E-pressure, E-Switch, E-level en E-Volt vlekkeloos. Blij mee!

Toen ontving ik E-load dat leek ook in eerste instantie prima. Todat zonder reden de uitlezing systematisch 45 kg te veel aangeeft. Ik weer bellen en mailen. Inmiddels 5 weken verder en 2 kontact personen en geen van 2 heeft uit zich zelf weer kontact gezocht. Leuke tool gaat ook zeker de toekomst zijn maar wat een klojo's! Onbegrijpelijk!
BMW M440xi Cabrio of VW California 4x4 met Eriba Nova S485

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Al iemand ervaring met de E-Load van E-Trailer?

Bericht door Micky » wo 14 aug 2019 19:34

RE.gif

ze gebruiken blijkbaar gewoon de klanten als testers, keer op keer lijken de producten nog niet uit ontwikkeld, overigens ben ik ook een hele tevreden gebruiker, maar wel nadat ik een nieuw model hoofdunit had ontvangen.
af en toe nog wel wat strubbelingen met het waterpas zetten, lijkt net of het systeem na aankomst een tijdje (minuut of 10-20) nodig heeft om te acclimatiseren, want hij geeft dan waterpas aan als hij niet waterpas staat, zet je hem vervolgens met een gewone waterpas recht, geeft hij aan dat je helemaal schaaf staat, 10 minuten later geeft hij ineens aan dat je wel recht staat mrgreen.gif

Los daarvan, ik zou het zo weer kopen mrgreen.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18818
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: Al iemand ervaring met de E-Load van E-Trailer?

Bericht door Hobby Linka » wo 14 aug 2019 21:31

RE.gif

Ik denk dat het systeem niet zo zeer het probleem is, maar de terugkoppeling die langer dan 5 weken op zich laat wachten.

Dat geeft geen professionele indruk weer.
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

iemand
Berichten: 5225
Lid geworden op: za 2 mei 2015 12:23
Contacteer:

Re: Al iemand ervaring met de E-Load van E-Trailer?

Bericht door iemand » wo 14 aug 2019 21:48

Spul uit China moet ik vaak ook 5 weken op wachten.
Dit spul is toch wat duurder whistle.gif
Groeten Erik ( caravan: Avento Touristique Comfort 365 TCB )

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Al iemand ervaring met de E-Load van E-Trailer?

Bericht door Micky » wo 14 aug 2019 21:51

RE.gif RE.gif

Het systeem is uiteraard wel het probleem in het beginsel, je neemt immers pas contact op omdat het niet naar behoren werkt mrgreen.gif
hetzelfde telefoonnummer die Witjes heeft, heb ik ook gebruikt (omdat ik het van hem gekregen had, direct verbinding met de technische jongens) en in mijn geval hielp dat, nu komt er geen terugkoppeling omdat ze blijkbaar geen echte oplossing kunnen bieden op dit moment.
in mijn geval was een nieuwe en gemodificeerde unit de oplossing.

RE.gif ach, het is nieuw op de markt en JA, ze zouden er anders mee om kunnen gaan, echter valt het ook niet mee om een dergelijk scala aan producten in de markt te zetten zonder problemen, de markt is en blijft gewoon heel klein, leuk of niet.

Feit blijft dat ze de dialoog gaande moeten houden en dat lijkt een probleem te zijn op het moment.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Al iemand ervaring met de E-Load van E-Trailer?

Bericht door PD » wo 14 aug 2019 21:57

Tjah, E-trailer is een typische start-up van een paar studenten en dan ontbeer je een adequate organisatie voor de follow-up.... in de vakantieperiode loop je er vervolgens tegenaan dat de sleutelfiguren even buiten beeld zijn.... vervelend maar niet onoverkomelijk !

In het geval van Witjesm begrijp ik zijn frustratie wel; volgens mij heeft hij voor E-load al een jaar geleden de factuur voldaan en nog steeds geen werkende applicatie.... klant zijn van een start-up vergt wat meer eelt op je ziel knipoog.gif Je staat echter wel aan de wieg van technologische ontwikkelingen en financiert deze mede thumbup.gif

Een module E-level die pas na 10-20 minuten betrouwbaar is zoals Micky schrijft, is vooralsnog onbruikbaar want dan hangt de voortent er al aan :(

Wanneer ze er de financiële middelen voor blijven hebben, zal het uiteindelijk wel goed komen; er is tenslotte een toenemende behoefte om zoveel mogelijk via je smartphone onder controle te hebben/krijgen. Tot die tijd wat extra eelt op de aankoopzieltjes van de pioniers knipoog.gif De module E-pressure is vooralsnog geen ontwikkeling maar een copy/paste van bestaande en bewezen systemen...
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Al iemand ervaring met de E-Load van E-Trailer?

Bericht door Micky » wo 14 aug 2019 22:33

RE.gif

spijker op de kop PD thumbup.gif

Waarbij de accumonitor, temperatuur sensoren, bandendruk sensoren, dakraam controle (meer heb ik nog niet) allemaal heel goed en naar behoefte werken.
waterpas is ook niet iets wat zich telkens voordoet en kan dus ook iets in mijn eigen configuratie zijn, aangezien ik het bij niemand anders heb gehoord.

Maar goed, het maakt niet uit toch? of je behoort tot de innovators, early adopters, wellicht early majority, of je huppelt er een beetje achteraan als "late" of misschien wacht je tot iedereen het al heeft (laggard), het leuke is wel dat het open en eerlijk besproken wordt op het forum en mensen die willen aanschaffen kunnen zo zelf bepalen of het al de moeite waard is of niet thumbup.gif mrgreen.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Conradi
Berichten: 5090
Lid geworden op: zo 15 feb 2015 11:22

Re: Al iemand ervaring met de E-Load van E-Trailer?

Bericht door Conradi » wo 14 aug 2019 23:23

PremiumDiscovery schreef:
wo 14 aug 2019 21:57
...klant zijn van een start-up vergt wat meer eelt op je ziel knipoog.gif Je staat echter wel aan de wieg van technologische ontwikkelingen en financiert deze mede...
Je analyse klopt helemaal, alleen is dat niet het enige :wink:

Naast E-Trailer zijn in ieder geval Al-KO en Reich met vergelijkbare ontwikkelingen bezig. Ze hebben niet allemaal dezelfde modules of functionaliteit ter beschikking, maar ze zijn deels vergelijkbaar. En ook daar lees in links en rechts toch behoorlijke problemen. Al-KO heeft met de Mammut mover al laten zien dat het drie generaties kan duren voor dat ze iets hebben dat echt altijd goed werkt. En waar je bij E-trailer tenminste nog contact met de ontwikkelaars kunt maken, is dat bij die Duitse jongens onmogelijk. Daar eindig je bij een call center.

Kortom, hoe mooi ik het allemaal ook vind, ook ik heb de indruk dat het nog even gaat duren voordat een een echt betrouwbaar systeem is :roll:
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine

Gebruikersavatar
evr66
Berichten: 1263
Lid geworden op: do 8 jan 2009 10:12

Re: Al iemand ervaring met de E-Load van E-Trailer?

Bericht door evr66 » do 15 aug 2019 07:20

Even vwb de leveler: werkt hier tot op heden probleemloos.

Laatst 1 tmps sensor kosteloos vervangen gekregen nadat de garantie verstreken was. Niks van te zeggen dus.

Wel de indruk dat er onlangs wat personeelswisselingen hebben plaatsgevonden, communicatie was wat minder vlot dan voorheen.
Polar 590LB (2012) - Simpark - Alde - iTBS - MB E320 S211

rfvdh

Re: Al iemand ervaring met de E-Load van E-Trailer?

Bericht door rfvdh » vr 27 dec 2019 23:35

Yep en werkt perfect gekocht bij Caravan Komfort https://caravankomfort.de/nl/product-ca ... railer-nl/en was snel geleverd en werkt prima, ook de aanvullende modules afgenomen.

Plaats reactie

Terug naar “Elektra, gas, water”