Raam airco

Alles wat te maken heeft met stroomvoorziening, gas en water.
Stekkers, kabels, accu's, verwarming, airco, kooktoestel, gasflessen, toilet/natte ruimte, keuken enz.
Gebruikersavatar
Michel1975
Berichten: 2784
Lid geworden op: do 9 jan 2014 22:34
Locatie: Hensbroek

Re: Raam airco

Bericht door Michel1975 » di 4 jun 2019 10:18

RE.gif
Hier hetzelfde. De airco's thuis draaien ook al weer op volle toeren.
Ik zou echt niet meer zonder airco willen.
Trekker: Skoda Kodiaq Sportline en nog heel even een Mercedes CL500 AMG, met aan de haak Kip 50 Hyline TRX, Primus vloeistofverwarming, zonnepanelen, Mover. Of een SMV 34LSR met wielen.

Gebruikersavatar
Tjub
Berichten: 948
Lid geworden op: zo 10 jul 2016 23:06

Re: Raam airco

Bericht door Tjub » di 4 jun 2019 17:52

Daphne schreef:

Onze ervaring ook. De huidige generaties dakairco’s hoor je amper. Geluid gaat over je heen in tegenstelling tot een bankairco, die hoor je vaak onder luifel wel. En ‘s nachts lekker de airco aan, zomer 2018 was zonder eigenlijk niet te doen.
Dat zeg je goed: huidige generatie, maar er zijn er nog genoeg die met van die ouwe sch...t bakken op hun caravan ook gewoon 's nachts de camping terroriseren... en ze weten prima dat de meesten er last van hebben...die zullen er zelfs na een voorzichtig verzoekje niks mee doen..
Chateau Caratt 430TMF achter Renault Kadjar Techno TCe 140

Gebruikersavatar
r.obbink
Berichten: 1130
Lid geworden op: wo 20 feb 2019 09:01
Locatie: dorp met het laagste punt van NL
Contacteer:

Re: Raam airco

Bericht door r.obbink » di 4 jun 2019 19:17

Ik heb vorige week vrijdag de Ventana bij de dealer opgehaald

Er is een nieuwe Fresh Air 1700 op geplaatst... ik heb hem nog niet kunnen testen omdat hij meteen naar de stalling is gegaan....

Ik wil hem in Italie straks natuurlijk gebruiken en ben erg benieuwd naar het geluid... Zal ook 's avonds echt wel even buiten gaan luisteren.

En als mijn toekomstige buren er last van hebben dan zet ik hem uit … maar als hij nauwelijks hoorbaar is..... dan laat ik hem gewoon aan in de nachtstand.

Volgens de monteur die de werking heeft uitgelegd hoor je de nieuwe 1700 nauwelijks.....hij heeft er al meerdere gemonteerd.


We gaan het beleven!!! Voor het eerst na 35 jaar gekampeerd te hebben zonder... deze zomer voor het eerst met... maar ik kijk nu al uit naar mijn warme dekbed in de caravan :lol:
Ford C-Max 1.6 ecoboost Ford Kuga 1.5 Vignale, Burstner Ventana 510 TS inclusief Reich 1.8 mover, Dorema Contea XL300 voortent, Garda de luxe uitbouw, Dometic Freshjet 1700 dakairco. Xsarius Apollo 85 cm volautomaat Autoskew schotel

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Raam airco

Bericht door Chris » di 4 jun 2019 21:24

O o o o o o o o o ..

Ik heb weer eens iets uit m'n klep laten vallen.... nu valt iedereen erover.. whistle.gif whistle.gif
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Tjub
Berichten: 948
Lid geworden op: zo 10 jul 2016 23:06

Re: Raam airco

Bericht door Tjub » di 4 jun 2019 21:35


Chateau Caratt 430TMF achter Renault Kadjar Techno TCe 140

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Raam airco

Bericht door PD » di 4 jun 2019 21:51

Onze Dometic B2200 dakairco hebben we al sinds 2010 en draait dus voor het 10e jaar (valt deze nog in de huidige generatie ?) en inmiddels op de 3e caravan. Deze hoor je niet of nauwelijks meer dan een nieuwe airco, anders hadden we deze al wel vervangen...

De dakairco draait naar behoefte, eventueel ook in de nacht; het licht zoemend geluid is nauwelijks hoorbaar en voor wie zich er (gespeeld) aan stoort, heb ik de volgende overpeinzing: Ga je ook klagen over kleine kinderen die al om 07:00h actief zijn en echt veel luidruchtiger zijn ?
Leven en laten leven thumbup.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Tjub
Berichten: 948
Lid geworden op: zo 10 jul 2016 23:06

Re: Raam airco

Bericht door Tjub » di 4 jun 2019 22:02

Je zegt het zelf al....anders had je hem al vervangen....jij houd er nog wel rekening mee blijkbaar. Sommige campinggasten dus niet..
Chateau Caratt 430TMF achter Renault Kadjar Techno TCe 140

Plaats reactie

Terug naar “Elektra, gas, water”