Bedieningspaneel van hobby 440 SF bouwjaar 2007 werkt niet meer

Alles wat te maken heeft met stroomvoorziening, gas en water.
Stekkers, kabels, accu's, verwarming, airco, kooktoestel, gasflessen, toilet/natte ruimte, keuken enz.
Plaats reactie
Jansenden
Berichten: 21
Lid geworden op: di 2 apr 2019 22:51

Bedieningspaneel van hobby 440 SF bouwjaar 2007 werkt niet meer

Bericht door Jansenden » wo 3 apr 2019 10:22

scratch.gif Ik sta op dit moment op de camping en krijg mijn bedieningspaneel van de verlichting niet aan de praat .Heb vooraf voordat ik naar camping vertrok nog alles thuis gecontroleerd en alles deed het zoals het hoort. Heb zekeringen van omvormer gecontroleerd hier bij geconstateerd dat bij het verwijderen van de eerste 4 zekeringen van 15 amp. een rood ledje brande. Bij de 5e zekering van 7,5 amp ging geen ledje branden . Heb zekeringen een voor een teruggeplaatst en merkte dat bij het plaatsen van 1e zekering van 15 AMP 2 leds op bedieningspaneel branden die van de vloerverwarming en boiler, bij het plaatsen van volgende zekeringen gaan de 2 leds uit .Heb geprobeerd met het uit en inschakelen van de veiligheids hendel of paneel wel reageerde , wat gebeurde is bij het indrukken van toets verlichting de leds van de vloerverwarming en boiler heel kort oplichte.
Aangezien ik de hele maand april op de camping sta zonder gebruik te kunnen maken van verlichting en toilet en kranen zou ik blij zijn met nuttige tips om probleem gedeeltelijk te verhelpen / oplossen .

Met vriendelijke groet,

Jan

Gebruikersavatar
karelV
Berichten: 7068
Lid geworden op: ma 31 aug 2015 15:32
Locatie: in Nederland

Re: Bedieningspaneel van hobby 440 SF bouwjaar 2007 werkt niet meer

Bericht door karelV » wo 3 apr 2019 11:47

Weet de oorzaak zo niet meteen voor de uitval van het bedieningspaneel, maar wat heeft dat met de kranen en toilet te maken dan....of springt de zekering er telkens uit?
Caravan die getrokken wordt door een auto mrgreen.gif

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Bedieningspaneel van hobby 440 SF bouwjaar 2007 werkt niet meer

Bericht door Chris » wo 3 apr 2019 13:00

De vloerverwarming en de boiler zijn 2 aparte systemen in de stuurkast.
Beide zijn de enige 230 volt geschakelde gebruikers.
Alle andere dingen zijn uit het 12 volt boord systeem.
Ik vrees dat er daar een probleem inzit, en schema's zijn er niet van, een printlayout is alles.
Ben bang dat je naar een dealer moet...
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Jansenden
Berichten: 21
Lid geworden op: di 2 apr 2019 22:51

Re: Bedieningspaneel van hobby 440 SF bouwjaar 2007 werkt niet meer

Bericht door Jansenden » wo 3 apr 2019 14:01

Hartelijk dank voor je reactie, Ik zelf denk ook aan een probleem van het 12 volt systeem zeker omdat spoeling en waterpompjes ook niet werken . Heeft het dan met de omvormer te maken ? Ik bemerkte wel dat de vijfde zekering van 7,5 amp.bij het verwijderen geen ledje brand terwijl dat bij andere
groepen wel het geval is . Indien de omvormer defect zou zijn is het dan voorlopig op te lossen door het 12 volt system via de accu van de mover te laten lopen ?? Indien de caravan achter de auto hangt heb ik toch ook 12 volt spanning in de caravan dan zijn toch ook diverse lampen te gebruiken en volgens mij ook de spoeling van het toilet ??
Groet Jan

Jansenden
Berichten: 21
Lid geworden op: di 2 apr 2019 22:51

Re: Bedieningspaneel van hobby 440 SF bouwjaar 2007 werkt niet meer

Bericht door Jansenden » wo 3 apr 2019 14:38

karelV schreef:
wo 3 apr 2019 11:47
Weet de oorzaak zo niet meteen voor de uitval van het bedieningspaneel, maar wat heeft dat met de kranen en toilet te maken dan....of springt de zekering er telkens uit?
De spoeling van het toilet en de pompjes van de kranen lopen ook via het 12 volt system , dat Heeft niet direct iets te maken met het bedieningspaneel maar wellicht iets met de omvormer.

Jansenden
Berichten: 21
Lid geworden op: di 2 apr 2019 22:51

Re: Bedieningspaneel van hobby 440 SF bouwjaar 2007 werkt niet meer

Bericht door Jansenden » wo 3 apr 2019 19:51

Chris schreef:
wo 3 apr 2019 13:00
De vloerverwarming en de boiler zijn 2 aparte systemen in de stuurkast.
Beide zijn de enige 230 volt geschakelde gebruikers.
Alle andere dingen zijn uit het 12 volt boord systeem.
Ik vrees dat er daar een probleem inzit, en schema's zijn er niet van, een printlayout is alles.
Ben bang dat je naar een dealer moet...
Hartelijk dank voor je reactie, heb zelf ook zoiets van het probleem moet ergens in de omschakeling zitten naar 12 volt temeer omdat spoeling toilet en pompjes van wasbakken ook niet werkt. Heb elders gelezen dat er een optie is om de accu van de mover te gebruiken en de + en de - aan te sluiten op de batterie ingang van de omvormer dometic 912 waar nu de aansluiting zit van de 13 polige stekker. Mag je deze zonder problemen beide op deze in gang aansluiten ? Of levert dat problemen op Indien caravan achter auto hangt.
Groet, Jan

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Bedieningspaneel van hobby 440 SF bouwjaar 2007 werkt niet meer

Bericht door Chris » wo 3 apr 2019 20:11

RE.gif
Hoooo... Neeee !!!!
Een Dometic 912 is een inverter.
Zo'n ding maakt van 12 volt gelijkspanning ( uit de accu b.v.) 230 Volt wisselspanning.
Als je dat op het 12 volt systeem aan gaat sluiten komen er vlammen en rook uit je caravan..

NIET DOEN DUS !!!
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Ab
Moderator
Berichten: 26559
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Bedieningspaneel van hobby 440 SF bouwjaar 2007 werkt niet meer

Bericht door Ab » wo 3 apr 2019 20:28

Dat lijkt me sterk..
Een 12-230 volt inverter heeft niks te zoeken in een Hobby.
Niet standaard tenminste.
Er zit toch gewoon een omvormer zoals bij elke caravan in, die van 230 volt 12 volt maakt..
Ik zou eerst even kijken of de 12 volt wel werkt achter de auto.
Is dat zo, dan kan je met een gerust hart de mover-accu aansluiten.
Voor alle zekerheid zou ik dat doen met een contrastekker met een plus op pool 9 en de massa op de min.
Dan heb je exact hetzelfde als achter de auto, en alles werkt.
De mover-accu zal ook opgeladen worden neem ik aan, als 230 volt aanwezig is.
Zo omzeil je de complete omvormer.
Ik heb nog een compleet aansluitsnoer liggen mocht je in het midden van NL zitten.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Bedieningspaneel van hobby 440 SF bouwjaar 2007 werkt niet meer

Bericht door Chris » wo 3 apr 2019 20:28

Jan...

Kan je a.u.b. foto's maken van de installatie.
En dan wel van de kast waar de zekeringen in zitten.
Ik heb het idee dat het niet duidelijk is welk systeem er in jou caravan zit.

Dus.. vraag 1.
Heb jij een caravan zoals het handboek van deze link?
https://www.hobby-caravan.de/nl/catalog ... nload=2504
Op pagina 06-5 staat de grote stuurkast, heb je het over die zekeringen??

Zo ja, dan is het niet "even" mogelijk om een tijdelijke oplossing te maken op deze kast.
Dit is een soort centrale lichtstuurkast die werkelijk alles combineert, zowel de digitale sturing van alles als ook de omvormer om alles van 230 Volt wisselspanning naar 12 volt gelijkspanning om te zetten.
Dat doet het ding d.m.v. een geschakelde voeding.... HI TECH !!
Wat je event. wel zou kunnen bedenken is een noodstroom constructie, met behulp van de accu idd.

De plus pool (+) van de accu zou je aan pen 9 van de Jaeger stekker, en de min pool (-) aan pen 13 van diezelfde Jaeger stekker kunnen verbinden.
Er bestaan losse contra Jaeger stekkers event.

Dan werkt alle verlichting en pompjes op de accu, behalve de koelkast, die krijgt zo geen spanning.
Let wel, de accu is dan zwaar belast want je hebt denk ik nog allemaal gloeilampjes en halogeen lampjes in de caravan.
Dat zijn nogal stroomzuipers.
Dus de lader moet zeker aan de accu blijven hangen, anders is de accu wel heel snel leeg.

Daarnaast zou ik de zekeringen van de lichtstuurkast, welke niet voor de vloerverwarming en de boiler zijn, er allemaal uithalen.
Ik weet n.l. niet of de lichtstuurkast ( die vermoedelijk al stuk is) het lekker vind om 12 volt via de achterdeur te krijgen.
Lijkt mij geen probleem, maar hier is de situatie niet echt gewoon.... dus trek die zekeringen maar...

( ik heb ook zo'n zelfde constructie als noodstroom voorziening, wel netjes bekabeld enzo, maar idd met een losse contra jaeger steker.... werkt prima)
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Bedieningspaneel van hobby 440 SF bouwjaar 2007 werkt niet meer

Bericht door Chris » wo 3 apr 2019 20:33

@ Ab..


TS schrijft, en stelt voor, om het systeem via een Dometic 912 aan te sluiten... woorden van TS !!
Een Dometic 912 is een inverter..
Daar heeft ie in dit geval helemaal nix aan....

OF...
Het is geen Dometic 912 waar TS over schrijft...
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Bedieningspaneel van hobby 440 SF bouwjaar 2007 werkt niet meer

Bericht door Chris » wo 3 apr 2019 20:39

OF...
En dat weet ik nou weer net niet..
Heeft een Hobby uit 2007 een licht control systeem en een aparte omvormer.
Dan is het al een stuk simpeler...
Kan je er bijna zeker van zijn dat de omvormer iets heeft.....
Dat hoop ik eigenlijk voor TS, want een reparatie lichtstuurkast is best een "klus", niet voor hobbyisten.... is pure digitale electronica.

Ik zal eens zoeken of ik nog kan vinden hoe het in mijn Hobby van 2012 zat, oudere foto's bekijken dus.

edit... gevonden denk ik.. bij mij was de lichtstuurkast en de omvormer 1 grote bak waar ook de zekeringen inzaten... net als in de linkt die ik eerder gaf, alleen nieuwere uitvoering..
Laatst gewijzigd door Chris op wo 3 apr 2019 20:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Ab
Moderator
Berichten: 26559
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Bedieningspaneel van hobby 440 SF bouwjaar 2007 werkt niet meer

Bericht door Ab » wo 3 apr 2019 20:41

RE.gif RE.gif D
Dat weet ik...
Maar een Dometic SN 912 heeft totaal niks te zoeken in een Hobby.
Elke Hobby of andere caravan heeft een omvormer.
Waar 230 in gaat en 12 uitkomt
Niet andersom.
Het zal dus een andere zijn. Mogelijk met dezelfde nummers maar zonder SN.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Bedieningspaneel van hobby 440 SF bouwjaar 2007 werkt niet meer

Bericht door Chris » wo 3 apr 2019 20:50

Lijkt een gecombineerde kast... omvormer ( geschakelde voeding) en lichtstuurkast..
Zo'n groot ding dus, vol met elektronica.
Kijk maar hier op pagina 06-9.
https://www.hobby-caravan.de/fileadmin/ ... W_07_e.pdf
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Ab
Moderator
Berichten: 26559
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Bedieningspaneel van hobby 440 SF bouwjaar 2007 werkt niet meer

Bericht door Ab » wo 3 apr 2019 21:08

Ja..met een 12 volt ingang vanaf de auto en 230 volt uit het net.
Misschien wel met de nummers 912 erop. knipoog.gif
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Jansenden
Berichten: 21
Lid geworden op: di 2 apr 2019 22:51

Re: Bedieningspaneel van hobby 440 SF bouwjaar 2007 werkt niet meer

Bericht door Jansenden » wo 3 apr 2019 21:38

Chris schreef:
wo 3 apr 2019 20:28
Jan...

Kan je a.u.b. foto's maken van de installatie.
En dan wel van de kast waar de zekeringen in zitten.
Ik heb het idee dat het niet duidelijk is welk systeem er in jou caravan zit.

Dus.. vraag 1.
Heb jij een caravan zoals het handboek van deze link?
https://www.hobby-caravan.de/nl/catalog ... nload=2504
Op pagina 06-5 staat de grote stuurkast, heb je het over die zekeringen??

Zo ja, dan is het niet "even" mogelijk om een tijdelijke oplossing te maken op deze kast.
Dit is een soort centrale lichtstuurkast die werkelijk alles combineert, zowel de digitale sturing van alles als ook de omvormer om alles van 230 Volt wisselspanning naar 12 volt gelijkspanning om te zetten.
Dat doet het ding d.m.v. een geschakelde voeding.... HI TECH !!
Wat je event. wel zou kunnen bedenken is een noodstroom constructie, met behulp van de accu idd.

De plus pool (+) van de accu zou je aan pen 9 van de Jaeger stekker, en de min pool (-) aan pen 13 van diezelfde Jaeger stekker kunnen verbinden.
Er bestaan losse contra Jaeger stekkers event.

Dan werkt alle verlichting en pompjes op de accu, behalve de koelkast, die krijgt zo geen spanning.
Let wel, de accu is dan zwaar belast want je hebt denk ik nog allemaal gloeilampjes en halogeen lampjes in de caravan.
Dat zijn nogal stroomzuipers.
Dus de lader moet zeker aan de accu blijven hangen, anders is de accu wel heel snel leeg.

Daarnaast zou ik de zekeringen van de lichtstuurkast, welke niet voor de vloerverwarming en de boiler zijn, er allemaal uithalen.
Ik weet n.l. niet of de lichtstuurkast ( die vermoedelijk al stuk is) het lekker vind om 12 volt via de achterdeur te krijgen.
Lijkt mij geen probleem, maar hier is de situatie niet echt gewoon.... dus trek die zekeringen maar...

( ik heb ook zo'n zelfde constructie als noodstroom voorziening, wel netjes bekabeld enzo, maar idd met een losse contra jaeger steker.... werkt prima)
Hallo Chris,

Hartelijk dank voor de reacties, Ik heb inderdaad zo,n kast met zekeringen alleen maar 5 groepen , 4 van 15 amp. en de laatste van 7,5 amp. Verder zit er nog zo,n kastje in waar de schakelaars op zitten om de Stromboli in de caravan ervan af te halen en recharge zit er nog een grote platte kast ? Ik ben op dit moment thuis er ga donderdag avond of vrijdagmorgen terug naar de camping. Ik zou inderdaad al blij zijn met die noodoplossing als Ik het goed begrijp een aansluiting maken van de accu van de mover die constant aan de oplader zit naar een contrastekker die ook op de trekhaak van de auto zit ( neem Ik aan ) de kabel moet dit een vaste kern zijn 2x2,5 Indien ik op de camping ben stuur Ik U een foto Indien nog nodig , en harstikke bedankt voor uw advies.
Groet, Jan

Jansenden
Berichten: 21
Lid geworden op: di 2 apr 2019 22:51

Re: Bedieningspaneel van hobby 440 SF bouwjaar 2007 werkt niet meer

Bericht door Jansenden » wo 3 apr 2019 22:00

Ab schreef:
wo 3 apr 2019 20:28
Dat lijkt me sterk..
Een 12-230 volt inverter heeft niks te zoeken in een Hobby.
Niet standaard tenminste.
Er zit toch gewoon een omvormer zoals bij elke caravan in, die van 230 volt 12 volt maakt..
Ik zou eerst even kijken of de 12 volt wel werkt achter de auto.
Is dat zo, dan kan je met een gerust hart de mover-accu aansluiten.
Voor alle zekerheid zou ik dat doen met een contrastekker met een plus op pool 9 en de massa op de min.
Dan heb je exact hetzelfde als achter de auto, en alles werkt.
De mover-accu zal ook opgeladen worden neem ik aan, als 230 volt aanwezig is.
Zo omzeil je de complete omvormer.
Ik heb nog een compleet aansluitsnoer liggen mocht je in het midden van NL zitten.
Hallo Ab, Hartelijk dank voor uw reactie en aanbod. Ik hoop in ieder geval dat de constructie via de accu van de mover een oplossing biedt. Kom zelf uit het zuiden ( Landgraaf ) en ga zorgen dat Ik onderdelen koop om aansluiting te realiseren.
Met vr. groet,

Jan Senden

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Bedieningspaneel van hobby 440 SF bouwjaar 2007 werkt niet meer

Bericht door Chris » wo 3 apr 2019 23:32

Kabel...
Ik heb een 3x 2,5 mm2 kabel gebruikt daarvoor... gewoon VMVL.
2 draadjes maar nodig, maar 2 aderig bestaat niet lijkt het.
Vergeet niet om een zekering in de + draad te plaatsen... 10- 15 ampere ofzo
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Ab
Moderator
Berichten: 26559
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Bedieningspaneel van hobby 440 SF bouwjaar 2007 werkt niet meer

Bericht door Ab » wo 3 apr 2019 23:43

Heb ik niet gedaan.
Met het idee..alles achter de stekker is al afgezekerd.
En het snoer ( 2 x 4 mm2) met goede isolatie kan weinig mee gebeuren.
Aanvaardbaar risico vond ik. knipoog.gif
Zeker gezien het gebruik. ( 2 x in 10 jaar )
Oh..dat lieg ik. Ook nog 1 keer gebruikt bij mijn schoonzus die zonder 12 volt op een camping stond.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Jansenden
Berichten: 21
Lid geworden op: di 2 apr 2019 22:51

Re: Bedieningspaneel van hobby 440 SF bouwjaar 2007 werkt niet meer

Bericht door Jansenden » do 4 apr 2019 19:52

Chris schreef:
wo 3 apr 2019 20:28
Jan...

Kan je a.u.b. foto's maken van de installatie.
En dan wel van de kast waar de zekeringen in zitten.
Ik heb het idee dat het niet duidelijk is welk systeem er in jou caravan zit.

Dus.. vraag 1.
Heb jij een caravan zoals het handboek van deze link?
https://www.hobby-caravan.de/nl/catalog ... nload=2504
Op pagina 06-5 staat de grote stuurkast, heb je het over die zekeringen??

Zo ja, dan is het niet "even" mogelijk om een tijdelijke oplossing te maken op deze kast.
Dit is een soort centrale lichtstuurkast die werkelijk alles combineert, zowel de digitale sturing van alles als ook de omvormer om alles van 230 Volt wisselspanning naar 12 volt gelijkspanning om te zetten.
Dat doet het ding d.m.v. een geschakelde voeding.... HI TECH !!
Wat je event. wel zou kunnen bedenken is een noodstroom constructie, met behulp van de accu idd.

De plus pool (+) van de accu zou je aan pen 9 van de Jaeger stekker, en de min pool (-) aan pen 13 van diezelfde Jaeger stekker kunnen verbinden.
Er bestaan losse contra Jaeger stekkers event.

Dan werkt alle verlichting en pompjes op de accu, behalve de koelkast, die krijgt zo geen spanning.
Let wel, de accu is dan zwaar belast want je hebt denk ik nog allemaal gloeilampjes en halogeen lampjes in de caravan.
Dat zijn nogal stroomzuipers.
Dus de lader moet zeker aan de accu blijven hangen, anders is de accu wel heel snel leeg.

Daarnaast zou ik de zekeringen van de lichtstuurkast, welke niet voor de vloerverwarming en de boiler zijn, er allemaal uithalen.
Ik weet n.l. niet of de lichtstuurkast ( die vermoedelijk al stuk is) het lekker vind om 12 volt via de achterdeur te krijgen.
Lijkt mij geen probleem, maar hier is de situatie niet echt gewoon.... dus trek die zekeringen maar...

( ik heb ook zo'n zelfde constructie als noodstroom voorziening, wel netjes bekabeld enzo, maar idd met een losse contra jaeger steker.... werkt prima)
Hoi Cris ,

Zoals afgesproken heb ik foto,s gemaakt van de e kasten op bodem van caravan zit er nog eentje volgens mij is dit de omvormer ? Zie in ieder geval 230 - 12 volt op kast staan. Heb alle zekeringen uit kast verwijdert een ga morgen de adapter vanaf de accu van de mover aansluiten
Is het dan wel zo dat spoeling van toilet en pompjes van kranen werke ? Heb zojuist de caravan aan de auto gekoppeld en had toen wel 12 volt spanning op een wandlampje die een eigen schakelaar heeft . Bedieningspaneel paneel werkte niet had dit geprobeerd voordat ik zekeringen eruit gehaald had .de grote platte kadt naaste zekeringen kastjes ik geopend en ook weer snel dichtgemaakt een spaghetti aan kabels .Hoe kan ik de foto,s toevoegen ?

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Bedieningspaneel van hobby 440 SF bouwjaar 2007 werkt niet meer

Bericht door Chris » do 4 apr 2019 20:50

Helaas... geen foto's doorgekomen.
Probeer ze eens hier te plaatsen, maar je kan geen grote/zware foto's plaatsen..
Ik weet helaas niet hoe het in een Hobby 2007 allemaal zit, koffiedik kijken dus...sorry.

En hier is een link hoe je foto's moet plaatsen
viewtopic.php?f=130&t=19895
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Jansenden
Berichten: 21
Lid geworden op: di 2 apr 2019 22:51

Re: Bedieningspaneel van hobby 440 SF bouwjaar 2007 werkt niet meer

Bericht door Jansenden » do 4 apr 2019 22:05

Beste Cris,
Heb ze nog eens verstuur hopelijk komen ze bij jou aan .

Groet , Jan
Bijlagen
C2B77717-3706-4F31-96CD-DF2E0BC7FDD0.jpeg
Foto,s
9F1B61DC-D1F1-4C50-8560-D1008C579BCB.jpeg
1AD0620B-91AC-40C7-9284-E4B45FD6B4F7.jpeg

Ab
Moderator
Berichten: 26559
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Bedieningspaneel van hobby 440 SF bouwjaar 2007 werkt niet meer

Bericht door Ab » do 4 apr 2019 22:11

Als het achter de auto niet werkte, gaat het via de mover-accu ook niet werken.
De 12 volt ingang en ook de uitgangen zijn hetzelfde.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7895
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Bedieningspaneel van hobby 440 SF bouwjaar 2007 werkt niet meer

Bericht door VIP » do 4 apr 2019 22:15

De 2de foto zit niet standaard in een Hobby, de andere foto’s wel.
Porsche + Tabbert

Jansenden
Berichten: 21
Lid geworden op: di 2 apr 2019 22:51

Re: Bedieningspaneel van hobby 440 SF bouwjaar 2007 werkt niet meer

Bericht door Jansenden » vr 12 apr 2019 10:58

Het probleem van het bedieningspaneel is heden opgelost Bij deze mijn dank aan diegene in dit forum die mij met dit probleem hebben geadviseerd .
De omvormer was defect , deze zelf gedemonteerd en laten repareren door een electronica zaak in Heerlen .
Wat een service s,morgens afgeleverd en dezelfde dag weer gerepareerd in huis .👍👍

Groet ,

Jan

Plaats reactie

Terug naar “Elektra, gas, water”