Waterniveau-indicator Sprite Mondeal 2017

Alles wat te maken heeft met stroomvoorziening, gas en water.
Stekkers, kabels, accu's, verwarming, airco, kooktoestel, gasflessen, toilet/natte ruimte, keuken enz.
Plaats reactie
HansN
Berichten: 8
Lid geworden op: za 12 aug 2017 13:58

Waterniveau-indicator Sprite Mondeal 2017

Bericht door HansN » di 19 mar 2019 23:00

De indicator is al eens eerder besproken (viewtopic.php?f=124&t=30977) en toen overheersten de positieve reacties over de elegante oplossing.
Ik was het eerste jaar dezelfde mening toegedaan maar het jaar erop was het plastic buisje aan de binnenkant zwart uitgeslagen zodat het waterniveau niet of nauwelijks af te lezen was.
Alle leidingen worden aan het begin van het seizoen doorgespoeld met een of ander 123produkt maar dat kan aanslagvorming dus niet voorkomen. Ik maak me nu wel zorgen over hoe de binnenkant van de niet doorzichtige blauwe slangen eruitziet om over de wanden van de 38 litertank nog maar te zwijgen. Helaas kan ik geen foto toevoegen omdat de caravan nog in de stalling staat.
Heeft iemand een idee hoe de zwarte aanslag ontstaan is en hoe die verwijderd kan worden?

Psjaak
Berichten: 290
Lid geworden op: do 4 nov 2004 21:59
Locatie: grootebroek

Re: Waterniveau-indicator Sprite Mondeal 2017

Bericht door Psjaak » di 19 mar 2019 23:23

Ik weet niet of het doorzichtige buisje (zie foto) los is te halen. Zijn dit snel koppelingen? Vervolgens kan je het schoon maken met een ragertje (rode borstel).
Wat mij op viel was dat er redelijk veel water in de tank blijft staan ondanks dat de kraantjes open staan om het water uit de tank te laten lopen. Om en nabij 5 liter.
Ik ben het met je eens dat het niveau ten alle tijden goed zichtbaar moet zijn.
Groet Sjaak
IMG_7728_resize.JPG
IMG_7728_resize.JPG (133.59 KiB) 524 keer bekeken

fendtjeplatin
Berichten: 592
Lid geworden op: do 4 jul 2013 18:23

Re: Waterniveau-indicator Sprite Mondeal 2017

Bericht door fendtjeplatin » wo 20 mar 2019 09:35

Hoe de 5 liter voorkomen.
De reden is dat de aanvoer van de pomp niet op de bodem ligt.
Heb het opgelost door een houten lat ( hard hout ) boven de aanvoer in de tank te plaatsen. ( hard plastic kan ook natuurlijk )
Onder zijde lat uitsparing voor slang natuurlijk.
Doet het al sinds 2014.

succes
Hyundai Santa Fe ( vigo) + old timer chateau 380 uit 1991.
Swift Burgundy mobilhome.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38530
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Waterniveau-indicator Sprite Mondeal 2017

Bericht door Micky » wo 20 mar 2019 10:14

HansN schreef:
di 19 mar 2019 23:00
De indicator is al eens eerder besproken (viewtopic.php?f=124&t=30977) en toen overheersten de positieve reacties over de elegante oplossing.
Ik was het eerste jaar dezelfde mening toegedaan maar het jaar erop was het plastic buisje aan de binnenkant zwart uitgeslagen zodat het waterniveau niet of nauwelijks af te lezen was.
Alle leidingen worden aan het begin van het seizoen doorgespoeld met een of ander 123produkt maar dat kan aanslagvorming dus niet voorkomen. Ik maak me nu wel zorgen over hoe de binnenkant van de niet doorzichtige blauwe slangen eruitziet om over de wanden van de 38 litertank nog maar te zwijgen. Helaas kan ik geen foto toevoegen omdat de caravan nog in de stalling staat.
Heeft iemand een idee hoe de zwarte aanslag ontstaan is en hoe die verwijderd kan worden?
de tank vullen met water en chloor, een ritje doen van een kwartier en vervolgens 1 nacht laten staan, alle zwarte aanslag is dan weg thumbup.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

HansN
Berichten: 8
Lid geworden op: za 12 aug 2017 13:58

Re: Waterniveau-indicator Sprite Mondeal 2017

Bericht door HansN » vr 19 apr 2019 19:44

Gisteren heeft de caravan een kleine beurt gehad en is het buisje van de indicator vervangen. Men heeft ook de binnenkant van de watertank gecontroleerd en daar was geen aanslag zichtbaar. Het buisje is van een ander materiaal dan de leidingen en wellicht wat vatbaarder voor vervuiling. Voor de zekerheid spoel ik alles nog door met water waaraan wat steradent is toegevoegd. Ik houd e.e.a. dit jaar goed in de gaten en zal na de najaarsvakantie het resultaat melden.
Bedankt voor de snelle reacties!

Plaats reactie

Terug naar “Elektra, gas, water”