Ervaringen met Cadac 2 cook pro???

Alles wat te maken heeft met stroomvoorziening, gas en water.
Stekkers, kabels, accu's, verwarming, airco, kooktoestel, gasflessen, toilet/natte ruimte, keuken enz.
Plaats reactie
Sjakie
Berichten: 186
Lid geworden op: zo 25 jun 2017 20:31

Ervaringen met Cadac 2 cook pro???

Bericht door Sjakie » do 18 okt 2018 11:20

Wie heeft er ervaringen met wegsmelten van Cadac apparatuur?

Ik heb een Cadac 2 cook pro uit 2018 en die is na 3x gebruik compleet weggesmolten .
Cadac doet voorstel om voor 109€ een nw te kopen maar daar heb ik voor bedankt.

Tips om dit aan te vliegen bij Cadac zijn welkom.

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18183
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Ervaringen met Cadac 2 cook pro???

Bericht door deusjevo » do 18 okt 2018 11:33

Waarop gooien ze het probleem?
Ik lees in de handleiding dat er een pan van minimaal 150 m en max 300 gebruikt mag worden en verder een drukregelaar 28-30 mbar?

https://www.cadacinternational.com/reso ... ove-NL.pdf
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Sjakie
Berichten: 186
Lid geworden op: zo 25 jun 2017 20:31

Re: Ervaringen met Cadac 2 cook pro???

Bericht door Sjakie » do 18 okt 2018 11:53

deusjevo schreef:
do 18 okt 2018 11:33
Waarop gooien ze het probleem?
Ik lees in de handleiding dat er een pan van minimaal 150 m en max 300 gebruikt mag worden en verder een drukregelaar 28-30 mbar?

https://www.cadacinternational.com/reso ... ove-NL.pdf
Geen idee waarom , gebruikte de orginele bakplaatjes die erbij zaten . Dus nog geen eens een pan. Had hem in de orginele zak gedaan om hem in nl terug te brengen
maar er kwam een brandlucht af niet te kort. Heb hem op de camping in kroatie maar gelijk begraven in de kliko.
Best gevaarlijk apparaat nog want de tafel waar hij opstond was door de hitte ook aangetast.

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18183
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Ervaringen met Cadac 2 cook pro???

Bericht door deusjevo » do 18 okt 2018 12:04

Wat voor drukregelaar had je erop of wordt die standaard meegeleverd met zo’n Cadac?

En minder handig om hem in Kroatie achter te laten, zo maak je ze het wel heel makkelijk weenie.gif
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

janoniem
Berichten: 3062
Lid geworden op: di 5 mei 2015 21:47

Re: Ervaringen met Cadac 2 cook pro???

Bericht door janoniem » do 18 okt 2018 12:33

RE.gif
Wanneer het toestel binnen 6 maanden na aankoop niet deugdelijk blijkt te zijn moet de verkoper volgens de wet bewijzen dat het jouw schuld was. Maar dat moet je hem inderdaad wel mogelijk maken.
TEC Travelking 510 TE 2002 | Unico Torino | Truma SR version 2 | YT 55Ah | CTEK MXS 5.0 | Mazda CX-5 benzine handgeschakeld 2019

workel

Re: Ervaringen met Cadac 2 cook pro???

Bericht door workel » do 18 okt 2018 12:41

Wij hebben de Cada 2 cook pro al 2 jaar in gebruik zowel voor koken als bbq-en en hij bevalt ons prima.

Geen enkele problemen mee gehad of ondervonden, top ding. thumbup.gif

Unplugged
Berichten: 640
Lid geworden op: wo 19 aug 2009 10:51
Locatie: Barneveld

Re: Ervaringen met Cadac 2 cook pro???

Bericht door Unplugged » do 18 okt 2018 14:00

Sjakie schreef:
do 18 okt 2018 11:20
Tips om dit aan te vliegen bij Cadac zijn welkom.
Sjakie schreef:
do 18 okt 2018 11:53
Heb hem op de camping in kroatie maar gelijk begraven in de kliko.
Tja, dan zijn er geen tips meer nodig, lijkt me.
Dat Cadac je nog tegemoet wil komen, is een heel coulante opstelling als je werkelijk niets kunt bewijzen!

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Ervaringen met Cadac 2 cook pro???

Bericht door PD » do 18 okt 2018 14:08

RE.gif
Mee eens; in dit geval is elke euro korting een cadeautje van Cadac thumbup.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Sjakie
Berichten: 186
Lid geworden op: zo 25 jun 2017 20:31

Re: Ervaringen met Cadac 2 cook pro???

Bericht door Sjakie » do 18 okt 2018 19:34

Unplugged schreef:
do 18 okt 2018 14:00
Sjakie schreef:
do 18 okt 2018 11:20
Tips om dit aan te vliegen bij Cadac zijn welkom.
Sjakie schreef:
do 18 okt 2018 11:53
Heb hem op de camping in kroatie maar gelijk begraven in de kliko.
Tja, dan zijn er geen tips meer nodig, lijkt me.
Dat Cadac je nog tegemoet wil komen, is een heel coulante opstelling als je werkelijk niets kunt bewijzen!
Beste ,

Hoezo bewijzen?
Denkt u nu echt dat ik een bedrijf aanschrijf als het product goed is. Of dat ik moedwillig een onjuiste weergave geef om er beter van te worden ?
Dit product deugde niet en is/was gevaarlijk.

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18183
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Ervaringen met Cadac 2 cook pro???

Bericht door deusjevo » do 18 okt 2018 22:41

Tja, bedrijven en importeurs zijn niet altijd zo makkelijk.

Ik heb een Mobicool C40 compressorbox, importeur is Dometic.
Dometic aangeschreven omdat het deksel kromgetrokken was.
Kreeg ik in eerste instantie een berichtje terug dat ik de box vast wel vaak als stoel of opstapje gebruikt zou hebben... boos.gif
Vraag mij af hoe die bedrijven dat soort onzin verzinnen, het lijkt wel of ze klachten standaard afwijzen, het kromtrekken is trouwens een bekend probleem bij deze koelboxen.
Uiteindelijk na veel vijfen en zessen was dat getackeld maar kreeg ik weer geen nieuw deksel omdat ik de aankoopbon niet meer kon vinden en ik de box bij een winkel gekocht had die ondertussen failliet was gegaan.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Sjakie
Berichten: 186
Lid geworden op: zo 25 jun 2017 20:31

Re: Ervaringen met Cadac 2 cook pro???

Bericht door Sjakie » vr 19 okt 2018 00:31

Hoi Deusjevo,

Vanavond mail ontvangen met veranderd voorstel het is nu 89€ geworden ipv 109€ .

Wat je koelbox betreft ik heb goede ervaringen met koelbox4you in Montfoort deze doen Dometic vh Waeco.
Mijn deksel deze zomer ging ook stuk ( eigen schuld) en ze hebben onderdelen besteld voor mij.
Komt week 50 binnen maar dat is Dometic zijn schuld.

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18183
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Ervaringen met Cadac 2 cook pro???

Bericht door deusjevo » vr 19 okt 2018 08:20

Dank je voor de info, enne, ik zou die 89 maar snel pakken.
Als je nog ff wacht sturen ze je straks nog een rekening... mrgreen.gif
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

workel

Re: Ervaringen met Cadac 2 cook pro???

Bericht door workel » vr 19 okt 2018 11:16

@Sjakie,

Net zoals deusjevo aangeeft snel het voorstel van € 89 aannemen.

Let wel, bij producten die langer dan 6 mnd gebruikt zijn of ouder dan 1 jaar zijn ligt de bewijs last altijd bij de gebruiker. Dit kun je vast leggen middels foto's of door het product te bewaren.

Je bent als consument bescherm m.b.t. garantie en/of producten die niet aan de verwachting voldoen. Deze regels zijn vastgelegd door de ACM daar zal een leverancier/fabrikant zich aan moeten houden

Meer informatie hierover is te vinden op:
- Consuwijzer
- Rijksoverheid, bescherming product, rechten en plichten

Wellicht eens slim om dit door te spitten, altijd handig om hier enige kennis van te hebben en/of te vergaren.

Su6 met de afhandeling thumbup.gif

Unplugged
Berichten: 640
Lid geworden op: wo 19 aug 2009 10:51
Locatie: Barneveld

Re: Ervaringen met Cadac 2 cook pro???

Bericht door Unplugged » vr 19 okt 2018 11:58

Sjakie schreef:
do 18 okt 2018 19:34
Beste ,

Hoezo bewijzen?
Denkt u nu echt dat ik een bedrijf aanschrijf als het product goed is. Of dat ik moedwillig een onjuiste weergave geef om er beter van te worden ?
Dit product deugde niet en is/was gevaarlijk.
Ik heb geen enkele reden om te twijfelen aan je goede bedoelingen. Maar heel eerlijk, als ik Cadac zou zijn, dan zou ik het toch graag even zien. Alleen een verhaal is geen bewijs. Je moest eens weten wat er bij bedrijven allemaal aan onterechte claims wordt neergelegd.

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19707
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Ervaringen met Cadac 2 cook pro???

Bericht door Daphne » vr 19 okt 2018 18:04

Op een ander forum lees ik alleen maar positieve verhalen over de Cadac.
Ik vraag me wel één ding af, heb je ‘m op de juiste manier gebruikt? Wij hebben een vergelijkbaar kooktoestel, de Campingaz Xcelerate 400 S waar bij de gasknoppen staat dat de grillplaten alleen op de laagste gasstand gebruikt mogen worden.

Ik zou als fabrikant wel willen zien wat er mis is gegaan als er een klacht wordt neergelegd en die kans moet je altijd kunnen geven als je een garantieclaim indient.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Ervaringen met Cadac 2 cook pro???

Bericht door Micky » vr 19 okt 2018 18:17

RE.gif

en het verschil in drukregelaar, ik ben er pas achter gekomen met onze weber q1000, op de zachtste stand.... veel te heet, aangesloten op de buitengasaansluiting van de caravan die op 50Mbar stond, met de losse gasfles en 30 was hij wel perfect te regelen.
na grondig onderzoek van de koelkast ben ik er achter gekomen dat er toch echt 30 op de caravan hoort (dus na de aftakking van de 500 voor de kachel voor ingewijden) die had ik op voorraad en sinds afgelopen vakantie draait alles op 30 en werkt de weber dus perfect.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Plaats reactie

Terug naar “Elektra, gas, water”