Watertank nivo Tankelektrode Knaus

Alles wat te maken heeft met stroomvoorziening, gas en water.
Stekkers, kabels, accu's, verwarming, airco, kooktoestel, gasflessen, toilet/natte ruimte, keuken enz.
Plaats reactie
Klabatski
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 17 jul 2015 12:10
Locatie: Wolvega

Watertank nivo Tankelektrode Knaus

Bericht door Klabatski » za 8 sep 2018 09:17

Hallo iedereen
Ik heb een vraag over een tankelektrode schoonwater tank. degene die ik heb is nergens meer te vinden.
wat vergelijkbaars is, dat is Tank elektrode 15-50 K Votronic deze staat overal op het internet , maar is deze compatibel met mijn display ( origineel knaus met led lampjes ) dit is een heel paneel waar alles inzit en deze wil ik graag behouden , nu is mijn vraag of dit kan mijn eigen sonde heeft namelijk 2 draden en die van elektrode 15-50 K Votronic heeft er 3 ( signaal , plus en massa ) ik heb een foto toegevoegd van mijn oude tank elektrode
Wie van jullie heeft de wijsheid of dit compatibel is, of weet iemand waar ik mijn oude tankelektrode nog kan krijgen ?

met vriendelijke groet
René Hoornstra
Bijlagen
sonde 2.PNG
sonde 2.PNG (255.42 KiB) 794 keer bekeken
Knaus 500 TKM - Passat Variant 2.0 Hdi R-Line

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36118
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Watertank nivo Tankelektrode Knaus

Bericht door Chris » za 8 sep 2018 10:00

Nee... helaas .. dat gaat niet lukken denk ik..
De Votronic is een capacitief systeem.
En jou oude is dat volgens mij niet.
( heeft het 1 draad te weinig voor)

Heel eenvoudig te controleren.... zit er op jou oude een instel potmetertje boven op de sonde????
Dat is wel bij de Votronic.
Ik heb geen oude Knaus niveau meter maar juist die Votronic set in mijn caravan gebouwd.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
HenkR
Berichten: 761
Lid geworden op: do 17 jul 2008 23:23
Locatie: Amersfoort (Vathorst) ps foto vorige woning

Re: Watertank nivo Tankelektrode Knaus

Bericht door HenkR » za 8 sep 2018 22:52

Ik heb de WG4 nivometer ingebouwd en die heeft 2 draden op de voeler.
Mazda CX5 2.0 en Knaus 500 FVU 2014 en zelf geïnstalleerd: ATC, EVO plus + Optima Yellow 55 + LBC 512, Satenne R3, truma ultraheat, V/A/W meter, waternivo meter, ventilator achter kk en veel extra contactdozen en nog wat gadgets.

graaf
Berichten: 1634
Lid geworden op: vr 17 apr 2009 22:31

Re: Watertank nivo Tankelektrode Knaus

Bericht door graaf » zo 9 sep 2018 05:31

RE.gif Die WG4 meter heb in mijn twee voorgaande caravans ingebouwd. Mijn ervaring is dat hem vrij vaak opnieuw moet instellen middels het potmetertje. De beide pennen moeten ook regelmatig ontkalk worden. In mijn huidige caravan heb een “Wema”- meter met een voeler die werkt met een drijvende ring die om een staaf glijdt. Super naukeurig en tot nu toe geen last van kalkaanslag. Heb hem nu het tweede jaar en maak hem in de winter schoon voordat de caravan in de stalling gaat.
Eriba Touring Troll 550 FEY met Peugeot 3008 1.6 THP Executive

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36118
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Watertank nivo Tankelektrode Knaus

Bericht door Chris » zo 9 sep 2018 11:59

De Votronic sonde met meter werken met een capacitief systeem.
Dan heb je totaal geen elektroforese werking op de pennen van de sonde, en die blijven dan ook helemaal schoon.
Het bevalt mij uitstekend, een van de betere watermeters, en in 10 stappen afleesbaar.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Klabatski
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 17 jul 2015 12:10
Locatie: Wolvega

Re: Watertank nivo Tankelektrode Knaus

Bericht door Klabatski » ma 10 sep 2018 09:19

Als ik de reacties zo lees dan gaat het niet lukken met mijn eigen ingebouwde originele display , en zal het als complete set moeten gaan inbouwen.
dr zit een schroefje op de bovenkant dat zal het potmetertje zijn, ook met dit verstellen blijft hij een volle tank aangeven terwijl het leeg is .
WG4 nivometer heb ik opgezocht deze heeft inderdaad 2 draden maar ik betwijfel of dit compatibel is met mijn eigen originele knaus ledlampjes display
Knaus 500 TKM - Passat Variant 2.0 Hdi R-Line

Gebruikersavatar
HenkR
Berichten: 761
Lid geworden op: do 17 jul 2008 23:23
Locatie: Amersfoort (Vathorst) ps foto vorige woning

Re: Watertank nivo Tankelektrode Knaus

Bericht door HenkR » ma 10 sep 2018 11:22

Je zou eens met een ohm meter (eerst draden loshalen) kunnen kijken of de voeler zelf defect is. Als de LEDs nl ook niet reageren als je de potmeter draait kan het wel eens de electronica zijn.

Henk
Mazda CX5 2.0 en Knaus 500 FVU 2014 en zelf geïnstalleerd: ATC, EVO plus + Optima Yellow 55 + LBC 512, Satenne R3, truma ultraheat, V/A/W meter, waternivo meter, ventilator achter kk en veel extra contactdozen en nog wat gadgets.

Plaats reactie

Terug naar “Elektra, gas, water”