Mini Vriezer in kleding kast

Alles wat te maken heeft met stroomvoorziening, gas en water.
Stekkers, kabels, accu's, verwarming, airco, kooktoestel, gasflessen, toilet/natte ruimte, keuken enz.
Plaats reactie
Doenja
Berichten: 40
Lid geworden op: ma 29 nov 2010 22:19

Mini Vriezer in kleding kast

Bericht door Doenja » wo 5 sep 2018 12:16

Vraagje van een niet zo technische alleenstaande vrouw.

Ik heb 2 honden en zou graag vers vlees voor hun mee willen nemen.
Dit is bevroren en in mijn grote vriezer van de Fendt 465 kan ik een voorraad kwijt, maar niet genoeg.
Graag zou ik zo'n kleine 34L vrieskastje mee willen nemen. Deze is 146 KWH per jaar, kan dit op een camping qua stroom verbruik?
En dan zou ik hem het liefst in mijn kledinhkast zetten, daar heb ik ook een stopcontact.
Geeft dit voldoende ventilatie en kan dit ivm trillen onderweg?

Hier zijn vast wel wat slimme mannen die mij kunnen helpen met advies thumbup.gif
http://i120.photobucket.com/albums/o181/doenja_2006/FB_IMG_1425834934902.jpg

Gebruikersavatar
Gemineye
Berichten: 3923
Lid geworden op: wo 22 mei 2013 09:18

Re: Mini Vriezer in kleding kast

Bericht door Gemineye » wo 5 sep 2018 12:42

een vriezertje kan qua stroomgebruik prima hoor. Ventilatie is vooral nogal afhankelijk van de overige vulling in die kast, als je er allemaal kleding vlak overheen hangt wordt het wat lastig denk ik. Je zou nog iets van ventilatieopeningen kunnen maken als je dat echt zou willen.

Qua trillingen onderweg zie ik niet in waarom dat niet zou kunnen, volgens mij kan een beetje vriezer daar wel tegen. Realiseer je wel dat je onderweg geen 230v hebt, dus zal wel wat lekwater (en wat ontdooiing) kunnen geven tijdens autoritten.
Skoda Superb IV en Avento Gran Turismo Superbe 500TF

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Mini Vriezer in kleding kast

Bericht door PD » wo 5 sep 2018 12:50

Ik voorzie geen problemen. Tijdens de rit staat de vriezer uit maar met gesloten deur/deksel is dat geen probleem. Zeker niet wanneer het goed gevuld is.

Het vriezertje niet bedekken met overige bagage zodat het zijn warmte kwijt kan en evt. de kastdeur op een kier laten staan.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Doenja
Berichten: 40
Lid geworden op: ma 29 nov 2010 22:19

Re: Mini Vriezer in kleding kast

Bericht door Doenja » wo 5 sep 2018 12:53

Beste gemineye en premiumDiscovery, mijn dank voor uw snelle reacties.

Ik heb gelijk een vriezer besteld n.a.v. uw antwoorden en nog wat gevonden informatie met de zoekfuntie op dit forum.

Mvgr

Doenja
http://i120.photobucket.com/albums/o181/doenja_2006/FB_IMG_1425834934902.jpg

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7894
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Mini Vriezer in kleding kast

Bericht door VIP » wo 5 sep 2018 13:30

Toch nog een paar opmerkingen/adviezen.

Zorg dat de vriezer op een stevige ondergrond staat, dus niet zo'n flut plaatje van 3/4 mm dik wat normaal in kledingkasten ligt boven de kachel.

En dat de vriezer vast staat en niet kan schuiven (uit de kledingkast)

Zorg voor een goede sluiting van de vriezerdeur anders kun je voor verassingen staan als je aankomt op de camping en de inhoud over de caravanvloer ligt.

Dat verbruik is omgerekend zo'n 400 watt (0,4 KW) per dag en levert geen problemen op.

Tot slot, zorg voor goede ventilatie van de vriezer zodat de warmte aan de achterkant van de vriezer weg kan.
Porsche + Tabbert

iemand
Berichten: 5225
Lid geworden op: za 2 mei 2015 12:23
Contacteer:

Re: Mini Vriezer in kleding kast

Bericht door iemand » wo 5 sep 2018 13:50

Niet alleen de warmte moet weg kunnen, er moet ook luchtaanvoer zijn; maw lucht circulatie.
Anders kan de de vriezer z'n warmte niet kwijt en koelt niet of slecht.

Het gewicht van de koelkast "gevuld" vraagt mi ook nog wel wat aanpassingen van de kast. Dat is hierboven al genoemd.
Groeten Erik ( caravan: Avento Touristique Comfort 365 TCB )

Plaats reactie

Terug naar “Elektra, gas, water”