vraagje bekabeling caravan. (kleurcodering) en plaatsing.

Alles wat te maken heeft met stroomvoorziening, gas en water.
Stekkers, kabels, accu's, verwarming, airco, kooktoestel, gasflessen, toilet/natte ruimte, keuken enz.
Plaats reactie
vso1
Berichten: 297
Lid geworden op: vr 11 mei 2018 03:34
Locatie: zuid holland

vraagje bekabeling caravan. (kleurcodering) en plaatsing.

Bericht door vso1 » zo 12 aug 2018 00:20

wij hebben een sprite caravan .. nu ben ik gewend dat de bekabeling eigen standaarden heeft .. maar pff hoe zit dat nu ?

230/12 "intern" voor verlichting welke via relais ook gevoed kan worden met de auto ? 12v
Dit werkt niet maar ik denk ook deels wegens de 7polig naar 13polig omvormer enzo ..
de relais en de zekeringen zitten in de caravan (achter de disselbak) midden onder het (springveren)bed .. bijzonder irrtitante plaats.

Goed en 230 in de caravan. met 3 "automaatzekeringen"

nu zie ik diverse kabels van her naar der lopen en beetje puzzelen kan ik wel achter diverse doelen komen maar scratch.gif zit hier een beetje een kleur standaard in of is het per fabrikant verschillend.. ?

zo zou ik graag gezien er toch een 12v/230 omvormer in zit wat meer ventilatoren (koelkast en plafond) willen plaatsen alleen om alles met een multimeter te doen .. bah ..

en hebben jullie advies om bv de locatie v.d zekeringen/schakel automaten te vervangen ?
en waar staat de accu (als je er 1 hebt) meestal ? hoever kan je bv de ruimte bij de verwarming benutten ?
Camping: voor veel geld leven als een zwerver, en vluchten voor je verantwoordelijkheden

Richard1307
Berichten: 57
Lid geworden op: za 28 jul 2018 15:59

Re: vraagje bekabeling caravan. (kleurcodering) en plaatsing.

Bericht door Richard1307 » zo 12 aug 2018 12:04

Laat ik je helpen met de schema's. Die kun je hier vinden: https://sargentltd.co.uk/tech-support/a ... ematics/25

Hoop dat je er wat mee kunt!

vso1
Berichten: 297
Lid geworden op: vr 11 mei 2018 03:34
Locatie: zuid holland

Re: vraagje bekabeling caravan. (kleurcodering) en plaatsing.

Bericht door vso1 » zo 12 aug 2018 16:05

Het is beter iets dan niets . :)

Denk dat ik nog best wel wat te doen heb.
Camping: voor veel geld leven als een zwerver, en vluchten voor je verantwoordelijkheden

Plaats reactie

Terug naar “Elektra, gas, water”