Soort electriciteitskabel

Alles wat te maken heeft met stroomvoorziening, gas en water.
Stekkers, kabels, accu's, verwarming, airco, kooktoestel, gasflessen, toilet/natte ruimte, keuken enz.
Plaats reactie
Yvette

Soort electriciteitskabel

Bericht door Yvette » di 7 sep 2004 18:18

Hallo,

Ben benieuwd wat voor een electriciteitskabel ik moet kopen. Je hebt ze van 10 tot 40 meter etc. Wat is dan handig om te kopen? Hoe maak je dan een verbinding van huis naar caravan, om bijvoorbeeld koelkast aan te zetten?

Yvette

Vroem

Stroom

Bericht door Vroem » di 7 sep 2004 20:56

Voor een kabel kan je het beste voor een kabelhaspel kiezen.
Deze zijn er met een lengte van 25 mtr en 50 mtr de buiten mantel kan het best van neopreenrubber zijn 3 aderig met een diameter 1.5 per ader.
Deze haspels zijn niet echt goedkoop, maar dan heb je mijn inziens wel het beste!
Als het goed is hoort er een kabel bij de caravan, de ene kant gaat in de aansluiting van de caravan en de andere kant heeft een stekker met randaarde.
Deze stekker gaat dus dan in de kabelhaspel en afrollen niet vergeten en het andere eind in de huisaansluiting.
Wilt u nu deze haspel ook op de camping gebruiken, zet dan een eurostekker in de plaats van de gewone stekker en maak/ koop een verloopsnoertje van euro naar gewoon 40cm lang.
Neem bij voorkeur een Franse stekker (met een gaatje voor de randaarde) en u kunt bij elke Europeese camping terecht.

Met vriendelijke Groet 8)

Tjalling

Bericht door Tjalling » di 7 sep 2004 20:57

ik heb er een van 30 meter en dat is voor mij lang genoeg ik heb zelf de kabel doorgeknipt vlak bij de blauwe stekker en er een stekker en een stopcontact tussen gezet

Yvette

Bericht door Yvette » di 7 sep 2004 21:12

Bedankt voor de informatie!!! :D

Yvette

Plaats reactie

Terug naar “Elektra, gas, water”