van het gas af

Alles wat te maken heeft met stroomvoorziening, gas en water.
Stekkers, kabels, accu's, verwarming, airco, kooktoestel, gasflessen, toilet/natte ruimte, keuken enz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Leo45
Berichten: 219
Lid geworden op: vr 17 jun 2016 13:05

van het gas af

Bericht door Leo45 » ma 2 jul 2018 16:12

Afgelopen vakantie heb ik eens geprobeerd daar waar ik het voor de gerechten niet nodig had elektrisch te koken.
In mijn caravan zit een victron omvormer/lader combi waarvan ik de ingangsstroom vanuit het net op 6A heb ingesteld.
Op deze manier wordt de extra benodigde stroom uit de accu gehaald en zodra de zware belastingen eraf zijn de accu weer netjes opgeladen.
Als de caravan niet aan de stroom hangt wordt de accu altijd bijgeladen met een zonnepaneel maar dat is niet voldoende om mee te koken wel om even koffie te zetten of water te koken voor thee onderweg.

Resultaat is erg goed en ik heb nu een 1 pits elektrische kookplaat die ga ik vervangen voor een 2 pits infrarood.
Deze infrarood zouden sneller op temperatuur zijn en een betere overdracht hebben naar de pannen.
Inductie is niet aan de orde want dan moet ik de lichtgewicht pannen vervangen voor stalen en ik wilde juiste besparen op het meeslepen van gasflessen.

Zijn er onder de forum gebruikers nog meer die elektrisch koken?
Zo ja hoe doen jullie dat?

Leo
Wij hebben een Eiffelland Holiday special 415 TFM (2003) die word getrokken door een Ford Transit 2.2 cdi 300

Gebruikersavatar
apejoekie
Berichten: 954
Lid geworden op: wo 13 mar 2013 13:48

Re: van het gas af

Bericht door apejoekie » ma 2 jul 2018 17:20

Mijn fornuis heeft standaard 1 elektrische pit. Ik kook daar regelmatig op. De oven(s) zijn echter op gas. Maar mogelijk dat ik de magnetron kan vervangen door een combi- magnetron. Weet niet, zoals het nu is bevalt het goed.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Duitse degelijkheid getrokken door Zweedse hybrid dieselpower.

Plaats reactie

Terug naar “Elektra, gas, water”