Qlima of Zibro
Re: Qlima of Zibro
RE.gif
thanx voor de aanbieding ik kijk even wat ik doe
thanx voor de aanbieding ik kijk even wat ik doe
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
- Michel1975
- Berichten: 2784
- Lid geworden op: do 9 jan 2014 22:34
- Locatie: Hensbroek
Re: Qlima of Zibro
RE.gif
Ik weet het wel. Na het seizoen koop je er zelf ook 1
Ik weet het wel. Na het seizoen koop je er zelf ook 1
Trekker: Skoda Kodiaq Sportline en nog heel even een Mercedes CL500 AMG, met aan de haak Kip 50 Hyline TRX, Primus vloeistofverwarming, zonnepanelen, Mover. Of een SMV 34LSR met wielen.
Re: Qlima of Zibro
RE.gif
Daarom denk ik ook dat ik er direct 1 koop, heb immers al jaren ervaring met de Zibro kouskachels
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Daarom denk ik ook dat ik er direct 1 koop, heb immers al jaren ervaring met de Zibro kouskachels
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Qlima of Zibro
RE.gif
Dan heb je al jaren teveel betaald voor je brandstof, of je hebt een nieuwe schoonmoeder.
Dan heb je al jaren teveel betaald voor je brandstof, of je hebt een nieuwe schoonmoeder.
- dieseltijger
- Berichten: 11152
- Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59
Re: Qlima of Zibro
Ter aanvulling: In België kan -zeer goedkoop- lamppetroleum klasse C gehaald worden, vaak kan je het gewoon tanken bij de pomp. Aanrader als je nostalgische gevoelens krijgt bij een penetrante petroleumlucht. Het heeft met 18% weliswaar minder aromaten dan vliegtuigkerosine, en een laag zwavelgehalte van 0,0001% - maar vergeleken met de petroheat en zibro brandstoffen is dit een hoog percentage.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje
Re: Qlima of Zibro
Alleen originele vloeistof is een optie al het andere is foute zuinigheid, ze gaan er echt van stuk.
Verzonden vanaf mijn iPhone X met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone X met Tapatalk
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Qlima of Zibro
Wat is het voordeel van een petroleum t.o.v. een gas kachel die je voor een derde van de prijs bij bijvoorbeeld de hornbach of praxis kan kopen ?
Volvo XC40 T5 recharge, Knaus 550FSK Südwind 60Y
- Michel1975
- Berichten: 2784
- Lid geworden op: do 9 jan 2014 22:34
- Locatie: Hensbroek
Re: Qlima of Zibro
RE.gif
Dat is niet zo heel moeilijk. De warmte. Overigens heb je bij een gaskachel ook nog een gasfles nodig. De Zibro's geven veel comfortabelere warmte af dan een gaskachel. Dat is voornamelijk stralingswarmte en gaat gepaard met veel condensvorming.
Dat is niet zo heel moeilijk. De warmte. Overigens heb je bij een gaskachel ook nog een gasfles nodig. De Zibro's geven veel comfortabelere warmte af dan een gaskachel. Dat is voornamelijk stralingswarmte en gaat gepaard met veel condensvorming.
Trekker: Skoda Kodiaq Sportline en nog heel even een Mercedes CL500 AMG, met aan de haak Kip 50 Hyline TRX, Primus vloeistofverwarming, zonnepanelen, Mover. Of een SMV 34LSR met wielen.
- dieseltijger
- Berichten: 11152
- Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59
Re: Qlima of Zibro
Nou....petroleumkachels introduceren eveneens vocht en CO2. Nuchter bekeken zijn petroleumkachels in het nadeel: Duur en ze stinken.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje
Re: Qlima of Zibro
Ik denk dat het vocht weinig uitmaakt tussenbeide dat is een bijproduct van de verbranding. Ik heb geen ervaring met petroleum maar gevoelsmatig geeft gas een schonere verbranding (de truma'in de caravan draait niet voor niks op gas denk ik dan.. Bovendien gasflessen heb je toch al bij je.
Maar ja ik heb er geen ervaring mee dus misschien schiet ik helemaal mis geen idee.
Maar ja ik heb er geen ervaring mee dus misschien schiet ik helemaal mis geen idee.
Volvo XC40 T5 recharge, Knaus 550FSK Südwind 60Y
Re: Qlima of Zibro
hahaha, de Zibro kouskachels hadden wij (mijn ouders toen ik nog thuis woonde) eind jaren 80 tot in de jaren 90, ergens anders hier op het forum heb ik het wel eens vermeld, we hebben tijdens een langdurende verbouwing de boerderij deels ermee verwarmd, toen was een tank van 20 liter 25 gulden
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Qlima of Zibro
Ik heb ervaring met gas en Petroleum en ik denk dat ons dit beter gaat bevallen in de voortent, vanwege automatisch aan uitgaan en de vorm van warmte, ik moet wat verder in het seizoen (mei, juni) vaak de gaskachel uitzetten en 10 minuten later weer aan omdat de laagste stand te warm is. we leven in de tent, dus ik verwarm dan tot middernacht of nog wat later.dieseltijger schreef: ↑di 22 jan 2019 16:15Nou....petroleumkachels introduceren eveneens vocht en CO2. Nuchter bekeken zijn petroleumkachels in het nadeel: Duur en ze stinken.
Stinken deden de oude alleen bij aan of uitzetten en ik denk dat dit wel meevalt in een tent, ik vond het thuis ook niet storend.
En duurder.. dat is dan zo, ik kampeer voor mijn plezier en ontspanning en dat mag wel wat kosten, zolang ik het zelf niet te duur vind.
Ik zal dus ook altijd originele vloeistof kopen en als ik dat kan doen om de hoek bij familie dan doe ik dat, is een fles leeg en heb ik geen reserve, dan betaal ik de hoofdprijs, maar dat accepteer ik dan ook
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
- Michel1975
- Berichten: 2784
- Lid geworden op: do 9 jan 2014 22:34
- Locatie: Hensbroek
Re: Qlima of Zibro
dieseltijger schreef: ↑di 22 jan 2019 16:15Nou....petroleumkachels introduceren eveneens vocht en CO2. Nuchter bekeken zijn petroleumkachels in het nadeel: Duur en ze stinken.
Ik heb beiden en ik kan je vertellen dat er wel degelijk een heel groot verschil in zit. Nuchter bekeken en ook beschonken.richards schreef: ↑di 22 jan 2019 16:57Ik denk dat het vocht weinig uitmaakt tussenbeide dat is een bijproduct van de verbranding. Ik heb geen ervaring met petroleum maar gevoelsmatig geeft gas een schonere verbranding (de truma'in de caravan draait niet voor niks op gas denk ik dan.. Bovendien gasflessen heb je toch al bij je.
Maar ja ik heb er geen ervaring mee dus misschien schiet ik helemaal mis geen idee.
Trekker: Skoda Kodiaq Sportline en nog heel even een Mercedes CL500 AMG, met aan de haak Kip 50 Hyline TRX, Primus vloeistofverwarming, zonnepanelen, Mover. Of een SMV 34LSR met wielen.
-
- Berichten: 1453
- Lid geworden op: do 19 sep 2013 09:47
Re: Qlima of Zibro
RE.gif RE.gif
Wij hebben de Qlima SRE8040C van 4kW. Ideaal ding! Op de graad in te stellen, ook een timer e.d. Wij hebben afgelopen voorseizoen ca 30 l verbruikt (Qlima kristal) waarbij de 3m diepe voortent zelfs op koude dagen tot 24 graden warm gestookt hebben.
Ik zou wel de 4kw versie nemen en met deze prijzen zal de kwaliteit tussen qlima en zibro niet verschillend zijn.
Wij hebben de Qlima SRE8040C van 4kW. Ideaal ding! Op de graad in te stellen, ook een timer e.d. Wij hebben afgelopen voorseizoen ca 30 l verbruikt (Qlima kristal) waarbij de 3m diepe voortent zelfs op koude dagen tot 24 graden warm gestookt hebben.
Ik zou wel de 4kw versie nemen en met deze prijzen zal de kwaliteit tussen qlima en zibro niet verschillend zijn.
V60, Fendt Saphir 510 TFK
Re: Qlima of Zibro
Ik heb zon qlima met originele geurlozere brandstof in de garage staan, ruik er niks van en krijgt de ruimte 3,5x10x2,5 aardig vlotjes een stuk warmer en de garage is niet geïsoleerd.
Erwin
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Erwin
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Home-car racer 48
Re: Qlima of Zibro
Iemand hier ervaring met de Tonysun? Niet duur en handzaam qua gewicht.
https://www.nauticgear.nl/petroleumkachel-tonysun.html
https://www.nauticgear.nl/petroleumkachel-tonysun.html
Re: Qlima of Zibro
Wat is het verschil dan ?Michel1975 schreef: ↑di 22 jan 2019 21:52dieseltijger schreef: ↑di 22 jan 2019 16:15Nou....petroleumkachels introduceren eveneens vocht en CO2. Nuchter bekeken zijn petroleumkachels in het nadeel: Duur en ze stinken.Ik heb beiden en ik kan je vertellen dat er wel degelijk een heel groot verschil in zit. Nuchter bekeken en ook beschonken.richards schreef: ↑di 22 jan 2019 16:57Ik denk dat het vocht weinig uitmaakt tussenbeide dat is een bijproduct van de verbranding. Ik heb geen ervaring met petroleum maar gevoelsmatig geeft gas een schonere verbranding (de truma'in de caravan draait niet voor niks op gas denk ik dan.. Bovendien gasflessen heb je toch al bij je.
Maar ja ik heb er geen ervaring mee dus misschien schiet ik helemaal mis geen idee.
Volvo XC40 T5 recharge, Knaus 550FSK Südwind 60Y
- dieseltijger
- Berichten: 11152
- Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59
Re: Qlima of Zibro
@Erwin1987: Een petroleumkachel ruik je - linksom of rechtsom. En de brandstof is bere-duur. Maar desondanks geniet ik van de warmtestraling, de vlam, en de rood-gele gloed. En met de kleinste Zibro krijg je een voortent perfect warm.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje
Re: Qlima of Zibro
Ik vind de prijs wel meevallen doe vrij lang met zon jerrycan en ik ruik echt niks als het ding aan is als hij uitgaat heel iets maar dan ben ik ook uit de garage natuurlijk.dieseltijger schreef:@Erwin1987: Een petroleumkachel ruik je - linksom of rechtsom. En de brandstof is bere-duur. Maar desondanks geniet ik van de warmtestraling, de vlam, en de rood-gele gloed. En met de kleinste Zibro krijg je een voortent perfect warm.
Erwin
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Home-car racer 48
Re: Qlima of Zibro
ik heb dit draadje nieuw leven ingeblazen omdat het onderwerp paste bij mijn vraag, ik wil geen discussie starten wel of niet een laser kachel, of wat beter is, gas of petroleum. iedereen heeft zijn/haar voorkeur, in dit draadje gaat dat over de 2 merken Qlima of Zibro
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Qlima of Zibro
Het is een kachel en die zijn bedoeld om warm te worden, maar hoe warm word hij aan de buitenkant? Kunnen kleine kinderhandjes bij elementen die de straling loeiheet afgeven? Ik ben namelijk op termijn wel geinteresseerd in een dergelijke kacheltje gezien de plannen van voor en na seizoen kamperen en we nu nog kleuter/peuter hebben rondlopen.
2002 Knaus 450TU Sudwind met daarvoor 2011 Ford Focus 1.6EcoBoost
"het komt zoals het komt en het gaat zoals het gaat"
"het komt zoals het komt en het gaat zoals het gaat"
Re: Qlima of Zibro
Alleen de uitblaas opening wordt heet, wij hebben echter een gaskachel gehad met de 2 meiden sinds meer dan 9 jaar altijd goed gegaan omdat we thuis een openhaard hebben en ze echt uit de buurt bleven, maar de Zibro op een verhoging is dan veel veiliger als je het niet vertrouwd
Verzonden vanaf mijn iPhone X met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone X met Tapatalk
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
- Michel1975
- Berichten: 2784
- Lid geworden op: do 9 jan 2014 22:34
- Locatie: Hensbroek
Re: Qlima of Zibro
Ik zal het nog 1 keer uitleggen. De warmte van een Zibro is veel behaaglijker en comfortabeler dan die van een gaskachel. Door de thermostaat kun je hem ook op temperatuur houden. Bij een gaskachel is dit bijna niet te regelen. Met de Zibro is de voortent overal even warm, met de gaskachel voornamelijk voor de kachel waar het aan de zijkanten fris blijft. Ondanks het formaat is het vermogen prima. Daarnaast kun je de Zibro ook gewoon op een kastje zetten en is het alleen bij de uitblaasopening heet. Eenmaal een Zibro en je wilt niet anders meer. Tenzij je hem inderdaad ruikt. Want helemaal geurloos zijn ze niet. Ervaar het eens en reageer dan nog eens. Ik heb beiden en de gaskachel wordt eigenlijk niet meer gebruikt.richards schreef: ↑di 22 jan 2019 22:54Wat is het verschil dan ?Michel1975 schreef: ↑di 22 jan 2019 21:52dieseltijger schreef: ↑di 22 jan 2019 16:15Nou....petroleumkachels introduceren eveneens vocht en CO2. Nuchter bekeken zijn petroleumkachels in het nadeel: Duur en ze stinken.Ik heb beiden en ik kan je vertellen dat er wel degelijk een heel groot verschil in zit. Nuchter bekeken en ook beschonken.richards schreef: ↑di 22 jan 2019 16:57Ik denk dat het vocht weinig uitmaakt tussenbeide dat is een bijproduct van de verbranding. Ik heb geen ervaring met petroleum maar gevoelsmatig geeft gas een schonere verbranding (de truma'in de caravan draait niet voor niks op gas denk ik dan.. Bovendien gasflessen heb je toch al bij je.
Maar ja ik heb er geen ervaring mee dus misschien schiet ik helemaal mis geen idee.
Zo duidelijker?
Sorry Micky voor het off topic gaan.
Trekker: Skoda Kodiaq Sportline en nog heel even een Mercedes CL500 AMG, met aan de haak Kip 50 Hyline TRX, Primus vloeistofverwarming, zonnepanelen, Mover. Of een SMV 34LSR met wielen.
Re: Qlima of Zibro
RE.gif RE.gif
Voegt niets toe aan de discussie, maar met jongens is dat denk ik toch wel ietsje anders (in iedergeval met die van ons), als wij een openhaard hadden was dat heus wel mis gegaan…
Bedankt voor je reactie, alleen de uitstroom heet is al bemoedigend.
Voegt niets toe aan de discussie, maar met jongens is dat denk ik toch wel ietsje anders (in iedergeval met die van ons), als wij een openhaard hadden was dat heus wel mis gegaan…
Bedankt voor je reactie, alleen de uitstroom heet is al bemoedigend.
2002 Knaus 450TU Sudwind met daarvoor 2011 Ford Focus 1.6EcoBoost
"het komt zoals het komt en het gaat zoals het gaat"
"het komt zoals het komt en het gaat zoals het gaat"
Re: Qlima of Zibro
RE.gif als je hem dan op hoogte zet zoals op een kookkastje moet het wel lukken toch?
Ik denk idd dat het uitmaakt per kind, mijn neefje heeft 3 dochters die ook de hele voortent door stuiteren :)
Verzonden vanaf mijn iPhone X met Tapatalk
Ik denk idd dat het uitmaakt per kind, mijn neefje heeft 3 dochters die ook de hele voortent door stuiteren :)
Verzonden vanaf mijn iPhone X met Tapatalk
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB