Ringverwarming één kant opsturen?

Alles wat te maken heeft met stroomvoorziening, gas en water.
Stekkers, kabels, accu's, verwarming, airco, kooktoestel, gasflessen, toilet/natte ruimte, keuken enz.
Gebruikersavatar
Gumm
Berichten: 489
Lid geworden op: zo 17 aug 2008 22:31

Re: Ringverwarming één kant opsturen?

Bericht door Gumm » wo 28 feb 2018 17:42

suedwind_450_qu_t.gif
suedwind_450_qu_t.gif (25.03 KiB) 787 keer bekeken
Is onze caravan en inderdaad is het zo dat de lucht zowel onder alle ramen, via een afstandschotje achter de rugleuningen van de bankkussens als door uitblaas-openingen in het voorschot van het bed voorin de wagen stroomt.
Het warmste wordt het in de toiletruimte ( en das weer makkelijk voor natte jassen/ handdoeken met dakluik van deze ruimte open).
Eigenlijk is het nooit helemaal optimaal, het blijft "kampeerspul", je moet er niet al te hoge verwachtingen van hebben..
Knaus Sudwind 450QU(1050-1500) ...Skoda Superb 1.6TDI/ 120Pk /250Nm

janoniem
Berichten: 3062
Lid geworden op: di 5 mei 2015 21:47

Re: Ringverwarming één kant opsturen?

Bericht door janoniem » wo 28 feb 2018 17:59

In één van de ribbel buizen achter de kachel zit bij ons een schuif waarmee kennelijk een buis kan worden geopend/afgesloten. Ik heb altijd gedacht dat hiermee de badkamer geforceerd opgewarmd kan worden. Heb het als mooi weer kampeerders nooit uitgeprobeerd; als bij ons de kachel wordt aangestoken is dat zonder ventilator al voldoende. Maar het is misschien een tip om toe te passen.
TEC Travelking 510 TE 2002 | Unico Torino | Truma SR version 2 | YT 55Ah | CTEK MXS 5.0 | Mazda CX-5 benzine handgeschakeld 2019

woutervh
Berichten: 18
Lid geworden op: vr 23 feb 2018 14:48

Re: Ringverwarming één kant opsturen?

Bericht door woutervh » di 20 mar 2018 13:33

Ik ben dus deze ringverwarming + airmix aan het installeren. Echter heb ik het probleem dat achter mijn kachel er een hoop kabels blijkbaar gewoon in de grond liggen te slingeren (Normaal bij Sterckeman?)
En aangezien ik die trumavent op de grond moet zetten, en dat ventilatiehuis toch wel erg warm lijkt te worden, vrees ik een beetje voor de kabels die er mee in aanraking kunnen komen...
Hoe wordt dit normaal gedaan?

Gebruikersavatar
Williamr
Berichten: 961
Lid geworden op: za 17 jan 2015 21:08
Locatie: Midden vh land

Re: Ringverwarming één kant opsturen?

Bericht door Williamr » di 20 mar 2018 15:19

Kabels worden door middel van schroefclips tegen de zijwanden bevestigt, overtollige lengte bundelen met een tiewrap.

http://nl.sormat.com/products/scr/

Bijgaand link voor voorbeeld schroefclips
Vriendschap bezit je niet, het is een geschenk.

Plaats reactie

Terug naar “Elektra, gas, water”