Ook ik neig naar aanschaf van het Tiremoni systeem. Je spreekt in dit bericht over een booster, bedoel je hiermee een soort versterker? En zo ja, waar moet ik dan aan denken? Daarbij ben ik wel benieuwd hoe vaak de batterijtjes in de ventieldoppen vervangen dienen te worden.PremiumDiscovery schreef: ↑zo 3 mar 2019 20:55Ik heb nog geen alternatief kunnen vinden met dezelfde betrouwbaarheid, sorry voor E-trailer
Ja, mijn systeem met booster (en 4 sensoren) kost wat; maar het doet ook wat ik ervan verwacht.
Iemand ervaring met E-Trailer
Re: Iemand ervaring met E-Trailer
Mazda CX5, Fendt 515 SG Bianco en heel veel zin in vakantie
Re: Iemand ervaring met E-Trailer
RE.gif
Ja, de Booster is een repeater/versterker die de signalen van de ventielsensoren opvangt en vervolgens doorzendt met een groter zendvermogen naar het display in de auto. Deze booster hangt bij ons in de disselbak en wordt gevoed met 12 Volt vanaf de moveraccu.
Zonder gebruik van de Booster had ik nog wel eens het idee dat een update vanuit de sensoren af en toe wat langer duurde en ook de positionering van het display in de auto was soms kritisch; sinds ik de booster gebruik, werkt het echt perfect en maakt het niets uit waar ik het display plaats.
De batterijtjes van de sensoren vervang ik normaliter aan het begin van het seizoen maar de huidige set batterijen zit er inmiddels sinds september 2017 in en het werkt nog perfect. Ik zal binnenkort eens nieuwe batterijen kopen
Op de 1e foto het display en op de 2e foto de bedoelde Booster (nog in onze vorige caravan):
Ja, de Booster is een repeater/versterker die de signalen van de ventielsensoren opvangt en vervolgens doorzendt met een groter zendvermogen naar het display in de auto. Deze booster hangt bij ons in de disselbak en wordt gevoed met 12 Volt vanaf de moveraccu.
Zonder gebruik van de Booster had ik nog wel eens het idee dat een update vanuit de sensoren af en toe wat langer duurde en ook de positionering van het display in de auto was soms kritisch; sinds ik de booster gebruik, werkt het echt perfect en maakt het niets uit waar ik het display plaats.
De batterijtjes van de sensoren vervang ik normaliter aan het begin van het seizoen maar de huidige set batterijen zit er inmiddels sinds september 2017 in en het werkt nog perfect. Ik zal binnenkort eens nieuwe batterijen kopen
Op de 1e foto het display en op de 2e foto de bedoelde Booster (nog in onze vorige caravan):
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)
Re: Iemand ervaring met E-Trailer
Ik heb net 5 minuten geleden het meest uitgebreide "comfort" pakket van E-Trailer besteld, we gaan het meemaken
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Iemand ervaring met E-Trailer
In de afgelopen periode toch een beetje aan het rommelen geweest met de E-trailer. Het werkte niet helemaal vlekkeloos.
De E-connect had een probleem met update’s draaien. Na keurig telefonisch contact dit probleem opgelost en toen toch maar gekeken naar het ontvangst van de BT in de auto. Vanwege de dichte achterdeuren is het signaal niet toereikend om een constante verbinding te hebben met het systeem als het op de plek gemonteerd is volgens de gebruiksaanwijzing
Nu heb ik de E-connect verplaatst van de plek die wordt beschreven in de gebruiksaanwijzing naar de hoek van de disselbak.
Deze steekt buiten de auto vandaan waardoor ik nu een goede BT verbinding heb. Ook heb ik een mail ontvangen van E-trailer waarin staat waar het BT signaal het sterkst is. Hieronder de pdf-bestandjes ter info. Over 3 weken komt er wederom een update zodat je bij het afsluiten van de app op een Iphone ( het naar boven wegschuiven van de actieve apps in jouw telefoon) sommige onderdelen moet kalibreren.
Nu dat dit goed werkt eens kijken hoe de vakantiebonus eruit ziet om eventueel wat andere modules aan te schaffen.
De E-connect had een probleem met update’s draaien. Na keurig telefonisch contact dit probleem opgelost en toen toch maar gekeken naar het ontvangst van de BT in de auto. Vanwege de dichte achterdeuren is het signaal niet toereikend om een constante verbinding te hebben met het systeem als het op de plek gemonteerd is volgens de gebruiksaanwijzing
Nu heb ik de E-connect verplaatst van de plek die wordt beschreven in de gebruiksaanwijzing naar de hoek van de disselbak.
Deze steekt buiten de auto vandaan waardoor ik nu een goede BT verbinding heb. Ook heb ik een mail ontvangen van E-trailer waarin staat waar het BT signaal het sterkst is. Hieronder de pdf-bestandjes ter info. Over 3 weken komt er wederom een update zodat je bij het afsluiten van de app op een Iphone ( het naar boven wegschuiven van de actieve apps in jouw telefoon) sommige onderdelen moet kalibreren.
Nu dat dit goed werkt eens kijken hoe de vakantiebonus eruit ziet om eventueel wat andere modules aan te schaffen.
Vriendschap bezit je niet, het is een geschenk.
Re: Iemand ervaring met E-Trailer
RE.gif
fijn te horen dat het nu wel goed werkt.....ik ben er nog steeds niet aan toegekomen om het bij onze nieuwe hut in te bouwen.....wordt wel tijd trouwens
fijn te horen dat het nu wel goed werkt.....ik ben er nog steeds niet aan toegekomen om het bij onze nieuwe hut in te bouwen.....wordt wel tijd trouwens
Caravan die getrokken wordt door een auto
Re: Iemand ervaring met E-Trailer
Vorige week mijn E-Load neuswiel geplaatst en getest. Echt formidabel. Voor de nauwkeurigheid moet je afstand neuswiel as en neuswiel koppeling opgeven. Daarnaast compenseerd de app voor de stand van het neuswiel tov de rijrichting. Nagewogen met mijn Reich caravan weger en dat komt perfect overeen. Erg blij mee
BMW M440xi Cabrio of VW California 4x4 met Eriba Nova S485
Re: Iemand ervaring met E-Trailer
Met de feestdagen een E-Connect module met de toepassingen E-Level, E-Volt, en E-Pressure mogen krijgen. Heb dit gehele topic doorgespit, kan alleen het antwoord nog niet vinden. Wellicht iemand die me kan adviseren?
Ben van plan om de E-Connect in de hangkast te monteren en deze te laten voeden door de accu die gebruikt wordt door de mover. Kan ik de E-Connect hier rechtstreeks op aan sluiten? Ben wel van plan om een schakelaar te plaatsen zodat in de stalling de E-Connect de accu niet leeg trekt. Echter is het rechtstreeks op de accu aansluiten mogelijk of moet ik rekening houden met zekeringen, weerstanden o.i.d. Ben helaas geen elektriciën.
Ben van plan om de E-Connect in de hangkast te monteren en deze te laten voeden door de accu die gebruikt wordt door de mover. Kan ik de E-Connect hier rechtstreeks op aan sluiten? Ben wel van plan om een schakelaar te plaatsen zodat in de stalling de E-Connect de accu niet leeg trekt. Echter is het rechtstreeks op de accu aansluiten mogelijk of moet ik rekening houden met zekeringen, weerstanden o.i.d. Ben helaas geen elektriciën.
Volvo XC60 (2018) | Fendt Diamant (2023)
Re: Iemand ervaring met E-Trailer
Alles wat je op een accu aansluit moet je zekeren.
Mensen onderschatten een accu vaak, het is toch maar 12 volt..
Ja, dat klopt maar bij een grove kortsluiting kan er zomaar 1000 Ampere lopen..
Dus..
ALTIJD zekeren...
En voor de E-Connect is een zweefzekering met 1 ampere meer dan zat, mag ook nog wel minder zijn denk ik...
Mensen onderschatten een accu vaak, het is toch maar 12 volt..
Ja, dat klopt maar bij een grove kortsluiting kan er zomaar 1000 Ampere lopen..
Dus..
ALTIJD zekeren...
En voor de E-Connect is een zweefzekering met 1 ampere meer dan zat, mag ook nog wel minder zijn denk ik...
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Re: Iemand ervaring met E-Trailer
RE.gif
Bedankt voor je snelle reactie, Chris.
Ga deze zekering dus "zeker" plaatsen.
Kwam het nergens tegen, niet in de handleiding/beschrijving of op de YouTube films van het bedrijf.
Bedankt voor je snelle reactie, Chris.
Ga deze zekering dus "zeker" plaatsen.
Kwam het nergens tegen, niet in de handleiding/beschrijving of op de YouTube films van het bedrijf.
Volvo XC60 (2018) | Fendt Diamant (2023)
Re: Iemand ervaring met E-Trailer
ik heb er ook een zekering tussen gezet
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Iemand ervaring met E-Trailer
Prima..
Een zekering....... jaja inkoppertje... Zeker.....
Een zekering....... jaja inkoppertje... Zeker.....
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.