Iemand ervaring met E-Trailer

Alles wat te maken heeft met stroomvoorziening, gas en water.
Stekkers, kabels, accu's, verwarming, airco, kooktoestel, gasflessen, toilet/natte ruimte, keuken enz.
Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23389
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Iemand ervaring met E-Trailer

Bericht door PD » za 29 sep 2018 08:28

Blij dat ik bij Tiremoni gebleven ben... continue reading waardoor je een evt. verloop van de bandenspanning veel eerder registreert ipv dat je tot je alarmlimiet moet wachten en er iets op popt bij gebruik van verschillende apps :( en gedeelde schermpjes worden wel erg klein...

E-trailer heeft nog wel een weg te gaan, ook qua bereik voor grotere caravans, lees ik elders.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Iemand ervaring met E-Trailer

Bericht door Micky » za 29 sep 2018 11:52

op zich kun je natuurlijk 1 van de andere telefoons/iPads uit het gezin primair gebruiken voor de E-trailer.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23389
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Iemand ervaring met E-Trailer

Bericht door PD » za 29 sep 2018 13:02

RE.gif
Kan... maar is onnodig mrgreen.gif

Afbeelding
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Pino
Berichten: 1775
Lid geworden op: do 20 feb 2014 16:50
Locatie: Midden Nederland

Re: Iemand ervaring met E-Trailer

Bericht door Pino » za 29 sep 2018 13:34

Handig inderdaad om te zien, maar de TPMS van de auto heb ik ook niet constant in beeld. Dus voor mij is het voldoende om een melding bij de drempelwaarde te ontvangen. En als ik de navi op de telefoon niet nodig heb kan ik hem altijd oproepen.
Bereik issues had ik meer met Tiremoni dan met E-Trailer, maar ik had Tiremoni dan ook zonder booster.
E-Trailer ontvangt de signalen van de sensoren in de caravan en met een juiste plaatsing van de E-Trailer module lijkt het mij sterk dat je een bereik issue hebt. Ik ontvang het signaal zelfs 20 meter verder op als ik in huis zit.
Hobby Premium 650 UFf getrokken door een Alpina D5 Biturbo

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16222
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Iemand ervaring met E-Trailer

Bericht door Jan van Vijven » za 29 sep 2018 13:36

Hier geen enkel extra scherm, gewoon beeld via de phone en dus ook continue monitoring.
Ook geen extra versterker nodig.
De nav gebruik ik van de auto.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Iemand ervaring met E-Trailer

Bericht door Micky » za 29 sep 2018 13:40

PremiumDiscovery schreef:
za 29 sep 2018 13:02
RE.gif
Kan... maar is onnodig mrgreen.gif
onnodig totdat jij ook overstag gaat en de E-trailer zelf ook aanschaft mrgreen.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23389
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Iemand ervaring met E-Trailer

Bericht door PD » za 29 sep 2018 15:14

RE.gif
Nee hoor, ik heb al een 2e scherm zwaaien.gif
Behalve bandenspanning zie ik geen toegevoegde waarde van de gadgets...
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Williamr
Berichten: 961
Lid geworden op: za 17 jan 2015 21:08
Locatie: Midden vh land

Re: Iemand ervaring met E-Trailer

Bericht door Williamr » za 29 sep 2018 17:24

Pino schreef:
za 29 sep 2018 13:34
Handig inderdaad om te zien, maar de TPMS van de auto heb ik ook niet constant in beeld. Dus voor mij is het voldoende om een melding bij de drempelwaarde te ontvangen. En als ik de navi op de telefoon niet nodig heb kan ik hem altijd oproepen.
Bereik issues had ik meer met Tiremoni dan met E-Trailer, maar ik had Tiremoni dan ook zonder booster.
E-Trailer ontvangt de signalen van de sensoren in de caravan en met een juiste plaatsing van de E-Trailer module lijkt het mij sterk dat je een bereik issue hebt. Ik ontvang het signaal zelfs 20 meter verder op als ik in huis zit.
Dan moeten we onze E-connect maar omwisselen awhoea.gif
Volgend jaar maar weer eens proberen of ik het helemaal lekker aan de praat kan krijgen.
Vriendschap bezit je niet, het is een geschenk.

Gebruikersavatar
karelV
Berichten: 7068
Lid geworden op: ma 31 aug 2015 15:32
Locatie: in Nederland

Re: Iemand ervaring met E-Trailer

Bericht door karelV » do 4 okt 2018 19:45

Ben vanmiddag gebeld door E-Trailer nadat ik ze gisteren gemaild had dat mijn apparatuur niet goed functioneerde.
Ze kunnen wel heel veel zien (meekijken) met me🤔.
Kreeg een goede beschrijving om het opnieuw in te stellen maar zei dat de caravan nu niet bij huis stond en dat ik de gegeven instructies volgende week zou opvolgen als we weer met de hut op pad gaan. Ben benieuwd.
Ook nog gevraagd over hoe het met de kogeldrukmeter zat en wanneer deze op de markt kwam.
Dit gaat in het nieuwe kampeerseizoen ingevoerd worden zei hij en dacht van maart 2019.
Er moest nog het één en ander aan gesleuteld en berekend worden . Het komt idd in een nieuw neuswiel en de berekening van neuswiel naar daadwerkelijke kogel(druk) moet allemaal in die berekening meegenomen worden net als de hoek/schuinte/positie van de caravan. Hiervoor moeten voortijdig gegevens aangegeven worden over afstand ed van de caravan bij E-Trailer voordat men het neuswiel en dus de app besteld
Wordt vervolgd.
Caravan die getrokken wordt door een auto mrgreen.gif

Gebruikersavatar
karelV
Berichten: 7068
Lid geworden op: ma 31 aug 2015 15:32
Locatie: in Nederland

Re: Iemand ervaring met E-Trailer

Bericht door karelV » za 13 okt 2018 10:51

Het vervolg;

Afgelopen donderdag de caravan weer opgehaald voor een lang weekend Bunnik met nog 2 forumleden en gelijk de E-Trailer uitgeprobeert zoals besproken met de mannen van het concept.
Het werkt nu weer perfect.
Caravan die getrokken wordt door een auto mrgreen.gif

Willem69
Berichten: 491
Lid geworden op: wo 30 dec 2015 12:56

Re: Iemand ervaring met E-Trailer

Bericht door Willem69 » za 13 okt 2018 11:50

karelV schreef:
za 13 okt 2018 10:51
Het vervolg;

Afgelopen donderdag de caravan weer opgehaald voor een lang weekend Bunnik met nog 2 forumleden en gelijk de E-Trailer uitgeprobeert zoals besproken met de mannen van het concept.
Het werkt nu weer perfect.
Wat werkte er niet en wat moest je veranderen?

Gebruikersavatar
karelV
Berichten: 7068
Lid geworden op: ma 31 aug 2015 15:32
Locatie: in Nederland

Re: Iemand ervaring met E-Trailer

Bericht door karelV » za 13 okt 2018 12:02

@vorig bericht

Moest een tijd terug steeds de bandendruksensors opnieuw plaatsen werd om gevraagd op de app.
Had ook alles verwijderd op mijn telefoon en dacht dat ik weer opnieuw m'n eigen moest registreren maar dat hoefde niet werd mij meedegedeeld. Moest alleen inloggen en dat heb ik afgelopen donderdag gedaan en werkte meteen.


Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Caravan die getrokken wordt door een auto mrgreen.gif

rfvdh

Re: Iemand ervaring met E-Trailer

Bericht door rfvdh » do 8 nov 2018 11:28

Ik heb het opgelost door bij de deur een klein schakelaartje te plaatsen zodat ik de stroom er af kan halen als ik niet gebruik. werkt perfect. Heb trouwens alle modules genomen.
Laatst gewijzigd door Daphne op do 8 nov 2018 11:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Reclame verwijderd

Gebruikersavatar
witjesm
Berichten: 1716
Lid geworden op: ma 2 sep 2013 14:50
Locatie: Zwitserland

Re: Iemand ervaring met E-Trailer

Bericht door witjesm » zo 3 mar 2019 14:36

FF een update, Ik heb net de nieuwste verie geinstalleerd en ben er van overtuigd dat er veel verbeteringingen zijn in de stabiliteit. Ook het opstarten gaat veel sneller en je hebt dus meteen contact. Dat kan je metname zien bij de bandenspanning app die razend snel is geworden. Ook een paar verbeteringen qua extra optie's. Zo kan je nu instellen dat je de schrembeveiliging van je telefoon wilt uitschakelen en bewaakt het systeem de bluetooth verbinding continue. In het verleden gaf hij gewoon de laatste melding, dus ook de laatst gemeten waarde van de bandenspanning. Nu meld het systeem in elk scherm Buetooth verbinding verbroken met een oranje driehoek er bij. Ik heb het ff getest door de bluetooth te verbreken en de melding is echt real time.
BMW M440xi Cabrio of VW California 4x4 met Eriba Nova S485

Gebruikersavatar
karelV
Berichten: 7068
Lid geworden op: ma 31 aug 2015 15:32
Locatie: in Nederland

Re: Iemand ervaring met E-Trailer

Bericht door karelV » zo 3 mar 2019 15:00

RE.gif

Okay, ga dat ook uitproberen......éérst nog even 2 extra bandendruksensors aanschaffen en dan alles opnieuw uploaden.
Caravan die getrokken wordt door een auto mrgreen.gif

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Iemand ervaring met E-Trailer

Bericht door Micky » zo 3 mar 2019 15:04

witjesm schreef:
zo 3 mar 2019 14:36
FF een update, Ik heb net de nieuwste verie geinstalleerd en ben er van overtuigd dat er veel verbeteringingen zijn in de stabiliteit. Ook het opstarten gaat veel sneller en je hebt dus meteen contact. Dat kan je metname zien bij de bandenspanning app die razend snel is geworden. Ook een paar verbeteringen qua extra optie's. Zo kan je nu instellen dat je de schrembeveiliging van je telefoon wilt uitschakelen en bewaakt het systeem de bluetooth verbinding continue. In het verleden gaf hij gewoon de laatste melding, dus ook de laatst gemeten waarde van de bandenspanning. Nu meld het systeem in elk scherm Buetooth verbinding verbroken met een oranje driehoek er bij. Ik heb het ff getest door de bluetooth te verbreken en de melding is echt real time.
Goed nieuws M!!
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Re di Coppi
Berichten: 1439
Lid geworden op: do 19 sep 2013 09:47

Re: Iemand ervaring met E-Trailer

Bericht door Re di Coppi » zo 3 mar 2019 15:15

@witjesm
Bedankt voor de update
Wanneer we besluiten dit jaar wat verder weg te gaan, wil ik het systeem eigenlijk ook hebben.
V60, Fendt Saphir 510 TFK

Gebruikersavatar
witjesm
Berichten: 1716
Lid geworden op: ma 2 sep 2013 14:50
Locatie: Zwitserland

Re: Iemand ervaring met E-Trailer

Bericht door witjesm » zo 3 mar 2019 15:17

Is er eigenlijk al iemand die de E-load geleverd heeft gekregen?
BMW M440xi Cabrio of VW California 4x4 met Eriba Nova S485

Gebruikersavatar
Williamr
Berichten: 961
Lid geworden op: za 17 jan 2015 21:08
Locatie: Midden vh land

Re: Iemand ervaring met E-Trailer

Bericht door Williamr » zo 3 mar 2019 18:35

witjesm schreef:
zo 3 mar 2019 14:36
FF een update, Ik heb net de nieuwste verie geinstalleerd en ben er van overtuigd dat er veel verbeteringingen zijn in de stabiliteit. Ook het opstarten gaat veel sneller en je hebt dus meteen contact. Dat kan je metname zien bij de bandenspanning app die razend snel is geworden. Ook een paar verbeteringen qua extra optie's. Zo kan je nu instellen dat je de schrembeveiliging van je telefoon wilt uitschakelen en bewaakt het systeem de bluetooth verbinding continue. In het verleden gaf hij gewoon de laatste melding, dus ook de laatst gemeten waarde van de bandenspanning. Nu meld het systeem in elk scherm Buetooth verbinding verbroken met een oranje driehoek er bij. Ik heb het ff getest door de bluetooth te verbreken en de melding is echt real time.
Zag inderdaad elke keer de updates voor E-trailer de afgelopen twee weken voor de IOS. Helaas kan ik het pas april uitproberen. :(
Vriendschap bezit je niet, het is een geschenk.

Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 3508
Lid geworden op: za 2 aug 2014 21:09

Re: Iemand ervaring met E-Trailer

Bericht door Paul » zo 3 mar 2019 18:40

Ik wil eigenlijk ook nog steeds dit systeem hebben.
Het enige waar ik hem echt voor wil hebben is de bandenspanning controle en het levellen.
Dat laatste gaat eigenlijk ook prima met een waterpas waardoor het wel een erg duur banden controle systeem wordt.
Goed om te horen dat het systeem steeds beter gaat werken, ik twijfel nog steeds tussen de e-trailer of een tiremoni setje.
BMW 540i X-Drive M-Sport touring (2018) -> Fendt Diamant 560SF (2022)

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23389
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Iemand ervaring met E-Trailer

Bericht door PD » zo 3 mar 2019 18:46

RE.gif
Niet twijfelen, Tiremoni werkt probleemloos, ook vandaag weer thumbup.gif

witjesm schreef:
zo 3 mar 2019 14:36
FF een update, Ik heb net de nieuwste verie geinstalleerd en ben er van overtuigd dat er veel verbeteringingen zijn in de stabiliteit. Ook het opstarten gaat veel sneller en je hebt dus meteen contact. Dat kan je metname zien bij de bandenspanning app die razend snel is geworden.
Was E-trailer toch niet zo goed als hier al eerder werd beweerd scratch.gif
Bijlagen
IMG_20190303_133545.jpg
IMG_20190303_133545.jpg (72.39 KiB) 682 keer bekeken
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Williamr
Berichten: 961
Lid geworden op: za 17 jan 2015 21:08
Locatie: Midden vh land

Re: Iemand ervaring met E-Trailer

Bericht door Williamr » zo 3 mar 2019 19:21

PremiumDiscovery schreef:
zo 3 mar 2019 18:46


Was E-trailer toch niet zo goed als hier al eerder werd beweerd scratch.gif
Net zo goed als de bewering over de wegligging van een hobby achter een 4007, een Isabella sun Z en nog een paar dingetjes. whistle.gif mrgreen.gif knipoog.gif
Vriendschap bezit je niet, het is een geschenk.

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23389
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Iemand ervaring met E-Trailer

Bericht door PD » zo 3 mar 2019 19:31

RE.gif
Wat is/was daar mis mee ?
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Iemand ervaring met E-Trailer

Bericht door Micky » zo 3 mar 2019 19:34

PremiumDiscovery schreef:
zo 3 mar 2019 18:46
RE.gif
Niet twijfelen, Tiremoni werkt probleemloos, ook vandaag weer thumbup.gif

witjesm schreef:
zo 3 mar 2019 14:36
FF een update, Ik heb net de nieuwste verie geinstalleerd en ben er van overtuigd dat er veel verbeteringingen zijn in de stabiliteit. Ook het opstarten gaat veel sneller en je hebt dus meteen contact. Dat kan je metname zien bij de bandenspanning app die razend snel is geworden.
Was E-trailer toch niet zo goed als hier al eerder werd beweerd scratch.gif
Tja, "beweerd" is het niet volgens mij, er is vanaf het begin al heel duidelijk geschreven wat de werkelijke ervaringen waren, DE reden dat ik het systeem nog niet aangeschaft heb, dergelijke opties waarvan beweert wordt dat ze goed zijn, schaf ik doorgaans direct aan knipoog.gif

maar goed, we weten allemaal dat jullie Hobby hier uiteindelijk ook mee uitgevoerd gaat worden, de vraag is alleen wanneer awhoea.gif
Laatst gewijzigd door Micky op zo 3 mar 2019 19:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23389
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Iemand ervaring met E-Trailer

Bericht door PD » zo 3 mar 2019 19:38

RE.gif
PremiumDiscovery schreef:
za 29 sep 2018 15:14
Nee hoor, ik heb al een 2e scherm zwaaien.gif
Behalve bandenspanning zie ik geen toegevoegde waarde van de gadgets...
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Plaats reactie

Terug naar “Elektra, gas, water”