Iemand ervaring met E-Trailer
Re: Iemand ervaring met E-Trailer
Vandaag voor het eerst een stukje met de E-Trailer gereden.
In laten bouwen met een relais ertussen i.v.m. een MPP accu.
De box zit halverwege de caravan hoog in de meterkast, het bereik is prima.
Bij vertrek 4,5 bar en tijdens het rijden oplopend tot 4,9 bar en een temperatuur oplopend tot 29 graden. (maar 20 km gereden)
Tot hoever kan de druk en de temperatuur normaal oplopen en wat is normaal?
In laten bouwen met een relais ertussen i.v.m. een MPP accu.
De box zit halverwege de caravan hoog in de meterkast, het bereik is prima.
Bij vertrek 4,5 bar en tijdens het rijden oplopend tot 4,9 bar en een temperatuur oplopend tot 29 graden. (maar 20 km gereden)
Tot hoever kan de druk en de temperatuur normaal oplopen en wat is normaal?
Re: Iemand ervaring met E-Trailer
Geen idee wat normaal is.
Maar ik heb de druk vaak genoeg met 1 bar op zien lopen.
En de temperatuur tot 60 graden.
Maar ik heb de druk vaak genoeg met 1 bar op zien lopen.
En de temperatuur tot 60 graden.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
- Jan van Vijven
- Moderator
- Berichten: 16221
- Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
- Locatie: In de buurt van Bartje.
- Contacteer:
Iemand ervaring met E-Trailer
Gister met een snelheid van gemiddeld 115 km per uur 700 km afgelegd. (Auto kilometer teller!)
De druk liep ongeveer 0.7 bar op en de temp. steeg tot 35 graden.
Bij 7% afdalingen van enkele kilometers waar serieus op de motor afgeremd moest worden merkte ik geen verschil.
En dit alles bij een buiten temp. van rond de 30 graden. (Boord computer)
Hierbij wel opgemerkt dat wij een kleine 500 kilo op de as over hebben! Dit zou kunnen betekenen dat de oplooprem bij afdalingen minder snel ingrijpt en de banden ook niet maximaal belast worden waardoor de temperaturen en de drukverschillen bescheiden blijven.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
De druk liep ongeveer 0.7 bar op en de temp. steeg tot 35 graden.
Bij 7% afdalingen van enkele kilometers waar serieus op de motor afgeremd moest worden merkte ik geen verschil.
En dit alles bij een buiten temp. van rond de 30 graden. (Boord computer)
Hierbij wel opgemerkt dat wij een kleine 500 kilo op de as over hebben! Dit zou kunnen betekenen dat de oplooprem bij afdalingen minder snel ingrijpt en de banden ook niet maximaal belast worden waardoor de temperaturen en de drukverschillen bescheiden blijven.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)
Adria Action 391 LH (2023)
Re: Iemand ervaring met E-Trailer
Gemiddeld 115 km per uur: dat is wel serieus (te?) snel met de caravan. Ik neem aan dat dit in Frankrijk was met een combinatie <3500 kg.
Caravanloos.
- Jan van Vijven
- Moderator
- Berichten: 16221
- Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
- Locatie: In de buurt van Bartje.
- Contacteer:
Re: Iemand ervaring met E-Trailer
Wat doet dat er toe? Dit lijntje gaat over drukken en temperaturen vandaar mijn gedetailleerde antwoord.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)
Adria Action 391 LH (2023)
Re: Iemand ervaring met E-Trailer
Heb sinds gisteren e-trailer geïnstalleerd (o.a. E-Pressure) en lijkt prima te werken. Nu valt het me op dat als je op de e-trailer website inlogged er staat dat er geen modules zijn gekoppeld aan de loginnaam, hebben jullie dit ook? Zo niet, wat zou hier de oorzaak van zijn?
Skoda Superb HB Sportline 1.5TSI (2020) + Hobby 455UF (2010) Enduro Mover, Truma Saphir Comfort airco
- Jan van Vijven
- Moderator
- Berichten: 16221
- Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
- Locatie: In de buurt van Bartje.
- Contacteer:
Iemand ervaring met E-Trailer
Geen idee, ik kijk daar nooit...
Werkt het naar verwachting? Dat level ding vind ik ook tof, al een paar keer de caravan waterpas gezet met de auto, gewoon de keg oprijden en in de auto zien wanneer te stoppen.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Werkt het naar verwachting? Dat level ding vind ik ook tof, al een paar keer de caravan waterpas gezet met de auto, gewoon de keg oprijden en in de auto zien wanneer te stoppen.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)
Adria Action 391 LH (2023)
Re: Iemand ervaring met E-Trailer
RE.gif Handig!
De E-Trailer is toch eigenlijk alleen van nut als je met de caravan onderweg bent?
Ik denk er namelijk aan om 'm gewoon uit de moveraccu te voeden, zodat 'ie werkt tijdens het rangeren, en 'm daarna uit te schakelen.
De E-Trailer is toch eigenlijk alleen van nut als je met de caravan onderweg bent?
Ik denk er namelijk aan om 'm gewoon uit de moveraccu te voeden, zodat 'ie werkt tijdens het rangeren, en 'm daarna uit te schakelen.
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine
- Jan van Vijven
- Moderator
- Berichten: 16221
- Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
- Locatie: In de buurt van Bartje.
- Contacteer:
Re: Iemand ervaring met E-Trailer
Dat is inderdaad een goede manier!
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)
Adria Action 391 LH (2023)
Re: Iemand ervaring met E-Trailer
wil je geen bandenspanning controleren onder het rijden? of wordt je toveraccu dan geladen (bij mij wel maar ik heb ene boordaccu, weet niet hoe het werkt als je alleen een mover hebt.)
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
- Jan van Vijven
- Moderator
- Berichten: 16221
- Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
- Locatie: In de buurt van Bartje.
- Contacteer:
Re: Iemand ervaring met E-Trailer
RE.gif
Dat ding gebruikt bijna niets, je hoeft je geen zorgen te maken ivm een lege accu.
Dat ik het anders opgelost heb is vanwege een ander soort accu.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dat ding gebruikt bijna niets, je hoeft je geen zorgen te maken ivm een lege accu.
Dat ik het anders opgelost heb is vanwege een ander soort accu.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)
Adria Action 391 LH (2023)
Re: Iemand ervaring met E-Trailer
RE.gif
ik bedoelde niet dat de accu leeg gaat, maar als je hem op de accu aansluit die uit staat onder het rijden, heb je dus geen stroom op je systeem tijdens het rijden, maar pas als het hem activeert, althans zo had ik het gelezen komt door dit zinnetje: "zodat 'ie werkt tijdens het rangeren, en 'm daarna uit te schakelen."
ik bedoelde niet dat de accu leeg gaat, maar als je hem op de accu aansluit die uit staat onder het rijden, heb je dus geen stroom op je systeem tijdens het rijden, maar pas als het hem activeert, althans zo had ik het gelezen komt door dit zinnetje: "zodat 'ie werkt tijdens het rangeren, en 'm daarna uit te schakelen."
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Iemand ervaring met E-Trailer
Heb hem ook via de YT accu aangesloten en de YT laad ook niet tijdens het rijden.
Het systeem werkt perfect. Zit met ongeduld te wachten op de kogeldruk meter/sensor van E-Trailer. Ze hadden hem beloofd aan mij voor onze vakantie te kunnen presenteren maar dan moet ik hem over 8 dgn binnen hebben maar het blijft verdacht stil bij de studenten uit Delft.
Verstuurd vanaf mijn GT-I9506 met Tapatalk
Het systeem werkt perfect. Zit met ongeduld te wachten op de kogeldruk meter/sensor van E-Trailer. Ze hadden hem beloofd aan mij voor onze vakantie te kunnen presenteren maar dan moet ik hem over 8 dgn binnen hebben maar het blijft verdacht stil bij de studenten uit Delft.
Verstuurd vanaf mijn GT-I9506 met Tapatalk
Caravan die getrokken wordt door een auto
- Jan van Vijven
- Moderator
- Berichten: 16221
- Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
- Locatie: In de buurt van Bartje.
- Contacteer:
Iemand ervaring met E-Trailer
@ M,
Daarom heb ik dat met een relais geregeld.
accu aan=spanning van de accu.
Accu uit=spanning van auto of omvormer.
Dus altijd info wanneer ik dat nodig heb.
Ik ging er vanuit dat Conradi een “gewone” accu heeft dan heeft hij dus altijd spanning.
@ K,
Dat kogeldruk ding heb ik al gecanceld, werkt alleen op het neuswiel dus alleen afgekoppeld...ik had gehoopt op de trekhaak of zoiets. Ik zien geen meerwaarde....overtuig me later maar :-)
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Daarom heb ik dat met een relais geregeld.
accu aan=spanning van de accu.
Accu uit=spanning van auto of omvormer.
Dus altijd info wanneer ik dat nodig heb.
Ik ging er vanuit dat Conradi een “gewone” accu heeft dan heeft hij dus altijd spanning.
@ K,
Dat kogeldruk ding heb ik al gecanceld, werkt alleen op het neuswiel dus alleen afgekoppeld...ik had gehoopt op de trekhaak of zoiets. Ik zien geen meerwaarde....overtuig me later maar :-)
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)
Adria Action 391 LH (2023)
Re: Iemand ervaring met E-Trailer
Werkt zeker naar verwachting! Zag alleen de inlog mogelijkheid en vroeg me af of jullie hetzelfde hebben.Jan van Vijven schreef: ↑do 19 jul 2018 08:52Geen idee, ik kijk daar nooit...
Werkt het naar verwachting? Dat level ding vind ik ook tof, al een paar keer de caravan waterpas gezet met de auto, gewoon de keg oprijden en in de auto zien wanneer te stoppen.
Men was trouwens bij mij vergeten de E-Level module mee te leveren, ff mailtje naar E-Trailer gedaan en men heeft deze module op afstand aan mijn database toegevoegd. App opnieuw starten en module is beschikbaar!
Geweldig, wat een service en nog handig ook nog zo remote.
Skoda Superb HB Sportline 1.5TSI (2020) + Hobby 455UF (2010) Enduro Mover, Truma Saphir Comfort airco
Re: Iemand ervaring met E-Trailer
Al iemand de kogeldrukmeter in bezit?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Re: Iemand ervaring met E-Trailer
Yep, ik heb een 'gewone' Li-ion accu voor de mover. Natuurlijk gebruik ik d e-trailer dan ook onderweg voor de bandenspanning. Ik begreep dat 'ie maximaal zo'n 150 mA gebruikt, dat is niets voor de mover accu.Jan van Vijven schreef: ↑do 19 jul 2018 11:39Ik ging er vanuit dat Conradi een “gewone” accu heeft dan heeft hij dus altijd spanning.
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine
Re: Iemand ervaring met E-Trailer
RE.gif
dan kan het zeker
dan kan het zeker
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Iemand ervaring met E-Trailer
Sinds de meivakantie eigenlijk al een probleem met één van de bandensensoren gehad. Elke keer de laatste versies voor de app en E-connect gedownload maar er werd steeds maar één van de sensoren gevonden in de app. Mail gestuurd naar E-trailer en als oplossing even wachten voor een update van de E-connect.
Vandaag de E-connect verplaatst naar de voorzijde van de caravan, hij zat in de garderobekast maar de verbinding naar de auto was niet top. Tevens de laatste update gedraaid en geprobeerd om de sensoren aan te melden in de app. Helaas, ging niet werken. Contact gezocht met E-trailer maar aangezien het korte tijdsbestek en geen voorraad bij de caravandealers hier in de regio zijn ze zelf even langsgeweest om te kijken naar de sensoren.
Meteen één sensor omgewisseld en alles werkt weer super!!! Dikke voor de jongens uit delft.
Ook maar meteen gevraagd naar de kogeldrukmeter , die komt er bijna aan. De laatste testen worden gedaan en dan schijnt deze op de markt te komen.
Vandaag de E-connect verplaatst naar de voorzijde van de caravan, hij zat in de garderobekast maar de verbinding naar de auto was niet top. Tevens de laatste update gedraaid en geprobeerd om de sensoren aan te melden in de app. Helaas, ging niet werken. Contact gezocht met E-trailer maar aangezien het korte tijdsbestek en geen voorraad bij de caravandealers hier in de regio zijn ze zelf even langsgeweest om te kijken naar de sensoren.
Meteen één sensor omgewisseld en alles werkt weer super!!! Dikke voor de jongens uit delft.
Ook maar meteen gevraagd naar de kogeldrukmeter , die komt er bijna aan. De laatste testen worden gedaan en dan schijnt deze op de markt te komen.
Vriendschap bezit je niet, het is een geschenk.
Re: Iemand ervaring met E-Trailer
@Willian
Top service. Heb zelf al verschillende keren dat de E-Level om een update vraagt. Wanneer ik op een camping aankom werkt de level niet naar behoren dus ook maar even de jongens in Delft cotacten.
Volgens mij had witjesm hier een tijdjje geleden ook last van. Weet niet of dit nu verholpen is bij hem.
Verstuurd vanaf mijn GT-I9506 met Tapatalk
Top service. Heb zelf al verschillende keren dat de E-Level om een update vraagt. Wanneer ik op een camping aankom werkt de level niet naar behoren dus ook maar even de jongens in Delft cotacten.
Volgens mij had witjesm hier een tijdjje geleden ook last van. Weet niet of dit nu verholpen is bij hem.
Verstuurd vanaf mijn GT-I9506 met Tapatalk
Caravan die getrokken wordt door een auto
- Hobby Linka
- Beheerder
- Berichten: 18814
- Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
- Locatie: Het kan in ......
Re: Iemand ervaring met E-Trailer
Lees net in de folder van E-trailer bij E-load dat je een bekeuring van € 240,00 kan krijgen als je een verkeerde kogeldruk hebt.
Wat is verkeerd? Te hoog kan ik begrijpen. Een kogeldruk van 120 kilo terwijl je kogel maar 75 kg mag hebben is duidelijk. Maar is er ook een te lage kogeldruk? Want dat kan nog gevaarlijker zijn. Heeft iemand hier gegevens van?
Hobby Linka
Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI
Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.
Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI
Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.
Re: Iemand ervaring met E-Trailer
Overbelasting koppeling:
Art. 5.18.17 Voertuigreglement
1.3 Overschrijding toegestane maximum last onder de koppeling
1.3.1 Wanneer de toegestane maximum last onder de koppeling met 10% of meer wordt overschreden, dient proces-verbaal te worden opgemaakt.
1.3.2 Wanneer de toegestane maximum last onder de koppeling met 20% of meer wordt overschreden dient naast het opmaken van proces-verbaal, te worden overgegaan tot het opleggen van de maatregel van overladen.
De boetes vind je hier
Te lage koppelingsdruk
Artikel 3.7.9
1 Bij middenasaanhangwagens mag de last onder de koppeling:
a alleen in neerwaartse richting zijn gericht;
d niet minder bedragen dan 1,0% van de toegestane maximum massa van de aanhangwagen, doch de last behoeft niet meer te bedragen dan 50 kg.
Art. 5.18.17 Voertuigreglement
1.3 Overschrijding toegestane maximum last onder de koppeling
1.3.1 Wanneer de toegestane maximum last onder de koppeling met 10% of meer wordt overschreden, dient proces-verbaal te worden opgemaakt.
1.3.2 Wanneer de toegestane maximum last onder de koppeling met 20% of meer wordt overschreden dient naast het opmaken van proces-verbaal, te worden overgegaan tot het opleggen van de maatregel van overladen.
De boetes vind je hier
Te lage koppelingsdruk
Artikel 3.7.9
1 Bij middenasaanhangwagens mag de last onder de koppeling:
a alleen in neerwaartse richting zijn gericht;
d niet minder bedragen dan 1,0% van de toegestane maximum massa van de aanhangwagen, doch de last behoeft niet meer te bedragen dan 50 kg.
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine
- Hobby Linka
- Beheerder
- Berichten: 18814
- Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
- Locatie: Het kan in ......
Re: Iemand ervaring met E-Trailer
Hobby Linka
Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI
Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.
Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI
Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.
Re: Iemand ervaring met E-Trailer
ik weet niet of het hier al bekend was, maar de kogeldrukmeter zit verwerkt in het neuswiel, je krijgt dus een heel nieuw neuswiel. de vraag is dus wordt dat wel een knap wiel, of zo'n iel dingetje
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Iemand ervaring met E-Trailer
RE.gif volgens mij krijg je geen nieuw neuswiel alleen een module die je universeel op elk neuswiel kan monteren. Als ik het goed heb gezien nemen ze de kracht de spindel van de hoogte verstelling.
Ik vindt het een top uitvinding maar heb nog wel wat commentaar.
1. Het systeem is niet erg stabiel. Als je er een week spanning op hebt staan dan krijg je geen verbinding meer en moet je de stekker er uit halen om hem te resetten.
2. Dat zelfde geld voor de waterpas. Ben al meermalen de instellingen kwijt geraakt waardoor ik opnieuw moets kalibreren.
3. Dat geld ook voor de druk sensoren. Regelmatig opnieuw inleren.
4. Tijdens het rijden met mijn iPhone aan de lader will ik dat het schrem aanblijft zodat je constant de waarden kan aflezen. Dat zou op zijn minst een optie moeten zijn net als bij sport app's
5. Ik vindt het niet handig dat alle modules in een verschillend plaatje staan. Ik wil graag een overzichts pagina voor tijdens het rijden waar je de bandenspanning, open luiken en de accuspanning in een oogopslag samen kunt zien. (plus in de toekomst de berg module)
Ik vindt het een top uitvinding maar heb nog wel wat commentaar.
1. Het systeem is niet erg stabiel. Als je er een week spanning op hebt staan dan krijg je geen verbinding meer en moet je de stekker er uit halen om hem te resetten.
2. Dat zelfde geld voor de waterpas. Ben al meermalen de instellingen kwijt geraakt waardoor ik opnieuw moets kalibreren.
3. Dat geld ook voor de druk sensoren. Regelmatig opnieuw inleren.
4. Tijdens het rijden met mijn iPhone aan de lader will ik dat het schrem aanblijft zodat je constant de waarden kan aflezen. Dat zou op zijn minst een optie moeten zijn net als bij sport app's
5. Ik vindt het niet handig dat alle modules in een verschillend plaatje staan. Ik wil graag een overzichts pagina voor tijdens het rijden waar je de bandenspanning, open luiken en de accuspanning in een oogopslag samen kunt zien. (plus in de toekomst de berg module)
BMW M440xi Cabrio of VW California 4x4 met Eriba Nova S485