Franse gasfles

Alles wat te maken heeft met stroomvoorziening, gas en water.
Stekkers, kabels, accu's, verwarming, airco, kooktoestel, gasflessen, toilet/natte ruimte, keuken enz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18182
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Franse gasfles

Bericht door deusjevo » zo 18 jun 2006 11:43

Ivm aanschaf gasbarbecue denk ik er over een Franse gasfles aan te schaffen.
Ik vermoed dat ik hiervoor ook een Franse drukregelaar (30 mbar) nodig heb?
Kan ik dit het beste in Frankrijk kopen of is dit spul (fles + regelaar) ook in Nederland te koop?

We hebben al 2 Nederlandse flessen maar ik vind het denk ik wel handig dat ik in Frankrijk makkelijk een gasfles om kan ruilen.

Bestaat daar ook zo'n bouwjaar omruilsysteem als in Nederalnd eigenlijk?
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

BDoets

Bericht door BDoets » zo 18 jun 2006 12:01

In aanvulling hierop heb ik nog een andere gastank-vraag...
Ik wil absoluut geen omruil-tank-systeem; dat vind ik erg onvoordelig. Ik heb nu zo'n stalen standaard tank, maar z'n gebruikstermijn loopt geloof ik af (weet niet zeker uit m'n hoofd of-ie deze zomer nog mee kan of niet, dat zie ik wel als ik 'm binnenkort ga vullen voor de vakantie).
Als hij vervangen moet worden wil ik dus weer een hervulbare tank, maar kunststof lijkt me wel wat.
Zijn die kunststof flessen ook hervulbaar, en/of welke merken of types zijn dat? Hoe liggen de prijzen?
Bart

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18182
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Bericht door deusjevo » zo 18 jun 2006 12:13

bdoets schreef:In aanvulling hierop heb ik nog een andere gastank-vraag...
Ik wil absoluut geen omruil-tank-systeem; dat vind ik erg onvoordelig. Ik heb nu zo'n stalen standaard tank, maar z'n gebruikstermijn loopt geloof ik af (weet niet zeker uit m'n hoofd of-ie deze zomer nog mee kan of niet, dat zie ik wel als ik 'm binnenkort ga vullen voor de vakantie).
Als hij vervangen moet worden wil ik dus weer een hervulbare tank, maar kunststof lijkt me wel wat.
Zijn die kunststof flessen ook hervulbaar, en/of welke merken of types zijn dat? Hoe liggen de prijzen?
Bart
Volgens mij is er al een draadje over kunnststof flessen bart. 8)
Effe zoeken:
viewtopic.php?t=1753&highlight=kunststof
viewtopic.php?t=1473&highlight=kunststof
viewtopic.php?t=1170&highlight=kunststof

Als jij een draadje kunt vinden over Franse gasflessen; die is welkom :!:
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

BDoets

Bericht door BDoets » zo 18 jun 2006 12:26

Dank je Deusjevo... maar in die eerdere draadjes over gasflessen is (tenzij ik eroverheen heb gekeken) alleen sprake van omruilsystemen (en met name BP). Dat wil ik dus juist niet. (A. je weet nooit precies hoeveel er nog in zit dus wanneer je hem moet omruilen; B als je 'm omruilt ben je wat er nog in zat kwijt.) De standaard (DIN) fles zoals ik die al jaren heb kan ik hier dichtbij laten vullen (Hoekloos station) en zolang ik dat maar 1x per jaar doe weet ik dat ik nooit zonder zit.
Dus: Wie heeft er ervaring met komposiet (kunststof) gasflessen die je kan laten hervullen?
Bart

Vroem

Bericht door Vroem » zo 18 jun 2006 20:52

Dit heb ik ergens gevonden over gasflessen van een Nederlandse man die in Frankrijk woont, misschien heb je er wat aan.

# Citaat, Wanneer je gas alleen gebruikt voor koken, is goed te volstaan met gasflessen met butaan of propaan van 13 kg of de nieuwe, beter hanteerbare butaanflessen van 6 kg. De oude gasflessen van 13 kg hebben dezelfde aansluiting als de Nederlandse flessen. De flessen van 6 kg vergen een aparte drukregelaar (détendeur). In Frankrijk moet men de flessen inruilen; vullen kan bijna nergens. Bij de eerste aanschaf van een fles moet men statiegeld betalen. Gas in flessen is bijvoorbeeld verkrijgbaar bij benzinestations en supermarchés.

Vroem

Bericht door Vroem » zo 18 jun 2006 20:58

Nog wat gevonden klik Hier

BDoets

Bericht door BDoets » zo 18 jun 2006 21:22

Vroem schreef:Nog wat gevonden klik Hier
Jaja... maar dat zoek ik niet... als ik met 'n volle tank van huis ga hoef ik 'm niet meer te vullen in het buitenland (zolang ik tenminste niet langer weg blijf dan een week of 8...)
Wat ik wil weten is, welke composiet gasflessen kan je in Nederland laten vullen (dus niet inruilen). Als dat niet kan met composiet, dan hou ik het wel bij een stalen fles.
Nou ja, anders vraag ik het over een week of zo wel aan de gasboer... ik dacht gewoon, er is vast wel iemand op het Forum die dat weet...
Bart

DJ

Bericht door DJ » zo 18 jun 2006 21:24

Wat voor drukregelaar je moet ligt volgens mij aan je apparatuur.

De lichtgewichtflessen scheelt maar een paar kg in gewicht. Het gas is even zwaar wat er in zit en dan scheelt het maar een kilo of 3 op een grote fles.

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18182
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Bericht door deusjevo » zo 18 jun 2006 21:26

dj schreef:Wat voor drukregelaar je moet ligt volgens mij aan je apparatuur.
Dat schreef ik al, 30 mbar....
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

WL

Bericht door WL » ma 19 jun 2006 00:35

> Dus: Wie heeft er ervaring met komposiet (kunststof) gasflessen die je kan laten hervullen? <

Ik heb twee kunststof flessen van Iesberts.
Zowel ruilen als hervullen kan. Het hangt er van af bij wie je aanklopt.
in Zoetermeer laat ik ze gewoon vullen bij een gasleverancier (Van Wijk).
Zou ik naar Vervat in Rotterdam gaan (waar ze vandaan komen) dan kan ik ze gewoon ruilen.
In Limburg kon ik ze in de buurt bij Valkenburg gewoon laten vullen.

WL

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18182
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Bericht door deusjevo » ma 19 jun 2006 09:12

bdoets schreef: Dus: Wie heeft er ervaring met komposiet (kunststof) gasflessen die je kan laten hervullen?
Bart
Bart, ga eens uit mijn draadje :wink:
Het is handiger en overzichtelijker een nieuw draadje te maken denk ik :?:
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

BDoets

Bericht door BDoets » ma 19 jun 2006 17:32

Sorry Deusjevo, ik dacht dat we redelijk synchroon zouden lopen maar dat blijkt niet zo te zijn... :oops:
Bart

NB- ik denk dat het antwoord al gegeven is. Volgende week verder informeren bij mijn vaste gasleverancier...

DJ

Bericht door DJ » ma 19 jun 2006 18:51

deusjevo schreef:
dj schreef:Wat voor drukregelaar je moet ligt volgens mij aan je apparatuur.
Dat schreef ik al, 30 mbar....

je hebt ook apparatuur die 50 bar nodig heeft.

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18182
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Bericht door deusjevo » ma 19 jun 2006 18:53

dj schreef:
deusjevo schreef:
dj schreef:Wat voor drukregelaar je moet ligt volgens mij aan je apparatuur.
Dat schreef ik al, 30 mbar....

je hebt ook apparatuur die 50 bar nodig heeft.
Oeffffff, 50 bar, halen we dat uit een gasfles :!: :wink: :!: :wink:
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Plaats reactie

Terug naar “Elektra, gas, water”